Takže, pro nás, co jsme zároveň cyklisti, platí: jízda přes kopec je méně náročná, protože menší odpor vzduchu. Takže horské etapy při závodech jsou vlastně odpočinkové!
A při jízdě k moři autem kontrolovat pravidelně tlak, protože nejvyšší místo D1 má něco nad 600 m, když budeme v nížině tak budeme ve 200+ a moře je, světě div se, ve výšce 0 metrů nad mořem. Největší průšvih je na dálnici v Chorvatsku, kde tato klesá z výšky přímo k moři na několika kilometrech (myslím že z nějakých 400+ do 0+ na 20 km?).
Jo a nezapomeňte ještě kontrolovat tlak barometrický, protože rozdíl mezi vysokým a nízkým tlakem může být srovnatelný se změnou tlaku v místech s rozdílem 300 m. výšky.
Měl jsem se dát na novináře, dělat zajímavé články o ničem by mi asi šlo.
Až pojedete Lichtenštejnskou stezkou, nepřehánějte to s vínem. Z veselých cyklistů není veselo řidičům.
Nejásejte nad hejny špačků, to zas neslyší rádi vinaři.
Nehodnoťte víno, pokud mu nerozumíte.
Děkuji ;-)
Jo ještě: Veselí cyklisté na cyklostezce řidičům fakt nevadí, protože tam prostě řidiče nepotkají.
Až pojedete Lichtenštejnskou stezkou, nepřehánějte to s vínem. Z veselých cyklistů není veselo řidičům.
Nejásejte nad hejny špačků, to zas neslyší rádi vinaři.
Nehodnoťte víno, pokud mu nerozumíte.
Děkuji ;-)
Hlavně, pokud chcete jet opravdu cyklostezku, tak tam vůbec nejezděte, protože je to ježdění po běžných úzkých cestách s provozem (docela velkým) nebo po polních cestách (s kalužemi a bahnem), což obojí, pokud chcete jet např. s malým dítětem v přívěsném vozíku, je na .... Místní, než vás začnou lákat na cyklostezky, by si předem měli zjistit, co si pod tím pojmem představují lidé z oblasti, kde opravdu cyklostezky jsou (a neplést si cyklostezku a cyklotrasu).
Vyjel jsem na Poledník (z Prášil) na běžném kole i na elektrokole a dovolím si nesouhlasit, lepší bylo to elektro 😉.
Ono celkově nechápu tu averzi a hejtování elektrocyklistů, je to přece dopravní prostředek a účelem cykloturistiky snad není uštvat se do mrtva, ale dopravit se na zajímavé místo s menší námahou, než pěší chůzí.
Za mě osobně jsou největší problém a nebezpečí "závodníci" na "běžných" kolech, kteří si na turistických trasách hrají na singletraily a třeba z toho Poledníku do Prášil se řítí po šotolině a štěrku minimálně 30 km/h, absolutně bez šance v případě nutnosti včas zastavit nebo udělat nějaký vyhýbací manévr, přitom ta trasa je frekventovaná a je na ní i spousta chodců, občas se tam motají děti a psi. Není to o pohonu, je to o ohleduplnosti a tu tedy postádám spíš u uvedené skupiny "běžných" cyklistů.
Ti kdož to jsou schopni vyšlapat za vlastní, většinou mají zvládnuto i na jízdu z kopce. Naopak, mám špatnou zkušenost z Beskyd, že elektrikářům to nahoru vytlačí elektrika, a dolů pak za tím kolem vlají (gravitace nemá omezení na 25).
Děkuji paní redaktorce za moc pěkný článek. Mohla by ale ověřit alespoň základní fakta. Vsetínské vrchy se rozkládají na sever od Vsetínské Bečvy (jsou v podstatě uzavřeny oběma Bečvami), takže na Pulčín míříte do Javorníků (viz mapy.cz). Místním je také jasné, že ani cyklostezku Bečva nejela, protože doporučený úsek Vsetín - V.M. je jeden ze slabších a hlavně bych ho nejel s malými dětmi (mezi Bystřičkou a Mikulůvkou jízda po, pro cyklisty, málo přívětivé místní komunikaci, kolem Pržna jízda po vyšlapané pěšině po břehu Bečvy), když z V.M. do R.p.R., R.p.R. směrem na Bečvy a i ze Vsetína směrem ku Karlovicům, jsou úseky jednoznačně lepší pro nenáročnou jízdu s dětmi protože zvláště stezka podél Rožnovské Bečvy je mimo obce čistá a hladká cyklostezka, kdy jen v obcích jsou využity, nebo se úrovňově kříží místní komunikace (V.M., Veselá, Zubří - přejezd mostu, R.p.R., Bečvy v různé míře).
Ano, na Valašsku je krásně (s kolem i bez) jen by jste si to neměli pokazit představami, které neodpovídají realitě.
Zaměstnanci ve výrobě jsou potřeba, pokud se vyrábí. Jestliže mají na skladě zásoby na 3 roky dopředu, tak 3 roky zaměstnance ve výrobě nepotřebují.
VW na sklad? To jako v Evropě? Ti co dělají subdodavatelům "just in time" plánovací peklo? Vzbuďte se ,vytahněte ruku z nočníku a zkuste si ten skladový VW koupit.
Tohle je fakt specifikum Prahy a dělá to ostudu. Ceny v centru vysoké, servis a kuchyně průměrné. V Barceloně se člověk nají bez problému v úzkém centru (La Rambla), za 20 euro i s pitím, a ceny jsou po celém městě téměř totožné. U nás je to bohužel i tím, že majitele nemovitostí nevědí v centru, co by si řekli za nájem restaurace. No myslím, že je ještě hodně co dohánět.
Je to zajímavé jak je to s cenami, v centru jsou i levné podniky vedle drahých (jenom většinou ve dvorech a sklepích), nejtěžší, co já jako mimopražský vím, je sehnat oběd za přiměřené peníze na Jižním městě .
Je zvláštní, že lidé, kteří se vracejí zpět píši zcela něco jiného. Loni se toho napdalo taky hafo a když jsem tam byl, nic z toho jsem nepociťoval. Letos se tam mihnu na 5 dní, to jsem zvědav. Ale spíš věřím tomu, že je to opět hodně nafouklá bublina pro ty, co podobné články hltají. Sehnat ubytování před měsícem byl už problém, třeba v Bašce už bylo 95% ubytování vyprodáno. Minulý týden tu psali, jak sezóna v Chorvatsku roste, jak mají vyprodáno víc než loni. Takže ať si každý věří čemu chce, ale nejlepší je přesvědčit se o tom na vlastní oči. Ono taky spousta turistů jezdila do Chorvatska jen kvůli tomu, že byli zbytečně levní a mnozí to měli jako levnou destinaci. No a když Chorvatsko jen dorovnalo ceny okolních států, právě tito brečí. Myslím si, že třeba Slovinsko na tom nebude co se týče cen jiné a nikdo o tom nenapíše ani řádku. A jestli mají v CH stejně bulváry jako u nás třeba TNcz nebo Novinky, tak se nedivím.
Jo, Slovinsko je tak ustřelené, že co vidím kolem sebe, tak tam se k moři nejvíc jezdí od nás jezdí na odskok v rámci tripu po Alpách, na 1 - 2 noci, protože je to nejblíž a ta jejich část Alp je taky velice hezká.
Tak na takovou dovolenou bych mohl..víte co. Když na týden někam vyrazím, chci si dopřát zážitek nejen z moře ale i z místní gastronomie. A pokud na to nemám, budu sedět doma a žrát paštiky u rybníka.
Nenarazil jsem tam nikdy na žádnou opravdu místní gastronomii, mimo čevabi. A kdybych nebyl pozván na plachtění, jel bych tam jen jednou za život a nikdy více. Zatím všude jinde, kde jsem u moře byl, byl poměr cena výkon lepší. Opravdu mě udivuje, kolik lidí (vč Němců a Rakušáků) tam mermomocně jezdí.
A máte najeto co já nacouval. Spokojený? A můžem zkusit do Mostu nějakou cestu naplánovat a vyzkoušet si co dovedete. Nemám nejmenší problém. I když osobně mám radši Sosnovou a Vysoké Mýto z oficiálních, ale jinak není nad vykuželkovaný letiště - postavíte si takovou trať jakou chcete. A klidně proti vašemu "bezpečnýmu" modernímu křápu vytáhnu veterána bez jakýkoli elektroniky. .... A mimochodem organizoval jsem to v 90tých letech, kdy se tady začali objevovat nová auta s ABS a prvními stabilizacemi a lidé s tím neuměli. Bylo to vlastně něco jako autoškola pro pokročilé. Šlo o to, aby lidé pochopili, že žádná elektronika jim s fyzikou nepomůže. Tedy doba "předbodová", kdy takovéto kurzy pro veřejnost prakticky oficiálně neexistovali.
Máte pravdu, ale tím smykem pojedu raději veteránem, než asistenty nacpaných moderním autem, u toho totiž nevím co se děje (mizerná odezva k řidiči) a co se bude dít (zasahování asistentů do řízení).
...to jsou zase moudra...to nikdo z vás nechápe, že tohle je hračka pro ty, co na to mají? ...a hlavně pro ty, kteří mají rádi kus opravdu luxusní techniky pod zadkem, co mají rádi adrenalin a vůni benzínu...fakt to tady nikomu nic neříká? ...vyzkoušeli jste třeba někdy jaký to je pocit řídit motorku v rychlosti 300km/h? ...proč mají potřebu takovouhle věc komentovat lidi, kteří nemají žádný vztah k technice, to je stejné, jako kdybych já komentoval třeba fotbal nebo jízdu na kole, ani jedním se nikdy bavit nebudu, ale nemám potřebu se k tomu vyjadřovat...
Hračky pro majetné nutně potřebují luxusní logo (a toto nemá) a ten adrenalin i benzín dodá spíše ta motorka (případně bez vůně benzínu i to kolo, pokud to na něm umíš a nejsou měkký). Toto je v podstatě repre kabrio u kterého lze pochybovat, že většina parametrů bude v praxi dosažitelných (a ověřitelných).
Jako fanoušek věci co dělají randál a umí rolovat asfalt bych měl být asi odvařen, ale nějak si nejsem jistý dojmem. Na motorce se v zatáčce potřebuješ naklonit už v rychlosti nad 20 km/hod. Jak se v téhle statické věci dá zatočit? V rychlosti nad 80 km se na tom v zatáčce už nemůžeš udržet a letíš ven...ale asi moc přemýšlím.
Jsi nikdy neviděl závody sidecar? Navíc na tom se rychle jezdit nebude, protože kolik lidí vidělo jet v běžném provozu supersport výrazně rychleji než jiná, teoreticky ne tak rychlá, auta? A na promenádě v letovisku to bude plnit stejný úkol jako kabrio od Ferrari (jenže to stejně značka nebude).
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tak si to shrneme: vozidlo které nemá v podstatě žádný technický základ, s Tatrou to má společné tak max. 4 kola, stejně tak na se to mohlo prezentovat jako Walter, Aero.... a je to komerčně bezzubé (SUV je plná pr..., takže kdo by kupoval značku, která v segmentu nebo jeho blízkosti nemá žádnou prestiž?).
Asi by to muselo být spíše jako Lamborghini LM002 - původně armádní bestie (opravdu do terénu), ve které by se shlédli zazobanci, potom by to možná mohlo skončit právě jako s Lambem, nebo Humvee. Dovolím si tvrdit, že by to snad muselo být ve 2 i 3 nápravové verzi , taková Baby Tatra Force, což by ovšem znamenalo zcela novou výrobu všeho (menší stavebnice než je původní Tatra) a je vysoce pravděpodobné, že by to neprošlo na ekonomiku.
Takže z mého pohledu cvičení pro žáky patřičných škol, žádnou větší hodnotu to nemá. Myslím že Král (Václav) měl takových kreseb plnou pracovnu.
Ale hlavně že udáme článek.
1 odpověď