I tak toto řeší spíše vzdělanější rodiče. Podprůměrní rozhodně nebudou řešit pověst školy a možná se ani s dítětem nedostanou k nějaké diagnóze ADHD. Proto podle mě nelze srovnávat žáky z těchto škol s žáky z běžných základek. A o peníze jde také.
Ano, vetsinove. Ostatne, abyste mohk mit v domskole dite na 1.st. musite mit maturizu, pro 2.st. pak VS. Nicmene, pokud tam deti posilaji a plati za ni, nepochybne je duvodem to, ze ma vyssi uroven nez skola bezna. V hlavni roli je ale duraz na vnitrni motivaci, coz vede k lepsim vysledkum.
A nebude to také tím, že tyto děti jsou již geneticky lépe vybavené? Jejich rodiče jsou sami daleko ambicióznější? Dost času možná věnují také další domácí přípravě. Ať je škola jakákoliv tak nakonec přijímačky a maturita jsou jednotné. Jinak to nijak nezatracuji, ale nemám s tím také žádnou zkušenost.
Může to hrát roli, ale nikoliv absolutně. Často tuto možnost volí lidé, jejichž dítě systém odmítá - např. kvůli ADHD (ale důvody jsou samozřejmě hodně rozmanité, třeba hodně špatná pověst místní státní školy).
Kdo je má? Vy? Nebo vám jen někdo nabulíkoval něco, čemu chcete věřit? Tyto výkřiky jsou opravdu trapné! Příště aspoň připojte odkaz, jinak je to jen argumentační faul jako vyšitý!
Data máme především ze zahraničí, jelikož u nás jde o relativní novinku a počet domškoláků roste teprve od covidu. Nicméně, sebeřízené vzdělání a vzdělání kladoucí důraz na vnitřní motivaci, pomáhá udržet zájem i vášeň u těchto dětí i v pozdějším věku. Kromě toho je prokázáno, že tyto děti mají větší zájem o pomoci komunitě a prokazovali větší spokojenost. V našem prostředí jsou všeobecně známi dětí celebrit, které uspěli v rozmanitých oborech: Ester a Jonáš Ledečtí například. Odkazy: Odkaz 1 a Odkaz
Proč musí učitel pořád blábolit u tabule o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? To platí zejména pro čistě popisné vědy, ale dnes už i všeobecně. Dnes ti nejlepší chatboti dokážou spočítat algebru, integrály, derivace, funkce, fyzikální i chemické problémy a geometrii klasickou, analytickou i deskriptivní. Používají k tomu step by step vysvětlení a efektivně příklad vyřeší a vysvětlí. Takže skoro celé učivo základních i středních škol je sto průměrný chatbot vyložit a vysvětlit. K tomu existují i neprofesionální aplikace jako Mathway, Photomath, Geometryx, Geogebra, Geometry Pad, Desmos, PhyWiz, Chemistry Cool, Tutor Lily, Fluentpal, Kiwix a mnohé další. To samozřejmě ani v nejmenším neznamená, že by žák neměl vyvíjet žádnou aktivitu. Právě naopak. Může s chatbotem pomocí aplikací plně spolupracovat na zadaných úkolech. Chatbot je schopen pak žáka ze znalostí i prozkoušet. Všechno je to otázka informací, technologií, financí, nerostných zdrojů a energií. Dřív měli informace k dispozici především učitelé, dnes je může mít ve stejném rozsahu a kvalitě každý žák a student ve svém mobilu nebo tabletu. V našich školách stále převládá klasický frontální výklad, který je velmi často překotný, nepřehledný a nesrozumitelný. Žáci si z takového výkladu odnáší domů jen minimum znalostí, jsou zmatení a frustrovaní a doma se musí večer doučovat z učebnic v podstatě odznova. O víkendech se pak žák musí učit latku s rodiči, protože při výkladu v hodině si neměl šanci učivo do hloubky a dlouhodoběji osvojit, utužit a vstřebat do mysli. Je to velmi neefektivní a marné.🤕
Ano, některé školy už práci s AI zavádějí a pedagogové se v práci s ní musí vzdělávat. Není jich ale mnoho.
Ony ale nikoho nezastrašují, ony říkají jen pravdu. Rodiče malým dětem dlouhým odloučením samozřejmě ubližují, zvláště pokud jsou to ve školce nováčci. To vám řekne každý odborník na dětskou psychologii a vývoj. Nebo jste snad někdy někde četla opačnou studii, že můžete slova učitelek z více různých nezávislých zdrojů označit za zastrašování? Ráda si ji přečtu také. Máte zdroj?
Zazila jsem toto zastrasovani na vlastni kuzi. Nesslo o nic jineho nez pohhoddli ucitelek.. mimo jine v DS, ktera je finaancovana z fondu Zamestnanost
..
Vy jste teda chytrá - flákači🙈. Žádná učitelka neodchází domů po předání posledního dítěte, pracovní doma se dodržuje jako všude jinde. Pokud by toto navrhla, čemuž moc nevěřím, tak jistě v zájmu dítěte, protože 10 hodin od maminky je fakt přes čáru. A propos, učitelka nehlídá, ale vzdělává. Osnovy, které musí plnit, jsou dané Mšmt, Než příště začnete psát hanobující nesmysly, oveřte si fakta.
Tak treba ty nase odchazely hned, jak se zavouchly dvere vca v 15 hodin..pracovni doba do 17 hod...
Zajímavé uvažování... Autor připouští, že pro dítě i rodiče je lepší, když jsou co nejvíce spolu a ve školce jsou jen po dobu nezbytně nutnou, ale protože on to tak kvůli práci mít nemůže, chce aby to neměly ani ostatní děti, aby v tom jeho dítě nebylo samo. A proto mu vadí, že na to učitelky upozornily (kdyby to náhodou někdo z rodičů nevěděl či odmítal akceptovat). Tak to je perfektní ukázka sobeckosti...
Ne, upozornuje na to, ze ostatni rodice se ucitelkam kvuli zastrasovani, ze skodi svemu diteti, kdyz ho nevyzvednou, jak ony doporuuji. V DS u Ceskeho Brodu stejna zkusenost, take jsme platili.
Už se těším, jak budou dotyčné "obtěžované" chuděry dokazovat, že na ně někdo "zíral".
Nebo to bude jako u znásilnění, a bude stačit, aby chuděrka prohlásila, že muž zíral, a na muži bude, aby dokazoval, že nezíral?
.....
Jestli jsou tyhle sufražetky tak psychicky labilní, že je traumatizuje skutečnost, že se na ně někdo podívá, mám pro ně dobrou zprávu - už to nebude dlouho trvat. Kulturní obohacovači, kteří v dohledné době Evropu ovládnou, jim oblečou burku. Pak budou před tím neskutečným příkořím konečně ochráněné. 😉
Proc mam ten zvlastni pocit, ze se vas to nejak zasadne tyka? Nevite?
Přeji vám, pokud jste matka v pozdním věku hodně trpělivosti, fyzické zdatnosti tak jako za mlada, ať vaše dítko vyroste a nebude stranou společnosti, ať vám vydrží přesvědčení, že jste matka na jedničku, která pro dítě udělala vše bez chyby a má super inteligentní dítě ... Tomu dítěti nezávidím, bude mít těžký život, o spoustu dětských radostí a starostí bude ochuzeno ( někdy je to i tím, že ho vychovávají stále v přesvědčení, že jsou něco víc ). A s názorem, že lidé mají mít děti v mládí, tak za tím si stojím. Navíc vůbec neberete v potaz, v jaké době žili prarodiče, rodiče - pokrok se nezastaví, vy hned odsuzujete ( rodiče, učitele .... ).
Ano, pokrok se nezastaví. Právě proto je důležité, aby stará generace neaplikovala své překonané postupy na současné děti, dnes už víme mnohem více a nemůžeme je záměrně poškozovat. Jsem učitelka na SŠ a mohu potvrdit, že mnoho učitelů se vůbec nevzdělává, není ochotna cokoliv se dozvědět o dětské psychologii, vůbec ne MiND - také takové ve škole máme a některé neprospívají dobře kvůli nastavení na průměrné dítě. Naše dítě je šťastné a kontakt s jinými dětmi mu rozhodně nechybí, naopak ho má více než jiné děti - komunita, domškola, kroužky, příměstské tábory, skaut apod., Zprostředkováváme ji podnětné prostředí, v jejích zájmech dceři nebráníme, rozvíjí co potřebuje. Především ale respektujeme její jinakost a neškatulkujeme. Vyhýbáme se prostředí, kde by byla stigmatizována a odsuzována za přirozené (a nezbytné) projevy MiND dětí. Energii máme, jsme oba utramaratonští běžci, byť tuto vášeň s námi dcera (zatím) nesdílí a raději hraje na piano nebo dělá gymnatlon.
Znám spoustu lidí s vysokým IQ, celý život budou mít problém ( ve spoustě dom.prácích prací se dokážou zranit, někdy jsou jak malé děti, ale jsou to např. špičkoví IT ). Ale budou se muset naučit žít ve společnosti, budou muset umět reagovat dle nich na nelogické příkazy. "Intelektové nadání není určeno jen výší IQ", i když někdo má nižší IQ, neznamená to, že není mimořádně nadaný.
Mimořádně nadaný je odborný termín. Neznamená to, že jej lze používat pro lidi s nižší inteligencí, je tam skutečně hranice IQ 130. Ano, můžete být nadaný na zpěv, vaření nebo plavání, to lae neznamená, že se na vás tento termín se všemi plusy a minusy vztahuje. Nezlobte se, ale šermujete tu s předsudky a absolutně neznáte tento pojem, ani jste se na odkaz, který jsem vám poslala, nepodívala.
Můj syn má téměř stejný problém říká se mu autismus . Co jsem pochopila z vašeho příspěvku , budete to mít ( nebo už máte ) hodně náročné mnoho let a když budete mít štěstí povede se vám , aby byla aspoň částečně samostatná , ale neizolujte ji od dětí a lidí příliš , nebo se na vás nezdravě zafixuje a budete to mít v budoucnu hodně těžké . Hlavně ať je co nejvíc samostatná jak to jen jde , to je víc než vědomosti a vzdělání .
To co píšete, že vaše dcera čte, počítá a zajímá se o vesmír, to je u některých dětí normální. Moje vnoučata toto také zvládají, hodně se jim věnujeme ( různé logické hry, encyklopedie různých žánrů, sportovní a výtvarné kroužky ... ). Ale krom toho se je snažíme motivovat i na praktické dovednosti, motorika je velmi důležitá. Myslím si, že děti do školy, kolektivu patří ( navíc dnes nejsou přeplněné třídy, za nás bylo normální 30-35 dětí ve třídě, učitelé zvládali a vyrostlo plno vzdělaných dětí ) a pokud jim to člověk neumožní, v dospělosti budou mít problém. Můj syn byl velmi nadaný, ale dopřála jsem mu klasické dětství, ve školák byl tahounem, učitelé byli rádi, že ho tam mají a i ti méně intelektuálně nadají díky němu dosahovali lepších výsledků. Děti jsem měla v mladém věku a jsem za to ráda. Nevyrostli z nich mamánci, neumetala jsem jim cestičky, ono je potřeba je naučit i výhry, prohry, společenské chování, pomoci slabším a to pouze doma se nenaučí.
Mluvím o MiND - tedy mimořádně nadaných dětech, tam je ukazatelem IQ 130 a více. Tento termín neznamená jen talentované dítě, ale znamená to mnohem více. To je něco trochu jiného a je to věc, na kterou není české školství připraveno - musíte složitě hledat soukromou školu, komunitu domškoláků nebo sama vzdělávat. Jinak jsou tyto děti stigmatizovány a zabíjí to jejich vnitřní motivaci. Tyto děti umetat cestičku nepotřebují, jen se potřebují vyhnout tomu, co v nich zabíjí ten oheň, který v sobě mají a s ním i jejich sebevědomí, identitu a pocit, že jsou dobrými lidmi. Takové děti se dokáží hádat už v předškolním věku s autoritou, která dává nelogické příkazy a dokud jim to nevysvětlí, nebudou spokojeni. Jak myslíte, že na to reaguje učitelka? Třeba mé dceři řekla, že za to půjde do vězení (v 5 letech). Pokud MiND neznáte, zde máte info: Odkaz
Můj syn má téměř stejný problém říká se mu autismus . Co jsem pochopila z vašeho příspěvku , budete to mít ( nebo už máte ) hodně náročné mnoho let a když budete mít štěstí povede se vám , aby byla aspoň částečně samostatná , ale neizolujte ji od dětí a lidí příliš , nebo se na vás nezdravě zafixuje a budete to mít v budoucnu hodně těžké . Hlavně ať je co nejvíc samostatná jak to jen jde , to je víc než vědomosti a vzdělání .
Promiňte, ale nejde o autismus. Lidé často zaměňují tyto dvě věci, ale mimořádné nadání neznamená autismus. Máme nadání potvrzeno. Doporučuji pro více informací například komunitu Nadané děti apod. Tam se řeší obdobné potíže znovu a také se tam řeší, že nadané děti jsou nepoučenými pedagogy často stigmatizovány jako autisté, protože toto je téma, které zná málokdo. Buď jsem příliš ambiciózní rodiče, které učí batolata číst nebo máme autistu... Lidé někdy mají strach, že tím, že bychom řekli, že máme nadané dítě, sdělujeme jim, že jejich dítě je nějak pozadu. Nic takového, naše dítě je mimořádně nadané, což je v současném českém vzdělávací systému prostě průšvih a také to znamená větší náročnost - do věcí se vrhá po hlavě, má silnější emoce a hlavně má milion otázek. Že zkrátka zraje jinak a potřebuje jiný druh podnětů nikdo nechápe a pro děti je to nesmírně těžké. Nedávno byl v ČT dokument Gepardi v kleci, kde to hezky vysvětlují, doporučuji. Zároveň se tam ale zobrazují všechny problémy, které tyto děti a jejich rodiče mají. Byť jsou autisté často vysoce inteligentní, neznamená to, že vysoká inteligence znamená autismus. Dcera je samostatná, nicméně potřebuje hodně podnětů, potřebuje zároveň sportovat, hodně se hýbat, potřebuje se učit nové věci, ale tak aby ji to nenudilo a nezabilo vnitřní motivaci - je v komunitě podobně nadaných dětí, kde je to možné. V běžné školce a škole je drzá, protože polemizuje s učiteli a nechce dělat věci, které považuje za mimořádně nudné.
A z čeho usuzujete, že se stát postaral ? Z toho, že dával byty, novomanž.půjčky ... ? Dnes pro mladé půjčky jsou také. Mne do role matky nikdo nestavěl, chtěla jsem být matkou a byla jsem ( po ukončení studia a po nějakém čase v práci ) a nyní i mladou babičkou, která se plně věnuje vnoučatům a může je něco naučit. A jak víte, že jste trpělivější a vychováváte " bez poškozujících výchovných strategií "? Pokud máte ve vysokém věku dítě, vůbec mu nezávidím, jestli se mu věnujete pouze vy a nemá kontakt na starší osoby, aby mu předali své životní zkušenosti a rady ( a co je podle vás náročné dítě, že byste si s jeho výchovou v mladém věku matky neporadila?, dost by mne to zajímalo ).
Víte, jsou děti, které jsou náročné třeba kvůli mimořádnému nadání -.zraje nerovnoměrně, zatímco intelektuálně vrstevníky převyšuje o několik let - dcera od tří let čte, počítá, zajímá se o Vesmír pod. Nicméně v emocionální a sociální oblasti zraje pochopitelně pomaleji. Nepoučená veřejnost to považuje za nevychovanost a nechápe, že dítě potřebuje speciální přístup. z toho důvodu dnes mnozí čtyřicátníci, padesátníci zjišťují, že mají IQ vysoce nad 130, přesto mají nejvýše maturitu, ale často jen výuční list. Horší je, že kvůli tomuto přístupu často trpí depresemi, úzkostmi, imposter syndromem apod. Zacházelo se s nimi jako potížisty - doma, ve škole, přistupovalo tak k nim cizí okolí. Dnes si rodiče zjišťují, co potřebují a často edukují i pedagogy. děti konečně mají šanci růst tak, jak potřebují. Moje třeba je kupříkladu na domácím vzdělávání, protože ve škole by se nudila.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tak možná na SŠ, u nás tedy biflování jede...
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
U nás právě i základka