Maláčová je pro ně trnem v oku, protože pracuje pro lidi a to se nenosi. Politici berou hrisne prachy a za nic 45 let je to totéž.
Prosím, napište mi, jak přesně pracuje pro lidi? Jestli je to jenom to plkání v médiích, tak myslím, že to by zvládl každý student střední školy. Prostě se jenom třese na příští volby a chytá hlásky, nic jiného - a Vy ji na to skáčete, ach jo.
Pan Kytka by si měl nejdříve pročíst učebnice na ZŠ. Přiměřeně věku se tam již nyní o některých tématech učí už nyní - ohleduplnost, taktnost, o různosti lidí atd. Nic neobvyklého v naší společnosti - a do školy žáci chodí, takže se vše nutné již učí - někdy to i rodina zanedbává - tak buďme rádi. Další ožehavější témata snad každý rozumný učitel zvládne probrat důstojně - ne však do detailů, to bych nechtěla ani já - to by měli s dětmi (pokud to je nutné) probrat psychologové, psychiatři apod., tedy ti, co to studovali.
Jen pro info. I zedník, skladník, právník, doktor, ti všichni v začátku musí pracovat více, protože prostě nemají zajeté koleje. Takže kecy, jak chudák učitel, po šesti hodinách práce, musí dělat ještě dvě hodiny přípravy... To jsou fakt nesmysly. Navíc to je jen ten první rok.. Co třeba lékař, který se musí vzdělávat celý život a hodinovou mzdu má menší než učitel. Ale děláte čest své škole. Brečení a fňukání je pro učitele typické...
Ježiš, Vy jste hloupej...
Paní Aňu jako herečku uznávám, ale tady se trochu plete. Sní (a vypráví) o tom, co má dávat škola dětem. Bohužel si neuvědomuje, že většinu toho musí děti znát do 6 let, aby to mohly dál rozvíjet - tedy většinu musí zahájit a učit rodiče. Ne nadarmo se říká: "Ohybaj ma mamko, dokud som ja Janko. Až ja budu Jano, neohneš ma mamo."
Je fantastické sledovat, jak někteří lidé chtějí vychovávat děti, ba dokonce předpisovat ostatním, co a jak mají dělat. A přitom nejsou schopní pochopit ani jen elementární zákonitosti, které mohou sledovat všude kolem sebe.
Tak třeba:
Všichni chápou, že k tomu, aby se naučili hrát na nějaký hudební nástroj, nestačí jen jednou týdně na hodinu zajít do základní umělecké školy. Že je třeba cvičit pravidelně doma, byť to ze začátku je utrpení pro všechny kolem, včetně sousedů.
Všichni chápou, že když se chtějí věnovat nějakému sportu, musí pravidelně a většinou denně trénovat.
Přitom často titíž lidé bez mrknutí oka očekávají, že odloží dítě do školy a odpoledne se jim z ní vrátí génius na matematiku, biologii, fyziku. Dokonce i tehdy, když potomek na matematiku vůbec nemá talent.
A pokud to učitel není schopen zajistit, tak je neschopný, líný a jen přehazuje své povinnosti na rodiče, protože nedělá pořádně svou vlastní práci. (Za kterou si beztak ten hlupák, co "neumí a tak učí", rozhodně nezaslouží svůj už tak přehnaně vysoký plat.)
Inu, milí rodiče, možná vás to překvapí, ale učitel, který zadává domácí úkoly, opravuje je a poskytuje dětem zpětnou vazbu a učitel, který hrdě hlásá, že nechce děti "zatěžovat" a tím pádem žádnou další práci s domácími úkoly nemá, ti oba dva berou za rozdílný objem práce úplně stejný plat.
Když žáci domácí úkoly nevypracují, nemá žádný učitel k dispozici prostředky, jak je k tomu přinutit.
A proč vlastně?
Jsme svobodná společnost. Když někdo chce zůstat nevzdělaný a hloupý, měli bychom to respektovat. Je a bude to přece jeho život. 🙂
Skvělé! Díky!
Zajímalo by mě, co četla autorka jako dítě. Jmenované knížky jsem četla všechny - až na Reportáž...Všechny s chutí a všechny se mi líbily. Jako dítě jsem nikdy propagandu "nepozorovala" 🙂 a myslím, že mě nepoškodila vlivem, o kterém píše autorka. Asi jde zase pouze o "vydělání si" penízků článkem, na který my "blbci" (omlouvám se) reagujeme.
Většina výuku nezvládá. Proto se tak poslední dobou rozmáhá byznys se soukromým doučováním. Učitelé zkrátka neumí učit. Neumí správně a efektivně podat a předat své učivo. Je velmi mnoho balastního učiva. Učí se podle hesla ráno se nauč, večer můžeš zapomenout. Velmi tristní a žalostné. Školství je na pokraji propasti.😠😡👎😪
Už zase, máte tam ještě něco dalšího? Toto Vaše psaní dáváte pod každý článek 🙂. Už je to fakt nudné.
Ano, mám tolik peněz, kolik potřebuji. Opustila jsem zaměstnání a šla dělat svou práci jako OSVČ. Taky jsme se prostě uskromnili. Takže jsme peněz samozřejmě měli méně (i proto se zmiňuji o tom, jak stát vychytrale šetří na obětavosti rodičů), ale stačilo nám to. Je to otázka priorit. Kdo chce, ten může. A ano, udělala jsem to mimo jiné i proto, abych dala svým dětem příklad do života a předala jim dva vzkazy: 1) každá situace má řešení 2) rodina je na prvním místě.
Ale o mě tady řeč není. Řeč je o tom, že učitelé opakovaně a zásadně profesně selhávají a ještě to selhání ustavičně hází na druhé. Problém "rodiče mi volají na můj telefon mimo pracovní dobu" má své řešení v podobě duálního telefonu, který umožní zapnout jen jednu kartu. Kdyby všechny problémy v mém životě šly vyřešit takto snadno, jsem šťastná.
Tak, to já s Vámi souhlasím, ale proč zase házíte všechny do jednoho pytle a zařazujete se tak do toho zlého proudu. Přece ve všech profesích jsou dobří a selhávající. Bohužel, teď se toto "nosí", napadat učitele, jak víte, ti nejsou potřeba. K profesím, které potřebujete byste si to z určitých důvodů nedovolila. Policie, lékaři, hasiči,...snad mi odpustí, že jsem je jmenovala.
Tak, je fajn, že se umíte pochválit. I já jsem kritická ke školství, vidím tam ale i dobré věci, které se daří. Píšete, že tam již nepůsobíte...no, nedivte se, když na lidi okolo sebe takto (jak píšete) nahlížíte. Musíme si připustit, že lékaři jsou potřeba - proto se mohou sjednocovat ... - učitelé potřeba nejsou (to přece ví každý - nebo je to často psáno), takže by byli vyhnáni 🙂.
Bylo by to krásné, kdyby to bylo, jak píšete. Nicméně já znám osobně učitele, kteří tuto problematiku učit odmítají - protože jim to osobně "není komfortní". Rodiče s těmito tématy své děti seznamují spíše sporadicky. Kdykoliv se v 8. třídě dostaneme k rozmnožovací soustavě, tak začínám otázkou, kdo o sexualitě se svými rodiči mluvil - hlásí se pravidelně méně než třetina dětí. A do toho ještě přičtěte rodiče, kteří mají názory vyloženě škodlivé - homofobní nebo různé náboženské prudérní fanatiky. Děti nejsou majetkem rodičů - mají právo na relevantní informace a možnost si udělat vlastní názor. A představa , že se děti s učitelem "jen tak sejdou" , aby si s ním o něčem takto osobním popovídaly, je docela naivní. Navíc to budí dojem, že se jedná o něco "pokoutního" a "trapného", co je třeba řešit tajně. Naopak - pokud k této problematice učitel přistoupí zcela otevřeně a v klidu, jako k jakékoliv jiné, děti přijmou diskuzi o sexualitě stejně v pohodě, jako třeba o metabolismu nebo problémech zdravého životního stylu. Školství pálí spousta věcí - ale omezení čistě akademických vědomostí a příklon k problémům praktického života je jedním z nejdůležitějších. A přesně sem spadá i sexuální výchova. Protože sebepoznání, tolerance, nutnost sexuálního konsentu...to jsou věci, které mohou rozhodovat o kvalitě jejich života a i života jejich blízkého okolí daleko více, než mnoho jiného, co se ve škole učí. (stejně jako třeba finanční gramotnost, občanské kompetence, atd.)
Se vším, co píšete souhlasím, sama nemám žádný problém s dětmi diskutovat i při vyučování, a to i v nižších ročnících - naše tělo, soustavy atd. Spíš na to nahlížím tak, že by to měl vyučovat učitel, který chce... a byl vzdělaný tímto směrem. Jiný by právě udělal víc škody než užitku. Nejde totiž jen o sexuální výchovu, jsou tam témata, která nemůže snad učit ani učitel, protože v tom nebyl vzděláván, to by měl s dětmi diskutovat psycholog, psychiatr apod. (kurzy neberu, ty jsou jen proto, aby se dělaly čárky) - mluvím teď o současné škole, kde toto vzdělání zatím chybí. Jako rodič bych nechtěla, aby to s mým děckem rozebíral někdo, kdo o tom ví jen něco málo - výjimka je sex. výchova. Nevím, jak je to ve škole u vás, u nás se s dětmi bavíme kdykoli chtějí a nikdo to nebere jako něco "pokoutního" a trapného. A už vůbec to neděláme tajně. Věřte, že pokud to bude "násilně" do škol zavedeno hned, nevzejde z toho nic dobrého.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Díky, skvěle napsáno.