A Vy pojdte na CVUT nebo na ucnak treba automechanik a do soukrome sfery, pracujte 365 dni v roce. Protoze tam se maka nekdy i o dovolene a vikendech, po vecerech pravidelne. A casto za krapet jine, nizsi mzdy.
Tak proč nejít učit? Tam je to přece paráda - plno peněz, samé volno,...a nemusíte fňukat 🙂.
Celé školství je nechutný moloch, který bere lidem iniciativu, svobodu a vlastní hrdost. Dělá z lidí beztvarou masu bez citu a osobitosti. Čím dřív tomu všemu bude konec, tím dřív se budeme moci svobodně nadechnout. A není to bohužel jen o školství. Hodně by se toho tady mělo velmi brzy změnit. Už je načase.
Tady nesouhlasím, ale těším se, až bude šk. docházka nepovinná 🙂. Pak se teprve uvidí to SAMOSTUDIUM "vzděláníchtivých".
Co má asi v hlavě kreatura, která takhle, vlastně doživotně, ovlivní život svého devítiletého dítěte? Už navždy to bude ten, kdo tajně, estébáckými postupy, nahrával svou třídní učitelku. Ještě by se dalo pochopit, kdyby docházelo ve třídě k šikaně a škola to nechtěla řešit. Ale tohle celé se stalo kvůli domácímu úkolu! Dobrovolnému! A teď si představte, že vedení naší policie v tom nevidí problém, to je na tom to nejhorší. A představte si, že ta zrůda vás zítra může legitimovat nebo pokutovat za špatné parkování a za něco tak odporného co sám udělal vyvázne bez trestu. Tohle všechno jen zvyšuje všeobecnou frustraci a ve výsledku vede k tomu, že nejlepší učitelé to prostě vzdají. Věřte mi, to co se v poslední době děje v souvislosti s pliváním na učitele mimo jiné i na Médium.cz bude mít tragické následky. Jednoduše to nikdo rozumný nebude chtít dělat.
Přesně, taky se už těším...Kdybych byla mladší, už bych couvala do jiného zaměstnání.
Metoda biče, hrozby a postrachu jako to funguje na školách. I když poslední dobou už to není tak efektivní. Damoklův meč, pak to může fungovat. Samozřejmě nenásilně ale s určitými podmínkami. Každý přece musí vidět, že bez znalostí bude v životě k nepotřebě a zbytečný. A to se zamlouvá jen málokomu.
Opět máte pravdu, jenomže na ZŠ to ještě nikoho nezajímá, žije se tam pohodově, protože to tak chtějí rodiče. A pak už se to bohužel táhne dál.
Ano, ale nektere deti to zkratka nepotrebuji a je zbytecne aby delaly neco navic, protoze jenom otrocky delaji neco, co jim nic neprinese. Naopak nektere deti potrebuji doucovani a ani ukoly jim nestaci. Proste to nelze kategorizovat a ukoly by mely byt dobrovolne.
Bože, vám nedochází, že právě ti žáci, co ty úkoly právě potřebují, že by je nedělali? To je přeci pradávná pravda. A ti šikovní to mají hotové " raz dva " a většinou v pohodě dělají. To, že to nedělá vaše dcera (nebo dělá?), je z důvodu toho, že jí to tlačíte do hlavy VY jako rodič. Jí samotnou by to nenapadlo, pokud je šikovná.
To jste mel ale citovat i dal "musi se pripravovat na zkouseni a testy." Takze ano, i doma se musi ucit. Minimalne ti, kteri to potrebuji. Ja se nikdy doma neucil, protoze jsem to nepotreboval. Ale proc by mely deti dostavat jeste ukoly, mnohdy znamkovane? Dcera je treba v pate tride, od mala chodi do skauta a ve ctvrtek zkratka chodi domu pozde. Proc by jeste mela nekdy v devet vecer delat ukoly, kdyz skolu zvlada bez problemu?
Že by se mohla učit životní zodpovědnosti? Z vašich příspěvků mi přijde, že s tím má doma někdo problém...
Dobrý den. Tak vám dám malý příklad zrovna z dneška. Syn škola do 16:00 ,pak na autobus protože do školy dojíždí z jiného města. Úloha z matematiky ,dějepisu a čj. Dvě na zítřek, 1 na pátek. Vidíte čas? 17:38. A takto je každý den. Kdy má čas sám na sebe, přátele a podobně.
Ale to jsme přece zažívali všichni 🙂. A žijeme i po 30 letech a je nám hej.
Ja bych to s temi vseobecnymi znalostmi az tak cerne nevidel. V dnesni dobe je tech informaci tak obrovske mnozstvi, ze neni v lidskych silach je vsechny vstrebat a je nutne je nejak filtrovat. A informace podavane ve skole jsou casto nezajimave a naprosto zbytecne. A co se tyce vedomostnich soutezi, tam mi vzdycky prislo, ze se jedna o znalosti o vecech, ktere jsou nepodstatne a lide je znaji jenom proto, aby neco znali. Ale mozna se mylim, protoze vedomostni souteze jsem nikdy nesledoval.
Mýlíte se v hodně věcech, ach jo.
Přesně. Učitelé nejsou schopni si zjednat ve třídě pořádek, nemají žádnou autoritu, a ještě pak hází svoji neschopnost na rodiče. Smutné je, že mladiství mohou pracovat třeba na brigádě jen 6 hodin denně, ale malé děti můžou být ve škole 6 hodin a ještě by se měli učit doma.
No jo, stačí ten obrázek...:-)
Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci často tak málo naučí. Maturita z češtiny a angličtiny po 14 letech výuky je jen akt zoufalství. A to nejen na gymnáziích, ale i na odborných a průmyslových školách. Tam se sice správně vyučuje odbornost a praxe, ale tomu by měl odpovídat i obsah maturit. Dnes chatbot vyjede zpracovanou maturitu za minutu. Tak proč trápit děti něčím, k čemu nemají přirozený vztah, příklon a nadání? Takové informace stejně za pár hodin zapomenou a výuka vyjde nazmar. Je třeba vyhledávat u dětí jejich talent a ne ho jen zašlapávat.😔
Částečně máte pravdu. Jen musím podotknout, že hovoříte o 1/6 třídy - zbylých 5/6 se samo mnoho nenaučí, bo je nic - kromě sítí - nebaví. Jak si to tedy budou vše vyhledávat samostatně je mi záhadou. Asi jste dlouho ve třídě neseděl 🙂.
Finanční výchova přece není jediná oblast, kterou můžou děti učit rodiče. A nikdo neříká, že rodiče ji děti učit nesmějí nebo že se o to se školou nemůžou podělit – škola i rodiče jim dá kus svého. A pořád je tu třeba vaření, domácí práce, společné výlety, naučit se šetřit a nebýt hamižný nebo lakomý, naučit se respektovat druhé lidi, naučit se chovat rozumně a ohleduplně k budoucímu partnerovi, chovat se bezpečně na internetu. Několik těch oblastí má určitě i přesah do školy, nevidím na tom ale nic špatného. Opět: rodiče v tom ohledu mohou předat dětem svoje a škola zase svoje. Může to tak mít i lepší výsledky, než kdyby se dítě učilo jen od jedné strany.
To máte určitě pravdu, já přece nepíšu, že to je pouze výchova rodičů.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
V poslední době se roztrhl pytel s články o škole. Většina se nám snaží vysvětlit, jak jsou vědomosti vlastně úplně zbytečné, děti i rodiče týráni domácí přípravou a podobné, hluboce rozebirané myšlenky.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Přesně. Ono totiž tyto články táhnou...Ať si každý zanadává, nejlépe na školu a učitele... Ono totiž za více kliknutí na článek se sype více penízků,
tak přece nebudu psát o orání polí.