je to pár let co můj syn v 9. třídě dostal za domácí úkol vytvořit slohovou práci -popis na téma zvíře žijící v české přírodě a nakreslit ho.
Syn u kterého byly prokázána) odborníkem potvrzena a škola informována) SPU - dyspinxie (porucha kreslení) si vybral lišku.
Podle mě si připravil poměrně kvalitní popis lišky. Problém nastal, když měl vytvořit obrázek.
Nakreslil zvíře u kterého bylo nutno použít fantazii ,aby se rozpoznalo, že se nejedná o psa či podobné zvíře.
Učitel syna vyvolal ,aby svojí práci před třídou přečetl. Což syn provedl a učitel když viděl kresbu začal hlasitě komentovat synovu kresbu slovy:,, No co je za zrůdu? Tohle kdyby namalovalo dítě při zápisu do ZŠ tak bude ještě v MŠ...."
Aby snad spolužáci o ,,zábavu" nepřišli rozhodl se synův výkres promítnout na tabuli.
Smích byl doslova huronský.
Syn byl naprosto zničený. Celé odpoledne se předešlý den doma ,, mořil" s kresbou kterou z důvodu diagnostikované poruchy NENÍ a NIKDY nebude schopen vytvořit a učitel ho takto znemožní?
Byla jsem pár dní na to řešit věc s ředitelem, kde jsem se dozvěděla, že si to asi syn ,,špatně vysvětlil" atp.
Upozornila jsem ho, že ne všude mají děti takové rodinné zázemí jako můj syn a že jednou to může skončit jinak než pláčem a lítostí.
je to rok žák této školy spáchal sebevraždu.
Třídní učitel žáka byl ten, který tak ,,vtipně" hodnotil asi před 7 lety kresbu mého syna s diagnostikovanou poruchou kresby.(jen věřím, že se choval i k tomuto žákovi jako profesionál)
Pevně věřím, že si tento ,,profesionál" zaslouží svůj plat za velmi kvalitní práci.
Tolik k ..Bílé vráně"
Je mi to líto. Ale...budete proto plivat i na ostatní učitele?
Nemá, to mi věřte. Většinou to každá škola šmouli tak,aby neztratila rating. Podmínky jaké dnes učitelé mají o tom si učitelé 25. let zpátky mohli nechat jenom zdát a měli ,dle mého názoru mnohem lepší výsledky. Já vím, budete nesouhlasit,že inkluze a ...... Ano chyba je v systému, který ovšem všem učitelům vyhovuje. Každý si dělá co chce a nikdo žádná zodpovědnost.
Tak, neházím samozřejmě do dobrého pytle všechny školy, vždy se nějaká horší najde. Podmínky jsou dnes daleko horší, než dříve. Ale s těmi výsledky naprosto souhlasím. A bude hůř...Systém je opravdu špatný, ale ne vinou učitelů - a věřte, učitelům to opravdu nevyhovuje. Jenom je nikdo neposlouchá, protože se do toho všeho cpou všichni, kteří školství nerozumí. Přijde doba, kdy toho budou mít dost a půjdou od toho. Já už se těším...Pěkný den.
Je to rok, co jsem měl možnost sedět na hodinách školní výuky, s dětmi které dostávám na starost si dost povídám, svěřují se mi a psal jsem to spíš jejich slovy. Ony to tak vnímají a to je promě důležitější než to, jak jsem si školou prošel já, to už nikoho nezajímá a to nezměním a je mi to celkem jedno. Proto to tu dávám i na zamyšlení, nevnímají školu jako by je měla na něco připravit, ale o něco připravit. Tohle je ten problém, aby jim dala škola to, co oni potřebují, ne to co se mají naučit a memorovat jak cvičené opičky a jen pro to, aby napsaly písemku a vypustily to z hlavy. Ony ty děti by rády chodily do školy, ale kdyby je zaujala, protože vědí, že jim může něco dát, ale nedává, nevidí v tom smysl, dnes ty děti jsou inteligenčně jinde a přemýšlí nad vším, někdy až moc.
To jistě máte pravdu. Ale stále se mi zdá, že děti většinou papouškují to, co slyší od dospělých, to co čtou v médiích (tam je to teď hodně v módě). A neříkejte mi, že se všichni ti, co o školství takto smýšlí, byli podívat ve školách. Jak mi vysvětlíte, že dříve ze škol vyšli lidé, kteří něco již dávno dokázali (a není jich málo) - prošli tou hrůůůůzou, kterou všichni pomlouvají. A dnes? Kam to spěje...
Proč musí učitel pořád blábolit u tabule o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se lze doptat dobrého chatbota, nastudovat online materiály z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až kolem 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má totiž mnohé výhody. Například se dá zvukový výstup zpomalovat a vracet podle potřeby žáka. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat i kontextuálně, najít všechny potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se často tak málo žáci naučí a i to málo rychle zapomenou.To už je potom lepší pustit zvukový výstup textu dané látky z Wikipedie. Rozdíl je minimální. Dá se to dobře vyzkoušet. Třeba u Restaurace Bourbonů. Pustit dítěti hlasový výstup tohoto tématu z Wikipedie a nebo přednést výklad této látky, který je na webech. Dítě přijme srovnatelné penzum informací. A to velmi malé, protože poslechem se do paměti přijme jen velmi málo.😪
Měl byste vědět, že při výuce nejde jen o znalosti - jde také o socializaci v kolektivu apod. Nebudu psát o co vše jde, Vám to evidentně vůbec nedochází, proč se ještě chodí do školy.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Přesně. Pan Martínek dlouhodobě a soustavně píše zaujaté a tendenční články proti učitelům, ovšem i proti lékařům atd., kterým lidé neznalí věci věří a tvoří si podle nich zkreslený a hlavně nenávistný obraz určité společenské skupiny, což ukazují i některé diskusní příspěvky. Jeho novinářská práce je opravdu na pováženou.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Je to šikula...rozdmýchat téma, hodně přečtení a komentářů - a to se to sypou korunky!
1 odpověď