Tak jsme si vyjeli na týden k moři do Itálie a potom na týden na Moravu. Vždy jsme si pronajali apartmán. V Itálii pěkné 2+kk u pláže s výhledem na moře. Na Moravě 1+kk s výhledem na Vranovský zámek a 5 km od pláže Vranovské přehrady. Obojí ubytování nás stálo stejné peníze (po přepočítání kurzu) a zařizovali jsme si ho sami. U nás je zkrátka draho.
Takové úžasné a výjimečné, 7000 let staré, kulturní dědictví a unikátní archeologická památka. A musí ustoupit kvůli nějakému obchodu, architektonické hrůze, která bude za deset až 15 let zapomenuta. Jak barbarské. A jak hloupé. Přeci obec žije z turismu, z unikátních megalitických památek. A sám starosta dovolí, aby byla tato památka poničena a zastíněna něčím tak odpudivým, jako hobby market. Fuj! Opravdu zaslouží starosta na pranýř a aby si před ním každý občan Carnacu odplivl.
Mě tohle udělat jako dítěti, tak toho otce, kvůli kterému by mě zavřeli někam do příšerného ústavu, kde bych místo prázdnin plných letních radovánek měla jen stesk, pláč a touhu po mámě, domově, kamarádech, babičkách, a navrch by byl ústav plný jen více či méně problematických dětí (kteří by mi možná i ubližovali, šikanovali mě), navrch vychovatelé, psychiatři, psychologové a další cizí lidé, kteří by se pořád dožadovali nějakého rozhovoru a pořád by se vyptávali a něco mi tlačili do hlavy, tak ho do smrti nenávidím, za to, že je příčinou toho, jak moc mi ublížili. A možná bych naoko se tvářila a dělala to, co po mně chtějí, abych měla ode všech pokoj a byla konečně doma. Ale jako dospělá, bych mu to všechno vyčetla, odstěhovala 500 km daleko a vymazala ze svého života. Možná i jméno bych si změnila.
To je zase hysterie. Za našich časů odcházelo na maturitní obory jen 30 % studijní populace, a na gymnázia pouze 10 % nejlepších. To byly skutečně výběrové třídy. Zbytek byl na učňovských oborech. Dnes je to přesně naopak. Na učňovských oborech je ani ne 30 % žáků. Zbytek se tlačí na maturitní obory a všichni mají pocit, že gymnázium je vstupenka do nebe a oni byli zrozeni ke všemu, jen ne k manuální práci. A přitom se intelektuální potenciál populace nijak nemění. Procento inteligentně nadprůměrně nadaných je stále stejné (max. 30 %). Je tedy pravdou, že pro nenadané dívky mnoho učňovských oborů ke studiu není. A nechápu ten tlak na amerikanizaci středního školství, tedy k prohlubování všeobecně vzdělávacího zaměření středních škol. To jako ještě více dějepisu a zeměpisu, hudební a výtvarné výchovy než dosud? Nemluvím o matematice a fyzice, českém i cizím jazyku, ty už nyní na všech středních školách jsou (já bych je samozřejmě dotačně posílila, hlavně matematiku).
Jaký div, že se ekonomika řítí do krize. Nenažrané řetězce a korporáty mají nevídané tržby, které vysály ze zákazníků, kterým nezbylo nic jiného než být zákazníky a platit (neb jíst, pít, bydlet, platit vodu, energie s musí). A tyhle peníze nemohou být investovány a nemohou roztáčet koloběh další spotřeby. A tak není odbyt, výroba se utlumuje, nastává propouštění a světe div se, lidé šetří jak blázni! Proč asi, protože na utrácení dnešní doba prostě není.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Zlepšete korektury, pozvěte si odborníka! Tzv. "Urnfieldská" kultura? Fuj! Český pojem je přeci Kultura popelnicových polí!