A já jsem byla přesvědčená, že už mě nic nepřekvapí... A hle... Jak se zlepší školství tím, že budou vědět, od kdy do kdy pracuji? Budu mít píchačky? Nebo nějaký náramek? A když opravuji testy doma? Tak to nesmím? A co výška, váha, prsa, pas, boky? A poslední sexuální styk? Politická příslušnost? Náboženství???
O žácích ani nemluvím, ale to bude na rodičích?
Udělají se registry prodavaček? Kominíků? Velký bratře, vítej...
Minimálně třetina žáků na druhém stupni ZŠ má nějaké psychické problémy. Tím jsem si jist. Bylo o tom velké množství článků. Jste velmi nevzdělaná, ale to mě u vás vůbec nepřekvapuje. Vlastně v pořádku.
Předložte, prosím, zdroje podložené odbornými průzkumy, dotaznikovým šetřením a pak se bavme o procentech. A nenapadlo Vás, že problém nemusí být jen ve škole, že problémy mohou být i v rodině, ve skupině vrstevníků...
A na závěr: když dojdou argumenty, tak přijdou na řadu osobní útoky, viďte. 🙂
Nějak si nerozumíme. S Vaším článkem naprosto souhlasím, s kým nesouhlasím, je pan Pekař, kterému jsem adresoval svoje výhrady. To za prvé. Za druhé, pokud jste četla moje reakce na podobná témata, prakticky nikde jsem na rozdíl.snad až možná od většiny přispívajících neútočil na učitele, naopak jsem se jich zastával. Vůbec Vaší reakci nerozumím.
Omlouvám se, to byla reakce na příspěvek na p. Pekaře.
Vaše "argumenty" jsou absurdní. Když se zeptáte kohokoliv v deváté třídě, jestli má depresi, každý druhý Vám odpoví, že ano. To Vás nenapadlo. Dříve měli lidé obavy, byli nervózní, někdy rozrušení atd. Dnes mají "deprese". Jak módní, že? A Vaše názory na školství jsou nesmyslně, nelogické, aarogantní a hloupé.
Nevím, jaké argumenty máte na mysli. Vím ale, že ve všech Vašich komentářích reagujete popudlivě na všechny učitele. Vystupte z ulity sociálních sítí, přestaňte všechny napadat a kritizovat - to umí každý - a konečně nám sdělte, jak to tedy máme dělat. Kolika deváťáků jste se ptal a měli depresi opravdu potvrzenou?
A že je 40 procent deváťáků v depresích je prosím co? A víte kdo za to může? Vy! A nikdo jiný. Protože jste netolerantní, bezohlední a melete nesmysly podobně jako vy tady. Ostatně čeština nikdy nikoho nespasila, víme. To, co jste vyjmenovávala, je otázka několika měsíců ne 20 let. Tečka.
A já jsem si u čtení Vašeho netolerantního příspěvku vzpomněla na pana Wericha a jeho citát o tom, s kým je nejhorší se v životě srazit. 🙂 Tečka.
Hezký večer. Já ho bohužel mám opět nehezký, blízcí mi říkají, ať tyto články tzv.odborníků nečtu, ale mně to nedá.
A nedá mi nereagovat. Ano, jsem učitelka. A vím, že za covidu mně mí milí deváťáci říkali, jak se těší do školy. Na kamarády, na mě i na mou češtinu. Základní škola má přece naučit základy všeho, pak si může člověk vybrat, co ho bude bavit. Občas se mi hodí, že vím, co je houslový klíč, kdo je Beethoven, co je obsah, objem (občas vařím), obvod (kupovala jsem plot na zahradu), že Řecko je v Evropě a je tam jiné časové pásmo (ó, jaké překvapení), že Mucha je malíř, nikoli člen hmyzí rodiny, že mohu rozlišit baroko od secese, dokážu sjet kopec na lyžích a vím, že fotbal má poločasy a hokej třetiny, rozlišit oves od pšenice (dnes vidím spíš řepku)... Mohla bych pokračovat, spoustu věcí mi dala škola, část skvělí rodiče, zbytek život.
Moje otázka zní, kde mám reklamovat, že mě škola nenaučila pracovat na PC, teď to potřebuji! Jak to, že učitelé nejsou vědmy a nevědí, co bude člověk potřebovat za pět, za deset...let?
Když budeme dětem (a dospělým) stále vtloukat do hlavy, že škola je špatná, že se tam nic nenaučí, že ji nepotřebují, uvěří tomu. Stokrát vyřčená lež se stává pravdou. Bohužel.
A tak moji další milí deváťáci, já se na vás velmi těšim a spolu si ten rok zase užieme, budeme válčit s pravopisem i slohovými útvary, spisovateli a jejich díly. A v červnu vás vyprovodím do života, abyste mi za deset let přišli říct, že někdo z vás je tlumočník, jiný fotbalista, další instalatér, ale každý si pamatuje, že český jazyk je krásný a bohatý...
Zdravím. Je mi skoro 60, mám dlouhé vlasy, ráda nosím džíny, kratší sukně, dvojdílné plavky, barevné, veselé oblečení... Cítím se v něm totiž dobře. Nechci si hrát na diblíka ani nechci zastírat svůj věk. Jsem na něj i hrdá, protože i bez umělých vylepšení se líbím své rodině i mým přátelům. A hlavně sama sobě. A to je podle mého to hlavní.😉
Míra přesčasů nebyla jako dnes. Houklo se a šlo domů. I kanceláře pracovali od 6 do 14 . Dneska jít domů v pět znamená nedostatek snahy. Mě zaměstnavatel nutil napracovat každou návštěvu s dítětem u lékaře. Lékaři však byli pouze v Praze, takže šlo o celé směny.
Každá máme jinou zkušenost a tím pádem to vidíme jinak. Bude záležet i na druhu profese zaměstna ateli apod.
Já jsem přesvědčena, že dřív to bylo rovněž složité. Hezký den.
Akorát dříve bylo všechno jiné a lepší Maminka ročník 1956 má právo porovnávat a sama řekla, že přes rokem 89 bylo lépe a více možností. Další věc kdo nemá děti nemá mít nárok ani na důchod. Na důchod mají nárok jen Ty ženy co mají děti to je přece logické. Kdo nemohl mít děti tak se ro bralo zase jinak.
Kdo pracuje, má nárok na důchod. I bezdětné. Je to vše odstupnované.
A jaké možnosti dřív byly?
No, z pohledu práce, dřív při pracovní povinnosti byla umělá zaměstnanost, zatímco dnes chtějí, aby dva dělali, co dřív 4.. To jste určitě zaregistrovala. Z toho vyplývá pracovní sres a tlak, strach o místo a práci.
Mám prostě jinou zkušenost, maminka musela pracovat, byla v cukrárně, pak účetní, protože si doplnila vzdělání, my s bráchou jsme sami vstávali, sami si dělali snídani, svačinu, po škole lítání venku, kroužky, housle...a učení, mamka se vracela v 17, dojíždění, tatínek až večer. Nikdo se s námi neučil, máme oba VŠ. O víkendu se uklízelo, pralo, vařilo, občas výlety, příbuzní. Žila jsem v bublině, kde všichni opravdu pracovali a nikdo si kupodivu nestěžoval. Nemáme miliony, ale vždy jsme měli na knihy a kroužky a výlety.
A možná, když byla umělá zaměstnanost, tak tu práci pro 8 opravdu mohou dělat 4.
Zdravím, nemám ráda zevšeobecňovaní. A v tomto článku je ho plno. Většina lidí si ani dnes o ženách-matkách nemyslí, že jsou "vykojené" a podobně. Většina žen-matek dokáže sladit rodinu i práci. Většinou i za pomoci partnera. Jsem vždy překvapená, když ale někdo tvrdí, že dřív to bylo lepší, že matky byly společností opečovávané a podle autorky chodily do práce snad odpočívat. Pokud si autorka nezjistí přesné informace, neměla by se snad ani vyjadřovat. A zda mít či nemít dítě je naštěstí jen na člověku.
Ale já jsem jen psal, co mám už odzkoušeno a mohu doporučit jako alternativu rodinám a žákům. Tedy popisné vědy a částečně technické vědy. Docela dobře i jazyky a podobně. Nepsal jsem, že AI ChatGPT-4 je dobrý kuchař, pekař, chůva nebo vychovatel. Tak mi to tady nepodsouvejte. Nic na světě není vsespásné.
Nic Vám nepodsouvám, to bych si urcitě nedovolila. Totéž očekávám od ostatních. Jen se tedy přímo zeptám, kde bude probíhat výuka s Al ChatGPT-4..., učitelé budou tedy hlídači?
Nebo dítě bude doma s umělou inteligencí a bude se poctivě samo učit? Pokud školy a učitelé zůstanou, pak nerozumím, proč je společnost neustále peskuje. A to cítím i z Vašeho příspěvku.
Dnes dokáže vyložit třeba historické téma Napoleonské války AI ChatGPT-4 za pomocí Kiwixu nebo Wikipedie velmi snadno. Velmi často je tento výklad i mnohem hodnotnější, kvalitnější, hlubší a efektivnější než v hodinách na školach a je úplně zadarmo. Výklad čistě popisných věd zvládne AI ChatGPT-4 levou zadní v pohodě. Jisté mezery má stále v přírodních technických vědách. Ale to je jen otázka času. Pak dovede i nabytou látku přezkoušet buď ústně nebo formou testovacích otázek. Už jsem to několikrát zkoušel a funguje to opravdu výtečně. Jak vyjde Chatgpt-5, tak začne učitelskému řemeslu zvonit umíráček a nejen tomu. Pak už to půjde velmi rychle. Klidně se může stát, že do tří až pěti let se stane učitel zcela obsoletní profesí. Do té doby učitelské sborovny velmi prořídnou. Nějaké bláblolení tady tak nemá dnes už žádný význam a smysl, spíš je lepší myslet na budoucnost. A ta klepe na dveře nebo spíš přímo buší na vrata. Takže se radši dobře připravte, protože doba obrovských změn se právě přiblížila.☝️👏👍
Zrušme učitele a školy. Ať se děti učí s umělou inteligencí, jistě je ráda pohlídá a rodiče mohou v klidu chodit do zaměstnání. Vlastně ne, budou přece na HOME OFFICU. Jen si rychle musím udělat zásobu mouky, abych si mohla sama upéct chleba. Nebo mi ho umělá inteligence sama donese i s pečenými holoubátky.?
Zdravím. Zdá se, že autor zná všechny typy výchovy u nás, na Západě a hlavně v Rusku. Zapomněl ale, že občas se za svobodnou výchovou ukrývá spíše nulová výchova. Já jsem proti tělesným i psychickým trestům, ideální je výchova přirozenou autoritou. Každé dítě je jiné, přístupy jsou jiné, výsledek by měl být stejný. Slušný člověk, který je sebevědomý, zároveň "neobtěžuje" své okolí a dodržuje normy společnosti.
Škoda, že pan profesor Matějček už nemůže reagovat.
Já zase znám několik učitelů kteří učí podle připrav, které mají spoustu let staré. Do školy chodí na 8 hodin a nejpozději ve dvě jsou doma.
Písemky opravují v hodině, kdy zadají žákům samostatnou práci. Doma zásadně nic nedělají. Neříkám že jsou takoví všichni.
Zdravím. I já znám několik takových učitelů, bohužel.
Znám ale i lékaře, kteří chodí pozdě a ještě si musí vypít kávu, znám úředníky, kteří nakupují v pracovní době...
Je to vždy o lidech.
Jen mě deprimuje zevšeobecňování.
Zdravím. Nedá mi to, musím napsat svůj názor. I po cca 30letech ve škole mě učení baví a vím, že mé "děti" jsem něco naučila. Snažím se využívat i moderní způsoby výuky, různé metody atd.atd.
Prázdniny trávím nad papíry, přípravou na příští rok a třídu, nad vylepšováním příprav, jejich digitalizací...
Během šk.roku jsem v práci od 6.15 často do večera, učím, dozoruji, papíruji, řeším problémy žáků, hovořím s rodiči, dělám přípravy, opravuji, což mi často zůstane na víkend. V sobotu občas vyrazím se svou třídou na výlet. Bývalí žáci za mnou chodí, aby mi řekli, co dokázali, ti současní mi píšou a posílají fotky z prázdnin.
Po přečtení některých článků novinářů a komentářů části veřejnosti jsem ale zklamaná a znechucená. Tak pojďte učit, mám 34 dětí ve své třídě, učím další dvě třídy o 30 žácích. Učím český jazyk a anglický jazyk.
Jak poznat skvělého učitele? Politika? Lékaře? A jak ho adekvátně ohodnotit? Hlavně všichni umíme kritizovat, hanět a urážet.
Zdravím. Znám školu, kde učitelé vzali děti na setkání s drážními hasiči. Ti jim všechno vysvětlili, ukázali fotky, zajímavě vyprávěli své zkušenosti. Dokonce ukázali vak pro ty, kteří své hrátky na vagónech nepřežili. Třídní to vyzkoušela, nebylo to prý úplně příjemné. Myslím, že většina ví o nebezpečí, ale záměrně ho podceňuje. Škoda, že svou hloupostí, sebepřeceňováním a frajeřinou způsobí tolik práce a zármutku .
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Zdravím. Jsem čekatelka na roli babičky a těším se na ni. Po přečtení podobných článků ale zjišťuji, že se svou drahou polovičku budu asi raději jezdit k moři a na hory.
A ráda bych připomněla, že za anorexii nemohou jenom slova někoho z příbuzných, ale také sociální sítě a celá společnost, která tlačí na mládí, štíhlost, úspěch atd.