Dobře jste to popsal, došla jsem díky synově docházce na ZŠ ke stejným závěrům. Myslím si, že bych dokázala většinu předmětů odučit zajímavěji a přínosněji, než synovi učitelé... Jako rodič jen "záplatuji" nejhorší díry. A nakonec se všechno stejně soustředí jen na placenou přípravu ČJ+M k přijímačkám...
Myslím si, že sleva na dani je jen takový bonbonek hozený k nalákání, ale zas tak moc toho neřeší. Když člověk třeba vidí naše zaostalé a změny neschopné školství... Rodičovství je 20–25 let neustálého boje s úřady a institucemi. Polovinu času mám dojem, že bych se měla omlouvat, že jsem na svět přivedla málo dokonalého jedince, pořád jsem jako rodič konfrontována se svojí nedokonalostí...A jelikož jsem syna měla až po 35. roku, tak bych ani neměla mít tu slevu na dani...
Mám jen malé podotknutí k vítěznému návrhu - haly otevřené živlům (a naprosto souhlasím s tím, že ani Češi ani očekávaní cizinci nejsou pravděpodobně tak otužilí jako Dánové). Návrh byl zveřejněn v době, kdy bylo nepříjemné zimní počasí a tudíž si všichni představovali ten vítr a sníh, bláto. Osobně mám ještě větší problém s létem, kdy v Praze mohou být horka přes 30 stupňů od května do září - v tu chvíli to bude zřejmě fungovat jako skleník (s čočkou uprostřed nad schodištěm), kde stín budou vrhat jen sloupy. Celkově na mne prostě tento návrh působí nepřátelsky vůči cestujícím, jejichž pohodlí je nadřazen design. A tak by to asi být nemělo.
Děkuji vám za tenhle pořad, líbí se mi, jak o městském prostoru přemýšlíte tak, aby fungoval 🙂
Takové naivní knížecí rady... Základní předpoklad, že učitelka je ochotná o nečem vůbec jednat a s rodičem se bavit. Když je ale přesvědčená o své dokonalosti a rodič má držet hubu a krok, jinak jde k ředitelce na koberec, kde si vyslechne řečit typu "můžete jít přeci jinam"... A vy víte, že hystericky na děti řve, říká jim jak jsou nemožné a k ničemu. O kvalitě učitelů na druhém stupni, kde polovina z nich docílí akorát toho, že děti předměty nenávidí, ani nemluvím... a jo, všechno je to samořezjmě vina rodičů, jsem zapomněla napsat.
Obávám se, že to bylo podobně i na naší ZŠ. Starší paní ředitelka, která se zřejmě už necítila na ředitelskou funkci, odstoupila (nebyla nejspíš odsunuta), dodnes na škole učí a patří mezi nejoblíbenější. Na její místo nastoupila paní, o které se ví, že má politické konexe. Při hovoru s ní má člověk pocit, že hrozně obtěžuje. Ale hlavně z jejího vyjadřování vyplývá, že je - s prominutím - úplně blbá. Učí děti matiku, bohužel i našeho syna. Vzhledem k jejím ředitelským povinnostem je půlka hodin suplovaná. Děti musely přinést v září do školy balík papírů a ona jim z různých cvičebnic kopíruje příklady, protože cituji: "Nemůžu se rozhodnout, kterou cvičebnici dětem vybrat:" Na moje námitky, že porušuje autorská práva těch, co učebnici napsali a vydali, mi bylo řečeno, že si myslí, že by si to před inspekcí obhájila... Že to je celkem špatný příklad pro děti, je jí úplně u řiti...
Dávám přednost automatickým pokladnám. Nebaví mě čekat ve frontě. Nepotřebuju si pokecat s cizím člověkem za pokladnou (na to mám blízké lidi). Navíc je trend zmenšovat odkládací prostor u běžných pokladen a člověk za vámi, když zrovna spěchá, tak prudí, že vám to dlouho trvá. To se mi u samoobslužné pokladny nestane. Když mám problém, zmáčknu tlačítko a přijde obsluha to vyřešit. Nejbližší Albert je celkem malý, ale na frekventovaném místě, bylo tam šest maličkých pokladen a fronty přes celou prodejnu, že se nedalo projít a stálo se třeba půl hodiny. Teď nechali dvě nebo tři a přidali cca 15 automatických - za deset minut jsem venku. Váš hejt na automatické pokladny moc nechápu...
Třeba jedno z nejznávanějších školství vůbec má nástup dětí do prvního ročníku školy... v 7 letech! Ano, Finsko. Prostě dávají dětem dostatek času. A tuším mají povinný rok školky pro adaptaci všech dětí - tak jako u nás. Kdo nemá doma dítě s poruchou učení, tak to nepochopí. Ano, pro spoustu lidí je to jen výmluva rodičů, což je samozřejmě blbost. Tak já chci jen říct, že můj syn neměl odklad – a měl ho mít. Věnujeme se mu hodně, není hloupý, jen mu to všechno dlouho trvá. Pro rejpaly, co si myslí, že je odklad pro rodiče důvod být s dítětem déle doma (a tudíž nemakat) chci jenom podotkout, že rodičovská je max. do 4 let dítěte, chytráci...
Nejsem proti takovému životu, jaký popisujete, i když takhle samozřejmě nemůžou fungovat všichni. Určitá část populace musí vytvářet reálné hodnoty (jídlo, oblečení atd.), aby pak mohla platit menší části za tu zábavu, že jo... Já mám jen jednu technickou poznámku: naši předkové nikdy jámy na mamuty nekopali. Tam, kde se pohybovali mamuti, byl všude permafrost, v tom by se jáma kopala blbě i nám s moderními nástroji. A v té době žádné takové nástoje neměli (to je druhý důvod). Využívali k lovu přirozené srázy, nebo bažiny, kam zvíře zahnali a zabili...
Klasické láteření důchodců na mladší generaci rodičů (jejich dětí, které tedy zřejmě špatně vychovali) a současných dětí (jejich vnuků), které nudí historkami z mládí a diví se, že si radši hrají na mobilu. Útěchou může pisateli být, že předpovědi "A my pojedeme ve stále zrychlující spirále, která pomalu ale jistě spěje k nule." se nedožije...
Když to máte těžké. Kamarádka s dcerou na prvním stupni trávila nad úkoly několik hodin každý den. Na otázku proč, jí paní učitelka odpovídala - že může zadávat úkolů kolik chce – a za nevypracované úkoly dávala pětku... Pravda je, že u normálního dítěte stojí kontrola, že dítě má úkol (a jeho vypracování) na rodičích, minimálně na prvním stupni... Většina rodičů to vnímá jako úkoly spíš pro ně, než pro dítě. Hlavně ve chvíli, kdy přijdete z práce kolem šesté a do dítěte, které už má za sebou kroužky, nacpete večeři a pak usínající trápíte krasopisem. Ze kterého nakonec přinese trojku a moc se těší na další kolo domácích úkolů... Jako jo, můžete namítnou, že je to povinnost dítěte a je to na něm. Jasně. Ale který rodič nechá napařit dítěti pětku za nedonesený úkol, když mu to může zkazit vysvědčení?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
"Spolu s odbornou veřejností si klademe otázku, co za negativním hodnocením školního prostředí hledat a jak směr trendu otočit." Tak co se třeba zeptat těch dětí a jejich rodičů? Rozčiluju se na synovu ZŠ často. Občas mi někdo poradí, že se mám ozvat ve škole. Párkrát jsem to udělala - jediný výsledek je, že jsem považovaná za prudícího rodiče, ale že by se někdo třeba jen zamyslel, to ani náhodou. Já se těm dětem vůbec nedivím, celá školní výuka vůbec nedává smysl a je úplně k ničemu. A nakonec stejně musíme zaplatit za doučování na přijímačky, bez kterého jsou děti bez šance. Je to naprosté plýtvání potenciálem a talenty našich dětí...
3 odpovědi