Mluvím jen do toho, čemu rozumím.
K platu nutno přičíst bonus + ccca 5 týdnů proplacené dovolené a proplaceného volna nad 5 týdnů zákonné dovolené ostatních zaměstnanců:
6 týdnů letních prázdnin
1-2 týdny vánočních prázdnin
1 týden jarních prázdnin
1 týden podzimní prázdniny, ředitelská volna atd.
Proč se tady tak ztrapňujete? Úplně mimo!
já fakt nevím... co nejde pochopit na tom, že 22 je přímá pedagogická činnost. Plus dozory, doučování, interakce během dne, opravy. ... Když dobře, ve tři domů, v sedm nástup. Doma komunikace s rodiči. Školení, výlety, přípravy, tvorba materiálů... V průměru jsem týdně na 5O hodinách stejně jako vy. Mě už ani neštve to finanční nedocenění, ale to nepochopení lidí a neúcta k našemu povolání. O jakési závisti na téma prázdni se už nechci ani rozepisovat. Jste vzdělaný člověk. Učení zeměpisu 20 let.. pokrok jde dopředu, kdysi křída a tabule, zápisy, nyní pracovní listy, tablety, PC, exkurze...mění se potřeby, mění se děti, nároky. Každá hodina může být odučena jinak. Mně už fakt dochází sily...asi začnu ztrácet pochopení nad potřebami jiných 🙂.
To je marné vysvětlovat někomu, kdo má malé sebevědomí, nízký plat a neschopnost ocenit práci někoho jiného.
No, já myslím, že atraktivitu platu ve školství vyjadřuje, kolik mladých jde z pajdáku rovnou do firem (skoro všichni)... To školství je dobré spíše pro lidi před důchodem, když už je nechtějí zaměstnat firmy... A normální člověk, když mu firma přes obludnou inflaci nezvedne 3 roky mzdu, okamžitě zamíří do jiné firmy... Čili to, co se zvedlo za Babiše, už zase učitelům utěšeně kleslo poklesem reálné výše platu za poslední 3 roky.
Máte, bohužel, úplnou pravdu.
Rozhodně není takové rozpětí tříd, jak píše autor. Ale někde jsem četl, že pokud má podřízený ředitele nárok na 13. třídu (obvykle výchovný poradce), tak ředitel automaticky taky 🙂. Ale zase pokud má ředitel plat kolem 75 tisíc, tak ho to asi až tak nebolí, jestli má 12. nebo 13. třídu...
Nevím, který ředitel to má, já jako ředitelka ZŠ tolik rozhodně nemám. Ale záleží, kolik dá zřizovatel a kolik je příplatek za vedení. Je to tak, ředitel má automaticky 13.PT, když vystuduje VP pedagog. Na práci přesčas není nárok. Za kovidu jsme tu seděli do osmi do večera denně. Odměny podle vztahů se zřizovatelem a projednávají se veřejně - dost potupné. Toliko stručně.
A proč autor nanapíše kolik bere ředitel-ka ZŠ, nebo MŠ ?
Každý ředitel-ka ZŠ, nebo MŠ v Jihlavě měl v posledních dvou letech hrubý měsíčí plat nad 80 000Kč.
Takže pán autor musí spočítat plat všech pedagogických pracovníků ,kam samozřejmě ředitel také patří a pak mu to bude vycházet úplně jinak.
Pán autor demagog také do platů učitele nezahrnul další příplatky, které učitel dostává.A ptám se, je snad průměrný plat počítan bez přesčasů, různých příplatků, samozřejmě že není.
Platí rovnice AUTOR=DEMAGOG !!!!!
Vy jste ale chytrá a vzdělaná odbornice na zákon o pedagogických pracovnících. Na ministerstvu vás nechtějí?
Je to marné. Díky neustálé štvavé kampani médií,je práce učitelů neustále kritizovaná. Špatně učíme, pokud učíme , tak jen 4 hodiny denně, máme 3 měsíce volno a plat 70 000,-. Nikdo z laické veřejnosti už nevidí nesmyslnost inkluze, neustálé upravování RVP k horšímu, zařazení dětí z Ukrajiny do tříd,bez znalosti jazyka, omezování kompetence učitele, kdy na ně v podstatě může řvát kdekdo, rozbujelá administrativa. Pokud tlačíte děti, aby něco uměly, je to špatně, pokud vyhovíte rodičům a snížíte nároky, taky špatně. A kecy ,že si uděláme přípravy a pak je dalších 40 let používáme ,je taky nesmysl,protože každá třída je jiná, mění se ŠVP, znalosti , vybavení třídy (interaktivní tabule, počítače, tablety). Tristní je, že nejvíce kritizuji ti, kteří školou prošli pouze jako žáci. Je to boj s pověstnými větrnými mlýny.
Naštěstí je dost takových, kteří práci učitelů dokáží ocenit. Máte ale naprostou pravdu, pro lidi s nízkým sebehodnocením je to voda na mlýn, takové články. Nic nevím, ale kritizuju a znehodnocuju.
Dovolím si příspěvek. Jsem též učitel. tabulkově mám nějakých 34 800 Kč, ale pán jaksi opomněl, že dostáváme také nějaké příplatky a vánoční odměny. Pokud je ředitel fér, tak se odměny za rok pohybují od 50 000 do 80 000 Kč. Je ale fakt, že tabulkové platy jsou dost tragicky nastavené.
To už je ovšem v tomto roce pasé. Rozpočet šel dolů dost rapidně, ale pokud nebudou učitelé marodit, jakože se to nedá předpokládat, tak možná na odměny ještě něco zbude.
Asi si nestezujte. Vaše hodina je 45 min. Moje 1.h05min.asi.prumernou mzdu u nás bere tak 20% výdělečně činných. Tak a kolik máte tydeni hod.uvazek co? Tak trošku se chyťte za nosanek. Znám ne jednoho pedagoga který utekl. Lepší práce. Podnikání atd. Už jsou všichni zpět. Jj podnikat nebo pracovat v soukromém sektoru to vyžaduje 12-24 h denně a úspěch není zaručen. Máte moc dobře placenou práci. To vám ji nezávidím.
Další totální nesmysl.
Taky mám pocit, že je autor nezřízený optimista. Ono by sice něco z toho šlo (třeba IT učitele lze zvýhodnit vyšší třídou), ale muselo by chtít vedení, což asi chtít nebude...
Omyl. Za prvé na to většinou ředitel nemá peníze v rozpočtu, každý nemá osobní ohodnocení, na ohodnocení výš je třeba určitého dovzdělání a většina ředitelů má 12. PT, neboť 13 se může dát jen za určitých podmínek. A autor článku nějak zapomněl na katalog prací.
On je to komplexní problém. Ředitelem bývá ten, kdo má největší politickou podporu a nejvíc kamarádů u zřizovatele a vůbec nejde o manažerské kvality. O učitelských už vůbec ne. Úspěšní učitelé se totiž na ředitele nehlásí. Ti raději učí než by dělali hlídače a šetřiče peněz. Jak říkal jeden kamarád z VŠ, už to, že se někdo na tyto pozice sám přihlásí by jej mělo diskvalifikovat, protože to svědčí o jeho přístupu k funkci a osobnosti.
Další průšvih jsou zástupci. Pokud je ředitel neschopný a na zástupce si vybírá ty, co se o to derou, tedy kariéristy, tragédie je dokonána. Kantory de fakto řídí zástupci. A pokud vyznávají filozofii slabochů rozděl a panuj, je pak škola na odpis.
Veškerá školení jsou k ničemu. Mizernou povahu, bezcharakternost a sebestřednost nevyléčíte okecáváním. Konkurz kariéristů není šťastný postup.
Řešením je jedině poctivý výběr ředitelů, tedy dlouhodobé monitorování lidí, kteří na to mají schopnosti, charakter, jejich výchovou a přípravou. To ale trvá léta. Často to bývají zástupci u špičkových ředitelů, kteří si vybrali své lidi, vychovají si je a pak tito je nahrazují jako jejich nástupci či odchází úspěšně ředitelovat na jinou školu. Takových je ale málo. Ale ví se o nich. Jenže školení teoretiků je lépe ufinancovatelné z ESF. A podporovat výběr kvalitních lidí se vlastně moc nehodí, za co by se pak utrácelo a k čemu by byla zbytečná školení.
To je ale snůška pesimismu.
Mluvím jen do toho, čemu rozumím.
0
Sledujících
0
Sleduje
Mluvím jen do toho, čemu rozumím.
0
Sledujících
0
Sleduje
Bože, vy věční nespokojenci, vystrčte hlavu ze svý zadnice a rozhlédněte se trochu po světě. Možná pochopíte, jak vypadá chudoba a nebezpečí. To se ale musí chtít.
1 odpověď