Mluvím jen do toho, čemu rozumím.
Souhlasím. V tomto státě mají hlavní slovo udavači, podvodníci a násilníci. Smutná osobní zkušenost i zkušenost člověka, který dlouhá léta s dětmi pracoval, tudíž i znal jejich domácí prostředí. Třeba u rozvodu se nebere ohled na to, kdo měl jakou vinu na rozpadu a proč k němu dochází. Důležitá jsou jen a pouze čísla. Nebo obálka. Klidně se děti svěří do péče násilníka, alkoholika (-ičky) , manipulanta apod. a OSPOD je tomu nápomocen.
"... bych nemohl psát ani tento "svobodný" příspěvek do diskuze, nemohl bych vycestovat mimo naší republiku atp..."
Takže pro vás nesmět vyjádřit svůj vlastní názor (v opačném případě být za to kriminalizován) je svoboda? Zakazovat a přikazovat je svoboda?
Máte zvrácený výklad toho slova, prostě komouš.
Nechápu, proč někdo pořád očekává, že mu štěstí zajistí nějaký politik V tom je ta svoboda, že se mohu zařídit, jak chci. Jenže to právě lidi neumí, natahují ruce pro příspěvky a nadávají na politiky, že jim nic nedají. Všem doporučuju, můžete svobodně i levně vycestovat a podívat se do světa, jak vypadá svoboda nebo bída. Co na tom, že v Rusku byste třeba vypadli z balkonu, náhodou.
K platu nutno přičíst bonus + ccca 5 týdnů proplacené dovolené a proplaceného volna nad 5 týdnů zákonné dovolené ostatních zaměstnanců:
6 týdnů letních prázdnin
1-2 týdny vánočních prázdnin
1 týden jarních prázdnin
1 týden podzimní prázdniny, ředitelská volna atd.
Proč se tady tak ztrapňujete? Úplně mimo!
já fakt nevím... co nejde pochopit na tom, že 22 je přímá pedagogická činnost. Plus dozory, doučování, interakce během dne, opravy. ... Když dobře, ve tři domů, v sedm nástup. Doma komunikace s rodiči. Školení, výlety, přípravy, tvorba materiálů... V průměru jsem týdně na 5O hodinách stejně jako vy. Mě už ani neštve to finanční nedocenění, ale to nepochopení lidí a neúcta k našemu povolání. O jakési závisti na téma prázdni se už nechci ani rozepisovat. Jste vzdělaný člověk. Učení zeměpisu 20 let.. pokrok jde dopředu, kdysi křída a tabule, zápisy, nyní pracovní listy, tablety, PC, exkurze...mění se potřeby, mění se děti, nároky. Každá hodina může být odučena jinak. Mně už fakt dochází sily...asi začnu ztrácet pochopení nad potřebami jiných 🙂.
To je marné vysvětlovat někomu, kdo má malé sebevědomí, nízký plat a neschopnost ocenit práci někoho jiného.
No, já myslím, že atraktivitu platu ve školství vyjadřuje, kolik mladých jde z pajdáku rovnou do firem (skoro všichni)... To školství je dobré spíše pro lidi před důchodem, když už je nechtějí zaměstnat firmy... A normální člověk, když mu firma přes obludnou inflaci nezvedne 3 roky mzdu, okamžitě zamíří do jiné firmy... Čili to, co se zvedlo za Babiše, už zase učitelům utěšeně kleslo poklesem reálné výše platu za poslední 3 roky.
Máte, bohužel, úplnou pravdu.
Rozhodně není takové rozpětí tříd, jak píše autor. Ale někde jsem četl, že pokud má podřízený ředitele nárok na 13. třídu (obvykle výchovný poradce), tak ředitel automaticky taky 🙂. Ale zase pokud má ředitel plat kolem 75 tisíc, tak ho to asi až tak nebolí, jestli má 12. nebo 13. třídu...
Nevím, který ředitel to má, já jako ředitelka ZŠ tolik rozhodně nemám. Ale záleží, kolik dá zřizovatel a kolik je příplatek za vedení. Je to tak, ředitel má automaticky 13.PT, když vystuduje VP pedagog. Na práci přesčas není nárok. Za kovidu jsme tu seděli do osmi do večera denně. Odměny podle vztahů se zřizovatelem a projednávají se veřejně - dost potupné. Toliko stručně.
A proč autor nanapíše kolik bere ředitel-ka ZŠ, nebo MŠ ?
Každý ředitel-ka ZŠ, nebo MŠ v Jihlavě měl v posledních dvou letech hrubý měsíčí plat nad 80 000Kč.
Takže pán autor musí spočítat plat všech pedagogických pracovníků ,kam samozřejmě ředitel také patří a pak mu to bude vycházet úplně jinak.
Pán autor demagog také do platů učitele nezahrnul další příplatky, které učitel dostává.A ptám se, je snad průměrný plat počítan bez přesčasů, různých příplatků, samozřejmě že není.
Platí rovnice AUTOR=DEMAGOG !!!!!
Vy jste ale chytrá a vzdělaná odbornice na zákon o pedagogických pracovnících. Na ministerstvu vás nechtějí?
Je to marné. Díky neustálé štvavé kampani médií,je práce učitelů neustále kritizovaná. Špatně učíme, pokud učíme , tak jen 4 hodiny denně, máme 3 měsíce volno a plat 70 000,-. Nikdo z laické veřejnosti už nevidí nesmyslnost inkluze, neustálé upravování RVP k horšímu, zařazení dětí z Ukrajiny do tříd,bez znalosti jazyka, omezování kompetence učitele, kdy na ně v podstatě může řvát kdekdo, rozbujelá administrativa. Pokud tlačíte děti, aby něco uměly, je to špatně, pokud vyhovíte rodičům a snížíte nároky, taky špatně. A kecy ,že si uděláme přípravy a pak je dalších 40 let používáme ,je taky nesmysl,protože každá třída je jiná, mění se ŠVP, znalosti , vybavení třídy (interaktivní tabule, počítače, tablety). Tristní je, že nejvíce kritizuji ti, kteří školou prošli pouze jako žáci. Je to boj s pověstnými větrnými mlýny.
Naštěstí je dost takových, kteří práci učitelů dokáží ocenit. Máte ale naprostou pravdu, pro lidi s nízkým sebehodnocením je to voda na mlýn, takové články. Nic nevím, ale kritizuju a znehodnocuju.
Mluvím jen do toho, čemu rozumím.
0
Sledujících
0
Sleduje
Mluvím jen do toho, čemu rozumím.
0
Sledujících
0
Sleduje
Tak to je teda vrchol úpadku a devastace nejen školství, ale i samotných dětí.