Hlavně že došlo k velkému protřídění učiva, jak se tady velmi často tvrdí. Stále si tady jenom protiřečíte. Je to nechutné. Výsledky nula nula nic. Jak u učitelů, tak u žáků a studentů. Dobře je to vidět na maturitach ale i jinde. Škola je dnes už přežitek. Jsou jiné alternativy a lepší a dostupnější.
Ono se také u hlavních předmětů ubraly hodiny, ale o tom se nikde nepíše. Na ZŠ nebyla Výchova ke zdraví to bylo součástí přírodopisu na SŠ Základy přírodních věd apod.
Vaše pitomé názory a bludy jsou ve společnosti tak rozšířené, že se nedávno jedna studentka zdravotnické školy odmítla účastnit výuky o těhotenství a mateřství, protože "ji to uráží". Asi měla podobně "osvícenou" matku, jako jste vy.
Vážený pane to nejsou moje pitomé názory to je zkusenost. Myslíte, že je normální ptát se děti v 6 třídě jak chtějí být oslovované a jak se cítí zda jako on, ona nebo to? V tomto věku se děti teprve hledaji, svěří se rodičům a ti by měli řešit to, zda to zvládnou sami nebo s pomocí psychloga. Víte jak jsou děti v tomto věku zranitelné a některé "normalni" zlé? A co se týká Vámi uváděné studentky tak se chtěla pouze ze školy "ulít". A ještě bych dodala Vaše urážlivé vyjádření svědčí o vaší inteligeci, ne o mojí.
Je zajímavé, že dnešní rodiče odsuzující jednu výchovnou (nemluvím o bezduchém mlácení) nechají děti koukat na pohádky či filmy kde se to násilím jen hemží, mluví před dětmi sprostě a pak se diví, že jejich dítko šikanuje a mlátí jiné děti, to on přece určitě nedělá.
Proč tedy dříve nebylo tolik násilí co je teď? Zažila jsem obě metody, táta dal jednu výchovnou, máma domlouvala nebo nemluvila a co myslíte?! Psychopat by ze mne byl kdyby domlouvali oba. Když jsem dostala jednu výchovnou, tak jsem moc dobře věděla za co, ale bylo to vyřešené hned, poslouchat domluvy bylo na psychiatra.
Já bych si to taky nechtěl pamatovat, když to mám v mobilu. Stačí když vím co mám hledat 🙂 BTW, ten obrázek je dobrá pomůcka pro to zapamatování, když už je tedy nutné, ale ani nenaznačuje jak to P. mohl vymyslet. Děti pak zase mají nějaké je to tak a tak, neptejte se proč 🙂
Problém ale potom je, že neví co je to a na druhou a když to náhodou ví, tak neumí řešit rovnice protože si nepamatují postupy.
Někteří lidé jsou na tenhle přístup docela zvyklí. Když tu máme na školení cizince, obzvlášť Korejci (jižní 🙂) v tom vynikají, a použijete něco co nevědí, nezačnou se hned ptát, ale vezmou mobily a napřed si to zkusí najít. Online, během přednášky. Pro našince nezvyklé, pro ně norma. A pro mě jeden z důkazů, že je to správná cesta 🙂
Nepodceňujte našince, inteligentní lidé s přehledem si to najdou také a ti bez jakéhokoli přehledu si to buď hledat nebudou, protože je to nezajímá nebo když si to najdou, tak tomu stejně neporozumí.
Já bych si to taky nechtěl pamatovat, když to mám v mobilu. Stačí když vím co mám hledat 🙂 BTW, ten obrázek je dobrá pomůcka pro to zapamatování, když už je tedy nutné, ale ani nenaznačuje jak to P. mohl vymyslet. Děti pak zase mají nějaké je to tak a tak, neptejte se proč 🙂
Právě v technických předmětech to tak a tak není a nemělo by to být a v matematice to platí také a opět uvedu příklad pro výpočty v trojúhelníku. Na SŠ v maturitní třídě zdůrazňujete, že Pythagorova věta platí pouze v pravouhlem trojúhelníku, pro obecný trojúhelník platí jiné věty, např . Sinová a kosinová, mají povolené tabulky, nebo přehled středoškolské matematiky a přesto počítají obecný trojúhelník podle Pyth. vety. Mohli si to najít ale protože neznají základy neumí pak logicky propojovat. Dále např., když neznají malou nasobilku nepochopí zlomky a mohla bych takto pokračovat dále. Když jste přesvědčen , že si nemusí nic pamatovat, běžte učit třeba na částečný úvazek, některá škola bude určitě ráda a pak o tom můžeme opět diskutovat. Dnešní mládež totiž vůbec nic nezajímá. Opravím se většinu mládeže.
Někteří lidé jsou na tenhle přístup docela zvyklí. Když tu máme na školení cizince, obzvlášť Korejci (jižní 🙂) v tom vynikají, a použijete něco co nevědí, nezačnou se hned ptát, ale vezmou mobily a napřed si to zkusí najít. Online, během přednášky. Pro našince nezvyklé, pro ně norma. A pro mě jeden z důkazů, že je to správná cesta 🙂
Ano i u nás je to u některých lidí zvykem, ale ne u této mladé generace, pokud jsou na mobilu tak na hrách. Jeden z 20 je ochoten obětovat pár dát na vzdělání. A pokud jsou v počítačové učebně tak mají tendenci také dělat něco jiného než by měli.
Možná se mi to i stalo, ale určitě jsem při tom nepoužil informace které jsem se učil ve škole bez kontextu a bez vysvětlení, čili biflováním 🙂 Takové informace by se ve škole vůbec neměly učit. A ty ostatní učit stálým rozšiřováním toho kontextu, který dětem ozřejmí důvod proč se dozvídají další informace, v ideálním případě je navede k tomu, aby si je vyhledaly samy. A co si vyhledají nebo mohou vyhledat, z toho jednoduše nezkoušet, jen z jejich použití. Ve stylu učitel zadá úlohu, děti vytáhnou mobily a začnou ji řešit. Některé lidi ale tenhle přístup dráždí a nejraději by ho zakázali.
Běžte do školy učit technické předměty a vyzkoušejte ten váš přístup. Chtěla bych být malou muškou na té vaší hodině a vím, že bych se moc bavila.
A vsaďte se, že si toho během pěti minut najdu na internetu o láčkovcích desetkrát víc než jste se učili a stokrát víc než jste si ze školy zapamatovala 🙂 Z toho vyplývá jen jedno: učit se láčkovce je plýtvání časem i silami dětí. Děti se mají učit hlavně dovednosti v mnohem větší míře než kdykoliv v historii a na znalosti, takové to šprtání nazpaměť, se mohou 100% vykašlat, protože je v dnešní době úplně k ničemu a cokoliv se naučí, za rok je jinak. Jenže dovednosti se hůř učí, hůř zkouší a hůř předvádí rodičům. Žádné že vyjmenujete Přemyslovce, jednoho zapomenete, tak dvojka 😄 a pak na vízo průměr 😄
Dám vám příklad ze SOU, kde když se chlapci vyuči budou potřebovat ke svému oboru umět obsah obrazců a objem, mají povolené tabulky nebo napsané vzorce na taháku a kalkulačku a víte v čem je pro ně problém? Zapamatovat si značku pro objem a povrch a umět pracovat s kalkulačkou, klidně na výpočet povrchu použiji vzorec pro objem a naopak. O jednotkách, které mají umět ze 6. třídy, ani nebudu mluvit, takže tady neříkejte, procvičovat paměť je zbytečné.
Já jsem to vědět musel 😄 A odvození rovnic OTR v učebnicích je, ale na základce jsme to, pravda, nebrali. Ovšem zpátky k tomu Pythagorovi. Učit se nazpaměť rovnici a zkoušet, jestli si děti pamatují že á na druhou atd. nebo jak to je, mi přijde neefektivní. Použít ji pro vyřešení nějakého problému s tím, že ji mají napsanou na papírku nebo si ji najdou na internetu je už v klidu. Udělají to dvakrát, třikrát a zapamatují si ji. A když ne, pak jde zjevně o typ člověka který ji v životě nepoužije, i kdyby se ji naučil nazpaměť ve variantách pro a,b,c i x,y,z 😄 a je zbytečné ho do toho nutit.
Jinak to co navrhujete (žák tomu nemusí rozumět, on to musí umět) je přesně ten názor proti kterému jsem tak zaujatý 🙂
Na tento vás příspěvek vám akorát mohu říci, běžte učit, matematikářů je málo.
Trefila jste moje oblíbené téma, Pythagorovu větu. Vzpomínám, jak jsem se učitelky opakovaně ptal, jak na to ten Pythagoras přišel. A ona jen říkala jak to mám vědět, vždyť už je dva tisíce let mrtvý, nauč se ji, zítra bude písemka tak ať to umíš. Děti se ji naučily nazpaměť, opsaly ji do písemky a dostaly jedničku, ale já se pořád marně ptal, jak na to přišel. Samozřejmě, teď vím, že učitelka měla říct, že na to mohl přijít třeba takto a ukázat mi její geometrický důkaz. Jenže její limit byl na frontálním přednesení a ověření v písemce, že si to děti pamatují. Tehdy by to holt vysvětlil jen výborný učitel, ale dnes by to měl zvládnout každý - to je ta změna ve školství, kterou chci. A každý by měl pochopit, že naučení věty nazpaměť je úplně k ničemu, když ani nevím, proč funguje tak jak funguje 🙂
V každé učebnici je obrázek s geometrickým zobrazením Pythagorovy věty, která se učí cca v 8 třídě a jak se vypočítá obsah čtverce se učí už na 1. stupni ZŠ, když si zapamatujte vzorec pro obsah čtverce tak si lehce odvodite jak se na asi přišlo. Dnešní děti si to ale nechtějí zapamatovat ani na SŠ samozřejmě s podporou některých rodičů.
Opravdu Buzková řekla všem středním, ať konkrétně místo technického kreslení učí anglický jazyk?! Nebylo to spíš tak, že posílila výuku anglického jazyka a střední školy se pak rozhodovaly, co zkrátit?
Ne nebylo, v dotacích hodin pro tyto předměty toto bylo udělané současné MŠ a co se týká pani Buzkové a matematiky, tak do dneška ji vidím jak v televizi prohlásila že ji matematika nebavila a naznačila, že je to nedůležité předmět
Jak se člověk má něco naučit, když neumí pořádně číst v angličtině? Česká wikipedie má nyní 550 259 článků, anglická 6 856 918 článků. Navíc nevěřím, že by problém výuky matematiky a přírodních věd byl v kvantitě.
Evidentně nevíte o čem je řeč, na technických školách znalosti ,které se vypustily z učiva ZŠ ,opravdu chybí a jeden příklad, který mi kdysi fakt naštval. Paní Buzková posílila hodiny angličtiny na úkor technického kreslení u truhlářů - komu zadáte zhotovení kuchyně - člověku který umí anglicky nebo který pochopí jak vyrobit navrženou například kuchyň.
Zajímavý a "chytrý" článek. Děkuji autorovi.
V dnešní době, kdy kdekdo kecá 😃do školství, jsem si všimla ze své letité praxe učitelky 1. stupně, že frčí nejvíc líbivé školy, to je: vůbec se nemontovat rodičům do výchovy a jde kolikrát o velkou povrchnost ve vzdělání (hlavně Praha). Kvalita se drží v menších městech, možná i v obcích, kde není taková anonymita, tolik cizinců a integrovaných dětí. Těch škol si važme.
Dnes se kdekdo dostane pak na střední soukromou školu, jakoby vůbec nešlo o vzdělání. Hrůza a děs. Hm
Vážená paní říkáte naprosté nesmysly mám vicelete zkušenosti ze střední skoly v Praze i v okresním městě a mohu zodpovědně říci, že rodičům v Praze záleží více na znalostech svých dětí než na venkově. Bez určitých znalosti se v Praze uchytí daleko hůře než jinde, protože velká část vzdělaných lidi směřuje právě do Prahy. Např. v Mostě jich je málo. A to co bývalo drive, že se rodiče styděli za to, že jim dítko propadá to dnes už není, dětí totiž vpodstatě případnou nemohou, takže na anonymitě vůbec nezáleží.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Zkuste si zadat do Chatgpt-4o Napiš mi výklad pro učitele dějepisu na téma to a to a vyjede vám zhruba totéž co se dnes učí v hodinách. I samotní učitele na to přecházejí. Jen se tím veřejné nechlubí, aby se nezesměšňovali. Je to i pro ně daleko efektivnější. Je možný i hlasový přednes. Jsou tam k dispozici i dodatečné otázky a uvedení do dobových reálií a další věci, které jsou potřeba. Stojím si plně za tím, co jsem napsal. A že se tady neříká pravda o tom zeštíhlení učiva je velmi smutné. Změna je dnes naprosto nutná, o tom jsem skálopevně přesvědčen.
2 odpovědi
3
Sledujících
2
Sleduje
3
Sledujících
2
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
A co takhle jít si zkusit učit například matematiku a fyziku a ověřit si jak děti rozumí látce kterou si najdou pomocí umělé inteligence. Dnes je pro ně problém správně dosadit i do vzorce. U některých se plocha měří ve stupních, minutách a vteřinách.
Ach jo
Zase do toho mluvi někdo kdo o tom nic nevi.