Děti chodí na posouzení k psychologovi. Ten jim dá testy na základě kterých se vyhodnocuje zralost. Už několik let to není na rodičích.
PPP a SPC loni v jednom z měst na Vysočině: asi po dvaceti minutách s mým synem si mě paní ,, psycholožka,, zavolala, se slovy a papírem v ruce říká, neumí Č,Š,Ž a je malej. Tady máte odklad a zajděte si s tímto papírem k pediatričce. - ,,My ale nechceme odklad,, - ,,A proč ste přišli?,, -,, Protože nás sem posílá paní O. z Jihlavy, kvůli nadprůměrné inteligenci a že nám prý poradíte s výběrem školy a jak postupovat.,, -,,Já dávám odklady, tady ho máte a dělejte si jak uznáte za vhodné,,
Do školky jsem ho každé ráno vedla s brekem. Školkové děti mu po rozumové stránce již nestačili. S paní ředitelkou to pěkně zamávalo, když jsem jí řekla, že tzv. odbornice si myslí, že by měl mít odklad. Se slovy ,,ten kluk tady nemá už dávno co dělat,, jsme si jen potvrdily, že do školy půjde.
A jak to dopadlo? Je to prvňáček s úsměvem od ucha k uchu před školou i po škole.
Takže ty vaše odborné testy s pověřenými odborníky jsou na dvě věci ...
Problém je spíše to, že odklad u nás často probíhá z důvodů, že rodičům je to "líto", že už jdou do školy a ať "si prodlouží dětství" než proto, že by dítě opravdu bylo nezralé. Ono to ale má pak taky negativní dopady, např. proto, že pak se tam mezi těmi 7 letými dětmi (nedejbože ještě s narozenými na podzim) budou v první třídě ty 6 leté cítit nedobře a nesebevědomě. I když ono se to časem též srovná.
Ano. Můj syn je ve třídě s polovinou odkladových dětí :-(. Je srpňáček a tak z celé třídy nejmladší. Je tam jeden listopadovej kluk s odkladem takže rozdíl mezi nimi je rok a třičtvrtě!!! Sociálně katastrofa a u většiny dětí odklad byl jen pohodlnost rodičů.
Jsem toho názoru, že kdyby neměl odklad nikdo případně těch 5%, pak by byl mezi drtivou většinou dětí věkový rozdíl maximálně rok a to by pak nebyly tak velké rozdíly.
21
Sledujících
1
Sleduje
21
Sledujících
1
Sleduje
Máte jednu svoji zkušenost a aplikujete ji hromadně. To je chyba.
Pokud skutečně neumí Č, Š, Ž pak může mít váš synek potíže se správným psaním písmenek. Podrobně vám to vysvětlí logoped, ke kterému vás už jistě poslala paní učitelka a měly vás tam poslat už ve školce. Písmenka, které děti neumí vyslovit, jako by neznaly a ani neslyšely. Těžko je pak používají ve slovech.
"Školkové děti mu po rozumové stránce již nestačili"
V první třídě má kolem sebe ty děti, které s ním byly ve školce, nebo byly v jiné školce. Děti předškolního věku jsou ve školce odděleny od ostatních a to proto, protože jim již začíná v té školce vyuka. Proto je i poslední rok povinný.
Jinými slovy buď ve školce neměl kamarády, nebo se mu tam nelíbilo z jiných důvodů.
Těžko soudit, působí to na mě tak, že se mu ostatní děti vyhýbaly, protože špatně mluví a nerozuměly mu. A teď má období štěstí, protože paní učitelka stmeluje kolektiv a spolužáci s ním komunikují.
Doporučuji vám co nejrychleji odstranit vadu řeči. Období "štěstì" skončí a naopak může přijít znechucení a odpor až přijdou diktáty.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Logopedii jsme dávno již navštěvovali. Čšž, byla poslední meta a už to uměl, jen prozatím nepoužíval v běžné řeči, to je za námi (nehledě na to, že ve slovech to poznal, číst a psát uměl). Rozumět mu jde. Paní v centru mě vůbec neposlouchala, co jsem jí vyprávěla. U nás ve školce nebylo oddělení zvlášť, je tam dětí dvacet, ředitelka a učitelka. Všichni v jedné místnosti. Loni bylo 7 předškoláků a do školy šli 3 ... To přeci není 22% ne?.
Jinak pane Pelcl se synem jsem každý den a znám ho (oproti vám), dovolím si vás poupravit. Je tam spokojenej, protože má konečně ,,funkci,, a zodpovědnost. Děti ho neodstrkují ale venku si hraje s o 3 roky staršími, se kterými si má co říct. S těmi se konečně setkává i ve škole, tak má z těchto kombinací radost.
Ano mám jednu zkušenost, ovšem tou jsem chtěla říct, že to tam jede jak v účtárně, člověk přijde pro RADU, protože ho tam pošle jiný odborník, že jí dostane, a protože dávají razítka a papíry, dostane razítko a papír místo rady. Bez trochy snahy vyřešit komplikace jinak než odkladem. Děti jsou pak v prvních třídách někde úplně jinde. Pro příklad: chudák kluk by tedy vytrpěl ještě jeden rok ve školce. Další rok by šel do školy v sedmi a půl letech. Byl by králem jak po rozumové stránce, emocionální i sociální a co chudáci děti, které jdou poctivě a sedm jim bude teprve třeba až za 11 měsíců. Odklady jsou opravdu špatné, protože se dávají všem, kdo má jeden až dva nedostatky, či opravdu na požádání rodičů (také znám případy). Odborní ,, psychologové,, to mají na háku.