Dostalo se mu od lidí toho co mu patří , kdyby nedávali na Ukrajinu horem dolem tak jsme měli v kase dost peněz na obnovu po takovéhle katastrofě. Museli s tím počítat , že může dojít k něčemu co nás může ohrozit , živelné pohromy a pod , každý dobrý hospodář si nechává v zásobě nějakou sumu a ne , že bude utrácet co se dá a potom koukají kde vzít , když na to není.
Ta poznámka Kontext je pěkný nesmysl.
Proč vyvlastňování? Nejdříve je třeba nabídnout něco opravdu zajímavého. Třeba nový dům podobný vlastněnému v lokalitě, kterou si majitel vybere (třeba z pěti možných). Přestěhovat ty, kteří budou mít zájem do jiné vesnice společně, aby se nezpřetrhaly rodinné a přátelské vazby. Teprve až by byly vyčerpány všechny možnosti, je možnost zvažovat nějaký nátlak.
Ano, máte pravdu, ale řidič motorky má přilbu a další ochranu a sedí za jízdy, nestojí. To je zásadní rozdíl. Koloběžka na dálnici prostě nepatří.
To nerozporuji. Také bych nechtěla na dálnici předjíždět koloběžky. Přijde mi to velice nebezpečné pro všechny. Ostatně ty elektro koloběžky vůbec nemám ráda. Jejich řidiči se často nechovají ani odpovědně, ani ohleduplně.
Pisatel článku asi zapomněl, že jízda po dálnicí je zpoplatněna. Jak si řidič elektro koloběžky koupí elektronickou DZ, když jeho koloběžka není registrována v registru vozidel a tudíž nemá SPZ? Z toho plyne, že takový vehikl nesmí na dálnici, ani kdyby drandil 100 km za hodinu. Ostatně první kamion by ho stejně poslal do svodidel. Takže článek je v podstatě o ničem.
Na motocykly také majitelé nekupují dálniční známky.
A co vzít v úvahu tvrdý fakt, že se počet učitelů za posledních pár let zvýšil o 16% , takže na jednoho nyní připadá cca 10 žáků, na středních školách se to blíží devíti.
Takže učitelů bude stále více, budou chtít a dostávat stále více peněz bez ohledu na výsledky? V článku je uvedeno, že by se do školství potřebovalo nalít o 70miliard více. Shodou okolností stejnou částkou byli "dotováni" důchodci, protože odvody do důchodového systému nepokryly valorizaci. Samozřejmě se ozvou lékaři, policisté, soudci...všichni z 950 000 osob ve veřejném sektoru potřebují přidat a přesně vědí proč... Ale abych od někoho slyšel, že svou činnost zefektivní a na své vyšší platy si vydělá tím, že stejnou práci udělá menší počet lidí a rozdělí se o peníze těch nepotřebných, tak to ani náhodou. Jedna každá privátní firma, pokud je v problémech a musí se zadlužovat na svůj běžný provoz, to začne okamžitě řešit a zbaví se nepotřebných činností a lidí s nimi souvisejícími. Ale ve státním ani náhodou. Veřejný sektor u nás zaměstnává 23% zaměstnanců, průměr EU je 16% a v Německu je to deset. Předpokládám, že to nejsou zcela porovnatelná čísla, ale na druhou stranu mnohé napovídají.
Na prvním stupni je průměr žáků na učitele 16 nebo 17. V zemích, které nám jsou dávány za příklad 10. Takže počet učitelů není zbytečně vysoký. Stoupají počty dalších ped. pracovníků, a to v souvislosti s inkluzí. Ta je černá díra na peníze. A protože peníze nestačí, ubírá se na pomoci hendikepovaným dětem, ale o ty děti se pak učitel musí postarat sám, bez té drahé pomoci. A nedostává se mu dost času na děti nadané, takže rodiče jsou nespokojení. Těch problémů ve školství je tolik, že se divím, že ještě pořád nějak funguje. Jinak opět průměrná čísla jsou zavádějící, protože učitel v ZŠ má ve třídě hodně přes 20 žáků, zatímco učitel hry na klavír jednoho žáka v daný okamžik. Takže průměrně mají mezi 13 - 15 žáky.
Když jsou peníze na asistenty pedagogů, kterých je jako much,tak nevím proč by neměly být peníze na nepedagogický personál. V mém okolí je plno lidí,kteří jdou dělat asistenty. Když na ně máme peníze,tak na tom tak špatně školství není.
Nebýt zpackané inkluze, nemuseli být ve třídách asistenti. Ostatně těm dětem. které mají nárok na asistenta, by bylo ve speciální škole lépe. Za tento průšvih nemohou učitelé ani asistenti. A asistenti se stále omezují, protože jsou drazí. Ovšem děti, které potřebují podporu asistenta, ve školách zůstávají.
Paní je mne líto. Šla akorát od doktorky,kde byla na kontrole, protože měla zlomenou ruku. Říkala, že má špatné kosti a každou chvíli se jí něco stane. Nevím, jak mohla zakopnout o obrubník. To není v tomto úseku možné. Měl by si soudce vyžádat také její zdravotní kartu, aby byl v obraze. Doufám, že soudce rozhodne spravedlivě.
To, že má paní možná slabší kosti, což je u starých lidí běžné, neznamená, že majitel psa nenese odpovědnost.
4
Sledujících
0
Sleduje
4
Sledujících
0
Sleduje
Žádné papíry zpracovávat nemusíte. Je to jen na vás. Nikdo tady ještě nevysvětlil, o jakou administrativu se vlastně jedná. Jen plácání do větru.
5 odpovědí
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Mimo běžnou klasifikaci, která má ze známky přejít na slovní hodnocení, vede učitel třídní knihu, třídní výkaz, seznamy žáků a to či ono, zpracovává tematické plány, o každém žákovi vede portfolio, u žáků s inkluzí pak další dokumentaci, u některých Individuální vzdělávací nebo výchovný plán a pak i jejich vyhodnocení. Denně mnoho mailů rodičům. A to jsem si určitě nevzpomněla na všechno, jen takový vzorek.
2 odpovědi