ÚDH tu zase vede diskuze o ničem. Nejvíce se to dotlo paní Pavlové, která na tom nemá žádnou zásluhu. Je mi líto diskutujících, co pořád melou dokola, že vše platíme my. Proč si o tom nejdříve něco nenastudovat, než začnete nadávat, ale tj demokracie Čechů v přímém přenosu. Nadávat a urážet.
A kdo to platí?
Proč musí učitel pořád blábolit u tabule o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici hlavně učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze kdykoli nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Součástí je i výklad a interpretace textu. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online materiály z referencí nebo zadat otázku klasicky do vyhledávače. Možností je mnoho. Tímto způsobem si lze osvojit skoro každý tématický celek, hlavně pokud se jedná o popisné vědy. Co se týče předmětů technických a odborných, tak tam bych stále preferoval a doporučoval učitelskou složku, tedy vedení, dohled a kontrolu. I když samozřejmě mnohé znalosti lze nabýt i kvalitním samostudiem. Dobrým efektivním a úzce cíleným vzděláváním lze znalosti od první třídy ZŠ do maturit nabýt zhruba za jeden až dva roky. Odbornost ať už z vysoké školy nebo středních odborných škol také podobně tak tedy zhruba za jeden až dva roky. Jak je vidět největší disproporce je u základních škol a klasických čtyřletých gymnázií. Úroveň maturit tomu taky bohužel odpovídá. Kvalitní a hlubokou racionalizací a reorganizací našeho vzdělávacího systému by se dalo ušetřit minimálně kolem 100 až 150 miliard korun ročně. Výsledky žáků a studentů by přesto byly buď stejné, ale spíš i mnohem lepší. Vše je vždy otázka správného nastavení a vyvážení celého systému a procesů, které se v něm odehrávají.👍👌👏
A zrušit školy?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Kladno - dvojzápas?
1 odpověď