Vážený pane novináři.
Vyhláška č. 341/2014 Sb. na kterou odkazujete byla v roce 2023 zrušena a byla nahrazena Vyhláškou č.153/2023 Sb. která řeší tažné zařízení následovně.
Příloha č.7.
F) Technické požadavky na výbavu vozidel doplňkovými zařízeními
Takže, pokud spojovací zařízení zakrývá nebo snižuje čitelnost registrační značky, musí řidič spojovací kouli sejmout pokud je snímatelná bez použití nářadí a pokud to nelze musí ji sejmout pomocí nářadí, které je v tomto případě povinně umístěno ve vozidle.
A pokud mám tažné zařízení s odnímatelnou kouli bez použití nářadí musím tuto kouli odejmout, pokud ji nevyužívám ke spojení s přípojným vozidlem nebo s jiným zařízením.
Vážený pane novináři.
Je potřeba si pořádně přečíst Zákon č.361/2000 Sb.
To co jste dobře opsal a to § 31 , nemá nic společného s výstražnými světly.
Výstražná světla jsou světla, která používají vozidla s právem přednosti v jízdě.
Jízda vozidel s právem přednostní jízdy
§ 41
(1) Řidič vozidla, který při plnění úkolů souvisejících s výkonem zvláštních povinností užívá zvláštního výstražného světla modré nebo modré a červené barvy,2) případně doplněného o zvláštní zvukové výstražné znamení (dále jen "vozidlo s právem přednostní jízdy"), není povinen dodržovat ........
Přestupky
§ 125c
Přestupky fyzických osob
(1) Fyzická osoba se dopustí přestupku tím, že v provozu na pozemních komunikacích
j) v rozporu s § 3 odst. 6 použije antiradar nebo v rozporu s § 41 odst. 10 neoprávněně užije nebo napodobuje zvláštní výstražné světlo nebo zvláštní zvukové výstražné znamení, nebo...
Za tento přestupek je po novelizaci:
Ve správním řízení pokuta
7 000 - 25 000 Kč a zákaz řízení na 4 - 6 měsíců.
Takže § 31 řeší použití VÝSTRAŽNÉHO ZNAMENÍ !
Článek by se měl jmenovat asi takto:
Skoro nic o bodovém systému a ještě navíc špatně.
Např. : O případném získání bodu by vás úřady měly informovat, ale nedostat dopis či přehlédnout notifikaci z datové schránky, to jistě zažil každý z nás.
Správně je : (7) Na žádost řidiče podanou u příslušného obecního úřadu obce s rozšířenou působností se řidiči zasílají informace o každé změně v jeho bodovém hodnocení. Žádost lze podat rovněž způsobem umožňujícím dálkový přístup prostřednictvím uživatelského rozhraní stanoveného ministerstvem; v tomto případě musí být žadatel ztotožněn prostřednictvím prostředků elektronické identifikace podle právních předpisů upravujících elektronickou identifikaci53).
Další chyba :
Možností, jak se bodů zbavit, je více. Nejsnazší je čekat a sekat latinu. Pokud po získání bodu řidič 12 měsíců nezíská žádný další, automaticky se mu 4 body odmažou. Tato lhůta ale neběží, pokud probíhá výkon trestu nebo zákaz řízení.
O další body lze přijít při absolvování speciálního školení bezpečné jízdy. V tomto případě na kontě nesmíte mít žádný 6bodový přestupek. Kurz lze absolvovat jednou za kalendářní rok a po jeho zdolání řidič přijde o tři body.
Správně:
(1) Řidiči, kterému nebyl ode dne nabytí právní moci rozhodnutí, na jehož základě mu byl v registru řidičů zaznamenán naposled stanovený počet bodů, pravomocně uložen správní trest za přestupek nebo za jednání vojáka označené za přestupek ve zvláštním právním předpise, kázeňský trest za jednání mající znaky přestupku nebo trest za trestný čin, spáchaný jednáním zařazeným do bodového hodnocení,
Jak píše pan Janík. Neaktuální informace a navíc špatné informace.
Nechtěl bych být Vaším klientem.
Už prvních pár slov svědčí o tom, že nemáte jasno v bodovém systému, ani v Zákoně č.361/2000 sb., který byl novelizován s platností od.1.1.2024.
Jak můžete napsat toto.
Většina dospělých lidí řídí auto. Při řízení je třeba dodržovat maximální povolenou rychlost. Co se stane při překročení? Víte, kolik může být pokuta a kolik vám mohou vzít bodů?
Pane redaktore, opravte si prosím údaje, které jste zveřejnil. Nejsou již pravdivé.
Vyhláška č.206/2018 Sb. byla v letošním roce zrušena Vyhláškou 153/2023 Sb.
Tato vyhláška stanovuje povinnou výbavu.
A z povinnosti mít náhradní kolo, jsou tato vozidla :
a) vozidla, které má opatřena všechna kola pneumatikami zvláštní konstrukce umožňující nouzové dojetí po defektu s indikací defektu v kterékoliv z pneumatik,
b) vozidla, které je vybaveno prostředky pro bezdemontážní opravu poškozené pneumatiky umožňující nouzové dojetí,
c) vozidla s patřičným smluvním vztahem, na jehož základě bude zajištěna oprava poškozené pneumatiky nepřetržitě na celém území České republiky,
d) městského autobusu, zásahového požárního automobilu, komunálního vozidla, které je provozováno na omezeném území v operativním dosahu servisních služeb svého provozovatele, přípojného vozidla kategorie O1 nebo R1, požárního přípojného vozidla nebo přípojného vozidla kategorie R, které je provozováno na omezeném území v operativním dosahu servisních služeb svého provozovatele, nebo
e) vozidla v jízdní soupravě, je-li náhradním kolem stejného rozměru a provedení a příslušenstvím nutným k jeho výměně vybaveno jiné vozidlo v této jízdní soupravě.
Dále chybně uvádíte, že výstražnou vestu je řidič povinen použít pouze při nouzovém stání mimo obec. Toto platí pouze do konce roku 2023. Zákon č.361/2000 Sb.je od 1.1.2024 novelizován a použití výstražné vesty je povinné i v obci.
Poustevník Soukup Odkaz
Vzhledem k tomu, že pan redaktor doposud nezjistil, že Vyhláška č.341/2014 Sb. byla v roce 2018 změněna Vyhláškou č. 209/2018 - konkrétně hmotnosti, rozměry a spojitelnost , tak jsou jím uvedené údaje o spojitelnosti nesprávné.
Protože v rámci příspěvků je k dispozici malý počet znaků a příspěvek bych musel psát na několikrát dávám odkaz na stránky, kde je tato situace názorně a hlavně správně popsána. Odkaz 1
Je potřeba si prostudovat Vyhlášku č.209/2018 , která řeší hmotnosti a spojitelnost.
Pojem okamžitá hmotnost se nepoužívá, uvádí se pouze pojem HMOTNOST, ale rozumí se okamžitá.
Neplatí tyto uvedené odstavce v článku :
Pokud jde o přívěsy kategorie O2, tedy s celkovou hmotností nad 750 kg do 3 500 kg, je to trochu jinak. Pakliže máte přívěs s celkovou hmotností 2 500 kg a v techničáku na tažení povoleno pouze 1 500 kg, smíte takový přívěs legálně vléci, pokud jeho okamžitá hmotnost nepřevyšuje 1 500 kg. Ovšem pod jednou podmínkou.
U vozidel kategorií M1 a N1 tak navíc platí, že celková hmotnost (nejvyšší povolená) přívěsu nesmí být vyšší než celková hmotnost tažného vozidla. Tedy pokud má vaše auto celkovou hmotnost 2 200 kg a přívěs celkovou 2 500 kg, máte smůlu, podmínku neplníte.
Správné znění je :f) pro spojování vozidel v jízdní soupravu s přípojnými vozidly kategorií O1 nebo O2 dále platí, že
Ano, u nás je jedna rampa u Rozvadova, ale jinde to není také žádná velká sláva.
Podle zjištění ŘSD lávek na odstraňování sněhu a ledu z kamionů není příliš ani u dálnic v okolních zemích. „V Německu jich je na celé dálniční síti dvanáct, v Rakousku sedm, na Slovensku jedna a v Polsku žádná.Zdroj: Odkaz 1
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Již celý rok 2024 platí povinnost použití výstražné vesty i v obci.
1 odpověď