Hlavně, že zeměkoule je zaplavena větším svinstvem než kouřící auto, a to jsou plasty. Zrušit je a přestat vyrábět není slyšet. To by bylo ušetřené energie a přírody, rostlin a živočichů. Výroba baterií do elektroaut a jejich likvidace, není taky slyšet jak. Kde je potom elektroauta a bezpečnost? Ale budeme se vozit po obyčejných lidech a znemožňovat jim cestu do práce. Nejsem zastáncem kouřícího se auta, ale zase se z toho stává hon.
DPH je objemově největším daňovým příjmem státu. Za prvních sedm měsíců do rozpočtu přinesla téměř 217 miliard korun, což je však meziročně „jen“ o 3,9 procenta, tedy o osm miliard více. Projevily se také dopady změn v sazbách daně z přidané hodnoty, kdy došlo k jejich redukci jen na základní 21procentní a sníženou 12procentní. To se ale projevuje pro stát spíše v pozitivním smyslu, protože řada zboží a služeb se přesunula ze snížené do základní sazby. Na spotřebních daních se vybralo 90,6 miliardy korun, o 10,4 procenta víc než loni, a k nárůstu nejvíc přispěla daň z minerálních olejů.
Co ale státnímu rozpočtu výrazně pomáhá, je zdanění fyzických osob. Příjmy z něj totiž rostou nejrychleji. Inkaso v polovině roku vzrostlo meziročně o 18 procent na více než 78 miliard korun. To bylo způsobeno hlavně nominálním růstem mezd a vyšší daňovou progresí, kterou vláda zavedla. Od letošního roku totiž platí nižší limit pro vyšší daňovou sazbu 23 procent. Ročním limitem už není 48násobek průměrné mzdy, ale 36násobek. To znamená, že vyšší sazba daně se dotýká mnohem více lidí než v předchozích letech. Jde o měsíční příjmy přesahující částku zhruba 130 tisíc korun.
Stejně tak státu pomáhají rostoucí příjmy z povinného pojistného. Tedy ze skryté daně, ze které přitom stát vybere skoro polovinu svých rozpočtových příjmů. Odkaz
Nejhorší je, ale že "padla" NEDOTKNUTELNOST OBYDLÍ!
Pokládám otázku : Proč není takto TVRDĚ vymáhána OCHRANA ZDRAVÍ A ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ A OVZDUŠÍ v případě HUDEBNÍCH FESTIVALŮ A PRODUKOVANÉ HUDBY a porušování zákona o nočním klidu je zameten pod koberec?
Citace z článku z odkazu : Skupina poslanců zdůraznila také to, že Listina základních práv a svobod umožňuje domovní prohlídku na příkaz soudce jen pro účely trestního řízení, nikoliv na základě zákona o ochraně ovzduší. Omezit nedotknutelnost obydlí je možné jen z jasně vymezených důvodů. Mezi ně sice patří ochrana života nebo práv a svobod druhých, ovšem podle poslanců nepostačuje povšechné tvrzení o ochraně zdraví a práv.
„Ústavní soud se postavil na stranu státní moci před soukromím lidí. Myslím, že z něho musí mít radost každá vláda,“ řekl právní zástupce poslanců Zdeněk Koudelka. Odkaz 1
Stát od letošního ledna reálně přitvrdil nad dozorem stanic technických kontrol (STK). Hlídají je krajské úřady, ale nad těmi ještě bdí dozorový tým ministerstva dopravy. „Z krajského úřadu se musí každá STK zkontrolovat jednou za tři roky. Tam je na to určen jeden až tři lidé. My zase kontrolujeme kraje. V STK děláme 200 kontrol ročně,“ upřesňuje Novák.Odkaz
Říká vám něco platba QR kódem nebo na číslo účtu? Víte, že za platbu kartou máte zboží navýšené? Nebo si myslíte, že tu platbu máte kartou zadarmo? Víte, že některé sortimenty prodeje zboží jsou vyňaty u bank a terminál nedostanou? Takže některým prodejcům nic jiného nezbývá jak platba v hotovosti, QR kódem nebo na číslo účtu. Nebo si chcete za zboží připlatit i 30% navíc? Víte, že u některých prodejců, když zaplatíte hotově a ne kartou, i když má terminál (účtenku vám dá), vám dá na zboží slevu, protože nezaplatíte xxx % navíc za platbu kartou? Podnikatelé nejsou zloději, to úplně někdo jiný. Nechte výběr jak kdo bude platit na zákaznících.
Bez komentáře - Citace : Čte ministerstvo data?
Kraje musí ze zákona kontrolovat každou STK na svém území nejméně jednou za tři roky. Všechny krajské úřady (kromě zlínského a severomoravského, které na dotazy SZ Byznys neodpověděly) potvrdily, že při těchto kontrolách využívají dat z informačního systému. Kontroly v systému se provádí namátkově nebo cíleně na konkrétní stanici STK a SME,“ říká mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman. Zda podobně s daty pracuje i Ministerstvo dopravy, ale není jasné. Tiskový odbor úřadu nechal tento dotaz bez odpovědi. Z analýzy dat, jak ji provedlo například sdružení ASEM, lze přesně zjistit, které stanice měření emisí i STK provádí podezřelé operace. „Ministerstvo všechna data má, tak proč nejedná?“ ptá se Fleischhans.
Vyhodnocování dat považuje za problematické i poslanec Martin Kolovratník z opozičního hnutí ANO, který se zabývá dopravou. „Ten nástroj je velmi silný, ale ministerstvo nevyužívá jeho možnosti, jak by mohlo,“ říká. Podle Tomáše Grofa z CSPSD pak nedává tak rozsáhlý sběr dat o kontrolách smysl. „Úředníci, pokud mají data, tak s těmi daty by měli pracovat. Proč si nechávat zasílat protokoly, na které už se nikdy nikdo nepodívá?“ říká. Dvojí metr?
Citace : „Evidence nevyžaduje pravidelné technické prohlídky na stanicích technické kontroly,“. I bez STK ukrajinští provozovatelé povinni auta udržovat v řádném technickém stavu. Odkaz 1
Toxické znečištění z továren na baterie do elektromobilů (nebo jak donutit kupovat elektroauta a většího znečišťovatele přírody?) - Odvrácenou stránku současného směřování zelené transformace a na nové formy greenwashingu, které jsou dnes na vzestupu. Odkaz 1
Odkaz 1 Pokud chcete platbu jen kartou, je třeba zákazníkům účtovat i poplatky které si účtuje banka. A že to dělá i 30% to víte? Některé firmy jsou vyjmuty u bank a terminál nedostanou nebo poplatek je příliš vysoký a to se nevyplatí ani pro firmu, ani pro zákazníka. Dala bych v obchodech dvojí cenu. Cenu bez terminálu a cenu s terminálem. Dva roky můžete používat u obchodníka platbu QR kódem. Kdy to konečně takový pisálkové pochopí? A pak tu máme takový nedávný celosvětový výpadek IT. Přestaňte kolem toho polemizovat a nechejte na lidech ať si vyberou. Odkaz 2
Odkaz 1 Citace : Používání hotovosti se rozhodně plošně nevrací, jenže se ukazuje, že poplatky za terminály a transakce kartou jsou natolik vysoké, že firmy nechtějí „dotovat“ banky ani vydavatele platebních karet. Současně roste i snaha o vytvoření alternativních cest pro mobilní placení. S některými firmami banky obchodovat nechtějí. Místo terminálu je lepší platba pomocí QR kódů.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
On byl i jinde - Odkaz 1 #