Vy ubozí lidé nemající ani na základní potraviny, vy máte čas trávit celé dny zde v diskusích a naříkat? Pravděpodobně sotva co otevřete oči lžete a nadáváte na bídu a drahotu. Vy máte na mobil, případně PC na trávení času vypisováním lží a nenávistných příspěvků? Pravděpodobně pouze lžete a lžete, dle vašeho vzoru estébáčka Bureše. Proč nepracujete, nebo se neučíte ať nemusíte házet lopatou a zametat špóny. Nebo čekáte že vám budou lítat pečení 🐦 do huby? 😉🤮
A co děláte právě teď na PC nebo mobilu Vy? Pc, mobil apod., je dnes běžnou součástí každé rodiny a nevypovídá to rozhodně o jejich majetku. Na bídu tady nikdo nenadává, na drahotu ano. Lidé, kteří splácejí hypotéky apod., tam je to hodně znát. Platy zůstávají stejné, kromě státních zaměstnanců a ceny rostou, nejen potravin, ale i energií. A ti lidé, co dřív ušetřili v klidu 20 tisíc na hypotéku, najednou ušetří jen sotva 15 nebo ani to ne. A staří důchodci mají prostě důchod, rozhodně ne vysoký jako mají politici, ale třeba 20 tisíc a vše se zdražuje. To čekáte, že to lidé budou chválit?
Tak tohle je totální úlet. Vidím ve vás maximálně závist a hloupost. Sama jste byla na poslední chvíli nakupovat. Kolik jste toho koupila neuvádíte. Ale nepochopím, proč vám vadí, že lidé koupí drahé máslo (jaké asi mají koupit, když jiné není) nebo že si dají zákusek. Takže vy by jste ráda viděla, že ti co nadávají na drahotu, si ani na Vánoce nemohou nakoupit pořádně, aby si nemohli dovolit ten zákusek. Vy jste dokonalá kopie naší vlády. Samozřejmě, že lidé nadávají na drahotu. Místo, aby si každý pracující člověk mohl normálně žít život a k tomu aspoň něco uspořit, tak dle vás, pokud nadává na drahotu, ale koupí si to, tak se vlastně má dobře a žádná drahota není? A jen tak mimochodem, evidentně si ráda vše přikrášlujete a vše přeháníte. Já v sobotu byla také a také v 9 hodin, dokonce i dnes. Ano, lidé nakupují, ale normálně jsem u supermarketu zaparkovala, tak jako během roku. Fronty byly běžné, záleží, kde nakupujete. Něco jiného je třeba Billa a něco jiného je Globus. A každý člověk moc dobře ví, ve kterém obchodě bude narváno a je jen vaše blbost, že jste se tam vypravila na poslední chvíli. Sledovat plné košíky jiných lidí a pak to zde psát tímto způsobem, že jsou to ti co si stěžují, bude nejspíš problém vaší osobnosti. Zapšklá, zahořklá, závistivá osoba, která ví houby o lidech.
Já mám dvě jezevčice a vše po nich sbírám. Obecně jsem si všimla, že většina majitelů malých plemen po pejscích uklízí. Za to majitelé velkých plemen ani náhodou. Takže je to jako když šlápnete do lidského hov...Bydlím přímo ve městě, v paneláku. Před domem je cesta a kolem ní trávník cca 20m široký. Za domem je velká louka a malý listnatý lesík. Bohužel i tady máme sousedku, která jde zadním vchodem, tudíž směrem k louce, ale nenamáhá se, nejde ani metr od vchodu, takže minové pole od jednoho psa hned kolem vchodu. A aby to nebylo málo, sem tam mu to upadne i na venkovních schodech. Že by to majitelku zajímalo? Ani po upozornění SVJ ne. A má ještě zastánce, její dospělá dcera nám řekla, že to je šikana a dá to právníkovi. Je to marný, je to marnýýýýýýý A před domem na těch menších trávnících, přes které běhají děti a chodí lidé od aut je to také paráda. Ti co tady bydlí, si to většinou uklidí, ale kolemjdoucí, hlavně s velkými psy? Na druhou stranu, nikde tady do 500m nevidím jediný odpadkový koš na psí lejna, natož s pytlíky. Jistě, já nosím své, jako všichni ti co to sbírají. Do kontejneru se to správně nehází. A kam tedy?
Omlouvám se, ale takhle hloupý názor, který nebývá častý, jsem dlouho neviděla. Autor(ka) článku by měla znovu projít celou ZŠ. Článek je příliš obecný, nemá hlavu, ani patu. Je pravda, že některé učivo se vtlouká dětem ne zbytečně, ale příliš brzy. Ale dávat příklad, k čemu je učit se datum ke Zlaté bule, to je jaksi základ našich dějin a to datum si pamatuje i totální hlupák. Učení něčeho nazpaměť je úplně normální a základ budoucnosti. Učením nazpaměť trénujeme mozek a světe div se, ale taková vyjmenovaná slova se naučit prostě musí. Ale budiž, názory na to se různí. Ale konec článku je tedy doslova zarážející. Učit se dítě musí, protože je to tak nastavené. Ano, jezdíme na semaforu na zelenou, protože je to tak nastavené, nemůžeme kdekoho zmlátit, i když ten dotyčný by to fakt potřeboval, protože je to tak nastavené a musíme se naučit základy, protože je to tak nastavené. A pokud nenastavíme dětem pravidla, bude z toho jeden velký průšvih. A ano, i pravidla jsou nastavená. Na ZŠ se učí všeobecné základy, protože děti jdou pak na různé obory, různé střední školy, tam už se zabývají více tím, na co je škola zaměřená. Také nevím proč jsem se učila logaritmy, integrály na gymnáziu, v životě jsem je nepoužila, ale kdybych šla na vysokou školu matematickou, tak tam bych se je musela naučit ještě lépe, ale základ jsem měla z gymnázia. K čemu mi je dnes, že vím datum Zl. buly sic.? Prostě to vím, vím o co šlo, to rozhodně není na škodu, ale nepotřebuji to. Ale kdo šel studovat dějepisné vědy, tak tam se počítá, že tyto základy dotyčný zná....
Tak já nevím, ale všimla jsem si, že nejvíce fňukají vysokoškoláci. Opravdu autor nebude tak dobrý architekt. Znám také architekta a zrovna z jeho části republiky. A světe div se, ale ten jezdí za prací i do Číny, Japonska apod. Takže vystudovat školu, ještě neznamená být dobrý ve vystudovaném oboru. Podívejte se na některé doktory. Co je platné, že vystudovali medicínu, když jsou to jen Pat a Mat. Chytrý, neznamená šikovný, obratný......Navíc k autorovi přibudou další, hlavně ti dnešní studenti, co studují samé blbosti. Náboženství apod., co s tím budou potom dělat? A vy jste šel ve šlépějích otce. Podědil jste nejspíš studijní schopnosti, ale zbytek jste nepodědil, prostě v tom neumíte chodit. A dokud si to nepřiznáte, budete jen brečet. Máte vysokou školu, architekturu na ČVUT. Tato škola je pro vybrané studenty že? Uplatnění s ní ale Vy osobně nemáte, tak co jít dělat jinou práci. Ano, budete potřebovat nějaké školení, ale myslím, že s vysokou školou se dá najít slušně placená práce. Jen si nesmíte chtít pořád hrát na podnikatele ve svém oboru, když na to nemáte.
Nerozumím tomu, proč zde rozebíráte slovenské zdravotnictví. Zas tak propojené s námi není. Pokud by bylo, naše blbost. Ale tak jako Vás nezajímá zdravotnictví třeba v Kongu, tak by Vás nemělo zajímat na Slovensku. Pořád tady někdo řeší okolní státy. Proč? My jsme v ČR, věnujme se ČR. Fico, ten zrádce apod, to se pořád někde píše. Co nám je do toho? Jak si to tam udělají, tak to budou mít. Ale o tom, jak to tady vede z kopce Válek, o tom už se bojíte napsat?
Tak už nadpis článku je dílem zamindrákovaného člověka. Osobně šíleně smutnou princeznu moc nemusím, jsou lepší pohádky z té doby. Konkrétně moje oblíbená je Byl jednou jeden král. Ale vraťme se k pohádce Šíleně smutná princezna. Nevím, jak autor přišel na to, že koktání v pohádce je ponižující. Koktání se objevuje i v pohádce Ďarbuján a Pandrhola. Ale takto bychom mohli každou pohádku něčím napadnout. Co třeba Pyšná princezna: Rozmazlený fracek? Příliš politická? Totéž Princezna se zlatou hvězdou. Také dílo dřívější doby. Obušku z pytle ven. Krásná pohádka, ale mohla bych říci, že Pešek, který hrál chudáka, byl vlastně líný zmetek, co se poflakoval po světě, zatímco hospodský byl sice prevít, ale aspoň makal, musel si ty jitrnice udělat a chudák, který potká kouzelného dědečka na konci ještě rozdává dalším lenochům. To je samozřejmě vše nadsázka, miluju pohádky a autor mi přijde poněkud nevyzrálý. A propo: Sedmero krkavců. Tak tuhle pohádku nesnáším, tady vážně není něco v pořádku. To není pohádka, ale horor. To autorovi nevadí, ale koktání v Šíleně smutné princezně mu vadí. Nejspíš je autor věkově někde jinde a uvítá pohádky jako je Harrry Potter, Shreek apod. Ale naše klasické české pohádky, ty jsou prostě nezapomenutelné a dodnes je už nikdo neumí natočit. Málokterá novodobá pohádka má takový děj, aby opravdu zaujal. Víte co vadí mně? Že spoustu těch pohádek chtějí vidět i neslyšící, jenže polovina z těch pohádek nemá titulky, to je mnohem smutnější a možná i ponižující. Oni nemají nárok je vidět a ani to koktání slyšet, ani si ho přečíst..
Na odborných středních školách je dnes celkem tristní stav, co se týká žáků. Střední školu jsem studoval na přelomu 80-90 tých let. Tehdy bylo zcela běžné, že už předem na základní škole bylo jasné rozřazení, na který typ školy může kdo jít. Obecně platilo, že na gympl nemělo smysl se hlásit s jakoukoli trojkou z čehokoli. Na ty "lepší" a žádaná gymnázia to mělo smysl jen s vyznamenáním. Prostě proto, že už ty známky na základní škole predikovaly, jak je žák schopný chápat látku a vstřebávat informace. Gymnázia byla automatickou přípravou na VŠ a tomu i odpovídala náročnost ve všech předmětech. Na střední odborné školy měl šanci i trojkař, ale ta trojka nebyla doporučována z "profilových" předmětů. Takže třeba na "strojárnu" nebyl problém trojka z dějepisu, ale problém byla třeba trojka z matematiky či fyziky. No a ti, co měli trojky "od shora dolů", či nějakou tu čtyřku, těm byla doporučována SOU s maturitou nebo bez. Takhle radili rodičům tehdejší výchovní poradci i učitelé. Pokud toto nechtěl rodič respektovat a dal potomka s trojkami na gymnázium, třeba se i dostal, ale většinou v prvním pololetí přestupoval.
Dnes bohužel tahle spolupráce rodič-škola nefunguje. Většinou je ke svému potomkovi rodič nekritický a na ten gympl prostě to dítě "nacpe". S vidinou toho, že to pak automaticky půjde na VŠ a získá Nobelovu cenu. I když nezvládá už na základní škole. Proto dnes jsou střední školy přeplněné a SOU zkomírají nezájmem. I díky systému financování se ale trendu přizpůsobily střední školy, které o 50% slevily za 30let ze svých nároků. A pak to vypadá, jak vypadá.
Opravdu přesně napsané a pochopené. tak to vidím také. Maturovala jsem na teplickém gymnáziu v roce 1987, přesně vím o čem píšete. Tehdy během studia vypadlo 6 studentů a přestoupilo na učňák, z toho dva již v prvním ročníku. Vysokou školu má cca polovina z naší třídy, protože tehdy se dostat na vysokou taky nebyla legrace. Kritéria byla přísná, svou roli hrála i politika v rodině, v každém případě středních škol bylo méně a nemohl tam každý. Teplické gymnázium ani nezvalo k přijmačkám žáky, kteří neměli vyznamenání, to neexistovalo. Ti slabší, co toužili po gymnáziu, se museli hlásit na okolní gymnázia (Bílina, Duchcov). Dnes je zbytečně moc středních škol, tím upadají řemesla. Vše nezastane umělá inteligence a příští generace to nebude mít vůbec snadné.
Pokud vám žluklo cukroví pečené s použitím Hery, nebudete asi extra kuchařka. Nám se nic takového nestává.
A že jste naletěla na AB roztíratelné - nemusela jste, stačilo číst.
Dle mých zkušeností, pečené cukroví z Hery opravdu nežlukne, ale náplně krémové z Hery ano. Na to se musí použít výhradně máslo.
Tak to je krásně výstižné. Neměla jsem tu čest to vyzkoušet sama, ale od známých mám ty samé informace. Ještě k tomu dodali, že elektro auta jsou extrémně tiché, až je to nepříjemné. Ale pořád mi nikdo nevysvětlil, v čem mají být pro planetu lepší. Zaprvé, naše malá Evropa to nespasí. Tady se blbne, jezděte elektroautem, ale podívejte se na mapu leteckého provozu po celém světě nebo na válečné oblasti, to je teprve ničení planety. Zadruhé: Pokud mi někdo nutí elektromobil, tak ať mi ho zaplatí (vyjma služebního vozu, který jak vidíte Vám udělá z pracovního dne, nazveme to "dobrodružství"). Zatřetí: Auta na palivo, mají prostě výfukové plyny, beru. Co mají elektroauta? Nebezpečný odpad = BATERIE, která je mnohonásobně nebezpečnější než mají spalovací auta. Jak se bude takové množství likvidovat? A konečně: Rozhodně nesplňují, co nabízejí, což je dojezd. Ano, hlavně v zimě to je šílené. Možná opravdu pro to město, když máte domeček a dobijete si sami v garáži, auto bude v teple a ráno plně nabité. Ale jak by se to mělo provozovat třeba na sídlištích? V podstatě každé parkovací místo by muselo mít stojan s nabíječkou. Super nápad, super náklady a nebezpečného odpadu tolik, že zbavovat by se ho dalo jen ve vesmíru. Totálně nedomyšlený nápad, od kterého mnohé automobilky ustupují, zájem rapidně klesá.
Tak za mě jsou tu jasné důvody, proč jde školství a tím i znalosti dětí do kopru. Vždyť se vše dětem usnadňuje. Už jen ty testy. Dříve padla otázka, napiš odpověď, ne tipuj z a,b,c vylučovací metodou, protože dvě odpovědi z toho jsou totální blbosti nebo je a,b,c tak podobné, že se prostě tipne. Dále, dnes se spíš mluví o tom, že děti jsou přetěžovány domácími úkoly. Že by jim mělo stačit učení ve škole. Zase velká chyba, protože učitel není superman a nestíhá všechny žáky zasvětit do učiva. Domácí úkol byl tedy takovým povinným procvičováním, které přispělo k pochopení nebo naučení žáků. V matematice býval aspoň 3x týdně test desetiminutový, 5minutový ze základních počtů. Sčítání, odčítání, násobení a dělení. Protože to je absolutní základ k tomu, aby se žák mohl učit další učivo. Dnes se to nedělá. Další problém je, že je zbytečně moc středních škol. Jen třetina z nich má úspěšné studenty a maturity, kde školu dokončí na poprvé 90 až 100% studentů. Ale dvě třetiny středních škol s maturitou mají studenty, kde na poprvé dokončí školu ani ne 30% studentů. Na několik dalších pokusů dalších 30%, zbytek nedokončí. Přitom dříve na maturitní školu chodili jen ti nejlepší, ostatní museli na nějaký učňovský obor a přitom to byli také dobří žáci, ale nebyli mezi těmi nejlepšími. A ti co byli dobří si následně udělali nástavbu s maturitou. Další problém jsou státní maturity s nesmyslnými didaktickými testy. Někdo dobře tipuje, a tak projde, těch je ale minimum. Za mě je nějaký Cermat naprosto zbytečný institut, který žere z rozpočtu školství neskutečné peníze. Zrušit!
Tak tady autor dost přehání. Protože jsem v té době vyrostla, mohu ji posoudit. V určitých věcech, jako např., že byl člověk v podstatě sledován, má pisatel pravdu. Ale ohledně dětství rozhodně ne! Tehdy byla povinná branná výchova, povinně se chodilo do průvodů, to ano. Ale čemu to vadilo na dětství? O svátek se děti neflákali, ale šly do průvodu nebo na pochoďák. Tak zrovna tohle, nemohlo nikomu uškodit. Ohledně kroužků, sportů, rovněž pisatel nemá přehled. Ano, chodilo se do pionýra, taková byla doba. Ale kroužků a sportovních aktivit už tehdy bylo dost. Zrovna tak děti chodili na hokej, fotbal, volejbal, atletiku. V porodnici brali matkám hned po porodu děti a nosili jen na kojení. To také ano, ale to už je hodně stará historie a nebylo to rozhodně kvůli nějaké drsné výchově, ale tehdy nemocnice nebyly ještě tak dokonalé, nebylo tolik místa a postýlek, ovšem už po roce 1970 se to měnilo. Rodiče se o děti nezajímali? Tak to se o ně zajímali víc než dnes. A pokud jde o otázku, zda byly děti dříve chytřejší, tak ano, byly! Možná to bylo skutečně i tím, že musely poslouchat. V každém případě byly chytřejší a samostatnější. Co je na tom špatně? Jistě, při výuce si hrají na mobilu, poznámku jim učitel ani nesmí dát a když jo, tak se tomu rodiče vysmějí. Nemluvě o tom, jak si dnes děti dovolují na učitele nebo flákají školy. Za to by letěly tenkrát ze školy hned. Samozřejmě ta doba měla stinné stránky, a to hodně. Cestovat se nesmělo, na západ ne. Přesto mnoho z nás jezdilo k moři do Bulharska nebo tehdejší Jugoslávie, z hor to byly Krkonoše a slovenské Tatry.
No narozdíl od Vás asi chápe, že těchto lidí je řádově méně a nejsou zase tak podstatný výdaj (krom toho to je problém který nelze jednoduše vyřešit), takže bych to myšlení zkusil spíše u Vás.
Oni nejsou podstatný výdaj? A na to jste přišel jak? Takže důchodcům bylo třeba sebrat 1000 Kč všem, což by byl rozhodně menší výdaj, než mají nemakačenka, ale oni nejsou podstatný výdaj? Byl jste se nikdy podívat na úřad práce, kde se vyplácejí podpory? Tak já šla minulý týden okolo. Před otvíračkou tam bylo narváno venku. Povaleči oběšení zlatem, cigára v tlamě, čtyřleté děti, které už dávno chodí v kočárku, vypadalo to, že by si cigáro dali taky. Tahle vláda nadělala jen zlo. Ano, důchodový systém je potřeba předělat, ale ne takto. Jen vláda rozeštvala generace. Důchodci jsou dnes jedna velká překážka. Přestože tohle, co jsme měli, podotýkám měli, protože i tato vláda všechno ničí, tak to vybudovali dnešní důchodci. A představte si, mnoho z nich je na tom opravdu zdravotně špatně a oni 5 let před odchodem zjistí, že je čeká dalších 5 let práce a zdravotně už nemohou. ID? Nedostanou. Co jim zbyde? Pracák dávky, kde vláda ušetří? Tohle je zanedbatelný výdaj, tihle důchodci by měli jít do důchodu, ať až invalidního nebo starobního, to není zas takový výdaj. Navíc si to zaslouží, pracovali 35, 40 let. Kdy pracovali nemakačenka? Nikdy, jen sají státní kasu, sají to, co ti nemocní důchodci vydřeli. A pořád se někdo bude obouvat do důchodců. Doprčic, vy nemáte rodiče? Vy to nevidíte kolem sebe? Ne, protože nechcet, jste zaslepený a ohluchlý. A jak někdo tady zmiňoval. Věční studenti. Stř. školu studují místo 4 let, klidně 7, následuje nějaká vyšší rovněž dokud to jde, i když jí nedostudují. To dřív nebylo mořné, tady chybí práce.
Takže já Vám trochu opravím názory: 1.Nastupující učitelé berou opravdu (minimálně první rok) z 90% pouze tabulkový plat. Je to proto, že se jim obvykle nedává třídnictví (s ohledem na nezkušenost), nemívají osobní ohodnocení (na základě čeho by měl ředitel dát osobní, když vůbec netuší, jaký ten nový učitel je) a odměny až když je "za co" odměňovat (odměny jsou většinou za práci "navíc" pro školu (organizace celoškolních akcí, doučování, nějaký přínos škole atd.) 2. Plat necelých 33 tisíc hrubého JE nedůstojný člověka s dokončenou VŠ - proto taky více než třetina absolventů do školství vůbec nenastupuje - protože prostě dostanou lepší nabídku jinde. 3. Učitel učí 22 - 24 (pokud má nadúvazek) hodin týdně - ale to je asi tak 45% jeho pracovního času. A ano, štve mne, že to, co mne baví nejvíc (přímá výuka) je menší polovinou mé práce. Tu větší tvoří přípravy, opravování, organizace akcí, komunikace s rodiči, úřady, administrativa, inventarizace atd. Můj muž mi měřil pracovní čas - když se dostal (v neděli) na 50 hodin týdně, tak mne dořval. Jenže tak to má (kromě tělocvikářů) většina učitelů. 4. Učitel má 40 dní dovolené a 12 tzv. samostudia (Což ovšem není volno - pouze dostanete od vedení práci, kterou nemusíte dělat ve škole. Nebo vás pošlou na nějakou vzdělávací akci, protože učitel má ze zákona povinnost se dále vzdělávat) 5. Ano vzdělávací úroveň klesá. Klesá celosvětově, kde se měří (kromě 3 asijských zemí, kde tomu čelí drilem a mnoha hodinami placeného doučování týdně). Nicméně i přesto jsou výsledky českých dětí aktuálně na 10.příčce z 80 zemi OECD.
Ale to je přeci v pořádku, že nově nastupující učitel(ka) bez zkušeností začíná na tabulkovém platu bez osobního ohodnocení. To je o tom právě, vše chci hned. Já mám vysokou, tak chci 100 tisíc? Nejdřív ukaž, co umíš, pak chtěj peníze. Dobře vím, že jsou nutné i přípravy, opravování prací, k tomu ještě jiná funkce ve škole, porady atd. Také jsem dělala učitelku, takže moc dobře vím kolik je kolem toho času. Vím, že je to i psychicky náročné. Ale zde se srovnává i s lékaři, kteří mají mnohem náročnější práci, zodpovědnost za lidské životy a mají o mnoho více pracovních hodin. Víte, v dnešní době si všichni myslí, že ten kdo má vysokou, by měl automaticky být nejlépe hodnocen a dokonce se to srovnává se západem. Srovnejte to třeba s Amerikou. Tam dělníci berou více, než nějaký vysokoškolák. A víte proč? Protože si jejich práce váží. Protože kdyby nebylo dělníků a řemeslníků, tak ani ta učitelka nemá kde učit a nebude mít ty luxusní podmínky, co má. Ať dělá k tomu cokoliv, rozhodně se její práce nedá srovnávat s jinými profesemi. Je náročná, dobře, jde totiž o vzdělávání budoucí generace. A tady je právě ten problém. Dnes 50% dětí je totálně tupých a ty zbývající, které jsou chytré, nadané, to nemají ze školy, ale převážně z domova a jiných doučovacích metod. Samozřejmě, někteří ze školy. Je totiž škola a škola a přesně o tom to je. Kvalitních učitelů je minimum a ten nový by měl nejdříve kvalitu ukázat. Takže plošně platit učitele nadstandardně je absolutní nesmysl.
Vy si opravdu myslíte, že práce učitele je jen 22 hodin týdně? To je vidět, že o práci učitele nemáte potuchy. Ale hlavně, že víte, kolik máme prázdnin.... Jste typická závistivá Češka. Měl jsem možnost se bavit s kolegy z Německa a Rakouska a tamní lidé prázdniny učitelů neřeší. Holt jsme v Čechách.... Ve Vašem komentáři mi chybí, že práce učitele je poslání a že by v podstatě měli učit za to, co jim lidé dají. A ubezpečuji Vás, že drtivá většina učitelů vztah ke svá práci má
Také jsem dělala učitelku, takže potuchy mám. Nejde o závist. Pokud se díváte na to, jak to chodí v Rakousku a dalších zemí, tak by se všichni měli dívat i v jiných profesích. Chci tím říci, že v původním článku je srovnání s lékaři, které mají vyšší platy. Jenomže lékaři, hlavně ti v nemocnicích, tedy ti s vyššími platy, vstávají v 5 ráno, psychicky je to mnohem náročnější, fyzicky též, rovněž mají přípravy a rozhodně nemají tolik volna.
Vysokoškolský titul snad neznamená, teď hned budu brát 100 tisíc. Povolání učitel: To je zaměstnání, ke kterému musíte mít vztah, dělat ho rád, pak teprve mohu koukat na peníze. Nicméně, přiznejme si, že dnešní mladí, chtějí vše hned. Takové odůvodnění, že plat není nejhorší, ale na hypotéku to nebude, rozhodně není správné. Zase jsme u toho, chci mít všechno hned. Platová tabulka, která je zde, neodpovídá skutečnosti a hlavně v ní nejsou uváděné další peníze, co učitelé dostávají. Když vezmeme, že učitel má nějakých 22 hodin týdně učit, člověk v jiné profesi má kolik hodin týdně odpracovat? Pak jsou tu volna, která jsou v případě učitelů placená. Tolik prázdnin, co mají teď učitelé, nikdy v minulosti nebylo. Má snad jiný obor tolik volna, co učitel? Co měsíc, to svátek a k tomu hned dva dny ředitelského volna, vánoční prázdniny, zimní prázdniny, letní prázdny (minimálně 6 týdnů volna). Kolik toho vlastně učitel odpracuje za rok? Ale hlavně, žádný posun ve školství. Dnešní učitelé (ne všichni samozřejmě), zdaleka nenaučí děti to co dřívější, dokonce nekvalifikovaní učitelé. Dnes si necháte napsat od čerstvého maturanta dopis a můžete si vzít červenou propisku a podtrhávat chyby. Bohužel toto se týká i vysokoškoláků. Ale nejde jen o tohle. Vysokoškolák se nerovná automaticky chytrý a inteligentní člověk. Dnes totiž vysokou školu udělá kde kdo. Dřív se na vysokou školu přijímali opravdu jen ti nejlepší. Dostat se na "pajďák nebylo snadné. Dnes je přijat každý kdo udělá maturitu ač na popáté a se 4. "Pajďák" nějak proleze. A teď, mám vejšku, za 32 tisíc ani nevstanu!
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Film jsem viděla na Netflixu. Popravdě mě zklamal. Čekala bych více. Tereza zahrála celkem dobře, ale rozhodně to nebyl super výkon. Navíc alkoholu holdovala už před svatbou. Už v té době si toho rodina všímala. Nespadla tedy do toho jen proto, že neměla s manželem soukromí. Uznávám fakt, že bydlet s takovou tchýní musí být těžké, ale jako důvod alkoholismu to nebyl, možná to jen přidalo. Dějová linka byla dost přeskakována. Kdybych na to šla do kina, vyhozené peníze. Zas taková pecka to nebyla.