Děti chodí do waldorfské školy, kde se neznámkuje, a vůbec nikomu známky nechybí, ani nám ani dětem. V první třídě byla dcera na klasické základce a nechápala, proč má stejnou známku, jako někdo, kdo čte lépe. Známky ji vůbec nezajímaly. Ale když poprvé přečetla 400 stránkovou knihu celou sama (5.třída), tak z toho měla fakt velkou radost (číst se naučila až ve 3. třídě). Doteď čte hůře, ale čte ráda, a sama sáhne po knize. Kdyby byla od 1. třídy nucena číst, a ještě za to známkována ( měla by tak trojky minimálně), tak věřím, že knížku už do ruky nevezme.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
To je cesta správným směrem. Dítě nepotřebuje číslo, které ohodnotí jeho výkon závislý na mnoha proměnných a bez možnosti objektivity. Ono i rodiče potřebují spíše zpětnou vazbu, aby se mohlo posunout a rozvíjet a nebylo odsouzeno jako "ten dvojkař" "ten trojkař" nebo zaškatulkováno jako "ten jedničkář". Sama jsem za slovní hodnocení v naší škole vážně ráda, vím přesně, jak si mé děti vedou. Odráží aktivitu, talenty, slabé a silné stránky i míru snahy, a řeší i potenciální problémy. Třeba dcerka měla v hodnocení, že je aktivní, má svůj vlastní názor a ten umí přiměřeně komunikovat, že je mimořádně literárně nadaná, má skvělé matematické chápání a výborné výsledky ve všech předmětech, ale neumí si říct o pomoc, když potřebuje. Tohle by žádná jednička nevystihla a díky přístupu paní učitelky na tom můžeme pracovat a rozvíjet i tuhle dovednost. Kéž by více rodičů a učitelů a možná i veřejnost vnímali školu více jako místo pro bezpečný rozvoj dítěte než jako kolbiště znalostí a sebeprosazení, kde unifikovaně přisuzujeme dětem nějakou hodnotu vzniklou v hlavě různých učitelů s různými vlastními bolístkami, na kterou má dítě jen určitý, někdy větší a někdy nepatrný, vliv.
9 odpovědí
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Naprosto souzním, máme to stejně.