Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci tak málo naučí a i to málo rychle zapomenou. Výklad na školách bývá často překotný, nepřehledný a nesrozumitelný. Navíc i nezáživný a nudný k smrti. Žáci odcházejí domů z hodin zmatení a frustrovaní. Nebýt drahého soukromého doučování, tak by to vypadalo ještě mnohem hůř. I přes svou velkou neefektivitu, zhltne náš vzdělávací systém 300 miliard korun ročně. Hlubokou racionalizací by se dalo ušetřit minimálně 100 miliard korun ročně. Stačí se jen zamyslet a chtít věci měnit k lepšímu. Vím, že to není nemožné.👍
Takže by stačilo na začátku roku, aby ředitel (Učitelů netřeba, velká uspora) rozdal seznam témat a chatbotů a každý by se to naučil doma sám.
Tak to funguje v USA. Po složení závěrečneho testu (neni to zkouška, neni to maturita) obdrží každy žák čislo. Ten test se jmenuje SAT (studium aptitude test). Není o tom co víš, ale jaké máš předpoklady pro studium. A podle svého čísla se hlásíš na Universitu, kde tě vezmou. Mam-li skóre 655, nebudu se hlásit na Stanford, kde je minimum 950. Ale pak už nejsou žádné přijímačky a škola si vybere horních 50 a je to.
Odbornice popisuje tuto ztracenou generaci jako šťastnou. Učím třídu 18 z nich a většina už má svého psychologa, za kterým chodí téměř každý týden. Když jsem se ptal na co ho potřebuji, tak aby je dostal z depresi, pomohl jim vstřebat špatně zprávy (třeba že neudělali zkoušku) a nasměroval je v dalším životě. Já si štěstí představují jinak.
A není to zbytečné? Vice munice, více vojáků, více smrti 😔
Takhle se to zkouší od začátku a pořád nic, jen tisíce mrtvých na obou stranách. Spíše by to chtělo aby Vladimirove spolu začali mluvit.
Putin nechce mluvit. Nechce ani ta území co dobude, to je jen další starost + rozbitá země + nepřátelské obyvatelstvo. Putin chce zamezit vzniku demokratické prosperující zemi za humny, která by se stala vzorem pro domácí publikum. A EU a NATO k tomu
No protože máme zákoník práce, který říká že:
§ 110
(1) Za stejnou práci nebo za práci stejné hodnoty přísluší všem zaměstnancům u zaměstnavatele stejná mzda, plat nebo odměna z dohody.
(2) Stejnou prací nebo prací stejné hodnoty se rozumí práce stejné nebo srovnatelné složitosti, odpovědnosti a namáhavosti, která se koná ve stejných nebo srovnatelných pracovních podmínkách, při stejné nebo srovnatelné pracovní výkonnosti a výsledcích práce.
(3) Složitost, odpovědnost a namáhavost práce se posuzuje podle vzdělání a praktických znalostí a dovedností potřebných pro výkon této práce, podle složitosti předmětu práce a pracovní činnosti, podle organizační a řídící náročnosti, podle míry odpovědnosti za škody, zdraví a bezpečnost, podle fyzické, smyslové a duševní zátěže a působení negativních vlivů práce.
(4) Pracovní podmínky se posuzují podle obtížnosti pracovních režimů vyplývajících z rozvržení pracovní doby, například do směn, dnů pracovního klidu, na práci v noci nebo práci přesčas, podle škodlivosti nebo obtížnosti dané působením jiných negativních vlivů pracovního prostředí a podle rizikovosti pracovního prostředí.
(5) Pracovní výkonnost se posuzuje podle intenzity a kvality prováděných prací, pracovních schopností a pracovní způsobilosti a výsledky práce se posuzují podle množství a kvality.
Takže pokud zaměstnavatel neprokáže, že se jedná o jiné pracovní podmínky, jinou složitost, odpovědnost, atd. prostě to co je v těch odstavcích 2,3,4,5 ... tak musí mít zaměstnanec mít stejnou tarifní mzdu (v tomto případě plat) jako kolega na stejné pozici.
Takže dva stejní pracovníci, jeden opravdu skvělý, pracovitý a zodpovědný, musí brát tolik jako jeho kolega lempl a flákač?
Penny Severní morava nástupní plat 24.000, Penny Praha 35.000, to je víc než 3.500 u České pošty. To je bordel. Ceny mají stejné v Praze a i na moravě. A tak je to s každou profesí.
Praha má mnohem dražší výdaje na život. Je to nesmysl a toto rovnostářství je další hřebík do rakve prosperity této země.
My jsme se fakt už všichni zbláznili. Chápu že novináři se živí psaním, takže každá sebevětší napsaná blbost se připočítává na korunky, ale i tak by to měla dávat smysl a ne jenom sloužit jako užitečný idiot korektnim vymyslům. Už jsem pochopil, že žijeme v dekádě ženy. Muž je zmetek, hovado, nehoden existence a jenom kazí ideální svět žen. Ale ono se to jednou obrátí proti nim.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Nejvíc se bojím toho že válka skončí a vše bude jako předtím. Rusové se stanou zpět obchodními partnery, jejich sportovci budou vítáni na všech soutěžích a státy se budou předhánět kdo první pozve Alexandrovce či ruský balet místo toho, aby Rusko zůstalo na smetišti dějin. Demokratický svět by jim měl dát navždy najevo, že do našeho světa nepatří, ať si ANO říká co chce.
1 odpověď