Problém Ukrajiny není malý počet vojáků, ale to, že pro ně nemá zbraně. Co jim budou platné 3 miliony odvedených, když nebudou mít mundůr, boty a kvér. Už nyní mají zformovaných 14 nových brigád ve výcviku, ale zbraně mají sotva pro čtyři z nich.
Sám Zelenský říkal že jim chybí akutně 120 000 lidí , když mi je tady budeme schovávat a vykrmovat tak pomáháme tím Ukrajině nebo spíš Putinovi?
Z mého pohledu máme zhovadilý systém kvalifikací na učitele. Preferovaní jsou absolventi pedagogických fakult, ač se ví, že jejich kvalita bývá slabší. Pak tu jsou vystudovaní učitelské obory z jiných fakult, filozofické, přírodovědné, matfyz atd. A tu je problém, kdo vystudoval čistou matematiku nebo fyziku, tak totiž není nebo nebyl kvalifikovaný učitel. Kdežto kdo vystudoval učitelství matematiky a fyziky, tak kvalifikovaný učitel je. Nad odbornou stránku se staví pedagogické studium, to je jádro kvalifikace, ne znát ten předmět.
Pedagogické vzdělání bych střiktně požadoval na prvním stupni, na druhém bych bral vystudované matematiky, fyziky, chemiky atd. jako rovnocenné vystudovaným učitelství pro dané obory. A na sš, tam bych preferoval absolventy odborných fakult, ne nutně neučitelský obor, ale vystudováno na odborné fakultě, s a nebo bez doplňku té pedagogiky či didaktiky.
Tak kdysi bývalo, na obecné škole učívali absolventi učitelských ústavů, lidé s maturitou. Z těch ústavů vznikly za bolševika pedagogické ústavy, status vš, ale kvalita stále pokulhává. Na gymnáziu naopak učili páni profesoři z filozofické fakulty, což tehdy odpovídalo i přírodním vědám a matematice. Nemálo sš profesorů se později i habilitovalo, což je pro mě lepší vysvědčení kvality, než nějaké zkoušky z pedagogiky.
Učit se musí umět, nejen znát předmět, jenže pedagogické teorie, ty nikoho nenaučí, jak učit druhé. Plno dnešních absolventů vš by nebylo schopno projít na prvorepublikových sš, ty bývaly totiž náročné.
Souhlasím
Ve vzdělávání to tak není, výsledky dětí vždy kopírují jejich schopnosti. U stejně nadaných dětí můžete porovnávat výsledky, ale z průměrně nadaného dítěte prostě vítěze olympiád nestvoříte, i kdybyste byla učitelský bůh. Další problém je zázemí dětí - někteři rodiče děti ve vzdělání podporují, od malička mu čtou, chodí do knihovny, starají se, jiní to považuji za ztrátu času. Můžete se rozkrájet, ale dítě s podněty doma (i když tomu rodiče neříkají vzdělávání, ale ta linka tam pristě je) na tom bude vždycky líp než dítě, jemuž rodiče od miminka strčí mobil. Pokud na škole zavedete výběrové třídy, dostanou se tam děti, které mají schopnosti a rodinné zázemí. A je kupodivu úplně jedno, jestli je to matematická třída nebo výtvarná třída. Ten výběr tam prostě je a výsledky jsou úplně jiné. Co s těmi ostatními dětmi? No ti skončí v těch ostatních školách nebo třídách. V prvním případě dětem stačí dát čísla stránek, a oni se to naučí samy. Ve druhém případě učitel může dřít, používat nově metody, vycházet s dětmi, řešit vztahy ve třídě i jednat správně s rodiči, a výsledky stejně nebudou takové, jako v té výběrové škole. Prostě nebudou. Budou třeba skvělé v rámci možností a schopnosti dětí, bude tam dobré klima, ale to z testu prostě nepoznáte. Zaslouží si učitelé z druhé školy odsouzení? Kdo pak bude vyučovat ve školách pro průměrné až podprůměrné děti? Kdo bude vychovávat řemeslníky, když se na to ti učitelé vykašlou a buď se budou cpát na ty výběrové skoly, nebo půjdou mimo školství, protože jim to za to nebude stát? Dobrého učitele prostě nepoznáte podle výsledku jeho žáků.
Výsledky dětí zcela určitě nekopírují pouze jejich schopnosti, učitel se na nich podílí téměř ze 60%
Rozumím tomu správně, že ty staré struktury, kvůli kterým je školství tam kde je, udou ještě koučovat ty mladé?
Dennodenně vidím, že aprobovaní a "zkušení" opravdu nejsou zárukou vůbec ničeho. Spíš bychom se měli ptát zkušení v čem vlastně? Ve fixaci stávajících didaktických metod, které jsou tak odtrženy od potřeb společnosti?
Každý den vidím ve škole jako učitel střední I základní školy, jak dobře si vedou ti neaprobovaní , co opravdu učit chtěli s vnitřním motivací a zájmem o tuto profesi.. naopak z method a postojů některých akrobovaných inventářů se mi až dělá zle, hlavně při pomyšlení, že tohle mají být ti novodobí kaučové... Připomíná mi to ty rekvalifikované ruštinářky na angličtinářky
Tak Rusy na hranicích...jste opravdu tak hloupý že věříte této hlouposti na kterou se vymlouvá tato vláda aby mohla rozhazovat bez omezení peníze občanů?Tady někdo zapoměl že mezi námi a Ruskem je ještě pár států přes které by musely přejít...nevšiml jsem si že by jsme s nimi měli společnou hranici.A co by tu hledali ti Rusové?Zlato,ropu,plyn nebo jakou komoditu by získali kdyby nás obsadili?Nemáme nic!!!Jsme pro ně malý směšný rozkradený stát,kolonie se servilní vládou která je až po tkaničky vražená v zadnici USA.v armádě jste byl dva roky,to vás šlechtí...ale rukoval jste s tím že si to odkroutíte a vrátíte se domů připraven bránit svou vlast.Ptám se...dnes by jste ji bránil?A co?Co je zde ještě české aby to stálo za to umřít?I ti Ukrajinci mají branný výcvik za sebou...u nich je povinný.Většina utekla.Z té západní části podotýkám,tak kde se nebojuje.asi měli důvod.ukrajina je stejně rozkradený stát jako tady.Polovinu UA vlastní Am.korporace Blackrock,Wangard,socialní systém v troskách v autoritářském kyjevském režimu...Řeči o demokracii na UA jsou jen debilní žvásty.dávno už vyšlo najevo o co v téhle válce jde .Obrana Ukrajinského území je to poslední.Hlavně ať zkvétá americký zbrojařský průmysl neustálým dodáváním zbraní aať se co nejvíce oslabí ekonomicky Rusko.A proto tam mají jít umírat?Za zájmy anglosaského světa,amíků a britů?Ti ukrajinci nejlépe vědí proč bojovat a umírat nechtějí,že ty oběti za eonomické zájmy západu jim za to nestojí.Nevěřte všemu co se říká v mainstremu,je to hlavně propaganda která má vyvolat nenávist k Rusům...pravdu hledejte jinde
Nejlepší je někoho poučovat o hlouposti a ještě vystupovat pod značkou, pod jakou vystupujete... plácáte páté přes deváté bez jakékoliv souvislosti k tématu najděte si sobě rovného, nejlépe nekoho z fotbalového stadionu
Ač nesouhlasím s pobytem ukaček na našem území tak rozhodně bych nesdílel takový prasacky názor jako je ten váš...poslal by jste je na smrt bez jakéhokoliv výsledku...Jen hlupák si může myslet že Rusové ještě někdy ustoupí...kdo tam půjde bojovat až umřou ti co utekli?Pak budou na řadě muži východní Evropy? Půjdete si zablbnout na frontu do zakopu?
Jaký názor, tlumočel jsem fakta která zazněly v projevu zelenského, a vyslovil pouze úvahu. Tak je necháme ať se všichni tady schovávají a Rusy budeme mít za chvíli u hranic, tak by se vám to líbilo? To už je lepší názor? Když jsem dostal pozvánku že mám nastoupit dva roky na vojnu tak jsem nediskutoval a šel protože je to moje branná povinnost. Zkouším si představit kdyby to podle toho vašeho názoru dělal každý to se můžem Rusům vzdát už rovnou
Na Ukrajině akutně chybí 200 000 můžu. Z toho jen u nás se jich v branném věku schovává 120 000 u dostává se jim veškerých výhod, zatímco Zelensky sam je ve svém projevu sám označil za dezertéry. s falešnými lékařskými potvrzeními kvůli kterým odvolali všechny náčelníky odvodových regionů. Možná že kdyby jsme zase nebyli pápežtější než papež, mohla by rovnováha sil na bojišti vypadat trochu jinak...
RuSSké špíně začala šichta 😄 RuSSko již opravdu prohrálo, protože nemá co vyhrát, tedy pokud za "výhru" nepovažuje spálenou zemi a nenávidějící obyvatelstvo, které bude klást neustále odpor. Říká se tomu Pyrrhovo vítězství, kterým se RuSSák časem udusí...jako se udusil v Afghánistánu Sovětský svaz...
Obávám se 6e realita na bojišti vypadá trochu jinak
Jen tak ze zvědavosti - co je tak klíčového na schopnosti vytvořit video? 😄
Dramaťák bych nepřeceňoval, normální člověk ho vážně k životu nepotřebuje, spíše bych ho nahradil přímo rétorikou, to je věc, kterou využije v životě opravdu každý a současná škola na to dost kašle.
Já se domnívám že vytvořít video je dneska Klíčová komunikační kompetence stejně jako schopnost se prezentovat
Naděje tu je. Ale je to o učitelích. V současné době se děti u nás na zš biflují letopočty. Souvislosti se neučí. Ty se dozví až na střední.
Dramaťák je důležitý, aby se uměli vyjadřovat a chápat emoce. Kdo to nezažil, netuší o čem to je a jak je to důležité. Stejně tak schopnost udělat vlastní video. To jsou znalosti, které se vyplatí podobně jako řidičák. Kdo umí, ten umí a používá to, kdo neumí, tak tvrdí, že to nepotřebuje. Na druhou stranu kolik lidí využilo podrobnosti ze zeměpisu.
Naprostý souhlas, země je velká a zeměpis je přesně to k čemu nám slouží internet...
Návrhy na změny tohoto druhu ve školství, (že už se nebudou zbytečně drilovat jinak dostupné informace ),poslouchám od 90 let. Tohle je za posledních 30 let tak desáté oznámení tohoto typu. A výsledek? I po čtvrt stoleti se děti pořád učí zpaměti všechno možné, maturity jsou stejně jako ta moje kdysi neustále přetlakovou zkouškou krátkodobé paměti většího významového kontextu. O ruštině ani nemluvě...
Mě se moc líbí jak tady všichni nadávají, že máme drahou energii, ale když mají možnst si prostřednictvím FVE vyrobit svou vlastní elektřinu zdarma, tak na to opět nadávají 😄
Dnes vás typická FVE vyjde po odečtení dotací na 280-300 tisíc. Taková FVE vám pokryje cca 60-70% spotřeby. Pokud má "elektrický" dům spotřebu 10-12 MWh, tak je to při dnešních průměrných cenách cca 70-80 tisíc za rok. Roční úspora tedy v takovém případě dělá okolo 45-50 tisíc a to je návratnost vložené investice okolo 6 let. A to samozřejmě za předpokladu, že by v následujících letech cena el. energie nerostla. Pokud budu dělat takovéto propočty pro případ bytových domů (tedy úspora pro byty), budeme se bavit o přibližně stejné, ale spíše o lepší návratnosti. U všeho výše uvedeného navíc předpokládám, že zpět do sítě nedodám ani watt. Pokud do těchto propočtů začnu vkládat možnosti jako prodej přebytků, virtuální baterie, sdílení a podobně, bude samozřejmě návratnost ještě lepší. Je v tom nějaký problém?
Já samozřejmě FVE nikomu nenutím, ať si každý dělá co uzná za vhodné (v mezích zákona samozřejmě). Ale ať se mi také nikdo takový nediví v případě, že si do něj rýpnu při jehu nářku nad drahými energiemi 😉
Zadarmo z fotovoltaiky? Jste asi ztratil soudnost ne? Většina lidí tohoto státu žije ve městech bez vlastních střech! A pokud jde o ten zbytek tak
každý to trochu umí počítat ví jak to z fotovoltaikou je.
Návratnost nekonečná, v zimě prd, riziko požáru po ekologickém dopadu vyhořelých baterií, které nelze zrecyklovat ani nemluvě.
Také jsem učitel. Souhlasím. Ona tahle částka není ani v tabulkách, mozna nekde v imaginarnim pokračovani vpravo, tudíž nemůže být průměrem.
To médium tady není nijak recenzeno, píše tu kdo chce a co chce, aniž by se podíval do platných aktuálních tabulek pedagogických pracovníků, které ve 12 třídě mají rozmezí 32 až 42 000. Z toho vyplývá, že průměrný tabulkový plat učitele za průměrnou praxi ve 12 třídě je 36 000 Kč hrubého ! Což odpovídá asi 90% průměrné mzdy. Když to tu bude vykládat nějaký lhář z te
vládni pětidemolice tak to asi všichni chápeme, ale normální pisatel musel úplně ztratit soudnost.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Je mi z toho zle když tady vidím chlapy Ukrajince věčně ožralé jak se tu někde perou v hospodě , jak tady machruji v drahých autech porušují všechno co můžou a my je ještě vykrmujeme... tohle opravdu není pomoc Ukrajině