Když dřív hráli fotbal, pink ponk nebo čáru, tak jim tam toho zbylo ještě míň. Tím to nebude. Taky se tam dají číst knihy jako ve čtečce a podobné prospěšné aktivity. Nemělo by se zevšeobecňovat. Není to fér.
Jenže fotbal, pink ponk nebo čára nezpůsobují výmaz mozku, ale naopak pomáhají ve volném čase socializaci.
Tak dlouho jsem se nezasmál - prý finské školství jako vzor českému! České školství nemá z finského za celá ta léta, co se o tom u nás mluví, vůbec nic, počínaje financováním, organizací výuky, postavením učitelů a dalšími parametry. Navíc finské školství se začíná z pomyslné špičky pomalu propadat, sázka na digitalizaci výuky tak úplně nevyšla, neb není samospásná. Vývojové etapy v rozvoji dítěte nelze přeskakovat, někdy ani příliš urychlovat, navíc pomyslnou digitalizací v českém pojetí. Čtenářství, o kterém byla řeč, úzce souvisí se psaním rukou, i když se to na první pohled nezdá, a to ve Finsku téměř zrušili a nahradili vkládáním do PC. Takže i Finové tápou, teď se trochu probrali a couvají, protože to přehnali. To jejich prozření je dobrá zpráva, ale my takovou odvahu moc nemáme, takže nás čeká typická česká bramboračka.
Jestli jste učitel tak musíte uznat že zkoušky kde máte na výběr A - B - C -D
Moc dobře nejsou . A mnohdy se upřednostňují předměty které pro danou práci po škole nemají až takový význam. I když se samozřejmě jedná o všeobecný přehled a případně vysokou školu.
Zkoušky ABCD nedělám, všechno si nechávám vysvětlovat, většinou písemně. Jenom chci připomenout, že žádná škola nepřipravuje, ani nemůže připravovat jen pro budoucí profesi, ale připravuje také občanskou, finanční i rodinnou gramotnost a nasměrovává k osobnostnímu rozvoji. Kolik absolventů čehokoli jde do právě vystudované profese a kde je pak po letech?
Tak to vám můžu v klidu napsat že to asi tak nebude . Já jsem obklopen samými učitelkami . A to čeho se bojí je že zůstane všechno při starém a nebo vznikne nějaký hybrid. Včetně toho jak musí držet žáčka na škole aby škola nepřišla o peníze. Včetně toho jak tito vyrušují ostatní, hrají si na mobilu , narušují výuku . Když už dojde trpělivost pořád se řeší jestli je to nutné. . Poslat ze třídy ho nemůže , protože se sebere půjde pryč , něco se mu přihodí a rodiče učitele ukamenují . Tak ho nechávají projít až k maturitě a pak ho nepustí nebo nechají . Je zajímavé že se rodiče probudí až když dojde na lámání chleba.
To všechno je určitě pravda, znám to také a musím se v tom pohybovat; kolem mě jsou také samí učitelé, a to nejen z mé školy. Ale pořád jsme u toho - těch chyb a pokroucených vztahů je dnes už tolik, že jedno jediné organizační opatření to nespraví, ale naopak to může ještě zhoršit. A právě o tom mluvím - ministerstvo vystřelí nápad a čeká, co to udělá ve veřejnosti (ta má své představy) a jak na to budou reagovat učitelé. Pak z toho uplácá nějaký kompromis, který má vyhovovat všem, a je z toho ještě větší bramboračka.
To je o tom jak se to nastaví . Určitě by nemohli být dál na škole . Pokud jednou nezačnete nedosáhnete ničeho . Prostě se nic nezmění a o změně se mluví již hodně dlouho . Bohužel jen mluví ale nic nedělá . Mohli by přejít na učební obor . Stejně je spousta škol spojená a nabízí i nižší stupeň vzdělání .
To by musely být nějaké vyrovnávací třídy, což bY v nich byla jen džungle před i za tabulí. A navíc, co donutí po takových letech střední školy k cezení a podle jakých kritérií, když na zš se učí kdeco podle ŠVP?
Přijímačky bych zrušil . Je to jen o jednom testu a boji se stresem , někdy jako tipovací soutěž . Dnešní děti se hlásí na střední jelikož jim vkládají do myšlenky vidinu lehčího života . Pokud se dítě dostane je drženo školou ,jelikož je to pro školu zdroj příjmu. Maturitu však už neudělá . Měl by se koncepčně změnit celý přístup k vyučování žáků středních škol a financování . Místo přijímaček by mělo pololetí prvního ročníku sloužit jako cedník kdo má a nebo nemá předpoklad k úspěšnému dokončení školy stanovením určitého průměru známek nebo hodnocení z významných předmětů . To je předmětů které jsou pro daný obor zaměření střední školy důležitý .
Z cedníku mají úřady panickou hrůzu, protože procedění by neměli kam jít, stejně by seděli ve své původní škole a demoralizovali by nicneděláním ty ostatní. Nebo by šli na ÚP, nebo by se už navždy poflakovaly.
Řekněme, že by se to stalo.
Řekněme, že lidem mezi 18 a 35 let se povede založit stranu, kterou bude volit CELÁ tato kategorii (což je už samo o sobě kravina).
To máte cca 20% tedy 2 miliony.
Proti tomu stojí tak 40% Husákovců (tedy 4 miliony) + důchodci což bude tak 25% 2,5 milionů řekněme.
Už vám to docvaklo nebo...?
Takže podle vás jsou nynější voliči jen husákovci a důchodci? Za třicet let fialovci a důchodci? A to budou ti dnešní mladí a jejich rodiče. Moc hezké.
Z toho důvodu by se měli školy platit a byl by klid . Ale když to platím ze svých dani tak mi vadí když někdo něco vystuduje a pak to nedělá a v nejhorším případě odjede pryč.
Absolvování školy nejsou okovy na celý život. Navíc existuje trh práce - když se podmínky práce neúměrně zhorší, lidé odcházejí nebo ani nenastoupí. Pak je potřeba srovnat podmínky nebo něčím dorovnat, ale nebrečet, že to nikdo nechce dělat, i když to vystudoval nebo se v tom vyučil.
Ovšem osnovy neexistují už strašně dlouho. Mluvíme o RVP, rámcovém vzdělávacím programu, platným pro všechny, z kterého vychází ŠVP, školní vzdělávací program. Ve skutečnosti je RVP velmi moderní, dává velkou svobodu a možnost vytvořit ŠVP podle své vize. A to je ten problém. Nikdo nedá ucitelum rok volná na vytvoření švp, jedou často prostě podle toho, co bylo a co je v učebnicích (které jsou často extrémně naddimenzovane). Neexistuje žádný vzorový švp, podle kterého by školy mohly jet. Třeba dva tři, které je kazdy zameren trochu jinak. To nebylo, teď se konečně mělo tohle udrlat. Jenže pokusy o ověření vzorových ŠVP v praxi zeď ztroskotali... Například na tom, že RVP stále není dodělaný, ale učitele podle něj měli udělat ŠVP a učit podle toho. Stroj času jim zatím nikdo nedal, ale přesně takhle to ve školství často funguje.
RVP se vytváří roky, pracuje na něm tým specialistů,vedou spory o každou drobnost. učitel švp musí ale za běhu změnit (ideálně o své dovolené) a nikoho dalšího na to nemáte. Pokud se učitel nechce zbláznit, často prostě nějak jen překlopí a kosmetický upraví, co už má. Protoze není možné, aby na každé škole každá predmetova komise vymyslela s každou změnou RVP znovu a znovu kolo. Vzorové švp (tedy víc vzorových ŠVP) mělo být dávno a dávno, pokud chceme nějaký posun.
A pak to naráží na další. RVP základního vzdelavani je věc hezká, ale na přijímačkách a na středních školách počítají s tím, že děti naučíte třeba chemické názvosloví, větný rozbor,... A pak se vám ty děti na stredni buď nedostanou nebo v tom plavou...
Vzorové švp nikdo nikdy z MŠMT nechtěl udělat z principu a při jejich prvním vytváření z rvp nadřízené orgány kontrolovaly, jestli od sebe školy neopisují, a návrhy švp prostě vracely. Tak si každá škola musela něco za běžného provozu honem vymyslet, to je znát dodnes. Celé školství je tak programově šité na koleni. Proto ta touha po pevnější společné cestě - prostě z různých důvodů osnovy chybí.
Polistopadová politika, bylo asi nejzpackanější období od vzniku ČSR.
Okamžitě se rozkradl a rozprodal národní majetek, některé podniky se úplně zlikvidiovali bezdůvodně. Neřízená inflace, neřízené ceny, neřízená ekonomika aneb Klausovy kydy "trh vše vyřeší".
Výsledek?
Bydlení? Jsme skoro nejhorší.
Ceny vs platy? Jsme skoro nejhorší.
Platy? Jsme oficiálně nejhůře placení občané co se týče západní Evropy a Poláci nás brzo doženou.
Nemovitosti? To je škoda mluvit.
Jídlo? Opět nepoměr výdělků a cen. Vládne třeba jak je vidět u aktuálního tématu máslový oligopol.
Svoboda a demokracie? Vládnou strany bývalých komunistů a STB - vyhraje opět ANO, které je primárně voleno důchodci, kteří šli do důchodu v 50ti a jejich životní starost je aby jim přidali důchody. To že stát vydává na důchody stovky miliard ročně, které nemá? Nezájem.
Tito důchodci stejně všechny ostatní skupiny přehlasují, takže jaká demokracie?
Co kdyby tedy mladí chodili k volbám? Co kdyby si vytvořili smysluplnou politickou stranu? Vzdělání v tomto ohledu mají, politologii, historii a další podobné vědy jich studují a vystudovaly tisíce...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nemůžete sebrat dětem kontakt s rodiči.. vymyslete něco jiného..
3 odpovědi
1
Sledujících
1
Sleduje
1
Sledujících
1
Sleduje
Co když si děti konečně od rodičovského hyperdozoru odpočinou? Úleva a šťastný život.