Učitelů je jak much, jenom nejsou v Praze. Protože se do Prahy přestěhovala půl Moravy.
Navíc nyní začnou za pár let přicházet velmi slabé ročníky a budou se rušit třídy a možná i celé školy.
Podívejte se jaký je průměrný počet žáků na školu.
Je rozdíl mít 120 tisíc dětí nebo 90 tisíc ročně.
Rodiče v tom dělají zmatek, protože nerodí děti rovnoměrně podle plánu, navíc různě v regionech. To je potřeba zarazit!
Na co učitelé, když se děti prakticky neučí? Každý den vidím v centru a také v tramvajích třídy dětí nejrůznějšího školního věku, jak někam jedou. Ne jednu nebo dvě.
Patrně probíhá nějaká soutěž o to, která škola bude mít děti nejméně dní ve třídě. Vyhraje asi ta, kde to bude jen první a poslední den školního roku.
Jo, to je vývoj ve školství a bude hůř.
Upřímně? Šest let jsem učil. Nejdřív ZŠ, pak SŠ. Praha. Pak jsem dostal nabídku do soukromého sektoru a ani za zlaté prase bych se nevrátil. Když chcete uživit děti, tak jeden z manželů může být učitel, ale druhý musí pokrýt ten chybějící příjem, čili rozhodně nesmí být na mateřské/rodičovské. Je to spíš takový koníček. Teď bych si to zase uměl představit - byt máme vlastní, oba máje příjem veskrze rozumný. Kdybychom osekali kroužky dětí, tak by to šlo. Ale chybí mi ta motivace - nechat se řídit zvoněním namísto volné pracovní doby? Cca poloviční plat proti současné mzdě, bez vidiny růstu? Bez možnosti vzít si dovolenou kdy chci? Sorry, ale do školství jde v Praze jen opravdový srdcař...
Naivka nebo trubka.
Pokud chtějí zadarmo studovat, pak by měli mít povinnost nějak se časově zavázat k vykonávání vystudovaného povolání a to v ČR. Především lékaři a učitelé. A nechceš-li se zavázat, pak si studium zaplať.
A proč zrovna lékaři a učitelé? Proč ne právníci a technici? To protože mají dělat profesi za hubičku na rozdíl od jiných? A kdo by to za takových podmínek šel vůbec studovat a proč? Zaplatit si studium a pak pracovat za sliby, že se to někdy změní... Takhle hloupí už dnešní mladí nejsou, poučili se na naší generaci, my hloupí byli.
To dalo asi fušku, vymyslet takovou blbost..
Tak úplně ne - učitel dnes si musí dávat sakra pozor, co řekne, jinak drnčí telefon v řediteně už v první přestávce po hodině a místo na záchod jdete vysvětlovat v podstatě kdeco. Učitel je přeci profesionální slouha a nemůže si dovolit hodnotit, vychovávat a chtít výsledky.
Rodiče už jsou dávno vychováváni a vyzýváni k tomu, že tělesné tresty nemají používat - logická otázka je tedy to, co mají používat. Přibývá tak vyčítání, vyhrožování a další formy citového vydírání typu "ty mě nemáš rád, protože...", které se pak v důsledku přelévají do psychické nepohody, nedůvěry v rodiče, odtažitost k nim a vrcholí to životní nezakotveností a psychickými nemocemi. Ty jsou pak většinou neřešeny, protože nejsou psychologové, psychiatři a zdravotnická zařízení, takže děti, dospívající a pak už dospělí jsou medikováni a životem se jen motají. Čísla o počtu dětí s medikací neustále rostou a všichni jen rozhodí rukama, že to tak prostě je... Když někde zavřete kohoutek, musíte se připravit na to, že tlak se bude projevovat jinými cestami a jinde, ale to musíte vědět, co děláte a na co se musíte přichystat, a také to udělat.
Pokud já řvu na něj, nemůžu se divit, že na mě řve stejně. Jinak hranice si můžu hlídat i jinak než řevem.Je to těžší, pro mě osobně velmi,ale smysl to má.Jak pro příklad který dávám,tak pro vývoj toho dítěte,tak pro náš vztah.To jsem si nevycucal z prstu.Na tom se shoduje většina dnešních odborníků pracujících s dětmi a rodinami🤷🏼♂️
Vy nebudete řvát z principu, budete to muset řešit jinou cestou. Co uděláte, až na vás bude vaše dítě pro něco křičet? Stáhnete se, ustoupíte? Potlacíte své já a budete to v sobě dusit ve jménu vyššího dobra? Budete přirozený, svůj? Pozná dítě, že se přetvařujete, a jak to vyhodnotí? Budete křičet také? Co uděláte? Každá rada drahá. Kdo jsou to ti odborníci a jsou jejich názory z dlouhodobého hlediska konzistentní a účinné? Zatím ve výchově a vzdělávání jsou neúspěšní spíše ti odborníci, moc jim to nevychází (podívejte se na výhrady výše, nechce se mi to přepisovat).
Klasika. Opět výsměch. Netuším jak si to ten mimoň představuje, ale mě to zní jako špatnej vtip. Já snad žiju v jiným státě. Jako kam přestěhovat? Vždyť tu jsou města, co byly zatopeny z 80%. A zmíním jenom takový malý detail, kterého si ještě pán nevšiml. TAHLE REPUBLIKA JE PROTKANÁ ŘEKAMA. A jak vime rozvodňovali se i malé toky. Takže teď půjdeme zbouráme Českou republiku a postavíme ji o kousek vedle? Obdivuji SZ kde bere ten nekonečný zástup pomatenců. Tenhle špek byl FAKT dobrej.
Jedná se o historicky známé záplavové zóny, kde byla levná půda. V historických městech to byly vždy "Rybáře", kudy jednou za několik let profrčela voda. Chudina tam nic neměla, vymetla vodu koštětem, na sluníčku usušila židle a stůl. Jestliže si tam někdo postaví dům nebo provozovnu, notabene jim jim k tomu úřad dá stavební povolení, tak stejně vodě neporučí. Vím, existují ale i případy, že někudy voda nikdy netekla. Kritikům vzkazuji, že nám v 1998 v Polabí spadla stará rodinná usedlost, která byla vytopena předtím už několikrát, prarodiče vyprávěli, takže máme zkušenost. Prodali jsme pozemek i s bouračkou a nový majitel tam postavil novostavbu, jestli dneska vymetá vodu a stěhuje věci do patra, to nevím, ale je to pravděpodobné.
Ježkova oka,ale ten odborník vás směřuje k tomu abyste tu agresi ventilovala tak, že neublížíte sobě nebo svému okolí 😶 Pokud na mě někdo křičí,fakt se necítím dobře a to mám dost nástrojů jak se bránit,ale dítě? dítě se má řevu dospělých bránit jak? Zvlášť pokud člověk to dítě záměrně používá k ventilaci svojí agrese.Deti které tohle zažili těm odborníkům totiž plní diáře,kvůli svým rodičům,které nezvládli své emoce ventilovat zdrave..
Potom začne dítě křičet na vás, abyste nic neříkal a vyplnil jeho přání. Bez diskuze, hned a na nic se neptat, neb je individualita a má na to právo, když jste ho zplodil a uvrhl do tohoto světa, který mu vůbec nerozumí.
No... děti nebijeme.Přes to dcera ubalila ženě facku že se jí hlava otočila.Článek hodnotím jako první vlaštovku, nástřel tlaku na rodiče jak se mají chovat?
Tak dát dítěti na zadek už rodiče "nesmí" těžko je za to někdo potrestá a teď se nebude smět ani zakřičet.... Za pár let tu bude článek o tom že dítě by mělo vládnout rodičům.
Kdo jsou ti odborníci? S nohama na stole na katedře psychologie a pedagogiky UK, co nikdy nebyli v praxi, zasní se, něco vymyslí a pak po letech si posypou hlavu popelem, že jim to zase nevyšlo? Za posledních třicet let zpackané tři reformy školství, důsledky konceptu ochranitelské výchovy, z níž vypadlo už několik generací dětí na antidepresivách, zpackaná inkluze, zrušení osnov a zavedení vágních RVP, přechod k citovému vydírání ve výchově a další chuťovky jako experimenty na našich dětech. S kým asi a na jaký popud to MŠMT vždycky upeče? S odborníky!
Uplatnění znalostí je vždy na každém konkrétním jedinci. Ale že by existovaly nějaké takové předměty, nebo že by se ta témata alespoň zařadila do jiných předmětů, čtu poprvé nyní od Vás. A určitě to nebude na všech školách, ale spíš jen na těch, kde si sami učitelé uvědomují tuto potřebu.
Určitě, je to na řediteli školy, musí z učebního plánu zase něco vyndat. To křičí jiní učitelé, všem to ujíždí pod rukama, kažému chybí čas, protože to dnes jde ve všech předmětech velmi ztuha, tedy pomalu a s nejistými výsledky.
Máme 35 let od revoluce, a ve školách se stále neučí, jak být třeba finančně zodpovědný. Natož aby se učilo, jak pracovat s informacemi, jak poznat cílenou manipulaci,...
Ve školách se to učí, předmět se jmenuje však různě, protože je relativně nový (finanční gramotnost, základy ek. vzdělání, svět financí apod), obsah si upravuje škola podle potřeb žáků. Škola ale musí tento předmět zařadit - efektivita přenosu informací ze školy do reálného života pak závisí na mnoha okolnostech, na to může učitel jen apelovat, zajistit už ne. To je na každém, jak nabyté znalosti uplatní.
Vždy je důležité, na co ty peníze jdou, nejen jejich objem. Zřizovatelé, a tím i vlastníci škol, pak raději investují do svého majetku, jeho rekonstrukcí, čímž zvyšují hodnotu majetku, méně ochotni jsou v otázce vybavení a ještě méně v investicích do zaměstnanců. V otázce zaměstnanců jsou však obrovské rozdíly, pravděpodobně platí, že od obcí dostanou větší peníze učitelé ZŠ než učitelé pod krajem. Také záleží na charakteru a prioritách radních, jestli jsou školství nakloněni, nebo ne.
3
Sledujících
3
Sleduje
3
Sledujících
3
Sleduje
Pražským kantorům jak vidno je nutno přidat chechtáky,aby mohl někdo alespoň učit! Na ostatním území republiky to není třeba! Praha je Zlatá loď!
2 odpovědi
1
Sledujících
1
Sleduje
1
Sledujících
1
Sleduje
Z mapy vyplývá, že to není problém jen Prahy, ale Prahu regiony už desetiletí nezajímají. To, co řeší Pha, je už dvacet let stálice v KV a UL, což doteď nikoho nedojímá.