Když se v naší obci dělal poslední konkurz na ředitele školy, tak oznámení o výběrovém řízení bylo zveřejněno pouze jako papír na nástěnce u radnice. Nikde jinde. Dále konkurz probíhal v listopadu s tím, že se v prosinci dozví výsledek a nastoupit MUSÍ ihned v lednu. Pokud toto nemůže žadatel splnit, tak nesplní kritéria. Takže nikoho nemůže šokovat, že z venku se nikdo nepřihlásil a ze školy jen jeden "obcí chtěný" učitel a nikdo jiný. Kdo by taky šel proti svému budoucímu nadřízenému, když se ví, koho chtějí na obcí vybrat.
A asi to taková řehole nebude, když každý 15. učitel je rovnou ředitel.😉
Za mne je to o přístupu. Osobním i celkově ve školství. Až si učitelelé začnou pomáhat a svoje přípravy na hodiny mezi sebou sdílet, bude líp. A nemyslím sdílet v rámci školy, ale v rámci celého českého školství.
Alespoň se pak jako rodič nesetkam se situací, kdy učitel odmítá dát dítěti oznamkovany test a donést ho domů k nahlédnutí, protože ten samý test používá pravidelně každý rok a tak se bojí, aby se nedostal mezi děti.
Jinak za mne ve škole mají pracovat hlavně děti. Učitel, který stráví hodně času na přípravu, a pak jede skoro celou výuku frontální, jen promrhal svůj čas. Zatím si to bohužel v českém školství moc lidí neuvědomuje.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
V dokumentu „Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+“ se píše: „ČR patří mezi státy s největšími vzdělávacími nerovnostmi, které se projevují výraznou závislostí výsledků vzdělávání na sociálním statusu rodičů, značnými rozdíly mezi výsledky žáků z různých škol i regionů…“.
Aneb jak nepřímo říci, že české školství vzdělává naše děti špatně.
2 odpovědi