Když se v naší obci dělal poslední konkurz na ředitele školy, tak oznámení o výběrovém řízení bylo zveřejněno pouze jako papír na nástěnce u radnice. Nikde jinde. Dále konkurz probíhal v listopadu s tím, že se v prosinci dozví výsledek a nastoupit MUSÍ ihned v lednu. Pokud toto nemůže žadatel splnit, tak nesplní kritéria. Takže nikoho nemůže šokovat, že z venku se nikdo nepřihlásil a ze školy jen jeden "obcí chtěný" učitel a nikdo jiný. Kdo by taky šel proti svému budoucímu nadřízenému, když se ví, koho chtějí na obcí vybrat.
A asi to taková řehole nebude, když každý 15. učitel je rovnou ředitel.😉
Učitel, který strávil hodně času přípravou, pak určitě nejede frontální výuku. Na tu se totiž prakticky není potřeba připravovat.
Ono by stačilo, kdyby si učitelé začali přípravy mezi sebou masivně sdílet. Hned by se ušetřil nějaký čas.
Každopádně dle toho, co slyším od dětí, tak frontální výuka stále vede. Tak alespoň nemusím mít strach, že u nás ti učitele budou přepracování.
Samozřejmě, že respekt si zaslouží každý člověk, který svojí prací přispívá k rozvoji společnosti a národa. Ovšem to, jaký národ bude, mají v rukách dva stejně významní hybatelé - rodiče a pedagogové. S tím nic nenaděláte. Můžete proti tomu protestovat, můžete s tím nesouhlasit, ale to je v podstatě všechno, co proti tomu můžete dělat. A to je právě ten důvod, proč by učitelé měli mít nejvýsadnější postavení ve společnosti. Kdo toto nechápe, je hlupák a primitiv.
Ano souhlasím. Školství je základ a musí se radikálně změnit. Ale ta změna není o penězích. Ta změna je o přístupu. Co chceme děti naučit a jak je to chceme naučit. Jak chcete ale tu změnu udělat, když tu máme řádově tisíce zrizovatelu škol a ředitele do škol vybírá vedení obce. Co vedení obce jako zřizovatel ví o školství a zejména o pedagogice? Většinou skoro nic. A tak se řediteli nestávají ti nejlepší, co mají skvělé vize a chtějí to zlepší. Místo toho se řediteli stanou ti, co mají s panem starostou a vedením obce nejvíce kamarádky vztah.
Já dobré učitele respektuji, nemohu ale respektovat učitele, který svoji práci nezvládá, jenom proto, že je to učitel. A opravdu si nemyslím, že učitel by měl mít nejvýsadnejsi postavení ve společnosti jen proto, že je to učitel. Nemám ráda, když se někdo povysuje nad ostatní. Každé povolání je potřeba. Zkuste si žít treba bez popelaru.
Učitelé by měli být nejprestižnější a nejuctívanější skupinou ve společnosti. Tomu by samozřejmě musely také odpovídat jejich platy.
Hluboce se skláním před kantory, že za tak hanebných podmínek ve školství zůstávají. Mnozí to jistě též vnímají, jako poslání. Jinak by to zacházení a neúctu nemohli vydržet.
Respekt si zaslouží každý člověk, který svoji práci dělá dobře a poctivě.
Nemůžete si respekt vynutit jen proto, že jste učitel. Dřív se rodiče o vzdělání svých dětí nezajímali. Doba se změnila. Mnoho rodičů si dnes uvědomuje, jak je vzdělání důležité a proto když ví, že učitel je špatný, tak se snaží ozvat, nechtějí, aby takový učitel učil jejich děti. To ale škole vadí. Jediné, co školy po rodičích chtějí jsou peníze a klid.
Každý kdo má děti a zajímá se o jejich vzdělání na to dřív či později narazí. Ano jako rodiči se mi zajídá, když mé děti učí špatný učitel. Vhled pod pokličku poskytla krásně online výuka. Někdy to bylo skvělé a někdy naprostá katastrofa. Vše na jediné škole. Špatný učitel tvrdil, jak za vše mohou děti, že jsou hrozné a proto jsou s nimi problémy. Trvalo to 2 roky. Pak změnili učitele a najednou byl klid a problémy zmizely. Tak se asi ty děti zázračně zlepšily, určitě za to nemohl špatný učitel.😉
Za mne je to o přístupu. Osobním i celkově ve školství. Až si učitelelé začnou pomáhat a svoje přípravy na hodiny mezi sebou sdílet, bude líp. A nemyslím sdílet v rámci školy, ale v rámci celého českého školství.
Alespoň se pak jako rodič nesetkam se situací, kdy učitel odmítá dát dítěti oznamkovany test a donést ho domů k nahlédnutí, protože ten samý test používá pravidelně každý rok a tak se bojí, aby se nedostal mezi děti.
Jinak za mne ve škole mají pracovat hlavně děti. Učitel, který stráví hodně času na přípravu, a pak jede skoro celou výuku frontální, jen promrhal svůj čas. Zatím si to bohužel v českém školství moc lidí neuvědomuje.
Otázka je proč vypustil projekt, když ještě nebyl vyladěný? Dále jaké požadavky měl na politologa Fialu, který zbabral všechny energie tak, že ČR je má ze všech 4 zemí Visegrádu dvakrát až třikrát dražší. Dopady takto podstatně vyšších cen energii do zdražení zboží a služeb zásadně. Ohledně digitalizace stavebního řízení je poměrně jednoduché přehodit na starý systém do doby než nový digitální systém bude více vychytaná paradoxem je, že firma která se podílela na digitalizaci a jakoby neuspěla s výstupy, je nyní hlavním subdovatelem a de facto pracuje na tom v původním zadání. Trochu výsměch na veřejnost.
Vůbec vám to nezávidím 🙂 Hlavně a za každou cenu udržte dcerku v nadšení ze školy a ochoty to vše absolvovat, STRAŠNĚ vám to pomůže. Nevím, sice, jak se to dělá, ale třeba na něco přijdete a v tom vám vážně držím palce. Můj osmák chrápal do 7:50, pak si strčil do jedný kapsy mobil, do druhý klíče a "šel pokecat s kámošema".....
U nás se nešlo do školy, ale do mučírny a nudírny. :-)
Máte plnou pravdu Největší problém je hlavně v Praze Výmluva je že se prihlašují děti ze Středočeského kraje do Prahy Tak ať se děti z Prahy prihlašují třeba v severních Čechách kde jsou volná místa a dojíždí tak jak ti že středních Čech do Prahy
Osobně to vnímám jako selhání státu. Například do Ústí se mi ukazuje čas jízdy veřejnou dopravou přes tři hodiny. To se nedá jezdit každý den. A internát u gymnázia? Podle mne to nebývá. Tak nevím, co je lepší. Zajistit dostatečnou kapacitu škol v Praze nebo internaty mimo Prahu pro děti z Prahy? Tak trochu Kocourkov. Tady se nejedná o speciální školy, která jsou unikátní v republice. Jedná se o obyčejná všeobecná gymnázia. Ta by měla být všude v adekvátní kapacitě. Stát měl na to 15 let ty školy nachystat a neudělal nic. Ty populační vlny tu jsou a stát by se měl naučit s tím pracovat, když už si je vyrobil. Za 3-4 roky tu budou stejné články, jen se budou týkat vysokých škol.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
V dokumentu „Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+“ se píše: „ČR patří mezi státy s největšími vzdělávacími nerovnostmi, které se projevují výraznou závislostí výsledků vzdělávání na sociálním statusu rodičů, značnými rozdíly mezi výsledky žáků z různých škol i regionů…“.
Aneb jak nepřímo říci, že české školství vzdělává naše děti špatně.
2 odpovědi