Za sebe jednoznačně chválím zastupitele P8 že nepřistoupili na toto řešení.
Jezdím prakticky denně z Bohnického sídliště do tunelu Blanka a v zásadě existují 3 možné trasy
Trasy 2 a 3 mívají +- stejnou časovou náročnost, tvorba kolon je dána zejména světelnou křižovatkou u Trojského mostu před vjezdem do tunelu, přičemž trasa 3 je pro mě kratší a tudíž preferovanější.
Celé je to dáno nedořešeným severním okruhem kolem Prahy, spousta vozidel jedoucích od D8 po Liberecké a tunelem do Dejvic pak jede dále směr Evropská (letiště, Kladno) a zbytečně tak ucpávají provoz.
A přesně jak se vyjádřili představitelé P8, regulací provozu na P7 v Troji dojde jen k přesunu problému do Bohnic. V minulosti se tak již stalo, viz pokus zjednosměrnit ulici k Bohnicím jen ve směru od ZOO do Bohnic a nebo nedávná částečná uzavírka díky stavebním pracem u ZOO. Obojí vedlo ke kolapsům dopravy na zbylých trasách a zejména okolí Kobyliského náměstí se proměnilo v jedno velké parkoviště...
To jako Vážně? Ráno tu byl článek s trochu jinou předpovědí:
"Na víkend se ochladí. Pokles teplot však nebude nijak zásadní, a především nebude mít dlouhého trvání. Již v neděli se tak budou odpolední maxima dostávat až k 9 °C. Zásadní změnu nelze čekat ani během Vánočních svátků, sdělila Novinkám meteoroložka Dagmar Honsová."
"Na Česko se žene studená fronta...." A na konci článku se dozvíme že 23. prosince bude nad nulou a že podobné počasí se očekává i další dny...
Běžte už s těmihle Vašimi bulvárními nadpisy k šípku...
Podobné články by měly být beány jako šíření poplašných zpráv a ten kdo to dovolil takto publikovat by měl nést následky. Zbytečně plašíte lidi...
A je to tady opět. Každoročně omýlaná báchorka o rozpadu polárního víru a krutých mrazech. Poslední "kruté" mrazy pamatuji před cca 14 lety kdy i v polabí klesaly teploty hluboko pod -20st. Tehdy i přes tankování zimní nafty u značkových čs došlo k tomu že se v palivovém filtru tvořily krystalky ledu a filtr se ucpával a auto ztrácelo výkon. Od té doby sice bylo pár dní kdy bylo opravdu zima třeba i celodenní mráz, ale nějaké kruté zimy poslední dobou nepamatuji...
"Zákazníci cestující mezi hlavním městem a severem Čech už nemusí po výjezdu z Prahy čekat více než 50 km na restauraci McDonald’s." To je ale blábol. Mekáč je hned na začátku D8 prakticky ještě v Praze u čs OMV na úrovni sjezdu na Ďáblice/Čakovice. Další je ještě o pár km zpět v OC Letňany a další dva o dalších pár km zpět na Proseku resp na Kbelské u Lidlu a čs MOL.
Jako tohle fakt nechápu. jsme v Čechách, tak by podle mě měli představitelé státní správy a samosprávy jezdit v českých vozech.
Superb považuji za důstojné vozidlo pro primátora a jeho náměstky. Úředníci na nižších pozicích se mohou spokojit s Octavií. V případě elektrovozů Enyaq Coupe a protože Škodovka ještě nemá elektrický sedan/kombi tak by se dalo uvažovat o VW ID7. Vše to jsou auta pod 2Mio. Jakékoliv auto za >3Mio z veřejných peněz pro úředníky je podle mě jen plýtvání prostředků a ukázka arogance moci...
Uber, Bolt, Liftago a další alternativní služby vítám jako alternativu ke klasickému "dročkaření" které bylo zejména v Praze synonymem pro okrádání zákazníků..
Bohužel tak jak bylo v článku uvedeno, poslední dobou tyto vozy řídí cizinci zejména Ukrajinci, kteří nejenom že špatně rozumí Česky, neznají místopis a bez navigace nejsou schopni dojet ze Smíchova do Krče, ale dopravní předpisy jim nic neříkají a řídí se zákonem "byl jsem tam dřív mám přednost..."
Jen tak dál, konečně se hnuly ledy a exekutorská mafie snad bude po zásluze "odměněna". Ještě by to chtělo aby si někdo konečně aby si někdo došlápl na pana exekutora Podkonického , který byl léta šéfem exekutorské komory a za jeho vedení vzkvétaly kšefty mezi DPP panem advokátem Sokolem a právě exekutorským úřadem pana Podkonického.
Když už se tu autor snaží vyvracet mýty, neměl by je sám šířit. Jeho věta: "Tak to si za 250 tisíc korun koupím na zahradu cca 7 tisíc litrů nafty a budu také tankovat „zdarma“" Je také jeden nesmysl. Neznám nikoho kdo by si pořizoval FVE jen kvůli dobíjení auta. Primárně se FVE používá k pokrytí spotřeby domu a až případné přebytky , které za slunných letních dní mohou být významné, se využijí k nabíjení auta. Takže tvrdit že za 250tis si dá na zahradu barely s naftou je opravdu mimo...
A i v dalším tvrzení "Jakmile venku mrzne a baterie není předehřátá, můžete si dát při dobíjení klidně rybu a zákusek k tomu. " lze najít rozpor. Ano baterie bez která není zahřátá na provozní teplotu se opravdu špatně nabíjí, nicméně většina "rozumných" elektromobilů má tepelný management baterie (t.j.v zimě předehřev a v létě chlazení) a něž dojedete po dálnici k nabíječce tak si auto baterii ohřeje na optimální teplotu.
Ano existují elektromobily které tuto fci nemají, takové opravdu nelze reálně v zimě moc používat, a takové bychom my zákazníci ani neměli kupovat...
Tak bohužel elektromobily ze skupiny PSA zrovna neoplývaji efektivitou.
Já jezdím půl roku s Hyundaiem Kona 65kWh baterie, najeto 23tis km v mixu mesto/okresky/ dalnice s průměrnou spotrebiu 14,6kWh/100km výrobcem udavany dojezd az 514km se dá dosáhnout klidnou jízdou, Osobně jsem létě po ujetí 388km dobíjet při obědě a to ještě auto ukazovali dojezd 149km.
Trasu Praha Brno jsem jel koncem září se spotrebou 17,8 kWh/100km z Prahy jsem vyjížděl s 94% baterie a do Brna dojel s 28% a dojezdem 132km. Takže reálné Hyundai Kona ciste po dálnici ujede něco přes 300km. Což odpovídá údajům které uvádí evdatabase což jsou reálné údaje o spotřebě a dojezdech elektromobilů. Jak uz jsem psal Francouzi patri v tomhle ohledu pod prumer
Ať si o Muskovi myslíme cokoliv, je úžasné co jeho firma dokázala ve vesmírném programu. Pokud se dnešní start podaří, bude to jen měsíc a týden po předchozím úspěšném letu IFT5, což je neskutečný posun vpřed. Obzvláště když si uvědomíme že na předchozí starty se čekalo vždy několik měsíců. Důležitým cílem tohoto letu bude nejem opětovné zachycení nosiče Superheavy na startovací rampě pomocí ramen, ale hlavně pokus o tzv deorbitační zážeh, díky kterému bude možné Starship provádět řízené návraty z běžné orbitální dráhy. Při minulých letech Starship z bezpečnostních důvodů nedosáhla běžné oběžné dráhy ale díky zemské gravitaci sama klesala zpět. V dalších testovacích letech by pak měly následovat pokusy o zachycení samotné Starship při přistání rameny stejně jako v případě Superheavy. Jakmile budou i tyto testy úspěšné, bude se moci uvažovat o reálném provozu s kompletně znovupoužitelnou sestavou nosiče Superheavy a rakety Starship. Pro cesty do hlubšího vesmíru , např na Mars, bude zapotřebí ještě vyzkoušet proces doplňování paliva do Starship ve vesmíru pomocí jiné Starship v podstatě taková obdoba tankovacích letadel. 🙂
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
U běžně dostupných a kupovaných potravin vím jak se pohybují běžné ceny a jsem schopen si ohlídat zda je obchodníkem nabízená sleva adekvátní či ne. U některých specialit jako např zmiňované brambůrky, které kupuji max 1x za rok, mi to je asi jedno, nebudu se honit za nejlevnější cenou. Když teda pominu fakt že konkrétně tento výrobek (značku) stejně nekupuji...
Problém to je pro některé typy lidí,tzv. "hledače slev" a "letákovce" kteří jakmile vidí v letáku sleva 64% okamžitě pro to běží do obchodu i kdyby to nepotřebovali, protože přeci tak výhodnou nabídku si nemůžou nechat ujít...