Ať si o Muskovi myslíme cokoliv, je úžasné co jeho firma dokázala ve vesmírném programu. Pokud se dnešní start podaří, bude to jen měsíc a týden po předchozím úspěšném letu IFT5, což je neskutečný posun vpřed. Obzvláště když si uvědomíme že na předchozí starty se čekalo vždy několik měsíců. Důležitým cílem tohoto letu bude nejem opětovné zachycení nosiče Superheavy na startovací rampě pomocí ramen, ale hlavně pokus o tzv deorbitační zážeh, díky kterému bude možné Starship provádět řízené návraty z běžné orbitální dráhy. Při minulých letech Starship z bezpečnostních důvodů nedosáhla běžné oběžné dráhy ale díky zemské gravitaci sama klesala zpět. V dalších testovacích letech by pak měly následovat pokusy o zachycení samotné Starship při přistání rameny stejně jako v případě Superheavy. Jakmile budou i tyto testy úspěšné, bude se moci uvažovat o reálném provozu s kompletně znovupoužitelnou sestavou nosiče Superheavy a rakety Starship. Pro cesty do hlubšího vesmíru , např na Mars, bude zapotřebí ještě vyzkoušet proces doplňování paliva do Starship ve vesmíru pomocí jiné Starship v podstatě taková obdoba tankovacích letadel. 🙂
Už u minulého článku ohledně příchodu ochlazení, jsem psal, že více jak na 4 dny dopředu předpovídat počasí je jen věštění z křišťálové koule. V tom min zlém nám paní Honsová předpovídala že se po prvním listopadovém víkendu rapidně ochladí a přijde i sníh. Aktuální í předpovědní modely ukazují sice o víkendu s propadem teplot pod 10st a v noci s možností mrazíků, ale naopak s jasnou a polojasnou oblohou a sněžení nikde. Od příštího pondělí zase růst teplot přes den lehce nad 10st. Takže opravdu žádné drámo na toto roční období.
V článku jsou věty které by měly být zvýrazněny a nejlépe ještě podtrženy: "Pravda je, že poplatky bank se většinou pohybují kolem 1,3 až 1,8 procenta. Pokud provozovatel daného podniku platí poplatky vyšší, je to pravděpodobně nevýhodně uzavřenou smlouvou."
Pro ty co si to nedokáží představit / spočítat, tak málo kde se člověk dnes nají za méně než 200Kč. Počítám jídlo + pití Ano dají se najít vyjímky kde lze obědové menu sehnat za lidových 179Kč. Ale pro příklad budem uvažovat útratu za oběd jednoho člověka 200Kč pokud ten člověk zaplatí hotově má restauratér 200Kč
Když kartou , kde budem pro zjednodušení uvažovat o 2% poplatku, banka si tedy
pro sebe z těch 200Kč nechá 2% = 4Kč tedy restauratér má 196Kč.
A já se ptám jsou ty 4Kč , což dnes mimochodem stačí tak maximálně na JEDEN rohlík, taková finanční rána že si to restauratér nemůže dovolit? Pokud ano, tak se ptám jak může podnikat, když ho dokáže ohrozit 4Kč na obědu za 200Kč ? A nebo je to celé trochu jinak a jde zejména o to že ty peníze které pan podnikatel utrží hotově, šikovně rozprostře tak, že neplatí daně ? Tak jako tak, takový podnikatel by pak podle mě měl radši zavřít krám a jít makat rukama někam na stavbu, nebo zametat ulice...
Když Elon přišel s tím že se bude místo přistávacích nohou raketa zachytávat přímo ve vzduchu, spousta lidí včetně mě jen nevěřícně kroutila hlavou co to ten člověk vymýšlí. Po celkem rychlém zvládnutí letové fáze Superheavy + Starship (reálně stačily 3 testovací lety na to aby při 4 startu celá sestava přežila start a návrat do atmosféry) jsem si říkal že to asi daj, ale osobně mne ani ve snu nenapadlo že hned při prvním pokusu se to skutečně podaří. V neděli jsem u přímého přenosu pomalu ani nedýchal. Obrovská gratulace celému týmu SpaceX za to co dokázali. A ať je Elon jaký chce, je to vizionář a díky němu se posouváme mnohem blíže k tomu že jednou opravdu budeme běžně cestovat mezi planetami a nejenom v naší Sluneční soustavě ale i mnohem dále...
To je zase bulvární nadpis článku. Rozhodně se nic nestane a W10 neskončí v propadlišti ději, stejně jako se nic katastrofického nestalo v případě ukončení podpory Windows 7. Tak jako ony budou i Windows 10 a tedy i PC kde jsou nainstalovány , nadále fungovat, jediné o co přijdou jsou pravidelné měsíční aktualizace. Ten kdo chtěl W11 už je má nainstalované a ostatní se k nim dopracují postupnou obměnou počítače. Opět tak jako v případě W7 nebudou totiž pro nový hw ovladače určené pro W10. Ale celý tento proces potrvá ještě několik let....
Takže prosím nestrašte lidi...
Praze jednoznačně chybí severovýchodní okruh D1-D11-D8-D7, jehož výstavbu několik let blokovaly ekoteroristé z Běchovic a okolí...
Pokud někdo jede z Hradce Králové nebo Liberce a potřebuje na Karlovy Vary nebo Slaný může jet buď po Liberecký do Blanky a na Břevnov a nebo po východní a jižní spojce přes Barandovský most. Přitom ideální cesta by byla právě severním okruhem...
Další kravina. Kdo chce jezdit s elektromobilem nemá s tím problém. Já v létě byl v Polsku, na Slovensku. A když jsme po 388km stavěli na jídlo v baterce bylo ještě 30% a dojezd dalších 150km
Trasa Praha-Brno po D1 na tempomat 125km/h vyjížděl jsem s 93% baterie a dojel jsem s 28%
A že se na nabíjení čeká ? OK pokud nabíjíte když auto nepotřebujete (přes noc doma, nebo přes den v práci) tak nemáte problém. A na delších trasách snad každý člověk zastaví na své potřeby takže ho těch 15-20 minut na dobití nezabije. Pokud někdo jede X-set km v kuse bez zastávky tak to není borec, ale hazardér s životem svým ale i dalších účastníků silničního provozu.
Ceny komodit (kakaa) jdou nahoru, to chápu, nicméně zcela jistě má výrobce ve skladech zásoby surovin za nižší ceny a stejně tak prodejce má v centrálních distribučních skladech zboží které nakoupil za původní ceny. Ale protože jsme v tržním hospodářství, tak si může dovolit cenu napálit a pak se tvářit jak dává 68% slevu. Nebo si snad někdo myslí že když prodejce sleví těch 68% že o tolik najednou klesla cena kakaa a to že se musí projevit na už jednou vyrobeném čokoládě ? Tak naivní snad nikdo nemůže být...
Konečně nějaký normální článek na téma elektromobilita.
U nás ve firmě když jsem řešili nová auta, tak se přemýšlelo na plugin hybridy, kde na courání po městě a dojíždění do práce by se jezdilo na elektriku a na dálky na fosil (v hybridním režimu) . Jenže a) PHEV byl cenově srovnatelný s obdobným Full EVčkem b) centrála nám nařídila pořizovat nová auta čistě elektro.
Takže já už pátý měsíc jezdím elektrickou Konou a popravdě nějak si nestěžuju...
Kontrola kanalizace v roce 2017:
"Tvl Franto on tu není poklop.
.. Hm a chce se ti teď jet do skladu pro novej a pak zase zpátky sem ?..
..Né, vždyť víš že jdem s klukama koukat na fotbal ..
...Tak tam dej ten kus desky co máme vzadu na korbě auta, ale hlavně to nikde nepiš nebo zase kolem toho bude miliarda papírování a keců. Do příští kontroly to vydrží a příště rovnou vezmem jeden ze skladu a dáme ho sem...
..OK tak hlavně na to pamatuj ať z toho není průser...
...Jasně neboj..."
Kontrola kanalizace po několika letech:
".. Tondo jak to vypadá?..
.. Jo dobrý nikde žádnou díru nevidím, jenom možná támhle ten poklop asi není originál, je tam nějaká dřevěná deska nebo co..
...To neřeš, máme koukat jestli nejsou odkrytý. Je to zadělaný? Je . Takže za mě cajk, jedem dál ať to máme z krku..."
Jaké pak odložení ? V článku je jasně napsáno "provozovatel společnost Pražské vodovody a kanalizace, majitelem je hlavní město Praha a správcem Pražská vodohospodářská společnost. " Tedy někdo z těchto 3 subjektů udělal chybu v tom že důsledně nekontroloval svůj nebo svěřený majetek.
A poslední odstavec tomu dává korunu.
"Společnost Pražské vodovody a kanalizace se k případu odmítla vyjádřit. Problémy s odcizenými poklopy však řeší dlouhodobě. V Praze provozuje na 80 tisíc šachet a z kapacitních důvodu nevede záznamy o jejich revizi."
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Opakovaný vtip není vtipem. Okay pravidelně "likviduje prodejny", takže mě tahle zpráva nechává chladným...