píšete přesně to, co jsem napsal já, přírodu nemá rád a považuje ji za nadbytečnou, co vy jste za lidi, co Vám ta příroda udělala, že jste tak pokřivení
Mě příroda neudělala nic, rád do ní chodím. Ale nejak nechápu co má společného vesmírný program SpaceX s ničením přírody ? Pokud myslíte nějaké emise , mnohem více planetu znečišťuje spalování mazutu a dalších ropných produktů použitých na nákladních lodích.
Je úžasné jak ekoteroristi z EU bojují proti emisím, ale to že se téměř celá průmyslová výroba z EU odsunula na východ a většinu zboží dovážíme z Číny jim nevadí. Hlavně že v Evropě máme "čisté" klima...
Ať si o Muskovi myslíme cokoliv, je úžasné co jeho firma dokázala ve vesmírném programu. Pokud se dnešní start podaří, bude to jen měsíc a týden po předchozím úspěšném letu IFT5, což je neskutečný posun vpřed. Obzvláště když si uvědomíme že na předchozí starty se čekalo vždy několik měsíců. Důležitým cílem tohoto letu bude nejem opětovné zachycení nosiče Superheavy na startovací rampě pomocí ramen, ale hlavně pokus o tzv deorbitační zážeh, díky kterému bude možné Starship provádět řízené návraty z běžné orbitální dráhy. Při minulých letech Starship z bezpečnostních důvodů nedosáhla běžné oběžné dráhy ale díky zemské gravitaci sama klesala zpět. V dalších testovacích letech by pak měly následovat pokusy o zachycení samotné Starship při přistání rameny stejně jako v případě Superheavy. Jakmile budou i tyto testy úspěšné, bude se moci uvažovat o reálném provozu s kompletně znovupoužitelnou sestavou nosiče Superheavy a rakety Starship. Pro cesty do hlubšího vesmíru , např na Mars, bude zapotřebí ještě vyzkoušet proces doplňování paliva do Starship ve vesmíru pomocí jiné Starship v podstatě taková obdoba tankovacích letadel. 🙂
Velmi legrační, když na jedné straně jsou vstupenky za pár hodiny vyprodané a na straně druhé jdou stížnosti, že je to moc drahé.
Lidem opravdu chybí absolutně schopnost ekonomického myšlení. To první totiž jasně ukazuje, že ceny jsou nastavené spíš níž, než na jaké úrovni by podle zákona nabídky a poptávky být měly.
Přesně taky jsem si to říkal, tak buď jsou drahý a nekupuju to pak přece nemůžou být během pár hodin vyprodaný....
Je směšné jak se furt my češi oháníme dojezdem , jako by jsme všichni denně jezdili stovky km. Netvrdím že takový lidé nejsou, ale je jich menšina. Z mnoha průzkumů jasně vyplynulo, že běžný Čech denně najezdí autem do 50km drtivá většina jízd v čechách je tzv kolem komína - do práce, z práce na nákup, mama taxi ... Na takovýchto krátkých trasách se moderní spalovák nehodí, zejména nafťák trpí častými studenými starty a popojížděním. A to jestli jedu 2x 3x do roka někam dál např na hory nebo "Mácháč" mi elektro v rámci ČR furt bohatě stačí. Ano na cestě do "vysněného" Chorvatska budu muset více plánovat, ale nevím jak to máte vy, ale u nás děti po 2 h v autě jsou rádi za pauzu a těch 10-15 minut na dobití mne nezabije a i já jako řidič budu rád když se mohu protáhnout. Doba kdy jsem dával trasu Košice-Praha téměř v kuse je dávno pryč, mám svá léta a mám se rád...
Ale rozhodně nechci nikomu nutit elektromobil, každý ať si jezdí v tom co mu vyhovuje, jen mi vadí když lidé bezmyšlenkovitě papouškují nesmyslné argumenty a elektromobil si ani nevyzkoušeli.
Nojo, když někdo jezdí trasy - 10 km tam, 10 zpátky, a bydlí v rd, tak to musí být i v zimě paráda..
Jezdím denně cca 50-80km nemám rd a od víkendu si ráno na dálku zapínám vyhřívání auta (odmrazení skel, vyhřívání volantu..) vždy cca 5 minut před tím než do auta nasednu a za těch 5min co to běží nestačí klesnout baterka ani o 1% a přitom mám v autě krásně teplo.
Ano reálně je teď v těchto dnech spotřeba elektřiny vyšší než v létě, o cca 1kWh, ale i tak to není žádná trága. Nabíjím dle potřeby když auto stojí a nikam nejede...
Takže si to shrňme:
Uhelka nabije baterii o kapacitě 1kWh a vypustí do ovzduší 820 g CO2 prozradí Google,
Aby Eauto ujelo 100 km spotřebuje cca 25 kWh el energie Tedy 20,5 kg CO2 z uhelky Předepsáno EU je 9,5 kg CO2 2litrový diesel dá cca 12 kg/100km Provozovatel Eauta dostane dotaci 200 000 na auto a 30 000 na DC nabíječku To zaplatí ostatní drobné zpěvné ptactvo DPHčkem
EU by chtěla na každém 60 km dálnice nabíječky o výkonu 150 kW 100 000 reg. Eaut x 150 = 15 GW
Aby to bylo čisté zeptáš se kolik dává Temelín za den, lehce přes 2GW Tak jich potřebuješ 8 a ty nemáš Tak musíš udržet v chodu uhelky Na to si Tykač v Bruselu musí koupit povolenku cca 70 EUR za 1 t CO2. A uhelky nemůže vyřadit protože bychom nenabily Eauta tak mu je budeme dotovat z rozpočtu Pokud bude zaregistrováno 100 000 Eaut pak tito už netankuji tedy neplatí spotřební daň z benzinu či nafty V rozpočtu bude chybět cca 5 miliard Kc ročně Dotaci třeba získáme z daně ze studny a vůbec. Uršula už taky neví kudy kam tak požádá Draghio o plán A ten to taky podělal
Záleží jak které elektroauto. Já jezdím s novou Konou půl roku a dlouhodobá průměrná spotřeba je 14,6kWh/100km mix město/okresky/dálnice. Čistě dálniční jízda Praha-Brno v září spotřeba 17,9kWh/100km
25
Sledujících
1
Sleduje
25
Sledujících
1
Sleduje
co Vám ta příroda udělala, že ji nechcete nechat dýchat
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Čím jí nechceme nechat dýchat?
Ono to nemá smysl s ekofanatiky se nebavím, mějte se hezky a přeji pěkný zbytek dne.
1 odpověď