Zazil jsem typka ktery je zkusil predjet-uz jsme se plouzili snad pul hodky neco pres 100km/h. Bylo to docela drsne vcetne namirenych zbrani
JJ mě stačilo když jsem je předjížděl někde na Vysočině ve stoupání kde byly 3 pruhy tak ten levý uvolnili, a ty doprovodný auta se stáhli k těm pancéřovanejm a v každým několik týpků v kuklách se samopaly 🙂
Zajímalo by mě, kterého mamlase by napadlo předjíždět auto s rozsvícenými modrými majáky. To mi opravdu hlava nebere. Skutečně se takovým problémem někdo vážně zabývá? Normálně vychovaný člověk přece ví, že taková auta se nepředjíždějí, to je přece vrchol bezohlednosti a naprostého dementství. Oni mají nepochybně větší a mnohem důležitější důvod ke spěchu než kdokoli z nás.
Proč myslíte? Pokud např v současné situaci pojedou vozidla hasičů někam k zásahu, a bude se jednat o starší vozy např AVIA, neb staré Tatry, které na dálnici nedokáží držet maximálku 130km/h nevidím důvod proč bych já jako řidič jedoucí legálně 130km/h nemohl takové vozidlo předjet, za předpokladu že ho neomezím. Tzn. je blbost takové vozidlo předjet abych se před něj zařadil a pak ho svou pomalou jízdou omezil. Stejně tak se mi stalo, že jsem v koloně nás předjela záchranářskou uličkou sanitka, kterou jsem pak o kus dál dojel, protože na městském okruhu kde je 80, jela necelých 70km/h, jel jsme v levém pruhu a sanitka v pravém. Nevidím důvod proč jí nepředjet, zase pouze v případě pokud sanitka má před sebou svůj pruh volný, může v něm dále pokračovat .
Daleko větší prasárna mi přijde "pověsit" se za takovéto auto s právem přednostní jízdy a nechat se "protáhnout" kolonou za takovýmto vozem...
Zajimalo by me, kdyz jede skupina vozidel napriklad vezouci hotovost mezi mesty obrnenymi auty doprovazena nekolika policejnimi vozy a jedou obemi jizdnimi pruhy na dalnici nizsi rychlosti, nez je povolena maximalni rychlost v dannem useku, jak lze tuto skupinu predjet. Dekuji za vysvetleni.
Myslíte typicky D1 Praha-Brno převozy ze státní tiskárny cenin nebo ČNB - kolona několika obrněných vozidel v pravém pruhu doprovázených policejními vozy s majáky v levém pruhu jedoucí cca 100-110km/h ? Vzhledem k tomu že doprovodná vozidla blokují levý jízdní pruh, nelze tuto kolonu nijak předjet, jen na úsecích kde jsou 3 pruhy a doprovodná vozidla Vám to umožní...
Teorie pěkná, taky by se mi to líbilo,ale z ekonomických důvodů to tak nefunguje a prostě se to dělá tak, jak to funguje na největším regionálním trhu. V tomto případě v Německu.
Na tomhle je přesně vidět kam vedou nesmyslná nařízení z Bruselu. Povinný systém hlídání rychlosti, který nefunguje, budou lidé buď vypínat při každém startu, nebo se ho naučí ignorovat a ve finále to ničemu nepomůže.
Záložní padák se určitě otevřít nemohl, protože tam není!!!
Záložními padáky jsou vybavení pouze výsadkáři, ale pokud se nepletu, i ten oni otevírají ručně pokud je problém.
Asi si automatické otevření pletete s otevřením hlavního padáku pokud se skáče takzvaně na trhačku, nebo tuším, že při ručním otevírání padáku typu křídlo je tam časovač, který hlavní padák otevře do nějaké doby, pokud by byl výsadkář v bezvědomí, ale nevím, zda jsem to popsal úplně správně, nejsem výsadkář.
Zato s určitostí mohu potvrdit, že ve větroni máte jen jeden padák, (záložák není možno ani mít kvůli posezu a řízení) a tento padák otevíráte ručně-tedy zatažením za madlo, které máte ze předu na rameni.
Jinak-pokud se událost stala v 300 metrech, je to limitní výška pro otevření padáku, pokud by selhal a byl tam záložák-jako že není, stejně by už nebyl čas.
Jsem přesvědčen, že pokud byl kluk v panice, ani se o otevření nepokusil, navíc dnes píší, že se pracuje i s verzí sebevraždy.
V každém případě upřímnou sostrast rodině.
Děkuji za vysvětlení, a o těch 300m jsem tak nějak tušil že to je už celkem dost nízko na otevření padáku. O to víc je důležité jak mohl dotyčný projít lékařskou prohlídkou pro nástup do výcviku...
Pokud měl záchvat panické ataky tak nejspíš padák neotevřel sám protože v tom stavu člověk prostě nemyslí. Škoda lidského života. Lidská psychika je prostě prevít a může se to stát komukoli.
No jenže on ten padák má automatickou pojistku, jakmile klesne pod určitou kritickou výšku tak by se měl aktivovat sám. Je to právě z důvodu pokud by ho člověk nemohl aktivovat ručně, např z důvodu zdravotní indispozice...
Upřímnou soustrast pozůstalým. Nevím na kolik to mohl ovlivnit instruktor, předpokládám že moc času zareagovat neměl. Spíš by mne zajímalo jak probíhala lékařská prohlídka před nástupem na výcvik. Kluk přeci musel projít nějakými testy ne?
A také to proč se neotevřel záložní padák, který by se měl sám aktivovat při poklesu pod určitou výšku bez zásahu obsluhy.
Protože v Německu za křižovatkou je VŽDY buď značka rušící, nebo obnovující.
Jo jenže tady nejsme v Německu. 🙁
Při nastavování auta jsem si zvolil oblast Česká Republika, takže by ten systém měl respektovat dopravní pravidla dané země, jinak je k ničemu.
Mimochodem s tím Německem, když pojedu tady po dálnici 180 a zastaví mne policajt tak mu řeknu že přeci v Německu je taky neomezená rychlost 🙂
Nejsem expert, ale na obrázku vidím silně orezlou "šišku". Netuším, dle čeho usoudili na typ - zpoždění. Jedno proběhlo po shozu, druhé teď po vyhrabání. A bylo to první vyhrabání ? Určitě? Nejsou v té šišce bublegum, letáky? Nebo pyrotechnik otloukl z pumy rez, zbytek vyhladil flexou a byl si jist "no to je ona, zpožďovačka".....
Ano jak sám píšete nejste expert, což ostatně nikdo z nás a a jen málo našich skutečných pyrotechniků. proto také věc konzultovali se zahraničními, zejména Německými kolegy, kteří s těmito typy bomb mají největší zkušenosti. Když jim je za války Britové sypali na hlavy.. A jak bylo již několikrát zmíněno, jde o britskou pumu která byla opatřena roznětkou s chemickým "časovačem" který se měl aktivovat při dopadu a pak mohla chemická reakce trvat až 144 hodin. To že bomba nevybuchla do teď je dáno tím že sami Britové přiznávali že tento typ bomby byl značně poruchový a není tak jisté kdy reálně může dojít k výbuchu.
Vzhledem k tomu, že dovnitř nikdo nevidí a není jasné v jakém stavu je právě ten "chemický časovač" tak se předpokládalo, že k jeho aktivaci mohlo dojít právě až při výkopových pracech, když se s bombou hnulo, proto ten týden čekání zda to samo nebouchne. A vzhledem k výše popsanému je jakákoliv další manipulace s touto bombou, včetně jejího naložení a odvezení k likvidaci pryč, značně riziková. Ano možná máte pravdu bomba může být již dávno nefunkční, nebo obsahuje jen letáky , ale to nikdo neví a rozhodně si nikdo nepřeje a nevezme na triko, aby to bouchlo někde v blízkosti lidí a ohrozilo životy. Proto dojde k likvidaci na místě. Za mě jediné správné řešení.
Mimochodem Němci kolikrát kvůli nálezu nevybuchlých bomb z války vyklízejí celé městské čtvrti...
Přesně. Nechápu co s tím nedělají. Normálně bagrem naložit na avii a odvézt do muzea...
A při tom nakládání se aktivuje ta chemická roznětka a bouchne to Ono sami Britové přiznávali že tyhle bomby jsou dosti nespolehlivé. Což z hlediska nasazení bylo naopak výhodou, nikdo si nemohl být jistý kdy to bouchne.
Nevybuchla nárazem ani časovačem..Naložit ,odvýst.Nebo zasypat a udělat ji pamětní desku😉
Ach jo další expert na výbušniny. To že nevybuchlá do teď neznamená že nemůže vybuchnout při manipulaci a tedy odvozu. Zatímco u bomb s mechanickým spouštěčem stačí onen spouštěcí mechanismus odstavit/ demontovat u tohoto typu bomb nikdy nevíte v jakém stavu je ona chemická roznětka. Ostatně přesně o tohle tvůrcům šlo, znesnadnit zneškodňování. Takže jediná správná cesta je likvidace na místě
Nerozumím tomu. „Všichni pyrotechničtí odborníci jsou si plně vědomi velkého rizika iniciace nebezpečného zapalovače letecké pumy. K výbuchu může dojít samovolně v každém okamžiku....." . Přesto se již týden nechává puma ležet na místě a čeká se, zda se přece jenom neaktivuje chemický iniciační proces, po jehož ukončení by se snad bomba měla sama iniciovat. Pokud ne, pokusí se bombu rozříznout napůl, nebo nějak jinak jí zneškodnit. Pokud ano, nechci domýšlet.... Bomba tam leží již desítky let . Je evidentní, že chemická roznětka po svržení bomby selhala. Týden se vymýšlí způsob ochrany okolí. Chápu potenciální nebezpečnost nálezu. Chápu rizikovost práce pyrotechniků. Ale nechápu, že nás nález takto překvapil a zaskočil. Přejme si, aby se nakonec ukázalo, že vše byly přehnané obavy, že ji stačilo šetrně naložit a převézt na vhodné místo k likvidaci.
ps : Kdyby se na ní nepřišlo, ležela by tam další desítky let....
Na podobný komentář který máte vy už odpovídalo několik expertů na výbušniny. Ten spouštěcí mechanismus pracuje na principu toho, že se při pádu pumy na zem rozbije nádobka s chemikálií a ta postupně rozleptá roznětku která pak zapálí samotnou nálož. Bohužel už za války byly tyto pumy dost nespolehlivé. někdy se chemická roznětka inicializoval správně při dopadu, jindy až při následné manipulaci s pumou - odklízení trosek a pod. V podstatě o to tehdy spojencům šlo, aby nikdo neměl jistotu kdy ta puma vybuchne. A to samé platí nyní. Ano puma ležela 80 let v zemi, ale jak víte že se ta chemická roznětka neaktivovala až nyní po té co pumu bagr odkryl ? Proto tam je ta doba po kterou se čeká jestli sama nevybuchne. A proto se bude likvidovat na místě a není jí možné jednoduše naložit a odvézt. Ano šance že po 80 letech v zemi puma vybuchne je malá, ale né nulová a vy by jste chtěl být u toho až nekontrolovaně vybuchne třeba někde při nakládání nebo převozu ?
Z kterých aut máte zkušenost s nadměřováním? U mechanických budíku skutečně třeba na dálnici nadměrovali i 10kmh.
Má zkušenost s digitálními budíky je, že nenadmeruji prakticky nic. To co ukazuje palubní rychloměr ukazuje i GPS kamera s rychloměrem. Ale třeba to mají různou výrobci různé nastavené a to nadměřováni tam vkladají záměrně dál.
Mám 4 měsíce starý Hyundai s digitální palubkou a tachometr ukazuje o cca 4-5 km/h víc než je reálná rychlost. Takže když jedu po Jižní spojce tachometrových 81km/h a auto na mě začne řvát že překračuju rychlost, tak jsem prakticky nejpomalejší auto co tam jede 🙂
3
Sledujících
0
Sleduje
3
Sledujících
0
Sleduje
Zazil jsem typka ktery je zkusil predjet-uz jsme se plouzili snad pul hodky neco pres 100km/h. Bylo to docela drsne vcetne namirenych zbrani
2 odpovědi
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
A v Praze když zajíždí / vyjíždí z ČNB tak je vždy celá Senovážná a pak Hybernská blokovaná...