Co takhle dělat takové podrobné šťáry i doma, klině hned u vás? Však jako slušný člověk se komanda se zbraněmi bát nemusíte. 🙂 Ale jako buzerace normálních lidí je to hezká. A kdo to zaplatí?
Problém je že poslední dobou si tu člověk připadá jak někde na Balkáně nebo v Turecku a podobných zemích. Rádoby taxikáři Boltu, Uberu a další, převážně cizinci, jezdí jak se jim zlíbí, nerespektují dopravní značky a ohrožují ostatní řidiče. Takže pokud tyto akce budou mít za následek snížení počtu těchto exoty, nic proti nim nemám.
Pánové, Váš zájem a zaujetí pro techniku je obdivuhodný, jen postrádám logiku, proč bych měl předávat řízení auta robotovi nebo Ai? To chcete souložit na zadní sedačce nebo spát? Na to je snad ložnice, ne auto, to má ovládat řidič, třeba za pomoci elektroniky - radaru atd, pokud by neviděl dokonale. To co zde popisujete je naprostá blbost, čím více bude elektroniky v autě, tím více lidi budou na ni spoléhat a ne na sebe. Jeden příklad za všechny....parkovací asistent, ženská parkovala tak, ze mi zbořila dveře, že prý to udělalo auto, nic mi platit nebude, tak jsem chtěl autu dát nakládačku bejzbolkou, no majiteli se to nelíbí.
Tak v zásadě existují dva typy lidí používajících vozidlo:
Bohužel takovýchto lidí je čím dál více, minimálně to tak vypadá vzhledem k oblibě řidičáků jen na "automat"
Takovému člověku autonomní vozidlo poslouží více než dobře.
Tito lidé si zatím budou stále nechávat své 12/10/8/6 válce se stádem hlasitě řvoucích koní pod kapotou a v manuálu, prostě proto že jim styl moderních přetechnizovaných aut nic neříká..
Podle mne má řidič přizpůsobit jízdu stavu vozovky a přírodním podmínkám. Z toho vyplývá, že za mlhy, deště náledí atd. jedu prostě pomaleji, abych stačil případně zastavit na vzdálenost kam dohlédnu. Je otázkou, zda bych někdy využil služeb autopilota (nemám auto s takovou technologií), ale rozhodně za mlhy nepojedu jak šílenec. Ohrožoval bych ostatní účastníky silničního provozu a také i sebe.
Jediné reálné ponaučení z tohoto videa je, že plně autonomní řízení je stále ve vývoji. Jinak je to video o ničem, srovnává nesrovnatelné tzn. produkční sérové auto (Tesla) vs testovací /vývojový prototyp (Lexus) - kde určitě není lidar ve výbavě vozidla a byl tam domontováván zvlášť.
Asi jste koukal na jiné video. V tom videu jsem viděl docela věrné zobrazení a porovnání LiDaRu a Kamerového zpracování FSD, kdy Tesla naprosto zaslouženě prohrála na plné čáře. Vyjma posledního testu s optickým klamem, se kterým sem se ale také už párkrát setkal, toto běžně potkávám na silnici. Déšť, mlha. Zejména proto není v ČR právně povolené FSD na Teslách a pokud nabouráte, odnesete to plně vy. Předpokládám, že máte Teslu a jste veliký fanda, pokud ji takto nesmyslně obsahujete. Já FSD testoval asi 3 měsíce a doufám, že Evropě schválena pro provoz nikdy nebude. A nevím, zda lžete, nebo se dopouštíte fabulací, ale například za hustého deště FSD řízení předá ani nesníží rychlost, ale na polygonu nám frčel normálně 60kmh a sejmul zátarasy. A poslední věc, LiDaR nikdy není samonosným systémem pro řízení auta. Například zmíněný Lexus má i optické kontroly a proto může zatáčet stejně jako Tesla. Bohužel Tesla je levný šunt, kde se šetří na všem, takže spoléhá jen na optiku. Pokud v něm fakt používáte nelegálně FSD, plně doufám, že vás nepotkám na cestách, protože jste časovaná bomba.
Tak jestli jste opravdu koukal na video pozorně, zajisté jste si všimnul že bylo sestříháno z několika nahrávek a zrovna tam kde Tesla neuspěla nebylo FSD aktivováno.
Já nejsem žádný hardcore Tesla fans, ale rozhodně mi nepřijde tohle video jako objektivní a fér. Je to jako srovnávat hrušky s jabkama - ten Lexus zcela jistě nebylo produkční auto - lidar nemá ve výbavě, bylo vidět jak je na něj nabastlený - jak fyzická montáž na střeše tak doplňkový monitor před palubkou vše je podtrženo faktem, že vůz neřídil onen youtuber ale nějaký testovací jezdec, protože evidentně šlo o testovací/vývojový prototyp...
Pokud by to měl být nějaký objektivní reálný test kamery vs lidar, zkusil bych proti sobě postavit Teslu a např čínské NIO které je standardně vybaveno právě systémem lidaru.
Ale jedno ponaučení z tohoto vide je - plně autonomní auta stále nejsou připravena na běžný provoz.
Modelová situace:
Pan Novák pošle obyčejný dopis paní Novotne. Současně s tím firma otec&syn pošle zákazníkovi do stejne vesnice prioritni dopis s fakturou, protože chce včas dostat zaplaceno.
Poštovní dorucivatel tak do vesnice pojede zvlášť doručit onen prioritni dopis a pak o par dni později znovu aby doručil paní Novotne dopis od pana Nováka který se mezi tím celou tu dobu válel na poště.
Už se nedivím že je Česká pošta tam kde je když vymysli takovéhle k..iny.
Myslíte že ty předražené F-35 opravdu koupíme, nebo z toho vycouveme jak to již udělalo několik států ?
I když na Trumpa mám svůj názor, nemyslím si že by F-35 byly nějak předražené. Jde o aktuálně to nejmodernější co lze v současnosti pořídit. V ceně kontraktu co podepsala naše vláda jsou nejenom stroje samotné, ale i zaškolení personálu a výzbroj a náhradní díly. Navíc dost často se tu skloňuje i nutnost přestavby domovské základy v Čáslavi. Jenže ono kdo se tam někdy byl podívat např na dni otevřených dveří, musí uznat že celý areál je poplatný době svého vzniku tedy hlubokému socialismu a modernizace by byla nutná tak jako tak...
On snad dneska ještě někdo věří, alespoň u nás, v demokracii? Tady je to jen a pouze slovo. Nic víc. Aktuálně: Stát vás chce šmírovat až půl roku zpátky, varují experti. O zákazech a příkazech EU ani nemluvě.
"Aktuálně: Stát vás chce šmírovat až půl roku zpátky.." Tak oni telekomunikační operátoři ze zákona uchovávají data o uživatelích v délce 6 měsíců už dlouho. Akorat teď se o tom zacal9 mluvit protože se to hodí do předvolebních témat.
Naštěstí není povinnost jej mít zapnutý. Jediný co nevypínám je ABS a ESP, protože mne neotravuj ( a můžou opravdu pomoct, když je auto na heaně a řidič pomalejších reflexů)í.A s touto bombou se opět loučíme!
Tak to máte pravdu, line asist také vypínám na okreskách nebo ve městě, kde jej naopak zapínám je dálnice , případně při popojíždění v kolonách ve spolupráci s adaptivním tempomatem 🙂
Jakmile budou plně FSD vozy tak tyto systémy budou nutností 🙂
takže to shrneme.
Drahou výmenu čelního skla potřebují pouze ti, co využívají "nekteré" asistenty, které nemají autokalibraci.
Pro jízdu auta s řidičem, kdy vůz používá jen bezpečnostní asistenty a automatiku steračů si lze vyměnit čelní sklo i svépomocí a ušetřit mnohé tisíce za "značkový" servisy, který se snaží "vyždímat z každýho prdu maximum zisku"
A s touto bombou se loučíme!
Jo jenže od loňského roku už nekoupíte v rámci EU nové auto které není vybaveno povinným asistentem jízdy v pruzích 🙂
v tom případě jem měl vyměnit čelní sko už dávnoa nemusel jem ty krámy deaktivovat...
ABS a ESP funguje i bez kamer.
ABS a ESP ano, já se bavím o systému vedení v jízdních pruzích, který potřebuje vědět kde přesně je střed vozovky vůči záběru z kamery aby byl schopen vůz držet -+ uprostřed.
Netvrdím že neexistují systémy které si s výměnou čelního okna neporadí do určité míry samy a nedokáží se "samy" zkalibrovat, ale co vím, je kalibrace těchto systémů po výměně čelního skla jako jeden ze servisních úkonů snad u každého moderního vozidla.
a co chcete kalibrovat?
pokud nahradíte čelní sklo a kamera je na stejným méstě jako před výměnou?
Dešťový senzor taky na stejným místě?
Jsou tu "specialisti" co kalibrují i výměnu brzdových destiček, občas čekám, kdy někdo bude chtít klaibrovat i po dolití nádrže palivem...
Jen je zapotřebí sklo usadit správně, senzor který to vyžaduje "namazat" správným možstvím správného gelu, usadit na správně velkou "housenku" PUR tmelu zafixovat a pár hodin nehejbat.
Při dodrženmí materiálů a postupu není třeba se z ničím dalším crcat.
Pokud se nepodaří umístění a správní zapojení kamer a senzorů, pak auto vyhodí kýbl sprostých hlášek a musí se kalibrovat a napravovat mizerná práce při výměně skla.
Pokud je vše na svém místě a správně namontováno a zapojeno, nastartujete stroj a můžete vyjet.
Při výměně skla se Vám NIKDY nepodaří dát kameru na sledování jízdních pruhů na to samé místo na 100%. Uvědom te si že sebemenší odchylka byť v řádu mm na skle, má za následek odchylku v desítkách cm nebo i několik m na silnici kde kamera má rozeznávat čáry případně odstup vozidla před sebou.
Právě výměny sklen u moderních automobilů bez následné znovu kalibrace celého systému stojí za tím že Vám pak při jízdě asistenční systémy v lepším případě hlásí nesmylsy, v tom horším se deaktivují.
Zatím co benzínová nádrž je poměrně bezpečná je LPG je díky svým vlastnostem vysoce nebezepečné a auta i další zařízení na baterky s Li-on také. Jen těch koloběžek co už shořelo.
Je to stejně nebezpečné jako jakékoliv jiné zařízení. Hoří i mobily, notebooky a další zařízení s bateriemi. Osobně bych se bateriových aut bál stejně jako notebooků a mobilů...
15
Sledujících
0
Sleduje
15
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
chudáci Amíci, budou muset jezdit těmi domácími almarami
4 odpovědi
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
No otázka je kterejma, když si před lety nechali padnout jejich chloubu Detroit a většina tamních automobilek zavřela krám...