tak to jsem asi šílenec, protože si v březnu objednávám a kupuji nové EV.
Co píšete je hromada nesmyslů.
Mě se mé budoucí Ev vyplatí více než spalovací vozidlo. Motor je účinnější efektivnější a díky fotovoltaice budu mít většinu vyrobené elektřiny zdarma. Naopak více lidí chtějí EV vozidla, ale pouze neznalí lidé kritizují něco o čem nic nevědí. Než začnete psát hlouposti nastudujte si něco o tom. EV není pro každého ale má svůj obrovský smysl.
Já Vám povím jaká je budoucnost. Již je schválené, že se ceny emisních povolenek budou projevovat v ceně fosilních paliv. Dojde tedy k jejich masivnímu zdražení a náklady na provoz spalovacího motoru budou vysoké. Lidé kteří si to budou moci dovolit budou hledat alternativy. Mezitím se ceny EV budou snižovat, díky efektivnější výrobě a vývoji baterií.
V současných podmínkách jiné než EV vozidlo bych si rozhodně nekoupil a neuvažoval o jiném.
Asi šílenec budete protože dát si do baráku soláry je blbost, která se nezaplatí a navíc je to hodně nebezpečné. A mít k tomu ještě elektroauto kde je vysoká pravděpodobnost že začne hořet je holý nesmysl.
Lidé naštěstí začínají mít rozum. Je to video i na zrušení Euro 7, takže na nějaké emisní povolenky můžete zapomenout, to se nestane. Naopak se dá očekávat zrušení elektromobilů a z důvodu jejich nebezpečnosti likvidace těch stávajících.
No otázka je kdo o to bude mít zájem? Těch pár šílenců co si to koupily vyléčí požáry (jen včera v čechách schořely dva elektrošroty) a také mizivý dojezd který v těchto mrazech dosahuje jen několik desítek km. Je pravděpodobné, že celé to šílenství bude zakázáno a auta co jezdí budou sešrotována. Volá po tom hodně lidí! Navíc je tam i díky tomu že je to moc komplikované elektronikou vysoká nebezpečnost v provozu. Známý mi před několika dny posílal fotografii z hromadné nehody minimálně 60 Tesel v Americe!
Vy jste jistě praxí ostřílený odborník, když tomu takto rozumíte. Elektromobilů jsem kupoval všeho všudy pět, brzy přijde další. Druhý v řadě má za sebou téměř tisíc nabíjecích cyklů a baterka zvládne o 15 km méně, než když to auto bylo v roce 2012 nové. Vůbec bych se nebál po té baterce chtít další tisícovku a pak bych řekl, že se její kapacita sníží třeba na 65 %. Vždyť už je jí 12 let, má na to právo.
Konu jsem kdysi měl na testování a ujel jsem s ní 482 km, pak už jsem měl 2 % v baterce, tak už jsem další testování vzdal. Nicméně 482 km to auto ujelo, a to jsem ho nijak nešetřil. Možná znáte YouTube (i když i o tom lze pochybovat), zkuste se tam mrknout, kolik se běžně jezdí s Konou (Pozor! To není Škoda! To je opravdu moderní elektromobil!).
Pokud bych ujel 450 km na cyklus, pak baterka při lehké ztrátě kapacity půl milionu dá hravě, ke konci druhé půlky (milionu) už bude znát nějaký úbytek kapacity, ale u Kony to může dělat třeba nějakých 80 km, což mi při mém použití nevadí (jezdím do 300 km, jak jsem psal). A i kdybych náhodou jel dále, jednoduše dám auto nabít a věřte mi, že si rád po téměř pěti stovkách kilometrů půl hodiny odpočinu - ostatně je to i moje povinnost, vždyť jedu služebně. Aspoň vyřídím maily.
Vy platíte za elektřinu v nízkém tarifu přes pět korun? Já mám koncovou cenu 4.83 Kč za kWh, neděláte něco špatně?
Kdysi mi v práci dali Fabii, prý je to levnější. Nebylo. Pošla mi celkem 5x za 4 roky. Už nikdy více. Bylo to lenivé, rozjet se ze stopky na rušnou silnici, to bylo o život. A taky strašně poruchové. Pořád s tím něco bylo.
Zlatý můj Ioniq.
Pane vy melete páté přes deváté! Jednou máte Konu podruhé Ioniq. Auto máte 12 let a má 1000 nabíjecích cyklů. To byste měl celkový nájezd necelý půl milion. A když si to vydělíte, tak vám to vyjde na nějakých 160 km denně, což je realistické číslo odpovídající tomu co se tak maximálně s elektromobilem dá za den najet. Taky nebudete nabíjet baterku do 100% ale spíš 80% a určitě nepojedete do 0%, takže ten dojezd bude také vyšší. A nebudou vám tam sedět ty vaše teoretické propočty. Pokud budete nabíjet na cestách, zaplatíte za to nabíjení mnohem víc, i 20 Kč za kWh. A to se vyplatí! Je fajn, že za silovou elektřinu neplatíte víc než 5 Kč, ale jak jsem psal, musíte počítat i cenu distribuce, paušální sazbu za jistič (když máte tolik elektromobilů, musíte mít jističe dobře dimenzované a to na poplatcích také něco stojí).
A úplně tady pomíjíme rizika, o kterých se píše v tomhle článku, kdy vám to všechno dříve nebo později schoří a zbydou vám jen oči pro pláč.
Takže tu kontrolu na psychiatrii neodkládejte.
No když si vzpomenu na šachy kolem aut na plyn, myslím, že by rovnoprávným řešením bylo elektrošmejdům prostě vjezd do veřejných garáží vůbec nepovolovat a do těch soukromých a malých jen v úrovni terénu a na vlastní nebezpečí. A taky s povinným ručení na každou takovou jako na auto...
Jinak jsem fakt zvědav, kdy a jak moc tohle začnou pojišťovny vyžadovat a zohledňovat při plnění. Já být na jejich místě tak bych to dal do pojistné výluky anebo si to riziko nechal královsky zaplatit...
Nepovolovat vůbec!!! Jak k tomu přijdou chudáci normální motoristi když někde vedle nich ten elektrokřáp začne hořet! A že se to dneska stalo minimálně na dvouch místech! A je to horší a horší! Zakázat úplně a ty co už jezdí nechat sešrotovat! To máte to samé jako když máte "inteligenta" souseda co si nechá dát na barák soláry a vy se pak musíte modlit, aby neschořel barák i vám!
Nemusel. Stačí aby brzdová destička byla vice opotřebovaná,nebo aby se utrhlo brzdové obložení a stačí aby jemně poskočila,vyrazí zajišťovací závlačku a pak se "hryzne" mezi brzdový kotouč a další destičku. Řidič nemá šanci nic poznat a máme už jen jiskry a oheň fičí 🤗...
Jenže u toho elektrokřápu je pravděpodobnost požáru mnohonásobně větší!
Proč myslíte? Pojďme se o tom pobavit trošku na úrovni.
Řekněme, že jezdím denně (v pracovní dny) tak 200 až 300 km. To vychází na krásných 50 tisíc ročně (v praxi najedu víc, ale ať se to dobře počítá). A teď si vezmeme dva případy:
a) Fabia 1.0 benzín. Dojezd cca 750 km, takže v pondělí natankuju, v úterý nic, ve středu odpoledne zas musím, čtvrtek nic, pátek to mám jen tak tak. Tankování tedy 2x týdně. Ujel jsem cca 1300 km. Útrata za týden je při ceně 35 Kč a spotřebě 6.5/100 cca 2957 Kč.
b) Hyundai Kona 64kWh. Dojezd cca 450 km, v zimě 380. Nabíjení v noci u baráku, pokud jsem doma za světla (což většinou jsem od května do října) si to vezme kousek z fotovoltaiky, což teď zanedbáme. Nabíjení na cestách tedy není žádné - není třeba. Útrata za týden je při spotřebě 14/100 a ceně 5 Kč za kWh - nějakých 910 Kč.
Fabia tedy pojede 3.24x dráž. Ale to není všechno. Fabia si řekne každých 30 tisíc o olej a filtr a každých 150 tisíc o spojku (nehledě na mraky jiných závad, přece jen je to Němec). Vůbec neberu v potaz, že ta Kona řídí skoro sama, kdežto Fabia má ještě vzadu švihadla. S Fabií nepředjedu, protože chybí koníci, kdežto Kona má 150 kW (tedy více než dvojnásobek výkonu). To je úplně jiná radost. Fabii budu každé zimní ráno škrábat skla, Kona mě přivítá vzorně vytopeným interiérem a na sklech budou jen kapky vody.
S Konou ujedu na baterku v pohodě milion. Vymění se stabilizátory, jinak prakticky nic, jen v půl milionu destičky. U Fabie je budu měnit každých 60 tisíc, kotouče taky. U 180ti tisíc mi klekne turbo, tak dám rovnou udělat rozvody. Motor padne ve 280 tis.
Hodně si to idealizujete! Ta fábie by vám vydržela déle. Dojezd co uvádíte s elektromobilem ani náhodou. Pokud pojedete jako důchodkyně z nákupu v Lidlu a nebudete si topit, tak se možná dostanete na polovinu nebo dvě třetiny těch čísel co píšete. Benzín je levnější. Elektřina je dražší - asi tam nepočítáte distribuci, paušál za jistič a další. Pokud jezdíte normálně, spojka i turbo vydrží minimálně dvoj ale spíš trojnásobek toho co říkáte. 150 kW není nic oslnivého na tak těžké auto, Fabia s polovičním výkonem bude mít lepší dynamiku. A největší gól je, že si myslíte, že to auto dá milion. Při tomhle každodenním nabíjení bude rád, když baterie vydrží do konce garance a ještě to uhrajete na záruku! Takže do vyšetření bych být vámi neodkládal.
Mám aktuálně tři (moderní) elektromobily a spalovací auto (těch jsem měl asi tak 30) už bych nechtěl ani náhodou, stačí mi to v práci. Pánovi by zrovna více vyhovoval elektromobil - ten jde zapnout v jakékoliv teplotě. O tom si spalováky můžou jen nechat zdát.
Pokud je to pravda, tak bych Vám, vážený pane doporučil psychiatrické vyšetření. Normálně uvažující člověk nemůže nic takového udělat.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Fotovoltaika tam nebyla
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tak rozsáhlý požár by jinak nevznikal, muselo to chytnout od panelů. Fotovoltaika je v současnosti hlavní příčinou požárů rodinných domů. Pokud máte v rodině hasiče, zeptejte se. Z hlavních sdělovacích prostředků se o tom nedozvíte, protože je to dotované z Bruselu a tím pádem se to jaksi nehodí do krámu.
2 odpovědi