To je hýkání nad Polákama 😄 Když jsem hledal kvalitní tepovač, tak jediné oficiální zastoupení Numatic bylo v Polsku, naštěstí měli v ČR svůj eshop.
Aktuálně je tenhle produkt na českém allegru nejlevnější i podle zbožícz . S dopravou 10 tisíc , eshopy v ČR 15-16 tisíc 😄
PS: Proč nadávat Polákům , nadávejte Matějkovým, že to prodali....
Šel bych cestou prémiového placeného obsahu. Nemám problém s tím platit si youtube premium, protože to využívám takřka denně. Když zapnu TV, tak ve většině případů CNN Prima news a ČT jsem po opravdu dlouhé době zapnul kvůli hokeji a Žlutému cirkusu. Rádio doma neposlouchám vůbec a v autě jen hudbu z paměťové karty.
Viděl bych to na dva ČT kanály zdarma ( možná i jen jeden ) a zbytek obsahu zaplevelit reklamou a nabídnout placené členství bez reklam. Jsme maličká země, nemůžeme se rovnat produkci BBC. Případně jít cestou osekávání nákladů...
Klasika, pořád dokola ceny potravin v Německu 😄
Proč nikdo neudělá srovnání cen nemovitostí v příhraničí ? Případně srovnání nájmů vs. platy otroků ve výrobě?
Malý příklad , ceny garáží v Sasku 3-5 tisíc € , na druhé straně hranice ceny startují na 10 tisíci €. Pronájem garáže v Sasku 20-50€ , tady 40-100€.
Podnájem v 1+1 38qm v panelu v severních Čechách ( sousedi na piku apod ) 400€ , Saská Kamenice, 2+1 70qm v cihle bez výtahu, kousek od centra 400€ + 30€ energie.
Nedávno jsem byl u kamaráda v Saském Cvikově . Jedeme kolem krásně opravených paneláků ( 4 patra ) s dostavěnými lodžiemi. V zápětí mi kamarád říká, že je to levné bydlení, 3+1 80qm za 600€ , plat dělníka v Moselu ve fabrice VW je bez problémů 2-3 tisíce €. Nabízí se tak bezprostřední srovnání třeba s Boleslaví......
Obchvat Slaného směr Velvary je super počin, který ušetří hodně času i PHM ( oproti poskakování mezi vesničkami ) , ale už když jsem po něm jel poprvé, tak mi bylo jasné, že tam bude mnoho vážných nehod.
Je to přehledné, je vidět daleko, dá se krásně předjíždět i v táhlé zatáčce, ale hlavně se tam dá jet opravdu rychle. U odbočky do centra 70ku ignorují takřka všichni.
Redakce se zlepšuje,ale jen pomalu.
Melkus RS1000 nejezdí jen s motorem VAZ , ale i s dvoulitrem BMW . Ve Frankfurtu byl představen nejen Melkus RS 2000 , ale i Melkus RS1600, což byl původní koncept auta se 4taktním motorem 1600 od VW a převodovkou Audi, váhově to bylo hodně podobné původnímu litinovému motoru Wartburg. ( v roce 2009 jsem tam byl Odkaz )
. RS 2000 bylo v plánu cca 125 kusů za pět let, bohužel na tak nákladnou Ostalgii mělo i ve sjednoceném Německu jen pár lidí. Rodina Melkus tak přišla i o dealerství BMW Mini a dnes mají na periferii Drážďan jen menší firmu, kde stále staví nebo opravují původní Melkusy a druhá část firmy se věnuje péči o auta. Už nemají status výrobce aut, proto další "stavby" fungují podobně jako u Kaipanu...zájemce musí mít dárcovský vůz s živými doklady pro přestavbu.
Dílů z Wartburgu 353 bylo mnohem víc, tím největším kromě rámu byla celá motorová stěna s oknem, jen skloněná pod větším úhlem. Převodovka byla Melkusem upravená na pětikvalt , ale pětka se musela složitě řadit od čtyřky úplně zpátky naproti zpátečce. Měl jsem tu možnost několikrát se setkat se synem Heinze Melkuse , Peterem. Je to úžasně skromný člověk, stejně tak i nejmladší z dynastie, Sepp.
PS: V Boleslavi tehdy dokázali jen špatně okopírovat Simcu 1200s coupé a naroubovat ji na pekáč jménem Škoda 100 a ten "slavný" sériově vyráběný "sporťák" jel sotva 140.
Heinz Melkus dokázal v garáži postavit sérii placek, které s lehkou úpravou motoru a výfuku jely dvěstě.
Dveře nebyly inspirací MB, ale nutností kvůli úzkým garážím
Kraťas má líbivější příď , ale na druhou stranu, skoro identicky vypadá i W123 coupé a není tak drahé.
Před pár lety jsem měl tu čest si W123 kupé 230 s automatem půjčit. Otevřel jsem šíbr, stáhnul všechna okna a krásně plul krajinou. Ten automat byl na takovou kochačku skvělý a pocit jako v kabrioletu.
Nikdy na setkání s ním nezapomenu. Od malička jsem ho měl hrozně rád...stejně jako Buda Spencera , nebo Belmonda. Při jedné akci v roce 2016 se mi poštěstilo si s ním posedět a popovídat. Hrozně skromnej a upřímnej člověk. Věděl jsem, že léta dělal správce na kolejích na Strahově. Říkal mi, že se nikdy jako profesionální herec necejtil , měl svoje zaměstnání a herectví bylo takové zpestření. Řekl jsem mu, jak mě jako prcka hrozně štvalo, když ho v mnoha filmech předabovali a on na to: " To víš, ...to jsssssou ty moje sssssykavky .
Na to konto jsem mu předvedl svojí imitaci... "Hodí sssse do bytečku, na zzzahrádku a jak hezky ssstaví ouškáááá. Čeká tady v útulku na Váásssss." a na to odpověděl: " Ty ssssi ze mě děláššš pr*el !! " V mém dětství to byl správnej řízek a v dospělosti jsem ho poznal jako "dědečka", ale i když už v té době byl ctihodným kmetem, tak měl pořád pevnej stisk.
Dachstein byl fajn i vyhlídka nad Hallstatt . I když ty lanovky, to bylo peklo. Ale byl jsem tam v tu nejlepší dobu - 2021 v době virového šílenství. Takhle klidný Hallstatt už asi nikdy neuvidím 🙂
PS: Hodně zajímavá je kostnice v Hallstatt , poslední lebka tam byla uložena v roce 1998, 15 let po smrti.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Žádné Daewoo LeMans, ale Daewoo Racer ...
Design který použili u Espera byl původně pro Citroën Xantia . Škoda, že autor nezmínil původ designu Matize. Stačí si vygooglit Italdesign Lucciola.
Design Matizu měl být původně pro nový Fiat 500. Koncept byl tehdy ještě třídvéřový polokabriolet ( plátěné stahovací díly střechy )
3 odpovědi