Holt poddimenzovana MHD, pretizene (ci v nekterych smerech chybejici) linky S a naprosta absence regulace OAD se konecne zacinaji projevovat. Spojte to s pristupem pani Ivety, ktera jezdi podel linky metra B autem namisto toho, aby ji vyuzivala (a ze takovych budou desitky tisic) a kalamita je na svete.
Schvalne, kdy nekoho napadne postavit druhe patro Spojky ci Magistraly.
No.....se mi líbí, jak plánovači v Bruselu věří, že každý bude stát na svém místě a ochotně plnit, co klimatický zákon káže. To je ovšem iluzorní. Takový vnucený, direktivní systém, který chce mít vše pod kontrolou, se nakonec zvrtne v to, že lidé jeho požadavky obcházejí, odbývají, že převládne šlendrián, předstírání, vyprázdněné rituály, jak bylo typické pro komunismus....
Nu což, v komunismu jsem se narodil, dospěl, a jak to tak vypadá, aj v něm umřu. 😉
Cetl jste ten clanek? To neni o planovacich v Bruselu. Tohle jsou kapitalisti v podobe bank a investoru 🙂 To nema s nejakymi byrokraty cokoliv spolecneho.
Zase jeden liberální článek...O co, že bych u autora nalezl v historii článek, že THC a další drogy mají být povolené...
Je otázkou jestli jsou dražší odvykačky, nebo jestli po vzoru USA je dražší to, že 20% občanů bere psychofarmaka a konzumuje nějakej způsob terapeutické pomoci.
Ona ta honba za efektivitou taky nemusí skončit přesně podle statistik a je to sice smutné, ale pro spoustu lidí je alkohol společenským motivátorem. Chápu, že zpovykanému ultralevicovému novináři to přijde divné, ale lidi z fabriky nepůjdou do kavárny srkat soya latte a diskutovat o právech mimozemšťanů. Budou ti lidé zdravější, když budou sami doma, sice střízliví, ale v depresích?
Jaká je vůbec motivace v lidské existenci, když si nemůžu dát sladké, protože to není zdravé, nemůžu si dát alkohol, když si dám vodu, tak nemůžu ani brčkem, jenom budu chodit do práce a vytvářet zázračné hodnoty. Výlety jsou zbytečná doprava, to je neekologické...a když už se sejdu s ostatními, tak si sednem při vodě a za bujarého jásotu si ogrilujem lilek. (maso je zbytečné CO2 pro planetu). Děti samozřejmě člověk taky mít nebude, protože zrovna on je zodpovědný a planeta je přelidněná...
Nechci znít jako člověk, co má radost jen ze žrádla a chlastu, ale co na tomhle ideálním, dlouhém a zdravém životě by si člověk vlastně měl užít? Že bude mít na náhrobku možná o něco vyšší číslo, než člověk vedle?
Život se neměří počtem nádechů, ale počtem chvil, které vám vzaly dech. A aspoň pro mě většina těch chvil obnáší něco nezdravého, žádná dobrá historka nezačíná slovy: "To jsme tehdá jedli salát..."
Nikdo ani nechce, aby "lide z fabriky" chodili pit "soya latte". Ale misto toho, aby dany delnik sel po smenne do hospody a dal 15 piv, by bylo daleko lepsi - jak pro samotneho delnika, tak pro jeho rodinu, jeho zamestnavatele a i stat - aby si po praci zasel s partou zasportovat. Nebo si neco precetl. Nebo jakoukoliv dalsi moznost rekreace jez nezahrnuje alkohol.
K te depresi. Pokud ma clovek deprese, tak je nemocny a ma jit k lekari tj. psychiatrovi. Ne je utapet v alkoholu, coz je nejhorsi mozne reseni.
Vylety vlakem jsou naopak velmi ekologicke.
Nahodou, pokrmy z lilku, a ostatne vse z vegetarianske a veganske kuchyne, jsou super-chutne pokud jsou pripraveny spravne. O tom, ze jsou nasobne zdravejsi se netreba zminovat. A ano, klidne na grill hodte i nejaky steak. Ale bohate postaci jednou tydne.
A tak by se dalo pokracovat dal. Ostatne, to, co se v poslednich letech navrhuje v oblasti vyzivy s ohledem na omezovani CO2 je v podstate navrat k strave jiz jedli nasi praprarodice. Prevazne vegetarianska, misty veganska, strava s masem jednou max. dvakrat tydne.
Až bude baterie, která se do plna nabije za 5 minut (tedy za dobu, kdy natankuju a zaplatím za plnou nádrž), která bez výměny a zhoršení kapacity vydrží 200 tisíc kilometrů, elektroauto bude stát stejně , jako srovnatelné benzínové a elektřina vyjde levněji než LPG, tak to budu považovat za opravdový pokrok a elekteomobilita pro mě začne být konečně zajímavá a přínosná.
Auto 93% casu stoji nevyuzite. Kdyz uz je vyuzite, tak 40% cest uskutecnenych danym vozidlem je kratsich nez 5km. A temer vsechny vzdy jen s jednim pasazerem.
Pokud je vubec potreba na pokryti teto potreby automobil, muze to bez problemu byt dnesni elektromobil.
Ano, někdo se rozhodne sbírat zbraně, potud je to ještě v pořádku. Co ale začnete říkat na to, že si k těm zbraním začne sbírat i výrazně větší množství nábojů? Taky v pořádku, nebo je to varovný signál a mohla by někde vyskočit varovná kontrolka? Sám vlastním zbrojní průkaz, dvě zbraně a ke každé z nich mám max. 3 balení nábojů a to jen proto, abych nemusel platit dražší náboje na střelnici.
Ja jsem an tom podobne. Ale exituji lide, kterym 3 baleni naboju staci tak na deset minut na strelnici 🙂
Článek více vychvaluje policistu, než aby hodnotil jak je možné, že si u nás někdo pořídí několik zbraní a větší počet munice. Takové koníčky by zákon vůbec neměl umožňovat. Jak je také možné, že stát nebo policie neevidují jaké zbraně kdo vlastní a proč není zákon, jaké zbraně a kolik může soukromá osoba vlastnit.
Uvádí: zadím není podezření na snahu spáchat trestný čin. Takové podezření není téměř nikdy, dokud ho pachatel nespáchá.
Samozrejme, ze PCR eviduje jake zbrane kdo vlastni. K koupi drtive vetsiny palnych zbrani potrebujete primo povoleni vydane PCR. Zbytek sice muzete volne koupit, ale musite danou zbran nasledne na PCR prihlasit.
Opět vykácíme zeleň a místo ní postavíme železobetonová monstra. Co na tom, že už tak přehřáté centrum se ocitne v létě v rozžhaveném kotli. A to nepočítám úžasnou dopravní dostupnost a ještě větší přetíženost dopravy. Jako by nestačil úžasný pirátský nápad s navrácením tramvají na Václavák a dalším zbrzděním dopravy po magistrále, která je už dnes ve špičce jako parkoviště. Mě by zajímalo, kam na ty nápady chodí a co za tím vězí.
Jakou zelen? Pokud neco, tak se naopak do prostoru zelen dostane 🙂
A co se magistraly tyce, tu je treba zrusit co nejdrive. Nebo aspon zuzit na jeden, maximalne dva pruh(-y) v kazdem smeru.
Hodne nepopularni nazor, ale coz: Co takhle najet na severskou kolej a kazdy dalsi byt jez by osoba (at uz fyzicka ci pravnicka) vlastnila zatizit masivni dani z nemovitosti? Tak vysokou, aby se jednoduse nevyplatilo vlastnit vic nez jednu nemovitost k bydleni? Zaroven by se prodej takto zatizenych bytu mohl osvobodit od dane z prodeje nemovitosti. To by dle meho byl vcelku solidni podnet k prodeji "investicnich" bytu.
To sice dávat může, ale kdo se takhle sprchuje? Navíc, neznám nikoho, kdo by neměl perlátor, úspornou hlavici atd....
200 litrů je zhruba plná vana (a ani to ne, obvykle bývá tak 160 litrů). A zkuste si do ní stoupnout a normálka se osprchovat. Bude plná tak ze čtvrtiny.
Schválně se podívejte na odkaz, jsou tam i orientační čísla (je to statistika, tedy průměr) toho, kolik vody na co spotřebujeme. Pro sprchování tam je nějakých 40 litrů.
Ale pokud Barceloňan potřebuje na sprchu 200 litrů a zároveň druhý chce v okolí pěstovat rýži, tak se nedivím, že nemaj vodu. Holt si musí postavit víc zásobáren (tedy nádrží)...
Tak 40 litru na sprchovani se rovna dvou minutam pod sprchou. Coz, kdyz se nad tim zamyslim, tak nejak odpovida. Schvalne si to nekdy zkusim stopnout :)
V článku se píše, že 200 l vody spotřebuje člověk během 10 minut sprchování. Naprostý nesmysl. Spotřebuje tak 20l.
Limit spotřeby 200 l na den / osobu je stále štědrý. Běžně člověk spotřebuje do 100 l / den a bez omezování. V tom je i WC, mytí nádobí, praní apod.
Ale samozřejmě to sucho v Katalánsku je enormní, jen informace zkreslené.
200 litru behem deseti minut je litr kazde tri sekundy. A to moje sprcha na plny prutok da. Tudiz to rozhodne je realne.
citace...."Obyvatelé Barcelony a dalších zhruba dvou set okolních obcí, kterých se stav nouze dotýká, nyní mohou denně spotřebovat maximálně 200 litrů vody, což – pro zajímavost – člověk běžně spotřebuje například během desetiminutové sprchy.
A pokud bude sucho pokračovat, vláda hrozí, že bude muset denní spotřebu vody omezit až na 160 litrů na člověka. Debatuje se rovněž o snížení tlaku vody v domácnostech.
Prosím???? Kde na to autor přišel? To se sprchuje hasičskou proudnicí, puštěnou naplno?...
Jen pro zajímavost, v České republice klesla spotřeba vody od roku 1989 o 45,5 %. Tehdy dosahovala hodnota až na 171 litru za osobu a den. V roce 2021 to bylo jen 93,2 litru a v roce 2020 dokonce jen 89,2 litru, v roce 2019 pak 90,6 litru na osobu a den.
Takže u nás jsme na polovině toho, co v Barceloně považují za "strádání a nouzi"....🙂
Na prvni pohled se to zda jako nesmyslne vysoke cislo avsak vicemene to odpovida skutecnosti. Aspon mou sprchou, pokud otevru baterii na plny prutok, opravdu cca litr kazde tri sekundy protece. Coz dava onech 200 litru za deset minut.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Do roku 2050 - 70 let pote, co poprve vysokorychlostni vlaky vyjely v Evrope. A skoro 90 (!!!) let pote, co poprve vyjel Shinkansen v Japonsku. To je super zalostny vykon.