• Poslední rok a půl mě tak nějak nepřesvědčil o tom, že by učitelé měli dostat přidáno. Uznávám, že je to pro mnohé náročné povolání, nicméně, když si spočítám, kolik volna učitelé mají a hlavně dlouhou mají pracovní dobu, zastávám názor, že stávající platové ohodnocení je více než adekvátní. Dlouholetý kamarád je učitelem na gymnáziu. Do práce chodí na 8. hodinu a téměř pravidelně je ve 14 hodin doma a zbytek dne má pro sebe. Někdo sice bude argumentovat přípravami a dalšími aktivitami, to se ale vše dá zvládnout v pracovní době ve škole. Písemky a přípravy si chystá v okénku (volná hodina) a nebo o přestávce. Pokud studentům zadá samostatnou práci, může písemky opravit i v hodině. Jeho pravidlo je, že si práci domů zásadně nenosí a docela se mu to i daří.

    Vláda by se spíš měla zaměřit na zvýšení platů například nezdravotnického personálu v nemocnicích. Druhý kamarád dělá v nemocnici správce počítačové sítě. Prakticky musí být 24/7 na příjmu, protože nemocniční infrastruktura spadá do kritického provozu a musí fungovat nonstop. Za všechny ty činnosti, co musí zvládat, dostává tabulkový plat 25 tisíc korun hrubého, což je pro člověka s vysokoškolským vzděláním absolutní výsměch. O nějakých odměnách si mohl nechat zdát, není přece zdravotník a tím pádem ani nemohl pracovat v rizikovém infekčním prostředí. Nicméně, dle jeho vyprávění se počítače na COVID jednotkách opravovaly nejspíš samy a tonery v tiskárnách měly samodoplňovací schopnost... To ale jen k zamyšlení o spravedlivém přístupu a jednání s lidmi...