Když začala válka na Ukrajině Fico nebyl předsedou vlády. Teď se stará aby Slováci měli dost plynu. Až Ukrajina zavře kohoutky budou možná další demonstrace a my si jako obvykle zase připlatíme.
Fico se měl už dřív starat aspoň tak jako naše vláda, aby se Slovensko mohlo odstřihnout od plynu z Ruska. Neudělal to a teď musí žebrat u hlavního nácka a vystavovat se opovržení, hanbě a možnosti trestního stíhání.
Nevím, mě matematika jde a baví mě.Dokonce si myslím, ze velký podíl na tom měl učitel/é, které jsem měl.. Přesto jsem byl jeden z mála, kterým matematika šla a asi jediným koho opravdu bavila..a to je spor s Vaším tvrzením.
Moje "tvrzení" je spíš dotaz k zamyšlení. Moji učitelé matematiky (pokud je mi známo) mezi spolužáky nenadchli pro studium tohoto předmětu nikoho.
Pokud jste ale měl stejně jako vaši spolužáci tytéž dobré vyučující a jediným nadšencem jste vy, asi bude odchylka od normy (kterou určuje většina) ve vás. (nemyslím to zle)
Tak někdy ano, někdy ne. Ale deskriptivní geometrie není úplně totéž, co geometrie v matematice a má také úplně jiný účel. Předpokládám, že budete architekt. Otázka je, jestli jste porozuměl důvodu, proč se učitelovi nelíbil ten váš logičtější postup. Může to být jeho hloupost, ale stejně tak to může být vaše nepochopení.
Možné je obojí.
No, zrovna v geometrii může být postup docela zásadní. Já se totiž setkávám s vašimi slovy poměrně často. Většinou pocházejí od lidí, kteří matematice moc nerozumí a domnívají se, že učitel je blbec a oni naopak nalezli nové geniální, nebo alespoň učitele ve své malosti přesahující řešení. Velmi málo kdy je tento laický dojem založen na skutečnosti a týká se v drtivé většině případů pouze prvního stupně. To, že dojdete ke správnému výsledku opravdu nutně neznamená, že jste postupoval správně. Správný výsledek je důležitý v počtech. V matematice je důležité, jestli jste pochopil způsob, jakým se k němu univerzálně dobrat.
O aritmetice bych se s vámi nepřel, ale v geometrii je v některých případech spousta cest, jak se dobrat cíle. Deskriptivu jsem měl na výšce na rozdíl od značné části spolužáků (a na rozdíl od zmíněné aritmetiky, pro niž nemám pochopení...) celkem rád a vím, že není jediného řešení.
Tak to vypovida spise o charakteru jedne ucitelky nez o zbytecnosti skolstvi.
Ano, nechal jsem příliš prostoru této konkrétní učitelce. Jsou i učitelky a učitelé, na které rád vzpomínám, bohužel tato persona není jedinou psychicky narušenou dobračkou v učitelském sboru. I já ze své základky znám několik podobných případů v různém stádiu rozkladu osobnosti (díky Bohu ta duševně nejpostiženější mě z ničeho neměla, ale byla nechvalně vyhlášená). Jenže jsou to právě učitelky, kdo vytváří pocit ze školy, kdo vyučuje daným stylem oblíbeným či nic nezanechávajícím a proto k celé kritice školského systému podobné "XXX" patří.
Mohl byste konkrétně napsat o jaký postup v matematice šlo a jaký alternativní a logičtější postup jste navrhl? Ale prosím opravdu přesně, abych mohl posoudit pravdivost vašeho tvrzení a oprávněnost vašeho rozhořčení.
Omlouvám se, ale opravdu nemohl. Jedná se o předchozí školní rok a pamatuji si di jen, že šlo o geometrii - na střední škole. Schválně jsem se na to právě teď ptal syna, ani on si nevybavuje o co přesně šlo, nicméně prý nejde o ojedinělou záležitost.
Je třeba se co nejdříve naučit mozek ukládat do paměti. Bez tréninku paměti člověk jen hloupne. Bez tréninku paměti na ZŠ žádnou VŠ a specializaci nezvládne. Nenaučí se totiž učit se.
Naprosto souhlasím. Je ale potřeba učit věci potřebné pro dnešní život a ne (s trochou nadsázky) vyučovat mineralogii za účelem seznámení mláďat tlupy, jak si vyrobit z pazourku pěstní klín.
Ano mění. a vyžaduje mnohem vzdělanějšího občana a ne hlupáka, který si nepamatuje ani základní data.
Dnešní svět vyžaduje jiné informace a jiný přístup k nim. Na to ale škola žáky nepřipravuje. Neučí je pro jejich život, ale pro splnění osnov. Například v dějepise nenaučí souvislosti, ale jen data. Syn byl nešťastný, když brali první světovou válku, protože nechápal souvislosti. V krátkosti jsem mu vysvětlil příčiny jejího vzniku (což slyšel poprvé, neb učitelé na takové zbytečnosti nemají čas) a najednou se mu rozsvítilo. Totéž v matematice. Tam je zase nutí používat jeden z možných postupů a běda když se použije něco logičtějšího. Nemáš správný (tedy ten jediný, který jsem přednášel) postup, škrtám i správný výsledek. Takto bohužel funguje naše školství. Zupáctví, biflování bez souvislostí, rychle probrat osnovy, protože toho musíme stihnout moc.
A divila byste se, kolik takových tupců co je nebavilo toto biflování dnes neví, v jakém století vládl Karel IV. Prý to k životu nepotřebují. Baví mně kvízy, a vím, že bez znalostí ze ZDŠ, jsem starší ročník, bych to nedal. Většinu z historie, přírodopisu, zeměpisu, ( krom lží komunistických osnov od války), vím právě vše ještě dnes ze základní školy.
Taky chodím na kvízy, jsem i jejich moderátorem a autorem otázek. Sebereflexivně ale musím přiznat, že se jedná de facto jen o memorování nabiflovaného. Tento váš příměr nijak nepodporuje myšlenku důležitosti našeho školského systému pro život.
Ja si osobne nemyslim, ze by 95% deti skolu nenavidelo. Nasi vnuci a i vnuci sousedu chodi do skoly radi, uz jen proto, ze tam maji kamarady. Obcas sice brblaji, ze se jim neco nechce ucit, ale jeste jsem od nich neslysela, ze by do skoly jit nechteli. A loni ten prvnacek mi neustale vypravel o pani ucitelce, jak je krasna, jak vsechno umi nejlepe, az jsem se tomu divila. A musim rict, ze cist a psat se naucili az ve skole, v predskolnim veku jsme je to neucili. A vnuk meho bratra se zucastnil i nejake mezinarodni souteze ze znalosti chemie a biologie a vubec neskoncil spatne, tak zase tak spatne je to ve skole nenaucili. Syn od kamaradky zase nekde exceloval v matematice, po rodicim, jak sami rikaji to ale nema, snad se to naucil ve skole. Opravdu je to s nasi skolou tak spatne?
Chodí děti do školy rády i kvůli kamarádům nebo jen kvůli nim? Spolužáci nejsou hodnocenou součástí školského systému. Můj starší syn se naučil sám od sebe číst ve 4 letech z SPZ zaparkovaných aut. Po nástupu do školy se nudil, což učitelky nelibě nesly. Mladší syn se sice všechno učil s ostatními spolužáky, měl ale zase smůlu na učitelku, která prokazatelně protěžovala děvčata před kluky, dělala si z žákyň donašečky, dozorkyně i dohližitelky nad vykonáváním trestů. Například za mluvení O PŘESTÁVCE!!! museli kluci a jen kluci dělat i několik set dřepů denně. Syn si pochvaloval, že bude mít vypracované nohy a jen díky tomu jsme tuto učitelskou šikanu odhalili (věřte mi, že nepatřím ani náhodou k oné skupině rodičů, terorizující učitele při bezostyšné obraně svých robátek). Tohle je sice o jednotlivci s ne o systému jako takovém, nic to však nemění na diagnóze učitelek, které vlastně vytvářejí školu a její atmosféru. Už můj otec blahé paměti mě varoval slovy: "Mladej, když si vezmeš za ženu učitelku, budeš celej život po škole!".
Nechci spekulovat o tom, jak velké procento dnešních dětí školu nenávidí. Za sebe můžu říct jen to, že já jsem ji opravdu nenáviděl. A to jsem prošel celým systémem od jeslí po vysokou školu. Autor se ptá, k čemu je dětem znalost letopočtů, případně snad vzorců a dalších dat. Dětem k ničemu, ale podle něčeho přeci musí být (?) žáci hodnoceni. Spousta učiva se přednáší jen kvůli pochopení dalšího učiva (téměř citace slov mé středoškolské profesorky), aby toto navazující učivo mohlo být zapomenuto. Kdyby aspoň učitelé vysvětlovali studentům a žákům, k čemu je možné takovou znalost využít, ale i na takovéto dotazy mi vždy bylo odpovídáno, že je to součást vzdělání daného stupně školy. Tedy - je to v osnovách, tak drž hubu... Bohužel, ze své zkušenosti mi nezbývá, než s autorovou myšlenkou souhlasit.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Však tam sedí !!!!
3 odpovědi
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Lháři.
1 odpověď