Já bych měl čistě technický dotaz, jak je to založeno, plošné pasy nebo piloty, protože pokud zde může řeka mít rychlost při záplavách odebere zeminu klidně 2 m do hloubky díky vírům okolo těch betonových základen. Tedy jedinou možností je pak hlubinné založení na pilotách, ale to by bylo skoro o 0,7 mil dražší
Tak údržba je průběžná, takže ten příklad co jste uvedl je extrém..
Proč pořád brečet a koukat na západ, někde se mají lépe a někde zatraceně hůře.
Ano, ale i extrémy se dějí. Já se nebudu koukat na západ až nás přestanou srovnávat ti nahoře, a ano jsou země kde jde doslova o život, ale tam buď auta nemají vůbec nebo to tam vůbec nikdo neřeší emise a mají daleko přízemnější starosti. Jde mi o to, že podvody s emisemi nejsou nová věc, ale nyní se někdo probere a bude nás školit pomocí mobilních měřících stanovišť, proč to není, i když Vám vadí ohlížení na západ, jako v Německu, jste certifikovaný autoservis a můžete dělat i stk a emise a pokud něco nefuguje rovnou Vám to opraví. U nás to je neustále průběžná hala na peníze, mě na STK nikdy neodhalili střední závadu, ale do pár měsíců přišla no proč, protože oni si jen posvítí na několik věcí, kryt sundat nesmějí a pokud Vám to nehulí jedete směle domů o pár tisíc lehčí, to už větší prověrku udělá autoservis.
Nemusíte kupoval nové a pokud je třeba generální oprava motoru tak.se výplati téměř vždy když myslíte že máte poklad a nechcete jiné
A lepší mzdu vám nikdo nedá, musíte si ji vydělat, stejně jako já
No ono dnešní auto, to je spotřební věc a je zázrak, když se o ně staráte a dá 20 let. Motor si můžu i koupit jiný nebo GO atd. ale pak stejně přijdete na to, že je potřeba udělat komplet podvozek brzdy a už se to nabaluje, cifra roste a Vy už nemáte chuť to řešit, koupíte novější. A pokud se bavíme o mzdě, jako živnostník si to musím stejně odpracovat, takže vím o čem to je, ale na druhou stránku věci, proč si západní země mohou dovolit více nových aut a převážná většina našeho národa jezdí ojetinami, to je indikátor, že na to není, tak nemusí nikdo přidávat mzdu, ale je třeba snížit životní náklady. Je mi jasné, že se to stejně promele a jezdit budeme, jak se dá a na co máme, takže jsem v klidu.
A proč nevyměnite vadnou součástku, když to auto chcete dále provozovat?
Pokud to jde vyměníte např. vstřiky a pokud to je rentabilní, ale pokud by to znamenalo GO motoru, tak pokud ten motor jen lehce kouří jezdí většina dál. A ano pokud to hulí jak fabrika, je to problém a už není o čem se bavit, ale to je evidentní a na to nemusí Policie dělat měření, kolikrát se stačí projet za některými jedinci, jenže dnes se vše musí dokazovat, tak vymysleli mobilní meřící jednotky. Zde narážímě na životnost dieselového vozidla/ motoru a pokud žijeme v zemi kde nadpoloviční většina nemá průměrnou mzdu a kde nové auto v nějakém standardu stojí 600000 Kč a více , tak jsem u jádra pudla přeci, zkrátka pokud jste člověk, co platí složenky a hypotéku apod. tak si na nové neuštříte a tím pádem kupujeme a dojíždíme starší vozidla a je jasné, že tam ty emise budou horší, protože dochází s přibívajícími km k degradaci a opotřebení motoru. Takže opět se opakuji dejte nám lepší mzdy a budeme mít nová auta.
JJ další buzerace, měl bych vzkaz tam nahoru, dejte nám lepší mzdy a budeme si kupovat nová auta. Kolik lidí v ČR dojíždí starými ovcemi s nesmrtelnými 1.9 TDI do práce. Jelikož to prošlo na emisých a kontrolách, tak směle jezdíte, protože to žere kolikrát pod 5L/100 km a je jasné, že si ji chcete nechat, ale motor má nalítáno přes 250000 a ejhle vstřiky už nejsou, co to bývalo, váha vzduchu občas blbne apod. Auto zahulí a už si Vás tihle lidé s nápisem pomáhat a chránit stáhnou a dávají pokutu. Ve finále to auto jelikož je 20 let staré a odjelo si své, tak je více ekologické než nějaký novodobý vexl s emisemi 0, ale tak přicpaným motorem, že každou chvíli na něm něco měníte, hlavně že má DPF, které nás chrání před peklem. Jen tak dál vládo trestat a buzerovat, to si dejte jako heslo v koalici do voleb.
Jak sám píšete,zastupci ČKAITU na ministerstvu jednali,nabízeli sve lidi, ministerstvo nereagovalo. Tskže házeli hrach na stěnu. To však nebyla výtka jim, ale ministerstvu, tedy Bartošovi! Holt.dobře placení ministerští si do toho přece nenechaji kecat❗️A co se týka developerů, ti maji ochočené jak spravni tak mistni organy.
Nevidím to tak jednoduše jako Vy, ano zprvu se to zdá, že si dělají, co chtějí, ale já už to vidím tak, že oni v té změti paragrafů se nevyznají prakticky, respektive nedokážou přenést paragraf do praxe a implementovat to na stavařinu, aby bylo jasně, stručně a výstižně vše pojato a hlavně ty paragrafy by měl průměrný člověk pochopit, ale to kolikrát nelze. Ono když to člověk čte (stavební zákon), tak ano jsou tam jasně daná jistá pravidla, ale pak tam jsou takové šedé zóny, které si můžety vyložit po svém a je to nic neříkající. Do toho jim ještě vstupují nařízení z EU, které musíme dodržovat, protože to máme za povinnosti (vzniklo vstupem do EU a podpisem smlouvy), takže suma sumárum v tom spíše vidím jak neznalost lidí na ministerstvu, tak dnešní složitost. A chápu, že to působí jako hrách na zeď, ale nemyslím si, že by to rozuzlení bylo až tak jednoduché. Mě spíše vždy fascinuje, jak ti politici obhajují neobhajitelná pochybení...
Připominky jsou jedna věc, ale pokud se na ně nereaguje tak jházeni hrachu na stěnu. Konzultace je, kdyz se o těch připominkach jedná.
Prosím pěkně zástupci ČKAITU s ministerstvem také jednali, zde mě pouze chytéte za slova (doporučuji zadat do vyhledávače, co to ten ČKAIT je), i kdyby na krásno poslali jen připomínky, tak jakožto komora musí být na ministerstvu vyslyšena. Zároveň jim nabízeli člověka, který jim bude k ruce při vytváření zákona, bohužel to ministerstvo nevyužilo. Bohužel ta komora je zda dost často opomíjena ač si o ní myslím své, ale rozhodně tam sedí lidé, kteří se stavebním zákonem pracují nejvíce a sdružuje projektanty, stavbyvedoucí, techniky a má přímou vazbu na ČVUT či VUT tedy i akademický směr, má právní oddělení a tím pádem rozhodně o problematice stavebního zákona vědí více než nějaký developer, který má maximálně lobisty, i když vím, že dnes i developer má svoje právníky, kteří o těch zákonech ví hodně, ale jim jde pouze o to, aby svůj záměr postavili a nekokuají úplně na dotčené orgány atd....
Co myslite tím od začátku? Kolik udělali konzultací se SÚ, architekty, stavebnimi firmami po zahájeni projektu? V dubnu , v červnu už bylo pozdě❗️
Běžte na ČKAIT (obdoba je také ČKA, neplést jednou jsou inženýři a jedno architekti) a zjistíte, že ten to přípomínkuje už roky, již od doby kdy na tom započala Dostálová až po nýnější podobu. Samozřejmě spousta věcí se upravila, ale za mě největší chyba je v tom, že zavedu - li zákon a paralerně s ním má jít digitálně portál stavebníka, musí věci být odladěné a né to zkoušet natvrdo. Měla být přechodná doba delší, kdy to mohlo jít po staru a nevím za čím se Bartoš hnal.
Víte, když všichni připomínkovali na začátku, že je to ukvapené a nyní se tu zase někdo vymlouvá, to je vidět, že politici ve té mase zákonů už dávno sami nevědí, která bije a jak s čím pracovat a rozdávají to náměstkům a ty zase svým zaměstnancům tzv. systém padajícího lejna a ten nejníže postavený musí něco vymyslet. Nyní už je zákon v plastnosti a portál stavebníka "(ne)běží", otázka nyní stojí jinak, jakou nejrychlejší změnu je možné provést, aby povolení fungovala. A jistě to nebude úpravou portálu stavebníka, který vykazuje fatální chyby a ať si Bartoš říká, co chce, respektive měl by si to jít zkusit 🙂
No vzhledem k tomu, že se mě to týká jako projektanta, sdělím zásadní úskalí a proč to nefunguje, protože se seběhly 2 věci, účinnost nového stavebního zákona, pro zajímavost nový stavební zákon cca 335 paragrafů a původní cca 195 paragrafů, tedy to určitě nepřispívá ke zjednodušení a další věc je portál stavebníka, který není úplně intuitivní a musíte mít nějakou praxi, abyste věděli, co kde máte vyplnit a jak. Navíc portál stavebníka byl proveden horkou jehlou a prováděcí vyhlášky rovněž. Tedy, co mohlo nastat chaoz, za mě to mělo být o půl roku odloženo a pan ministr jako většina vlády nemá ani základní ponětí o tom jak to celé funguje a co musíte obsolvovat v ČR. Bohužel ta panika, kdy většina projektů se podala po staru byla oprávněná...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Hm glosa je to pěkná, ale upřímě běžte se zeptat velikých stavebních firem, tam jedou úplatky v řádech milionů až desítek miliónů na zakázce, najděte si 10 největších a tam to funguje. Zasvěcení ví a přijde mi, že už kradou více než politici. Ono se to jen přesunuje jinam. Nejhorší je, že i kolikrát pracovnící ministerstev se na tom podílí a těch sfér kde to tak je.... radši nevědět. Taky je trochu divné, když za 20 let tady spousta firem zbohatne nevídaným tempem a dříve to byli kolikrát i běžní lidé, majitelé a najednou mají majetků za stovky mil. Nevím kolik indícií běžně smýšlející člověk potřebuje, aby pochopil kdo a kde :)