Jsem stejného názoru, v tištěných spojích je spousta zlata i ne všechna elektronika nedosluhuje, vím, že rozebrání a hlavně doprava zpět je dražší než ji nechat shořet, ale zajímavá by byla i výzva ji přesunout na oběžnou dráhu měsíce, tam by mohla posloužit i ukázat možnosti takové operace ,poskládat stanici u Země a přesunout ji, než se o to pokoušet tam, stejně k tomu v budoucnu dojde.
Viz má odpověď p. Cesnekovi.
No proč ji raději nezakonzervuji a neposlou na vyzsí orbitu? Kdyby náhodou ....nebo neposlou do vesmíru? ......
Zakonzervování na LEO znamená, že stanice tak jako tak nakoenc spadne. Poslání na vyšší orbitu nic nevyřeší. Jen spadne o trochu později. Ona atmosféra sahá tisíce kilometrů od Země. Sice ne nějak zásadně hustá, ale molekuly vzduchu tam jsou. A ty způsobují sice nepatrné, ale zpomalování všeho na orbitě. A bude to sice trvat 100 let, ale nakonec všechno spadne.
Druhý problém je neřiditelnost. Hrozí srážka s doslova čímkoli. A výsledek jsme mohli vidět ve filmu Gravitace. V extrémním případě by mohlo v případě větší srážky dojít k rozpadu celé stanice a nakoenc i nabordelení celé orbity a znemožnění letů skrz obrovský pás mezi cca 51 jižní a severní rovnoběžkou.
Poslání do vesmíru by bylo extrémně drahé. Zatím to neumíme. První kdo se pokouší získat podobnou technologii je právě SpaceX. Ovšem, byť jim věří hodně lidí, včetně NASA, mají před sebou ještě dlouhý a náročný vývoj. A i tak budou schopni do vesmíru posílat vysoké, ale stále jen desítky tun. ISS má cca 400 tun. Už jsem před pár dny dělal jeden rychlý výpočet. A z něj vyplynulo, že i jen odeslání ISS zhruba k Měsíci by znamenalo náklady kolem 2,5mld dolarů a vyšší. Odhad je v podstatě jen za vynesení potřebného paliva. Vyžadovalo by to vynést stovky tun paliva (dnes umíme vynést na orbitu najednou náklad kolem 30tun, a to za cenovku kolem 150-200mil. dolarů), vyvinout nové motory, zpevnit celou konstrukci ISS, protože ta nebyla stavěna na vysoké zrychlení, možná odstínění stanice, aby během přeletu nedegradovala tolik, že by hrozil rozpad během cesty.
Nebo můžeme zbrzdit ISS o pár desítek m/s.
A proč na rozdělení? Že to dělá dobře tak ji úřady budou likvidovat?
Antimonopolní úřad je tu od toho aby posoudil, jestli nějaká firma nemá ve svém oboru příliš dominantní postavení. Což se teď u Alzy může docela dobře stát. Ale ano, uznávám, že nevím, jestli má úřad právo dohlížet pouze na slučování firem, nebo i na tyto situace, kdy se někdo stane dominantní ukončením činnosti jiného.
Tak si říkám, že to je pomalu na šetření antimonopolním úřadem. Alza je zralá na rozdělení. Vždyť jakou má po konci CZC konkurenci? Doslova Datart, Mironet a TS Bohemia. Co ještě s celostátní působností? Mall skončil, CZC končí, Okay končí, Electroworld končí, Euronics skončil, Kasa už taky snad prakticky nefunguje... Trh s elektronikou se slušně v posledních letech vyčistil. Obří Alza a asi 3 konkurenční firmy s souhrným obratem na úrovní kotníků Alzy.
Jako na Alegru občas nakupuji, na nějaké drobné věci je to super, nahradil jsem tím vše za čínský Aliexpres. Velkou nebo drahou elektroniku bych si tam ale fakt nekoupil a na to jsem měl CZC rád, měla přehledný eshop jako Alza. Alegro je balast všeho bez filtrů a pokročilého hledání. Ale dalo se to čekat, když se to prodalo Polákům jak to dopadne, ale pořád máme alternativy tak je potřeba podporovat je 🙂
Však Allegro je polský Aliexpres. Většina prodejců nakupoje na Alibabě, stejně jako prodejci na Aliexpresu.
Asi mi něco uniká. Jak může kdokoli na dávkách dostat jakýkoli důchod? Podmínkou nároku je, že 35 let člověk pracoval a odváděl příspěvky do sociálního systému. Takže pokud tuto dobu nepracoval, nedostane důchod žádný, a bude dál odkázán na dávky až do smrti.
Takže tady je řeč o té skupině lidí, kteří odpracovali povinnou dobu, a zbytek času pobírají dávky. Pak se ale důchod bude počítat z výdělků za odpracované roky, že?
a nebo jde o důchod pro lidi v plném invalidním důchodu.
Mám dojejem,že Adolfa taky mohl v 1. SV někdo sundat a jak to dopadlo.
Jojo. To známe 😄 :
1924 n.l. - Hitler byl propusten z vezeni o ctyri roky drive na cestne slovo, ze se uplne zmenil a ze s nim uz nebudou zadne potize.
1933 n.l. - Nemecke hospodynky zjistily, proc se ten blaznivy tapetar s knirkem uz nikdy nevratil, aby dodelal svou praci.
1933 n.l. - Hitler zalozil Treti risi a vyhlasil, ze bude trvat tisíc let. S vyvojem udalosti se ukazalo, ze se sekl jen o 988 let.
1938 n.l.- Velka Britanie a Nemecko podepsaly mirovou smlouvu, cimz odvratili i to nejmensi nebezpeci vzniku Druhe svetove valky.
1944 n.l. - Hitleruv slib, ze kdyz vyhraji valku, dostane kazdy Nemec Volkswagena se ukazal byt slabsim stimulem, nez Vudce ocekaval.
Moje teta co byla v koncentráku by vám pověděla jak byli Němci lidumilové. Hlavně Mengele. Jak chodil mezi ženami v naleštěných holínkách a s úsměvem si vybíral oběti na pokusy.
Faktem je, že je třeba rozlišovat mezi SS (Gestapem, Stranou) a wehrmachtem. Wehrmacht byli běžní odvedenci z ulice. Ty sebrali někde na ulici asi jako dnes v Rusku nebo na Ukrajině, dali mu zbraň, náboje a poslali do kafemlejnku. Ten, když měl kliku, se z toho vzpamatoval dřív, než byl zastřelen, nebo zajat. A i pak měl jedinou starost. Zůstat na živu. ten rozhodně neměl myšlenky na nějaké sadistické jednání.
Proti tomu SS byli nejkovanější parchanti. Sadističtí (jiné slovo pro záchod). Snad i cvičení v sadismu. Ti se v tom vyžívali a patřili mezi nejhnusnější tvory chodící po zemi. A mezi ně patřil právě i ten Mengele a jiní hlídači v táborech. Ti páchali ta největší zvěrstva.
Jistě výjimky se našly v obou složkách německé armády. Ale obecné rozdělení platilo.
Čím konkrétně vyzývají ke kapitulaci před rusáky?
Tím, že požadují zastavení bojů. Jediný, kdo by přestal střílet by byli Ukrajinci. Rusáci ne. Nemají důvod. Tím, že požadují aby Ukrajina jednala o míru. Je fajn, že by Ukrajina jednala, ale to se fakticky rovná bezpodmínečné kapitulaci. A jak si ji představují rusáci nám už mnohokrát řekli. Takže buď Babiš a jemu podobní ví něco víc, pro nám to ale neřeknou je záhada, nebo prostě chtějí pomoct rusákům. Rozhodně by nepomohli Ukrajincům.
Teda lidi. Mám s asistentem na pruhy pravda jen jednu zkušenost, ale nijak dramatickou. V práci máme služebni scaly. A ano, zasahuje do řízení, ale jen tak, že kdybych mu nepomohl, tak se stejně nevyhne. A naopak otočení volantem zabráním dvěma prsty. Co to máte za auta, že se to s vámi pere? Můj (a kolegů) dojem je spíš o tom, že tím pootočením volantem dáva spíš auto vědět "řidiči, měl bys něco dělat". Připadá mne to spíš jako lehký force feedback na volantu k PC. Občas jsem i přemýšlel, jestli vůbec zafungoval, nebo ne, jak je slabý. Rozhodně mne volant nevytrhne z ruky, rozhodně mne neposlal do protipruhu.
Všichni pracující by měli mít více. Zlínský kraj: pečovatelky, prodavačky, administrativní pracovnice 24.000 hrubého, nějakých 4-6 tisíc navíc za svátky , víkendy, noční.
Já- nákupčí ve firmě 30.000,-, Manžel vedoucí výroby 35.000 hrubého... Kolegyně: kalkulace, modeláři, 30.000 hrubého.. Spousta lidí chodí do práce za mzdu, která nestačí pokrýt náklady na bydlení a jídlo. Není z čeho spořit. 4 členné rodiny.
Učitelům vyšší platy přeju, jako ovšem VŠEM pracujícím.
Kluci ve firmě ve výrobě 26.000,- . Žalostné....
Co by se asi tak stalo, kdyby VŠEM stouply platy a mzdy? Dejme tomu o 10%? nejpozději do týdne by skokově stouply ceny všeho o 10%.
9
Sledujících
0
Sleduje
9
Sledujících
0
Sleduje
evropa je pro vás významná a spějeme do ráje - já to vidím ale úplně jinak
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Tak to vaše "nesporné" je evidentně sporné. Máme tu dva názory. Jeden názor podložený nějakými čísly a druhý.... no prostě názor. Čím ho podpoříte? V tuto chvíli vyhrává ten druhý.