to jo. Ale kdyz budete mit za 8 let treba 72%, tak to neni na reklamaci, ale to auto je v podstate neprodejny. Je to degradace nejakych 80%. Proto jsou ty zaruky nastaveny na tech cilovych 70% coz je uz temer nepouzitelna baterie. A co s tim autem potom?
Na trhu je dnes už spousta osmiletých EV. Většinou mají SOH kolem 85%, zároveň se ví, že nejrychlejší pokles je v prvních letech. A nakonec, jakou cenu má po osmi letech ojeté spalovací auto? Já teď prodávám sedmimístného solidně vybaveného S-Maxe 2016 a vypadá to na 280 tisíc. Tak co tu řešíte?
njn. je pekny, ale bal bych se ze ve 100tis km bude baterka na 70-80% SOH a uz se to neproda. Pritom zbytek auta by mohl klidne 300tis km
Tak to je samozřejmě lež. A mimochodem, většina automobilek dává záruku 8 let nebo 160 000km, takže kdybyste měl ve 100000km 70% SOH, tak je to na reklamaci. Pro představu moje Tesla Y má záruku na baterii včetně pohonu 8let nebo 192tis km. Je tu třeba SSangYong Torres EVX s LFP baterií, který má záruku 10 let nebo 1 milion km.
To je téměř k ničemu. Mají jich málo,komplikace s vypouštěním apod. To za ten humbuk nestálo.
Pokud se trefí a rusáci je nesestreli, tak je to jen minimum čeho Ua dosáhnou. Biden to rozhodl, teď
už ani nemá cenu vyjednávat. Putin to využije pro
sebe a bude se smát, že muže zase strašit.
Je to jen štípanéc od komára. Strategický k ničemu. Válka za dveřmi, protože to Putinovi uvolňuje ruce. Válka na enec.Jen poměřování svalu.
Nějak vám to blbě řádkuje.
Naprostý souhlas. Pokud Volkswagen uzavře prodej svých šílenosti s elektromotorem, vždycky tady bude tesla nebo čínské automobilky. A současný stav infrastruktury je naprosto dostatečný.
VW v tom pojede dál, nic jiného mu nakonec nezbývá. Jen to musí začít dělat doopravdy a za konkurenceschopné peníze a s normální čekací lhůtou.
78% si nikdy nečichlo. Spolu s naprosto neopodstatněnou nenávistí vůči elektromobilům je to smrtící diskuzní koktejl neználků se smutným životním příběhem a nenavistí vůči autům.
Ještě pořád mám doma spalovacího S-Maxe. Tím jet je absolutní pravěk a utrpení. A to jsem si dříve myslel že je to hodně dobré auto.
78% si nikdy nečichlo. Spolu s naprosto neopodstatněnou nenávistí vůči elektromobilům je to smrtící diskuzní koktejl neználků se smutným životním příběhem a nenavistí vůči autům.
Pro nás nakonec dobře. Čím méně lidí v EV, tím spíše nikoho nenapadne zavádět nějaké dodatečné daně, tím déle nám zůstane dálniční známka zdarma, tím déle zůstanou nabíječky volné jako teď.
U nás loni inflace 18% a úrokové sazby 7%.
V Rusku nyní inflace 7% a úrokové sazby 21%
Nějaké divné?!
Přitom zde u nás spílali ekonomové ČNB, že nezvyšuje úrokové sazby! Nakonec u nás ti v ČNB udělali dobře a po počátečním křiku a spílání bance nastalo ticho.
Podle čísel, z laického pohledu, by to vypadalo, že u nás škodila vláda a v Rusku škodí centrální banka. Nemělo by se zapomínat, že centrální banky jsou napojeny na MMF a ten je úzce spjat s americkým finančnictvím v kterém má rozhodující vliv FED, který je vlastně vytvořen těmi mocnými US finančníky. Také je nutné připomenou, že Rusko má svojí státní banku, kterou mi nemáme, a ona do jisté míry drží tu jejich ekonomiku.
U nás byla inflace někdy 18%? Že jsem si toho nevšiml.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
I účinnost spalovacích motorů se zvyšuje, takže dnes už diesely dokáží přeměnit 40% energie na pohyb.
U elektromobilů vynechme ztráty při dopravě energie k dobíjecím stojanům a řekněme, že i dobíjení je bezstrátové (což neodpovídá realitě - ale atˇ). Rˇekněme, že vše je bezstrátové a že můžeme využít 100% baterie. Pak je ta účinnost cca 97%.
Jenže váha 55 litrové nádrže nafty je 50 kg, zatímco baterie elektromobilu střední třídy váží 450 kg.
A to je váha, kterou auto se spalovacím motorem do pohybu uvádět nemusí a je tedy jedno s jakou účinností by to dělalo, kdyby muselo.
Proto je argumentace vyšší účinností do značné míry falešná.
2 odpovědi
9
Sledujících
0
Sleduje
9
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Buďte v klidu, účinnost spalovacího motoru se za posledních 20 let nijak zásadně nezměnila. Důkazem tomu je např., že spotřeba naftového osobáku je pořád 6 litrů. Už před více jak 20ti lety jsme měli na VŠ přednášku přímo od škodovky, že s vylepšováním účinnosti spalovacího motoru jsou v koncích. Účinnost spalovacího motoru obecně je cca 35%, ovšem za optimálních podmínek, tzn při konkrétní teplotě, otáčkách atd. Světe div se, průměrná účinnost během normální jízdy je ještě o řád nižší. Proto dnes automobilky nutí do aut mnohastupňové automatické převodovky, aby motor pracoval pokud možno v nejúčinnějším režimu. Ať je to jak chce, je to pravěk. Kdo jednou usedne do EV, ihned to pochopí, pokud má tedy alespoň elementární znalosti fyziky.