Přesně a v zimním období bude chodit pěšky a možná i v létě . No a při takovém nájezdu není věčně doma tak by mě zajímalo kdy vlastně auto nabije že by večer ? A nebo jezdí jen v noci a přes den nabíjí. Omlouvám se je to jen má úvaha.
Od března do září včetně jezdím až na naprosté výjimky z FVE. Říjen + únor je tak 50/50, listopad až leden ze sítě (virtuální baterie). Když ta dojde, tak noční proud pro EV (d27d) za 3.60/kWh včetně poplatků. Obvykle nabijite jen denní nájezd a to zvládnu při odpoledním slunci, když ne, tak víkend to jistí.
Chcete hru s čísly? Pokud byste počáteční investici 422tis vzal a dlouhodobě investoval s celkem průměrným zhodnocením okolo 8%: 422×1,08^(11,4)−11,4×37
−422 = 170tis čistý zisk oproti FVE. Vyplatí se tedy? Hmm
Investovat s 8% výnosem už není bez rizika, kdežto FVE je jistota. Pokud k tomu přistupuje té takto, tak uvedený výpočet platí pro dnešní ceny. Jaké myslíte že budou za 10let? No nižší nebudou.
Takže nám škoda tvrdí, že podle jejich tabulek je v pohodě vyrábět auta za mega aby jezdila 8 let, nebo 160tkm. Opravdu? Tohle je tam meta co jste si dali ? Tak to se nedivím, že jste se sebou tak spokojeni ..
To není životnost ale záruka. Třeba SsangYong Torres EVX a dnes už i Toyota dává záruku na baterii 10 let nebo 1 milion km.
To se šeredně pletete - v letadlech se mění díly po předem daných nalétaných hodinách bez ohledu na jejich stav. Vzpomeňte si na to, až někam poletíte.
Jak jsem už psal - tady nejde o statické zatížení, které je k smíchu. Tady jde o dynamické zatížení třeba při brždění nebo v zatáčkách, které může být řádově vyšší.
To o čem mluvíte je povolené zatížení přívěsem v klidu, nikoliv předepsaná pevnost konstrukce, kterou to tažné musí vydržet (za jízdy)!
Lepené díly se používají běžně třeba i u tramvají či metra a rozhodně se nemění. Je to lepší spoj než svár.
Velmi zajímavé srovnání dvou rozdílných technologií.
Škoda, že nebyla porovnána i energetická spotřeba obou technologií. Předpokládám, že LIDAR bude brát více energie. Pokud však máte kvalitní baterii a motor se točí, asi to nebude hrát roli.
Závěrem.
Ani jedna technologie není lepší, jen se ukázaly limity funkce vizuální technologie.
Spotřeba je nula nula nic, tzn zanedbatelná v obou případech. Za mě by tam LIDAR měl být. Kamery fungují dobře, ale ne tolik za tmy nebo v mlze.
16
Sledujících
0
Sleduje
16
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Žádné škody způsobeny nebyly, jelikož stroj byl bezcenný již před startem.