Je docela rozdíl ujet s autem 1000km bez tankování a 200km. Vím o čem mluvím, jezdím s e-autem. V zimě když topíte, svítíte, jedete svižně, to ani na víc km není. Je to fajn každých 200km hledat nabíjecí volnou stanici, ne všude jsou rychlonabíječky, a půl hodiny čekat.
Ne.. elektrickým autem nejezdíte nebo máte nějaký předpotopní křáp.
Cena spalovacích auto vylétla do nebes, takže ty náklady se celkem vyrovnaly. Teď jezdím Superbem a dnes za Superb dáte v pohodě přes milion. Takže ta Tesla 3 za 1,1 mil. vlastně stojí úplně stejně. S životností bych to neviděl až tak zle, ale tak auto stejně člověk kupuje tak maximálně na 5 let a pak ho pošle dál, takže toto bych neřešil.
Tesla 3 začíná na 980t s DPH.
Tak ty vaše 4Kč/kWh jsou jen za proud, bez poplatků za jistič a za distribuci atd.
Ztráty do 5% nemá podle testů při nabíjení žádný EV.
Tesla Cybertruck spotřebovává podle jejich majitelů 12kWh denně i když je nehybný. A majitelé Tesel nechávají kamery běžet.
Z FVE moc energie nenačerpáte když s automobilem jezdíte, jedině že by během několika hodin kdy FVE vyrábí stále stálo auto doma. A nebo máte baterie, kdy jste zaplatil statisíce za FVE a další statisíce za baterie, a další desetitisíce za Wallbox, takže byste se spalovákem měl předplacené palivo na 500.000 km.
Cena domácího nabíjení u mě je 4kc kWh včetně poplatků zaokrouhlená nahoru.
Ztráty... Nejsem internetový teoretik, auto mám v garáži. Jako příklad uvedu, že při posledním nabíjení dnes (kde větší část proběhla mimochodem z FVE, tedy zdarma a zcela čistě), auto přijalo 27.5kWh. Skrze nabíječku proteklo 29.5kWh.
U Tesly je běžné nastaveno, že Sentry mód je aktivní pouze mimo domov a mimo práci.
Baví mě, jak mě neustále nějaký teoretik poučuje, jak mi to nefunguje. Buďte v klidu, z FVE nabíjím běžně, rád a hodně.
Wallboxy jsou různé. Třeba originální tesla stoji 13500 s DPH. Nutně ho však nepotřebujete a stačí motorová zásuvka, nakonec i obyčejná 230V zásuvka.
Tedy je to nevýhodné. Protože jste neuvedl cenu EV.
Mohu tedy předpokládat, že jste koupil minimálně za 800 tisíc, nebo více. Když připočtu FVE bude to minimálně 1,1 milionu nebo více. Ano FVE vám napájí dům i auto energií. Ale ta cena za auto a elektrárnu je příliš vysoká.
Za 300 000 by jste si mohl koupit auto za 150 000 a za pět let znovu. Bylo by staré, ale těch 5 let by vám vydrželo. Tedy za 10 let by jste zaplatil jen 300 000. I kdyby jste dal 200 000 do oprav tak nikdy to auto nespotřebuje palivo za 500 000.
Pro mě je tedy ekologičtější používat starší auto, které už vymazalo svůj CO2 dluh a nyní je v podstatě více Eko než EV. A do toho nepotřebuji dodatečnou FVE k tomu, abych mohl jezdit.
FVE mám primárně kvůli domu a ne abych mohl jezdit, to je jen třešnička na dortu. Stavba FVE je investice s jistotou výdělku, je to lepší než akcie nebo dluhopisy. Auto stálo 830, před tím jsem měl plné vybavený S-Max, kolik myslíte že takové auto stojí nové, 300 tis? Měl jsem ho z bazaru a i jako čtyřleté stálo 550. Pokud tedy uvažujete bazarově, mohl jsem si koupit ojeté EV, to se dá koupit solidní za 400-500t. A ještě něco. Vaše spalovací auto NIKDY z principu své podstaty svůj eko dluh nesplatí. Mě je jedno čím jezdíte, kupte si třeba Dácii z bazaru za 300, jestli vám to vyhovuje. Mě to vyhovuje takto a ještě mám dobrý pocit že se chovám šetrné nejen k přírodě ale i ke své peněžence. Psal jsem jen proto, že pan nade mnou zjevně šíří nepravdy a to se mi nelíbí.
Souhlasím s vámi úplně ve všem. Můj souhlas je samozřejmě podpořen vlastní, téměř šestiletou osobní zkušeností s EV (BMW i3S, Porsche Taycan Turbo S). Za tu dobu jsem sice nepotkal nikoho, kdo by si EV pořizoval s vidinou úspor, ale každý koníček přeci něco stojí. A nepotkal jsem ani žádného, který by uvažoval o návratu ke “spalováku”. Je ale ideálním souputníkem FVE jako velkokapacitní úložiště energie, a k tomu nádherná zábava. To ale žádnému zapálenému odmítači elektromobility nevysvětlíte😟. … “je to marný, je to marný, je to marný”.
Voltům zdar!
No, já doufám i v ty úspory, ale je to samozřejmě díky dotaci a odpočtu DPH. Také mě to otevřelo poprvé v životě cestu k novému vozu. Jinak ano, jednoho dne bych do EV světa vstoupil stejně, ale později, možná bazarovkou.
do garááží nesmím jen do podzemek. Většina má parkvání i na patro. Revizi za 500 kč ročně, pohoda. Nemám nadrž v kufru ale misto rezervy. A podle zakona vozim system na plněni pneumatiky pěnou a dofouknutí. Za 400 000 km jsem to nikdy nepoužil
Ok. Každému vyhovuje něco. Já dříve měl různá auta na benzín, pak naftu, po LPG jsem nikdy netoužil. Teď mám elektro, které mi maximálně vyhovuje a v kombinaci s FVE je to pecka. Že to bude enormně spořit náklady na provoz pro mě není jediná výhoda, užívám si perfektní požitek z jízdy v kombinaci s absolutním tichem nebo si můžu vychutnávat hudbu, na což doma nemám čas ani rodinné podmínky. Takže, nechť vám to dobře slouží.
takže pod 4kč. Řekněme 3,5 kč za kw. Krat 15 kw na 100 km se rovná asi 55kč na 100 km. Moje SUBARU má spotřebu 1,50 LPG na km. To mi jediná ušetřená koruna na kilometru vubec nepřipadá jako duvod koupit za hromadu statisícu nové auto. a tak to bude vidět i hodně majitelu spalováku. Prostě na to nejsou prachy, ani duvod
Mě je to jedno. Předchozí naftové auto zrálo 8.4l/100km dlouhodobý průměr Ford S-Max 132kW. Cíli při dnešních cenách cca 2.8kc/km. Tesla žere cca 15kWh/100km a jelikož venku prakticky nenabijim, stojí mě km 0-70h. K tomu servis nula. Takže já jsem spokojen, úspora je obrovská. Auto mě vyšlo na 830. LR RWD s tažným. Každý také nemá nebo nechce LPG a co si budeme povídat, to má také své problémy. Nemůžete do garáže, musíte dělat revize, máte nádrž někde v kufru.
domácí spotové cen sleduji. Po pulnoci cena okolo 2,30kč, bez DPH, a k ceně kilowaty je třeba připočítat i distribuční poplatek
Ano, cena je komplet i s distribučním poplatkem. Mám ji s tarifem d27d v čase 22-6h. Auto se běžně nabíjí 1-2h, když přijedu zbdalky vybitý úplně, tak cca 6-7 hodin. Ceny na veřejném AC jsou cca od 6kc (Kaufland) do 8kc, ceny supercharger (DC) jsou cca 10.50-12kc. s DPH bez dalších poplatků.
9
Sledujících
1
Sleduje
9
Sledujících
1
Sleduje
A dojedete také zpět bez nabíjení? Máte štěstí, já dojedu tak k Devíti křížům a jsem bez proudu. S benzínem bez problémů tam i zpět.
1 odpověď
17
Sledujících
0
Sleduje
17
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
A k čemu je to dobré? Když pojedu přes celou republiku, patrně nepojedu hned zpátky. Mimochodem přestaňte se ztrapňovat tvrzením, že vlastníte Enyaq. Ten sice není moc povedené EV (ve verzi 80), ale zase taková tragedie to také není.
1 odpověď