Jak má tedy, podle vás, postupovat učitel, když žák žádné úkoly z principu nenosí?
Jako učitel jsem nad tím přemýšlel dlouhou dobu, nakonec jsem se rozhodl dávat úkoly jen dobrovolně. Když někdo z principu úkoly nedělá, dělat je prostě nebude (nebo si je ve škole opíše) a já s tím stejně ve finále nic nezmůžu. Vymáhání úkolů jsem zkrátka ukončil, povinné úkoly nevnímám pozitivně, nemají podle mě smysl. (Je to samozřejmě věc diskuze.)
Jako učitel jsem se naučil podobným článkům raději vyhýbat, občas mi to ale nedá a když na mě toto vyskočilo na Seznamu, na odkaz jsem klikl. V domnění, že za tak zaujatým titulkem se schovává snaha o získání pozornosti a na závěr autor dodá, že se jen snažil shrnout ty nejčastější a mnohdy nepravdivá klišé, která o mé profesi kolují, jsem si příspěvek přečetl celý. Byla to chyba.
Závěrem jen dodávám, že profese učitele skutečně neobnáší jen to volno v létě a 22 hodin úvazku. Je pravda, že je to velká výhoda, to nezpochybňuji. Ti učitelé, kteří si hodiny jen odsedí, neinovují a jedou v zajetých kolejích, si samozřejmě nezaslouží víc, než mají. Tato skupina učitelů ale rozhodně nikde netvoří většinu sborovny a pokud ano, je na zvážení, zda Vaše dítě nepřihlásit na jinou školu.
Článek považuji za velmi nekvalitní - od A po Z je veden v duchu debaty v hospodě po pěti pivech. Autor manipuluje s fakty - uvádí je ve velmi zjednodušeném úhlu pohledu a jen s minimální vervou dodává, že každá mince má dvě strany.
Za předpokladu, že je učitelství tak výhodným oborem, bych předpokládal daleko větší nával zájemců. Čím to je, že sehnat náhradu za učitele školám trvá i roky?
1
Sledujících
1
Sleduje
1
Sledujících
1
Sleduje
Já jsem to popravdě ve svých společenskovědních předmětech takto vyhodnotil už před dvaceti pěti lety. Jen mě zajímalo, jak to dnes řeší kolegové. Otázkou je matematika, jazyky, kde je potřeba procvičovat kontinuálně, v psaní na stroji úkoly dávám, nárazově tam pracovat nejde.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jsem češtinář a občas samozřejmě přemýšlím, jestli bych úkoly už jen z principu vysokého významu takto obsáhlého předmětu neměl dávat povinně, ale dělám to už několik let tak, že cca jednou týdně zadám úkol k procvičení aktuální látky, případně dohledání něčeho nad rámec standardu (nějaká "zajímavost"). Nemám pocit, že by se tím úroveň vzdělání žáků snížila, ale uvidíme, třeba se mýlím.