Dle statistik máme, jako ČR, jednu z nejpočetnějších policií na světě. Chápu, že je tam spousta plukovníků, ještě možná z minulého systému, kancelářských atd. Efektivnost je velice nízká, jede se hlavně na vydělávání peněz. Potřebujeme totální restruktualizaci policie. Před časem mě na R6 zastavila policie, jsem už skoro šedesátiletý dědek, jel jsem předpisově v novém autě střední třídy. Když jsem se ptal, co jsem provedl, tak prý nic, jen namátková kontrola. Nějak jsem nepochopil, čím jsem si to zasloužil, navíc to není ani demokratické, tohle se třeba v USA nemůže stát. Tak jen další malý příklad, proč takovou policii nepotřebujeme. A to je jen špička ledovce.
Rozumím frustraci, ale v USA rozhodne není zastavení vozidla nejak neobvykle a už rozhodne ne protipravni
Stroje na pokuty. To sedí. Tak jděte dělat něco jiného. Ale má to svá pozitiva, výsluhy, na policajta si nikdo nedovolí, atd. Tak nebrečte. Jsou na tom jiní lidé mnohem hůř.
Tak jděte dělat něco jiného? Ten problém je, že policie nemá dostatek lidí a ty co má tak demotivuje typem práce a nebo úplně sabotuje nábor kvůli špatným podmínkám. To znamená že tímhle tempem nebude policie schopna zajistit pořádek. Pokud mají teda odejít... podle vás policii nepotřebujeme?
A co takhle tam dát všechny ty lidi, kteří jsou na tom hůře? Aha, neprošli výběrovým řízením, protože policista musí být něčeho schopen a má zodpovědnost nebo nemají motivaci dělat tuhle práci. Hmmmm
Presneji receno, "umela inteligence" neni vlastne explicitni algritmus: je to sit, skladajici se z "neuronu", coz jsou pospojovane, vcelku jednoduche prahove funkce. Matematicky jsou to soustavy nelinearnich vzajemne zavislych ne/rovnic. "Uceni" je potom nastaveni jejich parametru na nejakych vzorcich pomoci statistickych metod. Hodnoty tech parametru jsou pak "naucene poznatky". Soustavy parametrizovanych nelinearnich zavislych ne/rovnic pak davaji zajimava reseni pri zmene promennych = reseni problemu. Ne, ze by ten princip nebyla inteligentni myslenka, ktera je inspirovana biologickym mozkem. Ale samo o sobe je to jen kombinace pokrocile statistiky a nelinearni matematiky. V tech systemech ale zadna "inteligence" neni 😉
Well, přesně na tohle děláme na škole projekt, takže si moc vážím bonusové přednášky z IZU na seznamu.
Problém je, že tady začínáme slovíčkařit o významu slova "inteligence", takže bez jasného definování, co pod tímto pojmem myslíme, to nemá cenu.
Nic na tom neni - proste i nektere slozitejsi rovnice maji krasne graficke vyjadreni, kdyz se to slozi do fraktalu, vysledek je uzasny. Svoji roli hraji i symetrie. Ani tyhle obrazky nesouvisi s nejakou inteligenci - proste se skladaji elementy ulozene v pameti podle nejakych pravidel/algoritmu podobne, jako funkce vraci hodnoty podle predpisu. Tot vse - nic magickeho, natoz inteligentniho, v tom neni, i kdyz to muze oku lahodit 😉
Docela odvážné říct na ty algorytmy, že v nich nich inteligentního není. Řekl bych, že tohle je dost velké podcenění backendu těchto generátorů.
Dnesni pravni stav je takovy ze kdokoliv si muze ve vesmiru umistit cokoliv kamkoliv. A ostatni s tim musi zit. Z tohoto pohledu jsou Muskovy satelity legitimni.
Jen si Musk musi uvedomit, ze kdokoliv jiny si muze ve vesmiru umistit cokoliv kamkoliv take
Takhle to nefunguje. Člověk si musí sehnat spousty povolení.
Elektromotory účinnost mají vysokou kolem 90%, spalovací motor tam ta účinnost kolísá ale řekněme kolem 30%. Nevýhodou rychlonabíjení ale je, že obrovské množství energie vyhodíte z okna chlazením baterie (podle rychlosti nabíjení) a je to až 40%. Tzn. 0,9 x 0,6 = 0,54 ale pořád je pravdou, že účinnost je i v tom nejhorším případě vyšší. Už i kvůli tomu bych doporučoval snažit se tu baterii dobíjet i pomalu. Rozhodně jí tím uděláte dobře.
To zní jako rozumný komentář. Asi nemám co dodat. 😄
Nejsem expert na baterie.
Ano, to jsem napsal asi před půl hodinou nebo 40ti min, kdybyste to četl, jenže to má vliv jen na zrychlení. Baterie, které sníží těžiště jsou fajn, ale výrazně zvýší hmotnost vozu a to je mnohem horší, takže nic pozitivního. To si do auta se spalovacím motorem můžu na podlahu dát pytle s pískem a vyjde to nastejno. Ohledně nárazu se hádat nebudu. Nicméně nemáte pravdu ohledně umístění motoru. Motor u elektrovozu je někdy vzadu, někdy i vepředu...i když tuhost karoserie dle mého názoru dělají spíš nosníky než motor. Nicméně asi se to dá lépe provést, je tam víc místa. Můžu se zeptat jaký vůz máte se spalovacím motorem? Před vaším vyjádřením bych se byl ochoten vsadit, že neexistuje (kromě snad výjimečných sporťáků) automobil se spalovacím motorem, který má nižší dojezd než elektromobil. Jinak ještě malá rada na závěr. Jste si vědom toho, že sice máte 100% pravdu, o uvědomělém řidiči a za 30 min nabijete teslu na kolik možná na 80% když nebude úplně vybitá? Což není špatné. Ale když budete často nabíjet baterii rychlonabíječkou, výrazně tím snižujete její životnost. Rychlonabíjení by se mělo používat spíš výjimečně nejlépe tak 9x doma pomalu a 1x rychlonabíječkou. Nicméně to vám radši žádný výrobce neřekne.
Upřímně mi elektroauto (mluvím hlavně o Teslách), přijde jako příplatek za lepší vůz a věci, které u spalovacího motoru prostě nedostanete. Rozhodně se na to nedivám pohledem, že by všichni v dnešní době měli kupovat elektroauta. Tady ta technologie ještě není. Je to ale spíše otázka času, kdy budou elektroauta i cenově superiorní oproti spalovacím. Pak se jenom můžeme hádat, jak moc v budoucnosti.
Ano, to jsem napsal asi před půl hodinou nebo 40ti min, kdybyste to četl, jenže to má vliv jen na zrychlení. Baterie, které sníží těžiště jsou fajn, ale výrazně zvýší hmotnost vozu a to je mnohem horší, takže nic pozitivního. To si do auta se spalovacím motorem můžu na podlahu dát pytle s pískem a vyjde to nastejno. Ohledně nárazu se hádat nebudu. Nicméně nemáte pravdu ohledně umístění motoru. Motor u elektrovozu je někdy vzadu, někdy i vepředu...i když tuhost karoserie dle mého názoru dělají spíš nosníky než motor. Nicméně asi se to dá lépe provést, je tam víc místa. Můžu se zeptat jaký vůz máte se spalovacím motorem? Před vaším vyjádřením bych se byl ochoten vsadit, že neexistuje (kromě snad výjimečných sporťáků) automobil se spalovacím motorem, který má nižší dojezd než elektromobil. Jinak ještě malá rada na závěr. Jste si vědom toho, že sice máte 100% pravdu, o uvědomělém řidiči a za 30 min nabijete teslu na kolik možná na 80% když nebude úplně vybitá? Což není špatné. Ale když budete často nabíjet baterii rychlonabíječkou, výrazně tím snižujete její životnost. Rychlonabíjení by se mělo používat spíš výjimečně nejlépe tak 9x doma pomalu a 1x rychlonabíječkou. Nicméně to vám radši žádný výrobce neřekne.
Nemá to vliv pouze na zrychlení, alektromotory mají několikanásobně větší účinnosti převodu energie na pohyb, než spalovací motory. To že je vůz těžší není žádná nevýhoda, je to diskutabilní, ale velice to zlepšuje jizdní vlastnosti a ovladatelnost, podle mého názoru je to lehká výhoda.
Ohledně umístění motoru... podívejte se na fotky a náčrty vozů a elektromotorů. Ať jsou kdekoliv v autě, zabírají mnohem méně místa než spalovací motor a Tesla který má motor mezi přední nápravou má stále velký přední kufr.
Tuhost karosérie vůbec neřeším, právě naopak. Auto je díky absence motoru více "odměkčené" a proto je náraz jemnější... protože se auto deformuje a změna rychlosti je méně razantní, takže je to opět čistě tím, že auto nemá spalovací motor.
Náš vůz se spalovacím motorem je Peugeot Tepee a Citroen Berlingo - oba s úpravou pro převoz invalidního vozíku. Má dojezd okolo 400 km a nikdy se nám nestalo, že bychom na jednu nádrž tohle bez pauzy na oběd dojeli.
Ohledně rychlonabíjení... vzhledem k tomu, že na takto dlouhé cesty opravdu nevyrážíme 2x týdně, tak nějaké opotřebení baterie příliš častým rychlonabíjením by nehrozilo. Jinak o tom jak se baterie rychlonabíjením opotřebovává nemám úplně data, ale věřím vám.
Všechno co jste nyní vyjmenoval není dáno elektromotorem, to vám zařídí i spalovací motor. Výhodou spalováku akorát je, že když budete využívat zrychlení budete mít vyšší spotřebu, ale aspoň někam dojedete oproti elektromobilu. Baterie prostor spíše berou, tzn. nákladový prostor i design je dán spíše výrobcem, jak se rozhodne automobil uspořádat. Stejně tak ohřev automobilu dopředu dnes není žádná vychytávka elektromobilů. A autopilot u Tesly je kapitolou samou pro sebe, ta mě spíš děsí než těší. Ne že by to nebyl výborný autopilot, to je jedna z mála věcí, kterou u Tesly velmi cením, ale není to 100%, jak si mnoho lidí myslí a pak se stávají smrtelné nehody úplně zbytečně.
To že to není dáno elektromotorem je blbost. Přesně tím to totiž je. Elektromotor bude vždy daleko účinnější na zrychlení a otáčky než spalovací motor. Tohle je fakt, který se učí v základech elektrotechniky. Baterie prostor neberou, protože jsou rozloženy na podlaze vozu, takže pokud tam nepotřebujete mít skrytou nádrž na pašování drog, to místo je vám k ničemu není - naopak auto má nižší těžiště než auta se spalovacím motorem a tudíž je odolnější proti převrácení. Nákladový prostor je větší, protože vepředu ani vzadu nemusí být ten spalovací motor a tím že vepředu není motor a auto je tím pádem "měkčí", energie nárazu je mnohem lépe vstřebána a náraz není tak tvrdý. Naše benzínové auto má menší dojezd než Tesla a ještě nikdy se nám nestalo, že bychom tím byli omezeni. Ikdyž vám po 500 km dojde šťáva, uvědomělý řidič si stejně dá 15 - 30 min přestávku, kde se auto může dobýt. Což v zemích s kvalitní sítí superchargerů není problém (Toto bohužel na Česko tolik neplatí).
Přesně prozraď nám ji, řekni mi jednu jedinou věc v čem je dnes elektroauto lepší než spalovák. Ať si lámu hlavu jak chci, nenašel jsem vůbec nic. A věř mi, že emise to nejsou, i když se o tom mele všude. Snad akorát že elektroauto ty emise vypouští ne z výfuku, ale z továrních komínů, to je pravda, to je výhoda...ok jedna výhoda by tu byla.
Bezpečnost, jízdní vlastnosti, zrychlení, tichost, autopilot u Tesly, větší nákladový prostor, různé funkce jako třeba předehřání auta přes aplikaci, ať nemusíte v zimě škrábat okna, subjektivně lepší design... Těch výhod je dost. Pak je jen na vás, jestli je to pro vás podstatné.
Pane Šimek je a není očkování.Je a není vakcína.Doporučuji se seznámit se zásadními rozdíly. 🙋
Pokud to chápu dobře, útočíte na nepřesnost v mém komentáři, že do těla je vpravena vakcína a ne očkování, protože očkování je proces a nikoli látka? To mi prijde jako docela zoufalý útok. Co takhle radši si vzít k srdci význam a ne kritizovat nepodstatnou chybu. Která význam nemění.
30
Sledujících
5
Sleduje
30
Sledujících
5
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Poučte mě:-)
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Policie v USA toto narozdil od naší musí delat jenom v rámci programu a akci. Coz naše muze porad ale stejne se toto u nás deje prevazne pri planovanych akcich, takže efekt bych rekl že to má stejný ikdyz s lehkými rozdíly. Bylo by zajímavé najít nejaka data na počet kontrol na pocet obyvatel. Jestli se vám neco podari najít, budu rád za sdílení.
1 odpověď