No nevim.. mám cca 2 roky starou, (ještě je a dlouho bude v záruce) O4 RS a nic horšího snad neexistuje, možná ještě stejně starý VW Golf. Na tom autě pořádně nefunguje takřka nic, což ale během několika desítek minut při vyzkoušení nezjistíte. Telefon k tomu radši nepřipojovat, hlasový asistent nutno vypnout, před každou jízdou vypnout stádo asistentů, start stop a brblání V6 motoru z repráku, vypnout automatický řízení dálkových světel a zapnout sportovní režim a pak už se to dá, ale tyhle sra*ky dělat při každým nastartování fakt nechcete. Jediná pozitiva jsou motor, podvozek a audiosystém Canton, zbytek tragédie a na jaře půjde z domu. RS jsem chtěl dlouhou dobu, ale tohle se fakt nedá, holt chybama se člověk učí... :-)
Polovina z vypsaných věcí je akorát problém mezi volantem a sedačkou
Pro české motoristy, jsou pro koupi auta nesporně prioritní, následující parametry: V první řadě přijatelná, tím dostupná cena, jeho praktické využití v běžném provozu, s tím související velikost "kufru", včetně interiéru, či praktičnost uspořádání ovládacích prvků, mnoho motoristů zohledňuje při koupi i spotřebu, servisování, atd.....Mnoho evropských automobilek má bohužel auta předražená, pro běžnou populaci nadostupná, proto se na trhu začínají v dost velkém měřítku prodávat auta Čínská, která jsou, ( hlavně cenou ) pro mnohé kupující výhodnější....Prius, za ( v průměru ) 1,1 mega, je předražený......
Které čínské značky zaujaly cenou? Snad MG, kde je jasné, co kupujete, jinak u dalších značek jsem ty nízké ceny neviděl.
No však to je ono.
Lidi mají výplaty pořád stejné, ale ty auta zdražily.
Čili inflace snížila kupní sílu lidem.
Za své prachy si méně koupíte.
V roce 2019 stála nejlevnější Škoda Octavia ve výbavě "Active" přibližně 484 900 Kč. Průměrná mzda v České republice v roce 2019 byla 34 125 Kč měsíčně. Takže trvalo vydělat 14,2 měsíce vydělat si na Octavii.
V roce 2024 stojí nejlevnější verze Škody Octavia v roce 2024 (výbava "Active" nebo podobná) přibližně 700 000 Kč. Průměrná mzda v roce 2024 je přibližně 43 000 Kč měsíčně. Nyní trvá si vydělat na Octavii 16,3 měsíce.
Takže došlo k snížení kupní síly o cca. 15%. No a přesně o tolik poklesly prodeje aut. Prostě jsme schudli. Pokud chtějí automobily více prodávat musíme nejprve začít bohatnout. V tuto chvíli je inflace 2,6%. Pokud se budou zvyšovat mzdy o alespoň 5,6% tak za 5 let bychom měli mít stejnou kupní sílu jako v roce 2019 a díky tomu bychom mohli kupovat stejné množství aut jako v roce 2019.
Octavia v základu + něco málo navíc je 600.000,- při výplatě 43.000.- je cca 14 měsíců
Lexus asi potřebuje naplnit tabulky zaQ3/24, prot ta rychlost. U mě loni taky spěchali hlavně podepsat, auto dodáme klidně za rok. Mě na tom celém fakt stále šokuje stejná cena Škody a Lexus. Mě loni ani nenapadlo se dívat do ceníku Lexusu. Žena chtěl zase gazik, takže výběr Seat, VW, Škodovka, Mazda atd a pak na mě vyskočila reklama na Lexus a Buss. wek a bylo hotovo
Srovnáváte ceníkové ceny versus akční....
HAha, napsal někdo kdo má felicii. Náklady na DSG (koncern) jsou v desítkách tisíc, to není věčný jako manuál. Pište o něčem co máte. Není výjimečné že DSG jde na drahý servis po 100-120 tis km. U Silných aut, ji po těchto km odpravíte úplně a nestačí Vám ani 100 tis Kč (např. verze pasátů 3,6 l tam se 120 tis km dožili zázrakem jen u jízdního stylu důchodce.
Haha, škoda že u Superba je to zrovna držák, při dodržení servisního plánu…. Takže plácáte
Rve mi to srdce, ale dnes Škodu nebrat...
Byl jsem škodovák srdcem i duší a nemohu zapomenout na Škodu Yeti 2.0TDI 4x4.
Ale dnes ??? Bohužel je spousta značek, které se ji vyrovnají technicky, a cenově jsou daleko výhodnější.
ŠKODA !!!...příznačný název...
Která značka se jí vyrovná a je daleko výhodnéjší?
To je zase keců. Je to dobré auto, taky si ho výrobce nechá dobře zaplatit. A že objem kufru strčí do kapsy kdejaké SUV? Vybíral jsem mezi Karoqem a Octávií. Kufr, žádný velký rozdíl, ale daleko lépe se nastupuje a zvlášť vystupuje, zvlášť pro nás starší. Být mi třicet, zvolím Octávii. Bude jízdně agilnější. Dnes už má člověk jiné požadavky na vůz. A ty máme každý svoje.
Mám Octavii 4 liftback a dva týdny jsem používal Karoqa a rozdíl v prostoru je všude ve prospech Octavie (kufr 600 vs 521), vyjma předních míst a místa nad hlavou díky vyšší karoserii.
Jen příklad:Na Kia ceed (dvojče staré i30 ky, brzdové kotouče (předek+zadek), brzdové destičky (předek+zadek) a opravná sada (vodítka+prachovky+mazací tuk). Předek BREMBA,zadek už si nepamatuji(na zadek neměli BREMBA). Destičky kvalitní.Vše za 3800 kč!!!!!! Vymění to i kluk ze základky ! Vyhřívané pravé zrcátko(480 kč!!!)No, hrozná raketa,to vás zrujnuje😄😄😄Díly ta slušnou cenu (amen)
Posledních X let ty polská Bremba nemají nic společného s původními, kromě jména, natož kvalitou
I 30 combi mám dva roky a jsem s ní spokojený. Oproti jiným českým konkurentům se stejnou výbavou nebo velmi podobnou, byla levnější cca o 250 tisíc. Mám motor 1.5 a 81 kW a průměrná spotřeba se u mě pohybuje na 6,3 l na 100 km. S motorem se dá klidně dostat na 5,3 l i v dálničním provozu s obsazením 4 osob a plným kufrem a zapnutou klimatizací při jízdě a hodinovým couráním ve Vídni. Jízda po dálnici se většinou pohybovala mezi 130 až 140 km/h. Osobně odzkoušené na 1100 km trase tam a 1100 km trase i zpět. Osobně jsem tomu nevěřil a původně jsem počítal spíše se spotřebou okolo 6,5 až 7 litrů. Takže jsem byl mile překvapen a panu Findovi věřím jeho údaj o spotřebě.
Chci vidět spotřebu 5,3l ve čtyrech lidech, plným kufrem a rychlost 130-140km/h 😀
v 200 000 km je hybrid zajetý a spousta DSG na servis. Jinak projev DSG je ve městském provozu o hodně horší než eCVT
V 200.000km jsou DSG při dodržení termínu výměn oleje v pořádku. To že tu má spoustu dotažených vozidel z ciziny okolo,,200.000km'' a diví se, že je čeká velký servis je věc druhá. Nevím co myslíte projev v městském provozu. Zrychlení při stejném výkonu bude mít lepší, zvukový projev při vyšších otáčkách nemusíme vůbec porovnávat. Dejme tomu při podélném parkování v kopci to souhlasím.
ještě máme záruku na baterii 9 let, podle prodejce cena do 50 000 Kč. Když se podívám na náklady na servis DSG převodovek, tak provoz Toyoty není zas tak drahý 🙂. Navíc nás asi to auto opustí ještě v záruce baterie. Výměna baterie k pořizovací ceně automobilu není nijak přehnaně vysoká. Protože Toyota dělá hybridy masově, tak i cena náhradních dílů nebude astronomická
Jaké náklady na servis DSG? Myslíte jednou za 60.000km vyměnit olej?
6
Sledujících
3
Sleduje
6
Sledujících
3
Sleduje
Mam jej, posledni modifikaci platinum, motor ma kompresni pomer 11 , chiply motor z nemecka dodelany vyfuky bez zadniho tlumice, kupodivu je to tichy, zadny kraval . Oleje motor a prevodovka to nej co existuje a upraveny sani, snizenej podvozek o cca 7 cm , jiny tlumice a sportovni brzdy, vykon na brzde cca 240 koni, nenzin 100 oktan, maximalka 257 htachoetrovych a ztychleni do stovky cca 6 sekund, jezdi fakt skvele. A spoterba kdyz se to nehoni cca 8.5
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
To zrychlení je z 8s a za 8,5l to jezdi max při kochání