Rapidně snížit počet státních zaměstnanců je jediná možnost. Před tím je nutno provést revizi agendy, co provádí stát a tyto úkony seškrtat, na základě toho propouštět. Ve školství narostl počet pracovníků o 50% od roku 2017, výsledek v kvalitě? Žádný! Inkluze podporuje neschopné, takže schopní trpí anebo odchází na placené soukromé školy. Počet policajtů? Výsměch. Celní správa? Seškrtat. Finanční správa? Seškrtat. Úředníci na ministerstvech? Seškrtat. Vemte si obdobně velké Rakousko a porovnávejte počty státních zaměstnanců. Nestačíte se divit. Jo a další extrémní přezaměstnanost je na krajích a obcích. Nevím k čemu potřebujeme kontrolory nástěnek v příspěvkových organizacích! Pak se nedivme, že na nic není.
To auto se mi líbí. Je mi úplně jedno jestli je to na benzín nebo elektro, zajímá mě co za to získám. Uvažoval bych o něm, ale cena mi přijde tak o 20-30% přestřelená. Ten základ pro rodinu mi nepřijde ideální, na tak těžké auto je to líné a v konfigurátoru mi vyšla cena skoro 1,1 mil., což je pro nás za tuto velikost nesmysl.
Proto je treba zrušit odpočty DPH na auta. Firma zabývající se cukrovinek opravdu nepotřebuje firemní Porsche.
Zrušení odpočtů DPH je nesmysl, když auto nemůžete dát okamžitě do nákladů jako v těch zemích, kde jsou odpočty částečné. A ono tolik vozů Porsche se u nás ve srovnání s ostatními neprodává - stačí si stáhnout statistiku. Když zrušíte odpočty a nezavedete okamžitou nákladovou položku, tak část přesunete do pronájmů od zahraničních leasingovek a výrazně zhoršíte konkurenční podmínky českých firem a samozřejmě zdražíte služby. To opravdu chcete?
Pokud si na to firma vydělá, tak proč ne. Prodeje aut pomáhají i státnímu rozpočtu. Je ale pravda, že poměr korporátní/soukromá klientela v prodejích nových aut je ve vyspělých státech EU nižši než-li u nás. Ideální stav je 50/50.
Tak to není úplně pravda. Ono ve vyspělých státech EU např. v Německu si zaměstnanec může dát náklady na dojíždění do práce do daňového přiznání, proto tam nepožadují služební auta a neřeší zaměstnanci, jestli dojíždí 5 nebo 40 km.
Úředníci: zmačkat a vyhodit!
Karel Trpkoš IT expert z MPSV: ten systém není špatný, je potřeba ho dodělat.
Komu mám věřit? Úředníci míchají dvě věci dohromady. Jednak jsou zavalení násobně větším množstvím žádostí. Protože 9 x víc lidí, než obvykle se rozhodlo stavět, kolaudovat..., taková česká specialitka. Když je někde předpoklad, že bude problém, tak si ještě stoupnu do fronty. Druhou otázkou je, jestli se úředníci z části jen nekroutí. Mám zkušenost, že jsem se před více než rokem pokoušela dovolat na SÚ, volala jsem cca 12 x a ani jednou mi to nikdo nevzal. Tak jsem napsala mail přímo referentce, nereagovala, napsala jsem dotaz do datovky, nikdo mi dodnes neodpověděl, tak jsem tam přes dva kraje musela jet... A během září jsem se asi 3 x pokoušela odeslat žádost o stavební povolení, v určité fázi se to vždy zaseklo. Pak jsem se na portál stavebníka přihlásila místo přes Edge přes Google chrom a žádost jsem měla odeslanou za 10 minut, včetně příloh. Tak triviální ten problém byl. Obdobný problém měl s odesláním průvodního dopisu projektant, ale taky to během dne vyřídil. A uvidíme, co se bude dít..., ale českým úředníkům moc nevěřím. Odmítají změny a jedna polovina z nich se nepřetrhne a ta druhá dělá zbytečnou práci. Doufám, že tu digitalizaci do konce roku, skoro nový tým dotáhne, protože jestli bude příštím premiérem Babiš, tak bude digitalizace mrtvá. Tuhle změnu neudělají lidi minulosti, kteří nezvládli ani eshop na dálniční známku.
Máte naprostou pravdu. Děláme více staveb a do očí už mi to řekli 2 úřednice (v Plzni a v Praze), že se učit nic nového rozhodně nebudou, jedna rok do důchodu a druhá něco přes 2. Někteří úředníci v tom naopak problém nevidí a řekli mi, že jak to bude dotažený, tak to dokáže vše urychlit a zjednodušit. Takže je to opět jen o lidech, jako vždy. Upřímně jsem rád, že se po 30 letech někdo do toho tady pustil, ale mohl být důslednější.
Sebereflexe Bartoše je zarážející - nulová. Jako stavař jsem také postižený jeho neřešením problému. Čekal jsem a asi většina z oboru, že to nepůjde hladce, ale on za celou dobu nepřipustil problém a jen ho házel na ostatní. Ano, je chyba také na straně úředníků, kdy mi už 2 ženský řekly, že mají rok do důchodu a toto se učit nebudou. Fiala udělal jediné možné řešení a naprosto správně, kdy po 3 měsících problémů ten dredař ani nepřipustil chybu.
Jsem Plzeňák a váhal jsem jestli jít k volbám, protože kraje mi přijdou trochu zbytečné. Nakonec jsem hodil ODS, ale ten problém byla kandidátní listina. Naprostá bída, absolutně neviditelní a neznámí lidé. To v historii nikdy nebylo. Prostě žádný lídr. Spousta našich známých voličů ODS proto k volbám nešla.
EV jsou nyní levnější na provoz než klasické vozidla. Pokud má někdo domácí zásuvku a může si EV dovolit je to zajímavá možnost.
Též jsem přešel na EV z důvodu provozních nákladů.
EV dobíjím ze spotových cen ( nejraději když jsou nulové nebo záporné) a z FVE.
Náklady na provoz jsou minimální
Máte pravdu. Ale například pojištění je výrazně dražší a nerozumím proč. V našem vozovém parku je pojištění na volvo XC 40 na baterie o 65% vyšší než volvo XC 60 na benzín či volvo XC 60 na naftu. Jinak mi EV dobíjíme z přebytků FVE, stejně tak o víkendech EV ještěrky.
Krásný článek. Měl jsem to podobně, základka NJ po revoluci absolutní bída, kdy učitelka byla před námi 2 lekce. Na SŠ do druháku bída, třeťák a čtvrťák ovšem změna, nová a starší učitelka - tlumočnice. Říkala jen mluvit a mluvit. Pak jsem byl 2 léta ve Vídni na letních jazykových školách a tam to samé - jen mluvit a chyby je nezajímali, rakouský učitel říkal, že ve Vídni, v Mnichově a v Berlíně se všude mluví trochu jinak a oni nemají Hochdeutsch. Je to už 25 let, ale od té doby se bez problému domluvím. Dnes používám hlavně AJ, kterou jsem se naučil sám přes online kurzy a při cestování.
Cinane si v roce 2010 koupili Volvo. Koupili si Lotus. Od francouzu odkoupili kompletni set licenci kolem spalovacich motoru (protoze ty budou prece v Evrope fuj fuj). V operacnim systemu ktery ridi moderni auta jsou pred ostatnimi o deset let napred a davno nepotrebuji nic kopirovat (ani nemaji odkud). A v neposledni rade - to co dneska umi je zhusta naucily evropske a americke firmy vymenou za usporu par dolaru v nakladech na vyrobu.
Máte pravdu. Jen Volvo postupně prodávají (aktuálně mají 2/3) na Stockholmské burze. Odkoupené licence jsou na motory 20 let staré, ne aktuální, to mají stejně i od VW a Fordu. Problém čínských aut je, že vývoj platí čínský stát a ne automobilky. V OS napřed o moc nejsou. Když tady se vše testuje, což zabere čas, tak dostanete produkt. Na čínském se nic moc netestuje, proto je to rychlejší a zdá se jak jsou vepředu, ale pak to selhává. Viz např. software populárního MG.
Bateriové vozy, no nevím.....ale mg je rozhodně teďka lepší volba jak Dacia!!!.... klidně bych si to kolem komína koupil!!!!
To rozhodně není. Měl jsem nové MG ZS jako náhradní vozidlo, najel jsem 3000 km a větší sr..čku jsem nikdy neřídil. Motor 20 let zastaralý, interiér papírově úplně všechno, ale nic nefunguje. Jako nové auto rozvrzané plasty. Automatická převodovka podkluzuje. Navi nefunguje. Podle servisu: "A co byste chtěl za ty prachy". To stačí za vše. Tyto čínské šmejdy nepatří na silnici. Raději 5 let starou škodovku než MG.
Cla okamžitě 100 - 200%! Čína sem posílá samé šity. Auta v Číně vyrábí stát, dotuje je, vývoj dotuje přes univerzity a pak jsou pochopitelně všude pod cenou, aby zničil konkurenci. A Cupra chce peníze evropského zákazníka, ale aby zaměstnala evropského pracovníka? To ne! To je absolutní pohrdání a totální nenažranost, se kterou začali před 30 lety německé koncerny a dnes na to dojíždí!
Uz mi ty sliby taky nebaví! Policajtu mame na obyvatele o půlku vic než v Německu, 2x tolik co v Dánsku nebo Švédsku. Kdy se začne u Policie propouštět? Státních zaměstnanců je extrémně moc. Jestli chti přidat, tak nejdřív půlku propustit a schopné dobře zaplatit. Ono v tomto státním aparátu momentálně moc schopných lidi nepracuje!
Rád bych jel na dovolenou po Čechách se 3 dětmi, ale není tu nabídka kvalitního ubytování s odpovídajícími službami. Teď jsme byli v alpách v kinderhotelu, cena 550 EUR/noc, a měli úplně plno. Služby all-inclusive, animační programy, bazén, dcera měla chuť na špagety, za 15 minut jí je přinesli i s kečupem a s úsměvem. Letos jsem byl v zahraničí již v 5 hotelech a všude spousta Čechů. Tak to není tím, že by bylo v ČR draho, ale nejsou tu služby, které přinesou zážitek a radost.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Je to daň, nic jiného. Jako volič ODS vůbec nechápu Baxu. Samozřejmě, on jako učitel tělocviku a pak primátor a sběratel funkcí v Plzni vůbec nic nedokázal a jen v tom pokračuje. (V Plzni od dob Proska a Šnebergera to jde jen z kopce).
Rozpočet rozhlasu i TV je absurdně vysoký. Rozhlas se může úplně zrušit (netušil jsem, že něco takového vůbec existuje a dokonce z takovým extrémním rozpočtem) a jestli někdo chce TV, tak ať si za ní platí. Ale když nevyužívám službu, tak nechápu proč mám za něco platit. Z mého pohledu je TV přežitek, pro jiné není, tak můžou mít možnost si tu službu koupit.
1 odpověď