Doba nabití el.auta 10 min. ale také znamená vysoký nabíjecí výkon, cca 400 kW. Až bude v ČR takových aut např. 1 mil. a 1/10 z nich přijede k nabíječkám, znamená to napájecí výkon 400 x 100 000= 40 000 000 kW= 40 000 MW. Takový výkon je asi 4 násobkem výkon naší elektrizační soustavy. Kde se ten výkon vezme ? Takovou akumulaci el. energie zatím nikdo nevymyslel. Blackout bude, jen se neví kdy.
Pane Dvořáku, 1/10 nikdy nebude na takové nabíječce zároveň. Moje EV zvládá 10-80% za 18 minut a nabíjí až 240kW ale reálně to potřebuju tak 1-2x za měsíc, když jedu nějakou dálku, jinak nabíjím jen doma nebo v práci. A stejně tak to bude i o většiny ostatních. Většinou nabijete pomalu ale v případě potřeby budete moci i velmi rychle. Navíc se budují stanice s akumulací energie, tzn. že stanice má vlastní baterku, z které je schopna dát peak aniž by přetížila síť. Dále se budují nové zdroje el. energie a v neposlední řadě samotné vozy s V2G (nastudujte si co to je) budou dodávat elektřinu v připadě potřeby do sítě (a za to se bude jejich majitelům platit samozřejmě).
Nechapu proc ty pokuty neprenesou do koncove ceny. Zakaznik chce 2 tunove SUV s 500hp? Proste ty g co2 nad limit zaplati? Kdo si koupi malou hybrid fabku s 90gco2 tak je v pohode.
Však oni to tam také přenesli. Proto také nová Octavia s 2.0TDI stojí 900 tisíc. To je už cena prakticky blížící se kvalitním EV ačkoliv ty jsou výrobně mnohem dražší.
Koncern neprodává, protože inovoval, elektrická auta nemají odbyt. Škodovka ze zatím více drží spalovacích motorů, tak odbyt má. Jenže přijde zpřísnění.
Koncern ale nemá dobré EV. Nebo ještě donedávna neměl. Jejich software byl chybový, neměli předehřev baterie a byli příšerně drazí. Není divu, že to nikdo nechtěl. Teď už jejich EV alespoň začínají trochu fungovat jako světová konkurence.
Asi jste vůbec nepochopil, kde je problém. VW padají zahraniční trhy, kde nikdo na sílu EV netlačí. Prostě o ty spalováky v zahraničí není zájem.
Hlavně VW neumí EV. Jejich EV modely jsou drahé a technicky ještě donedávna zaostalé. Konkrétně modely ID od VW byly i vzhledově špatné. Škodovka takový problém neměla.
přidám i světovou scénu. Odkaz stejný. *Platy jsou za celou kariéru
Johan Sundstein „N0tail“ Dánsko 162.350.000Kč
Jesse Vainikka „JerAx“ Finsko 146.583.000Kč
Anathan Pham „Ana“ Austrálie 136.142.000Kč
Sébastien Debs „Ceb“ Francie 131.622.000Kč
Topias Taavitsainen „Topson“ Finsko 128.797.000Kč
Kuro Takhasomi „KuroKy“ Německo 119.350.000Kč
Amer Al-Barkawi „Miracle-„ Jordánsko 110.333.200Kč
Lasse Urpalainen „Matumabaman“ Finsko 110.129.000Kč
Ovan Ivanov „MinD_Control“ Bulharsko 105.432.593Kč
Maroun Merhej „GH“ Libanon 96.715.660Kč
Dota rulezz 🙂 Vyhraješ The International a katapultuje je to dopředu 😄
Přesně jak píšete DOTA2 je u nás nepopulární, mají jí rádi v rusku a usa. Tudíž zbytečný článek. Nezájem.
Co to melete. Evropa nejsilnější region (dlouhodobě), Dotu hraje celej svět ale pro Vás, protože to nehrajete, tak nezájem 😄
Já teda rozhodně zájem mám. Daleko větší než o LoL, Fortnite, Valorant nebo CS:GO. Tak mluvte za sebe.
Elektrický stinger 🤦🤦🤦 jako tancující opička, hezké ale naprosto zbytečné 😂😂 dáte si jednou dravě 50 km v horách kvůli zázitku z jízdy a pak další hoďku čekat než budete moc jet dál. Tohle auto je nádherná ukázka zbytečnosti elektrických vozu...ty mají smysl do města na lehké popojíždění ale musíte mít kde nabíjet....
Zaprve to v ostre jizde zvladne 200km a zadruhe se nabije do plna za cca 25 minut. Z 10 na 80% 18minut.
Dnes jsem ho měl půjčený na kus dne. Je to super auto ale z recenze by měl člověk pocit, že je dokonalé. To rozhodně není.
A to je z těch podstatných věcí asi vše 🙂 Kdybych měl peníze na oboje, asi vemu spíš tu EV6ku, která je rychlejší a působí víc jako auto než jako SUV. Kufry mají obě auta skromné (pokud nevyndáte druhou podlahu a nepřipravíte se o rovnou nakládací hranu). Škodovka ale umí pro firmy na Eniaqy mnohem zajímavější slevy než Kia na EV6ky a to pak může změnit rozhodování...
S dvoulitrem v benzínu jsem měl průměr 6,5l. Takže s tím palivem bych to tak černě neviděl.
Já měl taky dvoulitr Mazdu 6 108kw a ve městě běžně 10l/100km. Nadruhou stranu, kromě benzínu fakt nic nechtěla. Nežrala olej, nikdy se mi na ni nic nepokazilo (měl jsem ji 6 let) a ani koroze skoro žádná nebyla. Asi záleželo jak se k ní kdo choval. Ostatně potkat stejně staré jedničkové ovce bez rzi je taky zázrak...
Prave k tomu Levorgu, mi ten CVT variator nesedi uplne nejvic. CVT je vhodne pro klidne povahy, mestska vozitka. Jak se chce nekdo svezt, tak je CVT utrpeni. Huci to, zazitek mizernej, prednastavene stupne nedokaze udrzet, vsechno spatne. Sem by ta "uskakana" dvojspojka byla daleko lepsi volba. Nebo manual, samozrejme. Me se tohle auto vzdy moc libilo. Ale CVT a slabe motory ho vzdy vyradili.
94
Sledujících
2
Sleduje
94
Sledujících
2
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
,,Peníze na podporu čisté mobility jdou z Národního plánu obnovy."
Mobility, nebo d e .. .lity?🤔
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Dle průzkumů přes 70% čechů nikdy neřídilo jediný elektromobil. Přesto si většina těchto lidí myslí, že to není dobrá cesta. Možná, kdybyste si to paní Zmátlová také vyzkoušela, zjistila byste, že elektromobil chcete. Navíc se zamyslete nad tím, že když naše tradiční automobilky nebudou mít EV, ve světe skončí a pak postupně skončí i v Evropě. A když skončí, nebudou nikoho zaměstnávat. A pak tady taková paní Zmátlová bude brečet, jak to mohla vláda dopustit 😄
32 odpovědí