Ano, ale už nyní je energie nedostatek a ceny lezou nahoru a kdyby byť jen 20% lidí přešlo na EV tak to rozvodná síť může zabalit a budeme platit minimálně dvojnásob za KW. Pokud by byli po světě velké přebytky energie tak tomu budu tleskat a bude to mít mou plnou podporu, ale té energie začíná být čím dál větší nedostatek a tímhle to jen zhoršují. Za další není fér, že člověk co jezdí mastnou tyčí musí platit ve formě ceny za energie solární mafii a ještě dotovat movité lidi těmito nesmysly.
Pane Vimmere, jak zaznělo z úst odborníků z ČEZ distribuce, energie je dostatek. Jediné, co se v budoucnu změní je, že nebudeme vývozci ale budeme dovozci. To však na ceně nic extra nezmění protože už nyní kupujeme elektřinu na společném evropském trhu. Vyrábíme nyní sice levně ale prodáváme na společném trhu draze a to všem, i Němcům, Rakušákům atd. A my na tom společném trhu tu elektřinu jako spotřebitelé defaktu nakupujeme také draze. Jediný, kdo na tom teď vydělává je ČEZ. Pak bude ČEZ a další vyrábět méně ale pořád budeme (my spotřebitelé) kupovat tu společnou drahou evropskou elektřinu, byť nebude primárně z Čech.
A rozvodná síť se samozřejmě dimenzuje. Proto chce taky distribuce stále víc peněz na rozvoj infrastruktury. Není vůbec problém již v tuto chvíli mít 20% EV, ačkoliv to je samozřejmě nesmysl protože tak rychle ani neprobíhá přirozená obměna vozového parku. Distribuce proto nepanikaří a dělá postupný rozvoj.
Váš příspěvek tak nějak nekoliduje s realitou viz odkaz níže. Jo a mimochodem, není to o Češích 😉Odkaz 1
Pane Svobodo, musíte si totiž zjistit fakta a nečíst jen nadpis. Já jsem shodou okolností měl z Hertzu půjčené EV v Anglii a v Belgii. Nedivím se, že jim to nefunguje. Přiletíte do Anglie, půjčíte si EV nabité na 85% a jedete. Ale nedostanete žádný čip na nabíjení, takže je nabíjení za trest. Kdybych tehdy nemohl nabíjet na firmě, měl bych problém. V Belgii alespoň dali nějakou kartu nicméně nechcete v zemi, kde to neznáte, nemáte jejich peníze, řešit kde můžete a kde nemůžete nabíjet. Já bych to zvládl protože mám EV doma ale většina lidí by to jistojistě nezvládla a proto si to nikdo ani nechtěl půjčovat. K tomu se přidal taky fakt, že Tesla svoje EV neumí včas opravovat a Hertz kvůli tomu tratil a dotřetice jak Tesla snížila ceny, tak opět šla vniveč jejich finanční návratnost. Prostě pro půjčovny to není ideální auto. Ale nemůže za to auto. Kdybyste si půjčili EV, dostali k tomu jednu kartu a mohli nabíjet kdekoliv a pak vám to nakonci strhli z karty, byla by to jiná písnička. Tak daleko ještě ale v půjčovnách bohužel nejsou.
A kubo , kubikulo. Jestlipak nějak vyřeší i to , že na to těch 75% lidí těžko bude mít ??? To by sa ta vámi opěvovaná vláda musela jinak smekat, ale ona jen baští to co jí banda z Bruselu naservíruje !!!
Vašku Vašíku, to nemusí nijak řešit. S dotacema byly EV levnější než nové spalovací modely už nyní. Bez dotací to bude do dvou let taky tak. Nová Octavia kombi 2.0TDI v automatu stojí 940.000,- Kč bez příplatků. Tesla 3 stojí 1 milion. Takže se pojďme bavit spíš o tom, kdo na to má než o tom, že jsou EV dražší než spalováky. Protože v těch vyšších kategoriích aut už to tak není.
Já ho řídil a není to špatný, jen je to nefér vůči spoustě normálním pracujícím lidem. Kdy se z jejich daní ty peníze vezmou a dají se těm, kteří hluboko do kapsy nemají. Protože si to může dovolit jen člověk, který to má kde nabíjet 🙂 To znamená dům, nebo u firmy. Co má dělat 70-80% lidí co bydlí na sídlištích je vládě i vám u zádele jak vidno. Přitom tam je největší smog z aut paradoxně, ne u nějakého domku někde v satelitu.
Jo, to je jediný pravdivý argument tady v diskuzi. Lidi ze sídlišť mají problém s nabíjením. To by právě měla podpořit vláda ale i města. Praha i Brno budují nabíječky do sloupů osvětlení ale ostatní města dělaj, jako že se zatím nic neděje aby za 10 let řekli, že netušili, že to přijde tak rychle.
Nicméně pro lidi, co mají barák nebo mohou nabíjet v práci a nejezdí denně 400+km, je EV nejlepší a nejekonomičtější volnou už dnes.
Tak jsem to zkusil . Jezdí fakt dobře . Ekonomicky to proste nevychází . Zvednu cenu své práce a konkurence se spalovákem mne převálcuje. Tak co stim ? Pane Veselý
Kolik Vás stojí jedna nádrž pane Datele ? 2000 ? Kolik na to ujedete ? 700km ? Kolik stojí jedno nabití ze sítě (D27d) z wallboxu doma ? 280 Kč ? A ujedete na to 350km. Takže 700km za 560 Kč. Tak co tam prosímvás nevychází ? Mě tam nevychází vaše výpočty 😄
,,Peníze na podporu čisté mobility jdou z Národního plánu obnovy."
Mobility, nebo d e .. .lity?🤔
Dle průzkumů přes 70% čechů nikdy neřídilo jediný elektromobil. Přesto si většina těchto lidí myslí, že to není dobrá cesta. Možná, kdybyste si to paní Zmátlová také vyzkoušela, zjistila byste, že elektromobil chcete. Navíc se zamyslete nad tím, že když naše tradiční automobilky nebudou mít EV, ve světe skončí a pak postupně skončí i v Evropě. A když skončí, nebudou nikoho zaměstnávat. A pak tady taková paní Zmátlová bude brečet, jak to mohla vláda dopustit 😄
Doba nabití el.auta 10 min. ale také znamená vysoký nabíjecí výkon, cca 400 kW. Až bude v ČR takových aut např. 1 mil. a 1/10 z nich přijede k nabíječkám, znamená to napájecí výkon 400 x 100 000= 40 000 000 kW= 40 000 MW. Takový výkon je asi 4 násobkem výkon naší elektrizační soustavy. Kde se ten výkon vezme ? Takovou akumulaci el. energie zatím nikdo nevymyslel. Blackout bude, jen se neví kdy.
Pane Dvořáku, 1/10 nikdy nebude na takové nabíječce zároveň. Moje EV zvládá 10-80% za 18 minut a nabíjí až 240kW ale reálně to potřebuju tak 1-2x za měsíc, když jedu nějakou dálku, jinak nabíjím jen doma nebo v práci. A stejně tak to bude i o většiny ostatních. Většinou nabijete pomalu ale v případě potřeby budete moci i velmi rychle. Navíc se budují stanice s akumulací energie, tzn. že stanice má vlastní baterku, z které je schopna dát peak aniž by přetížila síť. Dále se budují nové zdroje el. energie a v neposlední řadě samotné vozy s V2G (nastudujte si co to je) budou dodávat elektřinu v připadě potřeby do sítě (a za to se bude jejich majitelům platit samozřejmě).
Nechapu proc ty pokuty neprenesou do koncove ceny. Zakaznik chce 2 tunove SUV s 500hp? Proste ty g co2 nad limit zaplati? Kdo si koupi malou hybrid fabku s 90gco2 tak je v pohode.
Však oni to tam také přenesli. Proto také nová Octavia s 2.0TDI stojí 900 tisíc. To je už cena prakticky blížící se kvalitním EV ačkoliv ty jsou výrobně mnohem dražší.
Koncern neprodává, protože inovoval, elektrická auta nemají odbyt. Škodovka ze zatím více drží spalovacích motorů, tak odbyt má. Jenže přijde zpřísnění.
Koncern ale nemá dobré EV. Nebo ještě donedávna neměl. Jejich software byl chybový, neměli předehřev baterie a byli příšerně drazí. Není divu, že to nikdo nechtěl. Teď už jejich EV alespoň začínají trochu fungovat jako světová konkurence.
Asi jste vůbec nepochopil, kde je problém. VW padají zahraniční trhy, kde nikdo na sílu EV netlačí. Prostě o ty spalováky v zahraničí není zájem.
Hlavně VW neumí EV. Jejich EV modely jsou drahé a technicky ještě donedávna zaostalé. Konkrétně modely ID od VW byly i vzhledově špatné. Škodovka takový problém neměla.
přidám i světovou scénu. Odkaz stejný. *Platy jsou za celou kariéru
Johan Sundstein „N0tail“ Dánsko 162.350.000Kč
Jesse Vainikka „JerAx“ Finsko 146.583.000Kč
Anathan Pham „Ana“ Austrálie 136.142.000Kč
Sébastien Debs „Ceb“ Francie 131.622.000Kč
Topias Taavitsainen „Topson“ Finsko 128.797.000Kč
Kuro Takhasomi „KuroKy“ Německo 119.350.000Kč
Amer Al-Barkawi „Miracle-„ Jordánsko 110.333.200Kč
Lasse Urpalainen „Matumabaman“ Finsko 110.129.000Kč
Ovan Ivanov „MinD_Control“ Bulharsko 105.432.593Kč
Maroun Merhej „GH“ Libanon 96.715.660Kč
Dota rulezz 🙂 Vyhraješ The International a katapultuje je to dopředu 😄
Přesně jak píšete DOTA2 je u nás nepopulární, mají jí rádi v rusku a usa. Tudíž zbytečný článek. Nezájem.
Co to melete. Evropa nejsilnější region (dlouhodobě), Dotu hraje celej svět ale pro Vás, protože to nehrajete, tak nezájem 😄
Já teda rozhodně zájem mám. Daleko větší než o LoL, Fortnite, Valorant nebo CS:GO. Tak mluvte za sebe.
Elektrický stinger 🤦🤦🤦 jako tancující opička, hezké ale naprosto zbytečné 😂😂 dáte si jednou dravě 50 km v horách kvůli zázitku z jízdy a pak další hoďku čekat než budete moc jet dál. Tohle auto je nádherná ukázka zbytečnosti elektrických vozu...ty mají smysl do města na lehké popojíždění ale musíte mít kde nabíjet....
Zaprve to v ostre jizde zvladne 200km a zadruhe se nabije do plna za cca 25 minut. Z 10 na 80% 18minut.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Lol, ano vím o lipské burze a tím jak nás okrádají spekulanti.
Kdyby přešlo na EV většina vozů tak mi řekněte kde stát vezme ty miliardy z daně PHM? Odpovím si sám, zdraží energii. Dosud tu daň platil jen ten co opravdu jezdí, až bude EV tak to bude platit i ten co jen svítí lampičkou a chová se ekologicky poněvadž jezdí sockou. Takže za to že je EKO ho stihne trest.
Za další, pokud by to byl tak dobrý kup, tak nejsou třeba dotace, které jsou jen formou okrádání dělnické třídy. Kdy dělník co maká v tovarně platí továrníkovi voltaiku a dotace na EV formou svých daní. Protože on na ni nedosáhne protože bydlí v paneláku. Ano souhlasím že je třeba přejít na jiné pohony,ale ne tímto způsobem. Obzvláště když to zaštiťují ekologií. Těžba nerostů na ty baterie, likvidace solar panelů atd. Čína dohání USA se zplodinami,Trump zruší omezení ekologická,ale mi tady v evropě budeme EKO. To je cesta do pekel bohužel.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Bude se třeba platit daň podle ujetých kilometrů, pokud by se neměla zvedat daň za elektřinu obecně. Už to takhle mají myslím na Islandu. Stočit tachometr už není tak snadné, když jsou auta online...
Dotace jsou zlo, to s vámi souhlasím. Nicméně dotujeme i naftu a to odjakživa. A jak podpořit vývoj EV, když jsou zatím ty auta drahý jinak než dotacema ? Recyklace baterií je taky v plném proudu takže vytěžené suroviny se dají opět zpracovat. První fabrika na to již v Německu stojí a umí zpracovat až 97% ze staré baterie.
Co je ale podstatné je fakt, že celý svět přechází na EV. Ta auta jsou tak dobrá a každým rokem lepší, že je nepochybné, že do 10 let už nebude pro osobní auta se spalováky příliš prostoru. A když to nikdo ve světě nebude chtít, co se stane s těma našima automobilkama, které nebudou moci prodávat (protože Evropa pro ně je tak maximálně půlka odbytu) ? Zkrachujou. Evropa musí nastartovat poptávku po EV a evropské automobilky musí začít dodávat na trh kvalitní EV (což zatím nic moc) za mnohem lepší ceny (ty jsou přímo hrozné), jinak skončí a to si tady fakt nikdo nepřeje. To by byl pro Evropu opravdu velký ekonomický problém.