Takový Swift má 98g CO2, takže pokuta je pouhých 9 580 Kč, což je při ceně cca 400k nějaká 2,4% navíc, takže žádná tragédie i v případě malého a jednoduchého auta.
Takže Suzuki ukazuje, že to jde a že problém je spíš u výrobců, než obecný.
Hybridní Clio má stovku za 9s a emise také jen 95-98g, takže i dynamičtější auta jde prodávat bez větší pokuty. (Yaris hybrid je na tom dokonce ještě lépe)
K tomu prodat pár malých a levných EV, která se podle všech zpráv chystají a není co řešit.
Otázkou spíš je, jestli větší problém nejsou ty všechny nafouklé Crossovery a SUV, které zvedají firemní emise mnohem víc.
Je na čase dělat auta menší, lehčí, tudy vede cesta.
Jenže třeba MPV která jsou pro větší rodiny celkem zásadní jsou dnes v podstatě mrtvou skupinou a přitom nebylo vůbec třeba, aby to auto bylo velké jako dnešní SUV, které jsou pocitově velké, ale vnitřní prostor katastrofický. Škoda konce Sharana, nový "nástupce" Tayron je nejen méně praktický, ale také mnohem dražší. Podle mě se automobilkám tohle hrocení Green dealu hodí do krámu, proč by jinak rušili prodeje toho, co jim léta přináší zisk a je už dávno vývojem zaplaceno, než aby se hnali do záhuby? Buď jsou úplně mimo, nebo je za tím něco jiného a bude vše jinak, až se vyždímá z lidí maximum co jsou ochotni přijmout. Fakt jsem zvědav, zda tady automobilový průmysl opravdu odevzdáme Číně...ikdyž co bych se divil, když už toho Číňan vlastní většinu...
Likvidace průmyslu a sebedestrukce EU v přímém přenosu. Jsem zvědavý, jak chtějí donutit člověka který má třeba půl mega na nové auto, aby si koupil Ev za mega... Kdyby to El. auto stálo stejně jako spalovak, tak si je třeba důchodci (většina), nebo druhé auto do rodiny na ježdění po městě (kdo na to má) koupí, protože s tim moc nenajdou. Pro častější ježdění a delší trasy je Ev nevhodné. Vždyť většina aut nedojde na jedno nabití z Ostravy do Prahy... Prostě soudruzi z Bruselu dělají obrovskou chybu.....
A to jste nedodal, že půl milionu na auto dneska nemá minimálně 50% motoristů a to jsem možná ještě na nízkém odhadu...
Za A je to věc nabídka/poptávka, naštěstí je zde velká konkurence, takže Škoda není jediný výrobce malých aut, za B můžou nabídnou cenově dostupné EV ekvivalent Fábie a mají o vrásku méně, kdo bude mermo moci chtít spalovák, tak si holt připlatí, opět záležitost poptávky a její akceptace nabídky.
A kdepak budete ten Váš elektromobil nabíjet, když ho bude mít každý a naše síť na toto není ani zdaleka připravená a nebude ani za 10-20 let? Chytrolín je každý, ale až Vám nepůjde celá domácnost kvůli tomu, že všichni chtěli nabíjet autíčko a síť to nedává, tak budete mudrovat mezi prvními...
Auta jsou to nejmenší co vám zatěžuje plíce tomu věřte
Přesně, je to jen nejsnažší tunelování peněženek drtivé většiny lidí (energie, auta, bydlení a samozřejmě potraviny) jen se čeká co je většina lidí schopná psychicky unést, ta bilance nad propastí kde je ve vzduchu hromadné řádění lidí kteří jsou už bezradní a na pokraji sil hodně tenká... Jen mám strach, že se to vyřeší až stále se blížící a reálnou 3sv. válkou, takto to bylo vždy, restart ekonomiky a konec nesmyslů vymyslených z nudy, ovšem za cenu neskutečných lidských strát...
Gratulujeme EU za zničení automobilismu v Evropě jako takového. Čína se směje a až naše výrobny zkrachují, bude na koni, což už dnes dokazují Čínské modely, kterým se u nás teď v době, kdy má EU pocit, že lidé hromadně přejdou k neekonomickým a nepoužitelným elektroautům, poměrně znatelně začíná dařit s jejich mnohem horšími spalovacími auty...
Tak ono většina běžných aut je konstrukce porad stejna naopak často podvozkove moderní auta střední třídy jsou pomalu neovladatelne na dálnici ve 150...s 3 Octavii sem měl smrt v očích ve 170 celé se to kyvalo a nebrzdilo, s volvem z roku 95 sem sel hodně přes 200 a auto se ani nehlo z pruhu....velký krok udělaly jizdnima vladtnostma auta ve sportovní verzi a sportaky ale určitě ne běžná produkce která je proste kostruovana jak podvozkem tak brzdama na normální rychlosti. Teď mám Volkswagen 2022 v GTi verzi a to drží ve 150 jak pribitev mirne zatacce a není problém zadupnout brzdu třeba před vesnici a za chviličku clovek že 140 jede 50.
Brzdy jsou všeobecně slabé na všech normálních autech, ale že bych ml pocit ve svém aktuálním Touranu 140kw na dálnici ve 180-190 že by nějak plaval, to ne, možná to je těmi 18" oproti standardním 16" kolům, ale prostě to sedí normálně. V krizovkách to bude špatné, ale to bude na všech autech klasické koncepce. Jen jsem chtěl říct, že se dneska zaměřujeme na rychlost, jakoby nic jiného nebezpečnějšího na silnicích nebylo a to je špatně...
..ať se Rakušanovi hrdinové postaví s radary na jakoukoliv dálnici, tak posbírají všem Ukrajincům ty jejich kočkolapy a budou mít vyděláno...Pražský okruh, tunel Radotín - na 80km/ žlutomodrý spasitel v Audi 223km/h....a problém??? No žádný, nepotřebují STK, emise, zelené karty...
Ouuuu... Teď to tady pěkně schytáte asi. Ale máte pravdu.
Můžete se třeba stavět na hlavu a odrážet ušima 🙂 Můžete milión dalších věcí. Vlastně můžete všechno, co Vám v této zemi nezakazuje zákon. To je Vaše svaté i sekulární právo.
A můžete si i dělat ostudu svými názory....
Ale prosím Vás, Vy netykavko 😄
Copak že jsem to napsal tak hrozného, že Vás to nutí reagovat... neuvědomuji si, že bych napsal něco, za co bych se měl stydět 😉
Zaprvé to je jediné, co s tím naděláte. Že nesouhlasíte.
Jinak si zkuste trefit strom v padesáti, stovce a sto padesáti. Žádná deformační zóna ani plné auto airbagů či jiná moderní technika nezabrání tomu, aby se Vám mozek neprotočil v hlavě.
Však já s tím ani nic dělat nechci, mám jen názor, to nemůžu?
Já se zabavováním majetku pokud nejde o majetkovou trestnou činnost zásadně nesouhlasím. Mají být nastavené pokuty a podle toho se řídit. Pokud nemám na zaplacení pokuty, potom ať tedy soud přejde na zabavování majetku. Na druhou stranu je opravdu trapné mít rychlostní limity na dálnici po 30-40 letech na stále stejné max. hodnotě, když dnešní technika je o 200% dál. Proč se nezabavují auta za prohřešky jiného, mnohem rozšířenějšího typu přestupků, které bývá většinou mnohem nebezpečnější??? Pořád si tady hrajeme jenom na rychlost a přitom 8/10 řidičů nezná základní, správné řidičské návyky, kterými pak ohrožují ostatní!?
Musím uznat, že jsem pro tvrdé trestání i u nás, ale upřímně, aby mi stát zabavil a v aukci prodal moje auto a prachy si nechal, to se mi zdá hodně tvrdý trest, když to auto třeba je za 2-3m. Z hlediska trestání mi to přijde neúměrné, je to svým způsobem peněžitý trest v hodnotě auta a to se třeba u nás používá často, ale za nakradení pár mega dostanete peněžitý trest 400 000 😄 vlastně v Rakousku dávají rovnítko mezi překročení maximální povolené rychlosti (byť je to o 100 km/h) a hospodářský kriminální čin se škodou několik mega, případně ublížení na zdraví. Ale tak abych to zakončil pozitivně, to nemá šanci, aby v našem mafiánském státě fungovalo, takže su klidný 🙂
Já se zabavováním majetku pokud nejde o majetkovou trestnou činnost zásadně nesouhlasím. Mají být nastavené pokuty a podle toho se řídit. Pokud nemám na zaplacení pokuty, potom ať tedy soud přejde na zabavování majetku. Na druhou stranu je opravdu trapné mít rychlostní limity na dálnici po 30-40 letech na stále stejné max. hodnotě, když dnešní technika je o 200% dál. Proč se nezabavují auta za prohřešky jiného, mnohem rozšířenějšího typu přestupků, které bývá většinou mnohem nebezpečnější??? Pořád si tady hrajeme jenom na rychlost a přitom 8/10 řidičů nezná základní, správné řidičské návyky, kterými pak ohrožují ostatní ?
V pořádku, osvětlím to synovi po svém tak, aby v tom měl jasno a pochopil, co to znamená, když je někdo duševně nemocný. Stejně tak, jak vnímat nedomestikovatelné menšiny, uživatele návykových látek,... I to je povinností rodiče v rámci výchovy.
Ano, takto by to ale mělo vypadat ve všech rodinán, bohužel když to potom naráží ve škole, kde si stejně jede vyučující pořád to samé, tak je to dost složité. Třeba když jsem malou naučil vyjmenovaná slova jinak po sobě jdoucí, než měla paní učitelka na papíře, tak to byl nepřekonatelný problém... Prostě učitelka nepochopila, že základem je, aby dcera psala dobře i/y a ne jen aby uměla nějaká slova jako básničku...
Na jedné straně povědomí o všeobecném přehledu vědomostí i těchto věcí, na druhé straně do jisté míry návod jak se "stát jiným" . Podle mě je LGBT na základní škole naprostý nesmysl, v této pubertální věkové skupině je jakýkoli odklon od "normálu" chtivý a tak byť třeba nechtěně, dáváme dětem návody jak "být jiný" a zajímavý. Pokud někdo tíhne k bi-sexualitě, trans a podobným pro mě "nenormálním" stylům života, tak si sám najde cestu jak se informovat (natož v dnešní době). Ale říkat puberťákům, hele když se cítíš být motýlem nebo koněm, tak jím buď, je to naprosto v pohodě a nikdo tě z to nesmí nějak omezovat, tak to je už hodně na pováženou a nedivím se některým rodičům, že už je tahle vlna "SOLIDARITY ke všemu" začíná pěkně štvát.
Chtělo by to opustit tu zelenou, naivní, přehnané ohleduplnosti EU a začít myslet zase selským rozumem.
Určitěee.Ale jen na nové letošní generace ta složka funguje?Provedly nejaky podstatni vyvoj u motoru tdi?WTF?Že by reklamu na nový motor?
Vždyť koncern má všechny TDi od konce roku 2021 už připravené a homologované na tento typ paliva . Vše před 2021 je jen otázka hry co ten motor snese a v jakém režimu je používán (je to hoooooodně individuální) jako je to s bionaftou. Já když nádrž 65l vyjedu za 14 dní úplně v pohodě tak mi je to fuk, ale soused co vyjede nádrž za 2 měsíce, ten asi moc spokojený po nějakém čase nebude...
No ale na tu cenu koukají ti co jsou 3 až 5 majitelé, ti samozřejmě zanedbávají i servis a pak se za nimi nedá dýchat. 🙁 Je to tak i se sousedy na chalupě, když tam nejsme nemají žádný odpad a z komína se line nazelenalý dým a dýchat se to nedá. A ty jejich autíčka co leští na dvoře, to je lahůdka když to startuje, tak až budou mít Elektro což asi nikdy, tak to prostě nebude.
Zase někdo, kdo hodí všechny do jednoho pytle... To jestli se někdo o auto stará nebo ne je naprosto nespjaté s tím, kolikátý majitel je onoho vozu. Naopak si myslím, že ti co jsou první majitelé běžných aut se na servis z vysoka vy***rou, olej mají LL, žádná starost o zahřátí a dochlazení brzd a turba, prostě koupí, olítají a za 4 roky pošlou dál ještě v "bonusové tovární záruce". Opačný protipól jsou majitelé aut starších 12+ co ho koupí a prostě dojezdí do mrtva. Vše mezi tím si myslím že je jen na povaze každého jednotlivce, já mám jak nové tak zánovní i staré auto a všem dávám stejnou péči.
1
Sledujících
1
Sleduje
1
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Nebojte, Čína ty evropské koupí ...
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Nemyslím si, vždyť to před měsícem skončilo fiaskem pro továrnu VW v Belgii, ani ten Číňan to nechtěl.