“Každá firma, co prodává tenisky, říká, že mají být sami sebou, že mají být nezávislí, jít proti proudu. Ten tlak na jedinečnost a individualitu je velký,“ konstatuje Pospěch.”
Na nás zase vyvíjeli tlak komouši a taky jsme to ustáli. Tedy aspoň ti normální z nás.
Přesně 🙂 a tak jsou tak moc jedineční a sami sebou, že všichni nosí ty stejné tenisky z reklamy, která říká, že mají být jedineční a jít proti proudu 🙂
To mě dostalo.
Výjimečnost člověka je dána tím, co má v hlavě a ne tím, co má na sobě - viz dnešní tzv. "celebrity" které mají v hlavě duto a v poprsí siliíkon.
To je možné, neviděl.
Ale že zdržují spolky, to prostě není pravda. Úředníci to, co měli rozhodnout do 30 dnů rozhodli až po 900 dnech. To prostě není chyba spolku. A takoych lhut je tam více.
Navíc to vypadalo, že stejně dojde na tu přehradu. Ale ty průtahy byly opět primárně způsobené státními úředníky…
Ale já nehájím úředníky. Jen poukazuji na fakt, že předkládání jakýchkoli návrhů bez studie jejich proveditelnosti a předběžné kalkulace je k ničemu.
Vy jste ten clanek necetl, ze? Zapomnel jste na dve veci: neni jiste, ze nejlepsi reseni je jedna superdraha prehrada, a ne soustava mensich + poldry.
2) Nejvic celou vec zdrzovali statni urednici, kdy lhuty 30 dni protahli treba na 900, jak se uvadi jinde… 🤷♂️
Mrkněte na mapu a zjistíte, že v horách se suché poldry dost těžko realizují. A vhodných míst pro několik menších nádrží tam taky moc nenajdete. To je právě zásadní problém těchto spolků. Oni jen žvaní, ale reálné návrhy nemají. Nebo jste je snad viděl? Viděl jste vypracovanou studii umístění a technického řešení a zkalkulovanou cenu několika menších nádrží a těch poldrů od nějakého takového spolku? Neviděl. Nikdo ji nikdy neviděl, protože žádná neexistuje.
Nebojte se,za deset let budete jako čuník 😉
Já jsem,ona potrefená husa, jelikož hormony neošálí ani ty Vaše jízdy na kole ...
Máte pravdu. Třeba budu a třeba taky ne.
Hormony - to je přesně ta výmluva, kterou jsem očekával.
Víte, kdyby měl člověk zaplatit několik tisíc měsíčně za to, že je vyžraný vepř bez kondice, s hypertenzí, diabetem II. typu a všemi s tím souvisejícími zdravotními problémy, tak si sakra rozmyslí, jestli si dá k večeři bůček a pivo u televize, nebo salát a procházku.
Ale to je typicky česká nátura. Hledat výmluvy a důvod proč něco nejde.
🤦♀️
Doufám, že zrovna Vás to potká a budete pojišťovně solit🤑🤑
Znáte tu o potrefené huse?
Ano, i já bych potřeboval 5-7kg dolů. Mám 188cm a 95kg (47let). Ale jezdím do práce na kole, 2-3x týdně 50km od dubna do října.
Zrovna dneska jsme byl na koupališti. Min. 10% dětí obízních. A sedí u stolu a cpou do sebe co? Hranolky a colu. Toš asi tak.
Tak zaveďme přirážku na zdravotním pojisteni pro lidi s nadváhou a obezitou, kteří ji nemají kvůli nemoci. U dětí si to zaplatí rodiče. A vůbec bych se s tím nemazal. Obezita je klinická diagnóza stanovena na základě faktů. Jsi obézní? 100% přirážka na ZP. U dětí totéž. A preslazené nápoje by se přestaly prodávat. Vždyť se kriticky podívejte kolem sebe, kolik je tlustých dětí. A pohled na to, jak tatík hroch a maminka velryba kupují svému tlustému déčku smažák a colu mě přivádí k šílenství.
Nevím jestli to není ironie, ale máte častečně pravdu, v dnešní době není problem s informacemi, ale s pohybem. Na škole by mělo být daleko více tělocviku. + nějaká stáž ve firmě, aby se mohli rozhodnout, kde pokračovat na střední.
Problém je v tom, že nevzdělaný člověk těžko rozliší, jaká informace je pravdivá. Na internetu se dozvíte obrovské množství fádních informací od kdejakého nevzdělaného pisálka, ovšem kvalita těchto informací se limitně blíží nule. Vzdělání se získává studiem, nikoli čtením internetu.
To bychom třeba mohli vyplácet měsíční apanáž i všem kriminálníkům, aby nemuseli krást. To je stejná logika. Stejně nesmyslná.
Já bych v prvé řadě zavedl exemplární - likvidační a naprosto odrazující tresty pro ty, co se dopustí korupce ve státní správě. Princip jednou a končíš ve státní správě navždy.
Dál bych trval na tom, aby zejména poslanci pracovali - seděli ve sněmovně a jednali.
Teprve pak bych se začal bavit o nějakém zvyšování jejich platů.
Když férově, tak férově. Těch 70% zbytečně spáleného fosilnho ropného paliva odvedeného do ovzduší Vám nevadí? Každá elektrárna není uhelná. A každá, i tepelná, má účinnost pořád lepší, než spalovací motor vozidla. Tak jak můžete tvrdit, že není elektrický pohon vozidel hospodárnější a ekologičtější?
Jistě, že vadí. Ale protože mám spal. motory vystudované, tak dobře vím, že o moc lepší už to být nemůže. Ale Vy se tváříte, že těch 70% zbytečně vyrobeného a do ovzduší odvedeného tepla ze kterého se v elektrárnách vyrábí elektřina neexistuje. Realita je taková, že z jednotky paliva pro spalovací motor přeměníme těch cca 25-30% na mech. energii v podobě otáčejícíh se kol vozidla. A z jednotky paliva pro elektrárnu přeměníme také 25-30% na mech. energii v podobě otáčejících se kol elektromobilu. Nevím jak Vám, ale mě to z hlediska spotřeby primárního paliva vychází cca stejně. Nemá smysl polemizovat o nějakém procentu sem a tam. Ostatní klady a zápory obou technologií a ekologické aspekty výroby paliv pro motory a elektrárny jsou na jinou debatu. Závěrem Vás prosím, abyste příště srovnával srovnatelné. Nelze srovnávat účinnost spalovacího motoru a účinnost elektromotoru.
Neinformovaný a špatný názor. Nic tak nezatěžuje životní prostředí, jako spalovací motor ve vozidlech se svou ubohou účinností pouhých 30%. Teplo i z těch nejhorších tepelných elektráren je možné využít, na rozdíl od tepla z chladiče jedoucího automobilu se spalovacím motorem.
S těmi 30% účinnosti spal. motoru jste se celkem trefil. A dokážete spočítat, jakou účinnost má řetězec uhlí - tepelná elektrárna - přenosová soustava - distribuční soustava - nabíječka - nabíjecí proces, vybíjecí proces a elektromotor?
Jen pro představu a orientačně:
Moderní uhelná elektrárna 50% (jaderka cca 40%)
Přenosová a distribuční soustava - několikrát transformace, přenos na velké vzdálenosti atd. 90%
Nabíječka 95%
Nabíjení 90%
Vybíjení 95%
Elektromotor 90%
Po vynásobení se dostaneme k číslu 33% což je srovnatelné se spal. motorem. Nejsem zastáncem ani odpůrcem té či oné mobility. Jen prosím o férovou debatu.
Respektuji váš názor a děkuji za něj, s některými částmi i souhlasím - a nejvíc souhlasím s poslední větou. Bude to fakt ještě hodně zajímavé.
Pane redaktore, prosím Vás, dostudujte si jednotky výkonu a energie. Je to učivo základní školy. Věta: "Zatímco před 25 lety potřebovala naše planeta asi 13,6 TW primární energie, dnes už jede na zhruba 20,4 TW, tedy o polovinu vyšší výkon." je technický nesmysl. Motáte dvě veličiny - výkon a a energii. Údaj 13,6 TW je výkon, nikoli energie. Pokud byste napsal 13,6 TWh, pak můžete doplnit slovo energie, ale chybí údaj za jak dlouho. Z reakcí níže pak upozorňuji na slovní spojení "instalovaný výkon", což je naprosto zavádějící údaj, který nic neříká o okamžité spotřebě elektřiny, čili o potřebě okamžitého výkonu. Např. v ČR je nyní instalovaný výkon elektráren cca 21GW a spotřeba v roce 2022 byla 60TWh. Těch 60TWh by instalovaný výkon v ČR vyrobil za cca 120 dní. To znamená, že instalovaný výkon je trojnásobek toho, co ČR za rok potřebuje. To je ale jen teoretická hodnota, která by platila při stabilní spotřebě. Maximální zatížení ES v ČR bylo 15.2.2021 a to 12,2GW. To znamená, že instalovaný výkon jel na cca 58%.
Nastudujte: Odkaz 1
Mně se moc líbí, jak pan Staněk stále zdůrazňuje tu bezpečnost - přestávka každé min. 3h, rychlost 110-120 km/h apod. No a pak doslova naháže lyže, zavazadla a děti do jedné kabiny a s klidným svědomím vyrazí. Když už pominu to, že v Rakousku porušil zákon, tak hlavně by to se střešním boxem asi nevycházelo tak dobře, že? A ještě mě fascinuje ten pohled do kufru. Má pan Staněk dojem, že tohle je objem věcí, které se vozí na týden se třemi dětmi na hory? Ty dva malé batůžky? Kde má ten zbytek? Ten asi vyndal, aby nebylo vidět, že to má naložené až po střechu a tudíž se chová velmi bezohledně a nezodpovědně nejen vůči svým dětem, ale i k ostatním účastníkům provozu.
Reaguji na vás nemohl jsem zůstat s tím kamionem doma , protože jsem vezl maso na centrální sklad kde to po tom rozváží do obchodů aby jste měl co jíst pokud nejste vegetarián .
Samozřejmě, že mohl. Nebo snad máte pocit, že jednodenní odstavení kamionů způsobí v ČR hladomor? Co to je prosím Vás za argument? I kdyby se v ČR zastavila komplet kamionová doprava na jeden den, tak se nic vážného nestane. A Váš kamion s masem je kapka v moři. Kdyby Vám tam to maso mělo shnít, tak je to menší zlo, než tím kamionem zabít maminku s dvěma dětmi v os. autě, nebo zablokovat silnici po které potřebuje akutně projet sanitka nebo hasiči (nedej bože aby ta sanitka jela k Vaší mamince, kterou na cestě k lékaři smetl kamionem na náledí podobný blb). Zkuste se na podívat takto. Budete to mít před očima celý život...
Nechal bych je vše zaplatit hovada silnicarsky já jel v 1.30h z Ml.Boleslavi na Prahu a za Benátkami n,/j dálnice totálně pod sněhem sotva jsem vyjel z kamionem malý kopeček u Brandýsa n/l nebylo to nasoleny a že mají málo techniky , tak ať si koupí víc stát jim dává dost peněz všechno bych jim nechal zaplatit zpoždění busu , dopr.nehody i čekačky kamionu a oni by si pro příště dali majzla a solily by jak diví .
Tak máte kamion odstavit, nepřekážet a nebýt nebezpečím pro ostatní. V Rakousku je to zcela běžné, prostě vyhlásí zákaz jízdy nad 6t a hotovo. Musíte to odstavit na nejbližší odpočívce. Pokud ne, flastr. Zůstanete v této situaci někde viset na dálnici - soud za obecné ohrožení. Udrží tím sjízdnost pro techniku a osobáky. Jen nezodpovědná hovada jedou za každou cenu.
Jde se pomalu, ale jistě 🙂. Stále je praktické využití fúze 30 let před námi.
Ale pevně věřím, že se problémy podaří vyřešit. Až se najde způsob a ověří se principy, tak se bude pracovat na optimalizaci. Původní jaderné reaktory vypadali taky jinak než dnes a princip je stejný. Je to vidět i na vývoji malých modulárních reaktorů.
Na řešení hodně problémů, třeba právě s materiály vnitřní stěny, se pracuje u nás.
Z mého pohledu, se stále pracuje na "kotli na horkou páru" k technologii z předminulého století. Ano, jsou to velmi výkonné a sofostikované "kotle", ale používají se k výrobě páry, která otáčí turbínou, aby rozhýbala civku v magnetickém poli. Tady k žádnému technologickému skoku nedošlo. Přitom účinnost je žalostná. Např. jaderný reaktor v JE Temelín má tepelný výkon 3MW a po přeměně uvedeným způsobem na elektrickou energii získáváme 1MW!
Toto nám ani nevýkonnější "kotel" nezmění.
Myslím, že by bylo třeba zapracovat i na dalších metodách výroby el. energie. Zatím známe fotoelektrický jev - účinnost mizerná a výkony žalostné. Hlavně v podání fotovoltaického panelu. Ty plochy, které je třeba osadit a pak je to závislé na Slunci. Co takhle to spojit s generátorem záření o přesných parametrech a na tyto parametry mít naladěn fotovoltaický měnič? (Už se zkoušelo - ve Španělsku dodávaly FVE energii i v noci. 🙂)
A termoelektrický jev - ještě horší.
Máme ještě něco?
Ideálně bych si to představoval, že budu mít v garáži nebo ve sklepě cca 100l sud a z něj povedou dráty k rozvaděči. Výkon cca 0,1-1MW a na 50 let se nemusím o nic starat 🙂.
Reaktor v JETE má tepelný výkon 3MW? To jste četl v nějakých novinách?
To nejsou novinky, ale věci, které platí desetiletí. Doporučuju studovat odbornou literaturu a ne internetové plácání. Třeba zde: Odkaz
Samozřejmě že ABS prodlužuje brzdnou dráhu, ale to si může kdokoli zkusit sám se svým autem někde na letišti s vytaženou pojistkou. ABS slouží pouze aby se nezablokovali kola při prudkém brzdění a šlo ještě zatáčet.
Prosím Vás, kde jste se dočetl, že ABS prodlužuje brzdnou dráhu? Prostudujte si prosím skluzovou charakteristiku pneumatiky a zjistíte, že maximální brzdný účinek je dosažen při skluzu kola cca 30%, což je přesně to, co ABS zajišťuje. Existují výjimky, ale k těm v praktickém provozu téměř nedochází, čili nemá smysl se jimi zabývat.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Tento komentář byl smazán uživatelem.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
No zkuste mi to objasnit :-)