Zálohovat vstupy do domu pomocí UPS je blbost. Tyto systémy jsou na to připravené a mají vlastní baterii (odpadá zbytečná dvojí konverze napětí). Někdo ale musí tu baterku v cenně cca 700 Kč jednou za 3 roky vyměnit.
Zálohovat provoz výtahu generátorem je taky zbytečné. Jsou nutné pravidelné testy, údržba atd. Po dobu výpadku holt výtah jezdit nebude. Některé výtahy ale mají systém s baterií, který při výpadku podrží odbržděnou brzdu dokud výtah nedojede do nejbližší stanice (i opačným směrem než byl původní směr jízdy). Jsou pak ještě schopné otevřít dveře a pak se vypnou. Zálohovat motor výtahu není třeba. Tohle bohatě stačí a nechápu, že tohle není povinnost.
Co se týče prioritního (a ideálně i zálohovaného) napájení kritické infrastruktury, tady naprostý souhlas. Měly by sem patřit semafory, systémy zajišťující bezpečnost, telefonní sítě, nejspíš i veřejná doprava a některé čerpací stanice a některé bankomaty.
Pokud jde o metro, to v minulosti bývalo napájeno z několika rozvoden a výpadek jedné neznamenal zastavení provozu. Mimo to ještě mělo vlastní generátory schopné utáhnout nejen provoz stanic (osvětlení, vzduchotechnika, eskalátory) ale i provoz omezeného počtu vlakových souprav. Dnes je asi už vše jinak.
...sluchadla prochází nepřetržitým vývojem a dá se bez nadsázky říct, že jsou stále lepší a lepší,...
Spíš dražší a dražší bez výrazného zlepšení funkčnosti. Různá vylepšení a vychytávky vypadají dobře na papíře ale v praxi nefungují. Zato ale zvyšují cenu.
Neexistuje sluchadlo s preferencí lidské řeči. Naopak lépe zesílí jakékoliv jiné zvuky než řeč. Obyčejné cvaknutí vypínače zesílí na úrověň výstřelu těsně u hlavy ale tiššímu hovoru stejně nebudete rozumět.
I přes všechna tvrzení sluchadla stále i mírném větru chrčí, chrochtají, frflají atd. a zachytit přes tyto pazvuky něčí řeč je nemožné.
I přes všechna tvrzení o potlačení zpětné vazby sluchadla stále pískají, kňourají, kvákají, pohvizdují ....
Jakýkoliv hluk nebo zvuky okolí ve sluchadle přehluší lidskou řeč a opět nikomu nerozumíte. Stačí k tomu syčící voda z kohoutku, hluk varné konvice nebo šumění klimatizace. O hluku dopravy atd. ani nemluvě.
Mluví-li více lidí najednou (i když jsou třeba dál od vás), sluchadlo tyto zvuky zachytí všechny stejně silně a vytvoří z toho akustický guláš podobný hlaholu hospody ze vzdálenosti desítek metrů. Zkuste z takového hlaholu vyzobnout konkrétní hlas. Nepovede se vám to.A sluchadlo tohle dělá neustále.
O cenách a příspěvku pojišťoven škoda mluvit. Příspěvek je v podstatě symbolický.
Koupíte si defacto za svoje techniku za desetitisíce a stejně vám to nepomůže.
...ze strany čínských prodejců, kteří nabízejí své zboží za ultra nízké ceny, jedná o nekalou soutěž.
Ne. Místní prodejci mají ultravysoké marže. Jestliže si např. silikonový obal na mobil koupím v Číně za necelé dva dolary a u nás tentýž (nejspíš dokonce ze stejné továrny) nejde pod 700 Kč tak je to absolutní nenažranost místních prodejců.
Druhá věc je, že spousta věcí tady prostě vůbec není k sehnání a nákup v zahraničí (nemusí to být zrovna Čína) je nutností.
Další problém je, že s touto vadou máte velice omezený výběr prací, které můžete dělat. Prakticky nemůžete dělat nikde, kde je styk se zákazníky a ne zcela tiché prostředí, nemůžete dělat ani v nesmyslu zvaném open space, nemůžete dělat telefonního operátora, nemůžete přijímat telefonické objednávky, hlášení atd, nemůžete dělat ani spoustu dalších třeba i manuálních prací, u kterých je důležitá komunikace.
Pokud se snad pokusíte získat oficiální doklad postiženého, máte smůlu. Pro úřady jste zdravý člověk. Tím pádem ale nemůžete pracovat ani tam, kde zaměstnávají zdravotně postižené.
Takže pokud se dostanete do situace, kdy hledáte práci, je to skoro nemožné. Spoustu toho dělat nemůžete a jinde vás kvůli vaší vadě nevezmou. Nakonec dospějete do situace, kdy v zoufalství vezmete cokoliv, bez ohledu na vzdělání, předchozí praxi atd. Samozřejmě za mizerné peníze takže vám nezbyde ani třeba na lepší naslouchátko (které pojišťovny samozřejmě nehradí).
V tomto směru by bylo opravdu žádoucí aby stát lidem s vadou sluchu nějakým způsobem pomohl třeba jen uznáním za zdravotně postiženého, aby měli šanci pracovat tam, kde zdravotně postižené zaměstnávají.
Mám podobnou vadu. A zažívám úplně přesně to samé.
Poprvé se to zjistilo po nějakých neotestovaných ruských lécích. Zpočátku to bylo mírné ale s postupem času se to horšilo. Nejdřív pomalu a nenápadně až to došlo do stavu, kdy naslouchátko bylo nutností. Jenže ono to moc nejde ani s ním. Zesílí to všechny možné zvuky, pokud mluví víc lidí naráz, všechny hlasy to zesílí stejně, smíchá dohromady a vytvoří nesrozumitelný mišmaš. Asi jako kdybyste se snažili rozumět nějakému konkrétnímu hlasu z hospodského hlaholu z větší vzdálenosti. Nejde to. Stejně tak mluvící osobu přehluší zvuky ulice, nebo třeba i jen silnější syčení vody z kohoutku. Stejný problém je venku, pokud fouká trochu vítr. V naslouchátku to frflá, chrčí, chrochtá ... a tento pazvuk přehluší naprosto cokoliv. Snad i sirénu. Normální ucho přitom nic takového nevnímá, maximálně lehký šum.
Je to vlastnost mikrofonu a nejde s tím nic dělat. Kdo nevěří, může si na mobilu zapnout nahrávání zvuku a zkusit si takovou nahrávku poslechnout. To, co je ve filmech, kdy se proti odposlechu brání vytvořením jiných zvuků, to je pravdivá realita. Mikrofon zachycuje zvuky prostě jinak než ucho. A žádné další zpracování zachyceného mišmaše s tím už nic neudělá. Resp. zpravodajské služby to z toho za pomoci výkonných počítačů dokážou vyfiltrovat ale to nějakou dobu trvá. Rozhodně to nejde v reálném čase a takové vybavení se do malého naslouchátka nevejde. Zvlášť když v reálném čase potřebujete vyfiltrovat pokaždé jiný zvuk.
Takže ve společnosti více osob mluvících najednou prostě nejsem schopen rozumět, v hlučném prostředí také.
...Naším ideálem je, abychom nemuseli dávat pokuty vůbec....
...Většina řidičů překračuje povolenou sedmdesátku jen o pár kilometrů v hodině, za což dostávají pokutu 750 korun. ...
Aha. Tak oni ty pokuty dávat vlastně nechtějí ale pár km/h navíc odměňují rovnou 750 Kč. Za naprosto bagatelní překročení rychlosti v situaci, kdy snad žádné stávající auto nemá přesný cejchovaný rychloměr. Navíc jak sami uvádějí na vcelku nebezpečné křižovatce, kde je lepší sledovat provoz než hypnotizovat tachometr.
Pokud je tam skutečně tak hraniční situace kdy 70 km/h je ještě bezpečná ale 72 km/h už nebepečná, dejte tam 60 km/h s tolerancí třeba 8 km/h.
Ale to by se asi nesypaly penízky do kasy že.
Úplně poprvé jsem je viděl před mnoha lety v Černé hoře. Několik jich bylo i zašlápnutých na chodníku a bylo vidět obrovské žihadlo. Tam jich létalo dost a šel z nich docela strach. Letos jsem ji poprvé viděl v Praze.
Mimo ně tam byla spousta obrovských černých vos, otravnějších a agresivnějších než ty naše. Jejich bodnutí taky stálo za to. Ty tady naštěstí zatím nejsou.
Poprvé v životě jsem v Praze viděl i tohoto motýla. Odkaz
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ono nejde jen o pokles kapacity. Ten může být naprosto minimální. Ale časem roste vnitřní odpor baterie (bez poklesu kapacity). Při větší zátěži pak klesá napětí, nelze dosáhnout plného výkonu ale po snížení odběru napětí zase stoupne.
A tohle se bohužel se stárnutím baterie děje vždy. Někdy více, někdy méně ale děje se to.
Pro elektromobily to znamená postupné snižování maximálního výkonu (nemusí to znamenat snížení dojezdu) a také prodlužování doby nabíjení.