Ve studii není zohledněna výměna náhradních dílů za onen cyklus, takže bohužel je ta studie jen polovičatá a za mě nic neříkající..
Bohužel, když už se někdo s něčím takovým piplá a neuvede tak zásadní věc, tak je zbytečné číst tu studii dál.
Do 150k u toho benzínu a nafty za těch 15 let měním olej + maximálně u 150k vyměním brzdy a rozvodový řemen (dosti jednoduché komponenty), ale u elektromobilu/hybridu za těch 15 let minimálně 1x nebo 2x vyměním i celou baterii. Jelikož baterie má životnost maximálně 10 let.
U benzínového auta to je olej a filtry, za 15 let nejspíš i jednou nebo dvakrát výfuk. U těžšího elektro budete zase častěji měnit podvozkové díly, nejspíš i pneumatiky, které jsou kvůli konstrukci na vyšší zatížení asi i výrobně (a tedy i emisně) náročnější. Nevěřím, že baterie vydrží 15 let takže to celé nakonec bude ještě jinak.
Praha m.j. řidičům masivně dotuje parkování na veřejných prostranstvích. Snad si nemyslíte, že ta tisícovka ročně pokryje náklady.na vaše parkovací místo?
Nesmysl. Jak město dotuje parkování v ulicích vybudovaných za minulého režimu, na které se přes 60 let nesáhlo a připomínají tankodrom? Máte snad dojem, že údržba takového parkovacího místa něco stojí, nebo, že stojí víc než kolik se za parkování vybere?
1,3 mil. automobilů je spousta voličů, kteří platí daně a mají nárok na nějaké služby. Samozřejmě většina z nich zároveň používá i MHD a občas někdo z nich třeba jede i na kole. Ale přesto je neomluvitelné, že město za poslední 3 volební období rozhodlo, že bude podporovat jen MHD a cyklisty, případně pěší chůzi. Pro řidiče nic, spíše naopak klacky pod nohy. Tohle by mělo skončit.
Souvisí to s tím, že dopravu převzaly ideologická sdružení zaměřená proti řidičům (teď Piráti, předtím Praha Sobě, ovšem ANO sice není formálně proti řidičům, ale za Krndy se chovalo stejně, to byla také paní z neziskovky, původně, asi k té ideologii měla blízko).
Dále to souvisí s faktem, že už dlouho dopravu nevedl nikdo, kdo se narodil v Praze a žil tam celý život. Můžete se ptát, proč Pražané takové lidi volí. K tomu dvě věci: volit je možné z toho, co se nabízí. A už je načase, aby lidé využívající auta, začali důsledně volit podle svých zájmů a ne podle celostátní politiky a stranického trička.
Ano přesně tak. Např. dřívější zelené vlny na semaforech byly nahrazeny systémem, že ať jedete jakkoliv, vždy na další křižovatce stojíte. Když se někde dělá oprava nebo rekonstrukce, dělá se ve stejnou dobu i na několika možných objízdných trasách atd.
Prostě místo snahy o co největší plynulost dopravy a tím omezení vzniku kolon se dělá pravý opak. A pak se poukazuje na to, že je moc aut.
Samozřejmě tomu nepomáhá ani celkem tristní situace s bydlením, kdy spousta lidí je nucena bydlet za městem a dojíždět. Nejsou pro ně P+R parkoviště, v ulicích jsou modré zóny, kde zaparkovat nemohou, takže všichni pak jedou autem až do cíle cesty.
Pozor na to. Je to jasný náběh na tzv. politické procesy. A připouští snadné mocensko byrokratické zneužití. Je potřeba si uvědomit, že žijeme ve společnosti se všeobecnou prací s informacemi a je to také samozřejmou součástí mezinárodní spolupráce na řešení problémů. Aby se spolupráce nakonec nestala podezřelou a nevedla na něco a la "spiklenecké centrum R. Slánského". Je možná dobré si připomenout film Doznání.
Ano. Tohle je bohužel neuvěřitelně snadno zneužitelné. V podstatě můžete být stíhán i xa to, když nějakému cizinci ukážete cestu k nádraží atd.
Vždyť se staví cyklostezky jak o život na silnicích nemaj co dělat chovají se jak 🐷 hlavně ty skupiny rádoby závodníků ve skupině!
Staví?
Jestli myslíte to, že se namaluje čára na stávající chodník nebo do silnice, tak ano. Ale, že by se stavěla skutečně oddělená infrastruktura, to si nemyslím. Ta u nás prakticky neexistuje.
Nabíjení ani dojezd není problém. Kam s tím chcete jezdit? Na expedice do afriky? 300 km v kuse ujedete párkrát do roka. S tímhle bych problém neměl.
Ale tvl za 6 kil auto které je tak na urovni škody citigo? 😄
Za 600 se dá koupit už pořádný auto se spalovákem a nedejbůh to srovnat se zánovní ojetinou...
Takže jak už tu někdo psal - ojety superb s nájezdem do 50 000 km který bude ještě vonět novotou nebo tahle hrůza? To je pak jasný proč EV aut jezdí 0,5 %
Já bych to poupravil. Dojezd by takový problém nebyl. Ale nabíjení už docela ano. Kolik máte v okolí rychlých nabíječek s dostatečným výkonem? Většinou jsou k vidění spíš ty pomalé a čekat u nabíječky třeba 2 hodiny každých pár dní, asi nebude to pravé.
Mistni diskuteri to koupi az to bude mit dojezd 1200km, bude za 200tis a nekdo jim zaridi u panelaku nabijecku a to zadarmo. Pak by si to koupili, ale zase by to pak bylo male a nevzhledne. To je narod 😂
Jenomže to, že většina národa nemá možnost domácího dobíjení, je prostě fakt. Stejně jako to, že to je na auto této velikosti prostě drahé.
Jinak mě se docela líbí a to, že je malé, považuju za výhodu.
....puso, kolik procent obyvatel v ČR má vlastní FVE? A když jí mají, tak za ní vyplázli 300k. Ju. Nic není za pusu..
No tak to hodně přidejte. FVE, o výkonu, který utáhne dům a ještě zvládne nabíjet elektroauto bude stát o hodně víc a potřebujete mít i pořádnou plochu střechy, ideálně na obrovské stodole. A pokud chcete přes den jezdit, potřebujete mít FVE s velkou baterií, v noci jaksi moc nevyrobí. Jen ta baterie vás bude stát jako to auto.
No a jsme zpět u otázky, kolik procent obyvatel vlastní statek s tak velkou FVE?
Jen pro zajímavost. Na Aliexpressu je el. autičko i cca za 110 000 kč. Rychlost do 100 km/h s dojezdem 300 km. Dá se k tomu dokoupit i tichý el. bezinový nebo plynový generátor cca 20 000 kč. Tak pak je z něho něco jako hybrid. A dojezd je rázem někde jinde. I s těmi cly na el. auta jde podstatně o nízkou cenu. Jako pojíždětko do práce nebo do obchodu je docela dobré. Stojí to za zkouknutí.
Uvažoval jsem o koupi v Asii, kde je vše levnější. Ale auto ani motorku takto koupit nelze. Tedy lze ale nemá to evroskou homologaci a nepřihlásíte to tady.
Jenže ta ‚‚důstojná penze‘‘ se má skládat ze dvou částí - státního důchodu a vlastního důchodu dosaženého spořením či investováním (třeba i s pomocí zaměstnavatele). Státní důchod by neměl pokrývat nic jiného než základní potřeby (tzn. bydlení, jídlo, příp. léky). Jedinou výjimku jsem ochoten připustit u lidí, co šli do důchodu cca před 20 lety dříve, kteří přeci jen neměli takové možnosti investování.
Při českých mzdách a cenách samozřejmě všem zbývá mraky peněz na investování.
Probudte se.
Se vším bych snad i souhlasil, krom toho zvyšování věku do odchodu do starobního důchodu. Prostě za věk 65 let se jít rozhodně nemělo! Reforma postrádá některé prvky, které bych očekával. Pokud tedy je důchodový účet v mínusu už 1% HDP - tedy více jak 70 miliard Kč , tak to postupné zvyšování věku do odchodu samo o sobě nepomůže! Proč se nevrátila superhrubá mzda a nezrušily některé daňové výjimky, (zdanění současných důchodů) jak je tomu třeba v Německu a skutečně se neposílil třetí pilíř v podobě zvýšení bankovního úročení a daleko větší úlevy pro zaměstnavatele, kteří budou do penzijních spoření přispívat a zároveň se neprosadilo povinné spoření na stáří již od prvního vstupu do zaměstnání!?? Dále by se mělo zrušit výslužné u policie, hasičů, vojáků a pod. jakož i předčasné odchody do důchodu před dosažením věku 63 let. Pak by tito jmenování povětšinou státní zaměstnanci přispívali do systému daleko déle i když by svoji původní profesi už nevykonávali! Takhle důchodová "reforma" není dotažena do detailů!
Troufám si tvrdit, že to žádná reforma není. Je to jen mírná úprava parametrů stávajícího systému.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
kdybyste se o tématiku více zajímal, věděl byste, že baterie vydrží klidně 30 let. Jenom bude postupně klesat dojezd.
A dojezd začne klesat právě po těch Vašich 10ti letech.
Momentálně je na trhu mnoho 10-ti letých EV, které mají SOH baterie přes 90%.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
On spíš na tak starou baterii nebude stoprocentní spoleh. Klidně může dobře fungovat a náhle odejít někde po cestě.
1 odpověď