Jsem z těch naivků, co i když měli starou plechovku, vždycky šli na STK "na férovku". Představa, že se zabiju jen proto, že jsem si to nechal někým "protáhnout" mě fakt nikdy nelákala. Asi jsem měl i štěstí na to, že i z druhé strany mě nechtěli ošidit (jednou mě vyhodili po právu, po opravě jsem prošel).
Já si auto udržuju kvůli sobě a své bezpečnosti. Na STK jim ale někdy vadí vyloženě blbosti. Třeba, že z žárovek v blinkrech částečně oprýskal oranžový lak a bliká to světlejším odstínem.
Jasně, poslat do šrotu fungující spolehlivá auta, namísto toho, aby smysluplně dosloužila. To je ekologické myšlení. Menší zátěž je překročená emise než výroba nového plechu, jeho lakování, výroba nových plastů, těžba produktů na baterii atd. To je ekologická zátěž.
Hlavně tahle stará auta najedou pár tisíc km za rok. Ve výsledku vypustí méně emisí než nové, které tisíce km najede za měsíc.
Všude se krade a podvádí. Při kontrolách v Praze která je zamořená ze 60 aut jich 40 nesplňovalo limity. Třeba Ukrajinci údajně mohou jezdit s čím chtějí a na STK nechodí. STK která podvádí se má zavřít a nebavit se o žádných jako pokutách. Jdete k holiči a zaplatíte 500 Kč za deset minut práce, přezutí čtyř gum za půl hodiny 600 Kč a hospodě za guláš a malé pivo 200 Kč. Pozvat si řemeslníka na instalaci plynového kotle tak z Vás vyrazí 18 000 Kč za dvě půldne práce. Jsme zlodějský stát a vláda to ještě podporuje!
To jste z levného kraje. Mě nešly povolit šrouby tak jsem zajel do pneuservisu. Za přehození 4 obutých kol bez čehokoliv dašího (cca 20 minut práce) si řekli 2700, že prý proto, že to bylo bez objednání.
Poučil jsem se a za polovinu této ceny si koupil rázový utahovák.
Tohle fakt nehodlám podporovat.
Dost manipulativní článek.
Ti důchodci, kteří dnes pobírají důchod tak dlouho do něj totiž ocházeli mnohem dříve než dnes. U žen to myslím bylo dokonce v 55 letech. Dnes je to 65. Takže ti, kdo půjdou do důchdodu dnes, v něm rozhodně tak dlouho nebudou.
Rozhodující je věk dožití a ten se rozhodně o tolik nezvýšil. Dokonce možna o něco poklesl.
Tak pokud je to 20+letá Ovce s vykuchaným DPF, nikdo se právně ani bránit nebude. Vzhledem k hodnotě auta je případný úplatek v řádu stokorun, to si technik na STK riskne🤔? Ps.: Občas potkávám Tatry starší jak já a zahulí celou ulici....
20+letá Ovce nemá DPF od výroby. To není vykucháním. A klidně může bezproblémově splňovat tehdy platné limity.
Me by zajimalo, kdo je zodpovedny za vadnou baterii, jestli vyrobce, nebo majitel. Kdo plati skody?
V tomto případě nejspíš majitel (ale není to jednoznačné), protože nechal koloběžku s baterií umístěnou v černé krabici (to je standardní součást těchto koloběžek) stát celý den na slunci. Za takových podmínek to může dosahovat teplot, kdy se taví izolace.
To je spíš o výrobci. Značkový výrobce si hlídá kvalitu, aby neutrpěla pověst. Bohužel většina koloběžek jsou pofidérní no name stroje, ve kterých jsou tenké propojovací kabely, chybí tepelné pojistky baterií a podobně. Jsou to krámy především o ceně.
Považujete Samsung nebo LG za značkové výrobce? Pak vězte, že oba mají s bateriemi za sebou už docela dost problémů. LG např. ve vozech Hyundai, Kia a Jaguar, kde jsou baterie náchylné k vzniku požáru a ví se o tom. Hyundai a Kia mění baterie, Jaguar to neřeší a jejich auta dost často shoří.
Chtělo by to přísnější normy na tyhle střepy. Pokud je požár od nějakého bateriového zařízení, téměř vždy se jedná o elektrokolo nebo o elektrokoloběžku. Přitom mobilních telefonů nebo ručního nářadí je mezi lidmi daleko víc.
Omyl. Požár mobilů, notebooků, baterií do nářadí atd. je dost každou chvíli. Díky podstatně menší baterii jde ale i o menší požár a už se o tom skoro nikde nepíše.
Sám jsem byl svědkem toho, jak vypnutý odpojený notebook ponechaný na stole se najednou nafoukl a začal hořet.
V případě této koloběžky si to navíc nejspíš způsobil majitel sám. Nechat to celý den na slunci kdy se baterie uzavřená v černé krabici ohřeje na opravdu vysoké teploty, je skoro záruka toho, že se něco stane.
Nemáme garáže ani kočárkárny nijak speciálně uzpůsobené tomu, že se tam začne objevovat víc a víc baterií. Tak jako první auta neměla dobře chráněné nádrže před vzplanutím, dnes nejsou ochráněné celé stavby. Natož, když si lidé musí brát elektrovybavení se silnými bateriemi přímo do bytu.
Nemáme je uzpůsobené dokonce ani pro plynová auta, což by stačilo řešit dostatečným odvětráváním. Nečekejte vyšší stupeň ochrany.
Pavle, jste snad ducha mdlého, že z koncové ceny i tak předražených produktů vitamínových doplňků v lékárnách, kde je marže min. prodejce a výrobce, usuzujete výši ceny potravinářské složky? 😮 Ano. Základní složky na vstupu při výrobě "energy drinků" nestojí prakticky nic.
Ono to něco stojí ale cena je fakt nízká. Sám jsem koupil 1 kg potravinářského vitaminu C za cca 200 Kč a to byl maloobchodní prodej s přirážkou. Kolik, že stojí v lékárně 10 g balení celaskonu? Nějak podobně takže je stonásobně dražší.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
At si každý dělá co chce. Já strojkem na vlasy zatřihuju chlupy na cca 1 mm po celém těle a v podpaží obden vyholuju. Chlupy jsou mi nepříjemné, všude se zachytávají a nelíbí se mi.
1 odpověď