V roce 2002 jsem byl ještě mladý a blbý, tak jsem šel pracoval jako dobrovolník při úklidu po povodních. Ve fabrice jsme měli tenkrát 3 m vody, byla komplet vyplavená a tak nás poslali domu. Tak jsem si řekl, že alespoň ten volný čas nějak smysluplně využiji.
Přihlásil jsem se přes Adru jako dobrovolník. 1. den jsem byl v Praze-Karlíně a vyklízel bordel ze zatopených sklepů. Děsný humus a zoufalí lidé, silný zážitek.
Druhý den mě "koordinátor" z Adry poslal do Prahy-Chuchle. Tam to vypláchlo domy podél Vltavy. Vezli nás tam skupinu dobrovolníků autem z nádraží Praha-Smíchov, protože oblast byla uzavřená a nešlo se tam dostat bez povolení. Všude zmar a zkáza voda tam dosáhla do výše přes 3 m. Lidé tam vykydávali bahno z domů, zachránit tam nic moc nešlo. Dovezli nás do obří vily, která byla komplet vystěhovaná a všechno bahno už bylo již vyčištěné. Paní domu chodila po zahradě s wapkou a čistila si jehličnany a stromky. Podotýkám, že to bylo v době, kdy sousedi teprve vykydávali z domu bahno a zničené věci. Koordinátor nám rozdal nářadí, že budeme otloukat omítku, aby stěny rychleji uschly. Chodil tam architekt, co stavěl ten dům a s majitele řešili, co a jak.
Když jsme to s ostatními viděli, tak říkáme koordinátorovi, zda to myslí vážně. Proč nepomůžeme lidem z okolí, co vykydávají bahno? Prý že se jedná o dům "invalidy" a že je pro něj domluvena pomoc dobrovolníků.
Další den jsem tam už nešel. Toť moje zkušenost s dobrovolnou pomocí po povodních. Čest všem slušným a poctivým....
Celé je to o tom, že billboardy potřebují politici pro volební kampaně. Proto jsou města zamořena tímto hnusem. Nelegální billboardy jsou už jen taková “třešnička” ukazující jak u nás funguje právní stát.
Přitom řešení je prosté. Veřejná databáze legálních reklamních ploch s přesnou GPS lokací. Plocha co není v databází je automaticky braná jako nelegální a pokud na takové ploše bude někdo inzerovat, tak nemůže dát náklady na tuto reklamu do daní. Plus k tomu tlak veřejnosti na firmy používající nelegální plochy pro svou reklamu.
Představa, že svůj život přizpůsobuji tomu, jak zrovna FVE vyrábí, mě moc neláká.
Bavil jsem se s jedním člověkem který má Teslu a nabíjí si to doma z FVE. Dle jeho slov "jezdí půl roku zadarmo". Ale už mi nebyl schopen říci, kdy s tím autem jezdí, když to auto přes den nabíjí z FVE. Pro většinu lidí, kteří autem odjedou ráno do práce a večer se vrátí, je domácí nabíjení z FVE nepoužitelné. Možné pro někoho, kdo dělá z domova a nebo pro druhé auto na ježdění kolem komína ano. Ale když vezmu cenu nejlevnějšího elektromobilu, tak tam reálná návratnost není.
Nejlepší způsob jak bojovat s nejrůznějšími hoaxy je transparentně a pravdivě informovat občany. Nechť vláda pravidelně reportuje občanům, kolik je v ČR uprchlíků, kolik a jaké dávky pobírají, kolik jich pracuje, kolik vlastní vozidel s psů apod. Pak bude jen malý prostor pro různé dohady a fámy.
Pravost dokumentu posoudit neumím, ale již tiskem proběhla zpráva o tom, že mnoho vyplácených dávek je vyšší, než plat pracovníků ÚP, což je špatně. Dávky by měly sloužit pro překlenutí jen určitého období a ne jako zdroj prostředků pro snadný život.
Hotovo do roku 2033? To spíš NASA dříve přistane na Marsu, než tohle stát dokončí. Pozemky kolem Horoměřic v plánované trase okruhu skoupili spekulanti, Suchdol proti trase okruhu přes jejich katastr bojuje už roky, tak pochybuji že přes noc změní názor. Bude zázrak, pokud včas dokončí ten kus obchvatu z D1 do Běchovic.
Kdo to v Posázaví zná tak ví, že navržená trasa D3 bude velmi drahá a poškodí krásnou přírodu. Dálnice musí překonat hluboké údolí u Libře, pak projít kopcem a překonat údolí Sázavy. Investičně i provozně je to sebevražda (údržba mostů a tunelů apod.). Dálnice skončí na okruhu D0, který je už nyní přecpaný tranzitem.
Nebylo by lepší D3 trasovat tak, aby minula Prahu? Proč musí všechny české dálnice končit na nedokončeném okruhu kolem Prahy?
"Dále pak souběžná jízda - tzn. jízda, kdy se v souběžných pruzích vytvoří souvislé proudy vozidel. (§12 odst. 2 a 3 zákona č. 361/2000 Sb.)."
Chtěl bych znát názor PČR na ty "souvislé proudy vozidel". Jak posuzují tu "souvislost".
Protože např. při výjezdu z Prahy po D1 za Chodovem je 3 pruh a všichni jednou v prostředním pruhu. V levém pruhu jede pár rychlíků, co neví že je tam 110 km/h (nebo to ignorují) a v pravém je většinou volno.
Já to beru tak, že když v pravém pruhu dojedu pomaleji jedoucí vozy v prostředním pruhu, a zároveň je před a za mým vozem v pravém pruhu vozidlo, tak je to "souběžná jízda". Tudíž se nejedná o podjíždění, pokud jedu v pravém pruhu rychleji, než vozy v prostředním pruhu.
Omyl, regulace nájmů dnešní stav způsobila. Díky regulaci (a politickému zadání v 90. letech) obce a města masivně privatizovaly bytový fond. To způsobilo, že se města připravila o možnost vstoupit na trh s bydlením a ovlivnit tak cenu nájmů. Viz Vídeň a jak to funguje tam.
Privatizace bytů zcela pokřivila trh a vytvořila privilegovanou vrstvu osob, které mohly byt koupit a to jen na základě historické nájemní smlouvy (mnohdy získané pokoutně, viz různé čachry s byty “po babičce” apod.).
To není žádný paradox, ale důsledek. Odchod od tradičních centrálních zdrojů k decentrálním ("obnovitelným") vede k nutnosti masivně investovat do přenosové soustavy a akumulace. A to zaplatí spotřebitel. Např. v NL mají obrovské problémy s nedostatkem EE, která je způsobený nestabilitou dodávek z obnovitelných zdrojů. Musí masivně měnit kabely a posilovat sítě.
Obrovsky roste poptávka po "službě výkonové rovnováhy". Spousta firem do toho investuje, protože je to výnosné. A zaplatí to opět spotřebitel.
V podmínkách ČR v stát totálně pohnojil dotace na malé FVE, protože dotuje výrobu a velmi omezeně akumulaci. Obvyklá FVE na RD je o výkonu 10 kWp a ta vyrobí v létě tolik energie, že není šance to v běžném RD spotřebovat. Lidé si dávají kvůli ceně malé baterie jen kolem 10 kWh.
18
Sledujících
0
Sleduje
18
Sledujících
0
Sleduje
Nejdříve obecní byty pod cenou prodali v tzv. privatizaci a teď je budou draze stavět?
Je fascinující, jakou mají politici “schopnost” hospodařit s veřejnými penězi.