V roce 2002 jsem byl ještě mladý a blbý, tak jsem šel pracoval jako dobrovolník při úklidu po povodních. Ve fabrice jsme měli tenkrát 3 m vody, byla komplet vyplavená a tak nás poslali domu. Tak jsem si řekl, že alespoň ten volný čas nějak smysluplně využiji.
Přihlásil jsem se přes Adru jako dobrovolník. 1. den jsem byl v Praze-Karlíně a vyklízel bordel ze zatopených sklepů. Děsný humus a zoufalí lidé, silný zážitek.
Druhý den mě "koordinátor" z Adry poslal do Prahy-Chuchle. Tam to vypláchlo domy podél Vltavy. Vezli nás tam skupinu dobrovolníků autem z nádraží Praha-Smíchov, protože oblast byla uzavřená a nešlo se tam dostat bez povolení. Všude zmar a zkáza voda tam dosáhla do výše přes 3 m. Lidé tam vykydávali bahno z domů, zachránit tam nic moc nešlo. Dovezli nás do obří vily, která byla komplet vystěhovaná a všechno bahno už bylo již vyčištěné. Paní domu chodila po zahradě s wapkou a čistila si jehličnany a stromky. Podotýkám, že to bylo v době, kdy sousedi teprve vykydávali z domu bahno a zničené věci. Koordinátor nám rozdal nářadí, že budeme otloukat omítku, aby stěny rychleji uschly. Chodil tam architekt, co stavěl ten dům a s majitele řešili, co a jak.
Když jsme to s ostatními viděli, tak říkáme koordinátorovi, zda to myslí vážně. Proč nepomůžeme lidem z okolí, co vykydávají bahno? Prý že se jedná o dům "invalidy" a že je pro něj domluvena pomoc dobrovolníků.
Další den jsem tam už nešel. Toť moje zkušenost s dobrovolnou pomocí po povodních. Čest všem slušným a poctivým....
Celé je to o tom, že billboardy potřebují politici pro volební kampaně. Proto jsou města zamořena tímto hnusem. Nelegální billboardy jsou už jen taková “třešnička” ukazující jak u nás funguje právní stát.
Přitom řešení je prosté. Veřejná databáze legálních reklamních ploch s přesnou GPS lokací. Plocha co není v databází je automaticky braná jako nelegální a pokud na takové ploše bude někdo inzerovat, tak nemůže dát náklady na tuto reklamu do daní. Plus k tomu tlak veřejnosti na firmy používající nelegální plochy pro svou reklamu.
Představa, že svůj život přizpůsobuji tomu, jak zrovna FVE vyrábí, mě moc neláká.
Bavil jsem se s jedním člověkem který má Teslu a nabíjí si to doma z FVE. Dle jeho slov "jezdí půl roku zadarmo". Ale už mi nebyl schopen říci, kdy s tím autem jezdí, když to auto přes den nabíjí z FVE. Pro většinu lidí, kteří autem odjedou ráno do práce a večer se vrátí, je domácí nabíjení z FVE nepoužitelné. Možné pro někoho, kdo dělá z domova a nebo pro druhé auto na ježdění kolem komína ano. Ale když vezmu cenu nejlevnějšího elektromobilu, tak tam reálná návratnost není.
Nejlepší způsob jak bojovat s nejrůznějšími hoaxy je transparentně a pravdivě informovat občany. Nechť vláda pravidelně reportuje občanům, kolik je v ČR uprchlíků, kolik a jaké dávky pobírají, kolik jich pracuje, kolik vlastní vozidel s psů apod. Pak bude jen malý prostor pro různé dohady a fámy.
Pravost dokumentu posoudit neumím, ale již tiskem proběhla zpráva o tom, že mnoho vyplácených dávek je vyšší, než plat pracovníků ÚP, což je špatně. Dávky by měly sloužit pro překlenutí jen určitého období a ne jako zdroj prostředků pro snadný život.
Jen závist a nenávist. Klasickej čech, plivnout si, bez důkazů a bez argumentů. Velkej frajer.
Uveďte prosím aspoň jednu, jistě nebudete mít jako odborník na neziskovky problém. Mám totiž pocit, že naprosto netušíte nic o neziskovkách. A zřejmě ani o jiných věcech.
A ano, můžete tak leda uvést hokej a fotbal, to jsou největší neziskovky, které spolknou 100%, tam se nic nevytváří.
Hotovo do roku 2033? To spíš NASA dříve přistane na Marsu, než tohle stát dokončí. Pozemky kolem Horoměřic v plánované trase okruhu skoupili spekulanti, Suchdol proti trase okruhu přes jejich katastr bojuje už roky, tak pochybuji že přes noc změní názor. Bude zázrak, pokud včas dokončí ten kus obchvatu z D1 do Běchovic.
Kdo to v Posázaví zná tak ví, že navržená trasa D3 bude velmi drahá a poškodí krásnou přírodu. Dálnice musí překonat hluboké údolí u Libře, pak projít kopcem a překonat údolí Sázavy. Investičně i provozně je to sebevražda (údržba mostů a tunelů apod.). Dálnice skončí na okruhu D0, který je už nyní přecpaný tranzitem.
Nebylo by lepší D3 trasovat tak, aby minula Prahu? Proč musí všechny české dálnice končit na nedokončeném okruhu kolem Prahy?
"Dále pak souběžná jízda - tzn. jízda, kdy se v souběžných pruzích vytvoří souvislé proudy vozidel. (§12 odst. 2 a 3 zákona č. 361/2000 Sb.)."
Chtěl bych znát názor PČR na ty "souvislé proudy vozidel". Jak posuzují tu "souvislost".
Protože např. při výjezdu z Prahy po D1 za Chodovem je 3 pruh a všichni jednou v prostředním pruhu. V levém pruhu jede pár rychlíků, co neví že je tam 110 km/h (nebo to ignorují) a v pravém je většinou volno.
Já to beru tak, že když v pravém pruhu dojedu pomaleji jedoucí vozy v prostředním pruhu, a zároveň je před a za mým vozem v pravém pruhu vozidlo, tak je to "souběžná jízda". Tudíž se nejedná o podjíždění, pokud jedu v pravém pruhu rychleji, než vozy v prostředním pruhu.
Omyl, regulace nájmů dnešní stav způsobila. Díky regulaci (a politickému zadání v 90. letech) obce a města masivně privatizovaly bytový fond. To způsobilo, že se města připravila o možnost vstoupit na trh s bydlením a ovlivnit tak cenu nájmů. Viz Vídeň a jak to funguje tam.
Privatizace bytů zcela pokřivila trh a vytvořila privilegovanou vrstvu osob, které mohly byt koupit a to jen na základě historické nájemní smlouvy (mnohdy získané pokoutně, viz různé čachry s byty “po babičce” apod.).
Dobrý den. Mám Panasonic12kW. Po dvou letech od montáže jsem kontaktoval firmu kvůli servisu, odpověděli, že je to zbytečné. Jaký je váš názor? Co si může člověk udělat sám, (kromě dotažení el. spojů) aby zabezpečil bezproblémový provoz, co je třeba kontrolovat. Jak se pozná únik? Jak se to projeví? Nerad bych něco zanedbal, aby nebyla velká porucha. Můžete napsat na mejl: jxmarek(a)seznamcz. Děkuji.
Já osobně bych každý rok vyčistil výparník TČ speciálním přípravkem (lze koupit ve specializované prodejně, je to koncentrát do vody, který se nastříká na výparník a pak smyje vodou). Pak bych se podíval na čistotou vodního filtru v okruhu vytápění, na tlak vody v systému a zkontroloval bych v menu regulace průtok vody, zda se nějak nezměnil od nastaveného průtoku při spuštění. Pak bych se podíval v menu regulace na počet startů a počet provozních hodin TČ, zda mi TČ nespíná zbytečně často (max.2 až 3 starty za hodinu, to je zásadní pro životnost). Dále samozřejmě vizuální a poslechová kontrola zařízení, zda se něco neuvolnilo, nikde nic nedrnčí apod. To je takové minimum, co lze jako laik udělat.
Dále by měl chlaďař zkontrolovat čichačkou případné úniky (máte-li TČ split) a podívat se na provozní hodnoty TČ, zda nějak nevybočují z normálu. Únik byste poznal tak, že by TČ vypadlo na nízký tlak (velký únik) nebo by dávalo menší výkon nebo se jinak chovalo nestandardně (malý únik).
Pokud máte TČ split s chladivem R410a, tak se na Vás pravděpodobně vztahuje povinnost vést revizní knihu a dělat každoročně kontroly úniků odbornou firmou. Je legislativně stanoven limit ekvivalentu CO2 v chladivu 5 tun, což u náplně chladiva R410a je cca max 2,4 kg chladiva. Do této hodnoty se roční revize dělat nemusí (zatím).
Častý nešvar firem je, že systém vytápění napustí neupravenou vodou. To je pak pro TČ špatné. Panasonic TČ mají oběhové čerpadlo velmi citlivé na kvalitu vody a při neupravené vodě v okruhu vytápění se často oběhovka zadře. Dále se zanáší kondenzátor sedimenty z vody.
18
Sledujících
0
Sleduje
18
Sledujících
0
Sleduje
Nejdříve obecní byty pod cenou prodali v tzv. privatizaci a teď je budou draze stavět?
Je fascinující, jakou mají politici “schopnost” hospodařit s veřejnými penězi.