V tom článku je to popsané nějak zmateně.
Pokud je lambda = 1, jedná se o tzv. stechiometrický poměr; to znamená, že ke spálení 1 kg benzínu je potřeba cca 14,8 kg vzduchu.
Pokud je lambda < 1, jedná se o tzv. bohatou směs: poměr vzduchu ve směsi menší než u stechiometrické směsi.
Pokud je lambda > 1, jedná se o tzv. chudou směs: objem vzduchu ve směsi je větší než u stechiometrické směsi.
Nelze mít lambda = 1 a zároveň “superchudou směs”, jak se píše v článku.
V diskuzi níže se střetávají dva názorové proudy. Jedni věří, že to s obnovitelnými zdroji zvládneme, druzí že nikoliv.
Otázka ale zní: Za kolik?
I kdybych bylo nutné pustit záložní zdroj (jedno zda na mazut, plyn nebo uhlí) jen na jednu jedinou hodinu ročně, aby se zabránilo blackoutu, tak těch zbývajících 8765 hodin ročně ten záložní zdroj musí někdo udržovat, opravovat, investovat to něj apod. A to stojí nemalé peníze, které zaplatíme my jako spotřebitelé EE. To je hlavní důvod, proč v posledních letech roste platba za distribuci EE (i když cena za silovou EE třeba i mírně klesá). Obávám se, že do budoucna se bude cena za distribuci EE bude dále zvyšovat.
Obnovitelné zdroje vyrábějí EE "zadarmo", ale svojí nestabilní provozní podstatou generují nutnost investic do záložních zdrojů a do posílení přenosových sítí. Považuji za dost nefér, že se náklady na tyto investice pak přenášejí na spotřebitele EE. Měli by to platit provozovatelé obnovitelných zdrojů. Rázem by ale byla ekonomika těchto zdrojů úplně jinde...
Zoufalá situace svádí k zoufalým řešením...
Bohužel se za posledních 30 let v Praze udělalo minimum pro odklon tranzitní dopravy a nic pro vybudování kapacitní hromadné dopravy (příměstské vlaky do SČ kraje). Naopak se neustále omezuje kapacita stávající ulic různými cyklo pruhy, jednosměrkami apod. (oblíbené "zklidňování" dopravy).
Navíc extrémně přibylo lidí, kteří do Prahy přijíždí ze SČ kraje pracovat nebo sem vozí děti do školy. Ti pak v Praze parkují, kde se dá a město to řeší zaváděním parkovacích zón apod.
Vnitřní i vnější okruh jsou nedostavěné. I ty hotové čísti okruhů jsou na hranici možností (úsek od D1 k D5, denně kolony, stejně tak tunely vnitřního okruhu).
Ze severu Prahy je kapacity silnic úplně tragická (z Bohnic, kde žije x desítek tisíc lidí vedou do centra v podstatě jen 2 cesty a jedna z jich jde přes Troju).
Podobné to je např. v P6 (příjezd do Roztok nebo od Kladna), také se uvažuje o instalaci světelných závor, aby se doprava tvořená tranzitem a dojížděči udržela mimo město. Stačí se podívat, co se děje v Horoměřické ul. po zavedení bus pruhu na Evropské. Z Nebušic na Bořislavku to trvá busem klidně hodinu.
Jan a Lucie jsou žabaři. Kdyby v tom uměli chodit, tak Jan pronajme Lucii svůj byt nebo dům a Lucie si půjde také pro příspěvek na bydlení. Dále jako otce dítěte prohlásí svého dědečka, aby po jeho smrti mohli inkasovat sirotčí důchod. Dítěti je 5 let a to je tak akorát čas na to začít usilovat o přiznání invalidního důchodu od 18 let.
Článek dlouhý jak Lovosice, ale kromě názorů a domněnek autora žádná fakta.
Co už je témeř jisté jsou emisní povolenky z plynu pro domácnosti od roku 2027. Odkaz
Co plynové kotle pro domácnost může “zabít” jsou nové požadavky na ekodesign platné od roku 2029, které požadují účinnost kotle nad 115 %, což fyzikálně nelze. Uvidíme, zda to vstoupí v platnost.
18
Sledujících
0
Sleduje
18
Sledujících
0
Sleduje
Paní Ivetě bych doporučil jezdit ze Stodůlek na Smíchov metrem. Trvá to 15 minut.
1 odpověď