Píšete nesmysl, o tom co je v článku není nikde v silničním zákoně ani slovo. Navíc nechápu proč píšete o jízdě ve městě to nikdo neřeší. Píšete blábol protože nelze pokutovat něco co není v zákoně definováno.
Mám nejradši, když se někdo v něčem nevyzná, chybuje a ještě se snaží urážet. Chcete si nechat poradit nebo se na silnici dohadovat s policisty?
Píšu o jízdě ve městě, protože Vy chcete jezdit jako ve městě. A to se právě nesmí. Vaší logikou by se nesmělo pokutovat žádné zakázané předjíždění, protože v zákoně není výslovně pozitivní výčet pojmu "předjíždění." V § 12/2, 3 je uveden negativní výčet pojmu "předjíždění", což by každému, kdo má dostatečné IQ k dosažení ŘO, mělo stačit: odst. 2: V obci na P.K. o více jízdních pruzích... .../ potažmo odst. 3: při souvislých proudech vozidel... "se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom jízdním z jízdních pruhů rychleji, než vozidla jedoucí v jiném jízdním pruhu."
= tady máte zcela legitimní definici.
Kdykoli jindy se totéž za předjíždění považuje a zákon žádné další větičky nepotřebuje.
§ 17
Předjíždění
To je velká škoda, že to sem nejde celé zkopírovat, protože v tom paragrafu není ani slovo o podjíždění. Navíc to co se snaží pisálek naznačit je nesmysl. Podle silničního zákona nemám MIMO obec v levém pruhu co dělat když nepředjíždím a proto se nejedná o podjíždění když takového řidiče dojedu plynulou (tedy pořád stejnou) rychlostí a budu pokračovat dál. Nevěřím, že mu takový nesmysl někdo z Min.dopravy napsal, že toto je přestupek. Silniční zákon porušuje řidič v levém jízdním pruhu a to jednoznačně, nemá tam co dělat. Navíc "podjíždění", které se tu řeší je přestupek v případě, že jej konám úmyslně a tedy - jedu v levém jízdním pruhu dojedu pomalu jedoucího řidiče, který ovšem nereaguje na dojetí rychleji jedoucím vozidlem a předjedu ho zprava (tedy podjedu). V případě více než dvouproudé dálnice to platí i o prostředním pruhu a já nevyužiji k předjetí vozidla před sebou pruh levý ale předjedu (tedy podjedu) jej pravým, nejpomalejším pruhem.
Paradox je (ale to se není co divit), že nebezpečnější a tedy řidiče víc ohrožující je plynulá bezdůvodná jízda v levém pruhu ale je za to menší pokuta a hlavně to policie skoro nepokutuje a přitom když už používají i drony tak by museli mít za měsíc tržbu jak normálně za rok a to jen za tento přestupek!!!!
Zadruhé - článek opravdu nemá pravdu v jedné věci: Předjíždění vpravo je jen do 1500,- na místě bez bodu. Tedy stejně jako bránění v předjíždění/bezdůvodná jizda v jiném než pravém pruhu.
§ 17
Předjíždění
To je velká škoda, že to sem nejde celé zkopírovat, protože v tom paragrafu není ani slovo o podjíždění. Navíc to co se snaží pisálek naznačit je nesmysl. Podle silničního zákona nemám MIMO obec v levém pruhu co dělat když nepředjíždím a proto se nejedná o podjíždění když takového řidiče dojedu plynulou (tedy pořád stejnou) rychlostí a budu pokračovat dál. Nevěřím, že mu takový nesmysl někdo z Min.dopravy napsal, že toto je přestupek. Silniční zákon porušuje řidič v levém jízdním pruhu a to jednoznačně, nemá tam co dělat. Navíc "podjíždění", které se tu řeší je přestupek v případě, že jej konám úmyslně a tedy - jedu v levém jízdním pruhu dojedu pomalu jedoucího řidiče, který ovšem nereaguje na dojetí rychleji jedoucím vozidlem a předjedu ho zprava (tedy podjedu). V případě více než dvouproudé dálnice to platí i o prostředním pruhu a já nevyužiji k předjetí vozidla před sebou pruh levý ale předjedu (tedy podjedu) jej pravým, nejpomalejším pruhem.
Paradox je (ale to se není co divit), že nebezpečnější a tedy řidiče víc ohrožující je plynulá bezdůvodná jízda v levém pruhu ale je za to menší pokuta a hlavně to policie skoro nepokutuje a přitom když už používají i drony tak by museli mít za měsíc tržbu jak normálně za rok a to jen za tento přestupek!!!!
§ 17 Předjíždí se vlevo. Tečka. Podjíždění je hovorový výraz.
Čtěte dále odst. 2 a § 12/2, 3. Z těchto vyplývá, co předjíždění není => tedy je (a je to naprosto legální výčet). Přejíždění není definováno změnou směru/pruhu.
Jsem zděšen, že po 12 letech se opět dostávám k již uzavřené diskuzi, a ti, kteří nemají pravdu, si takto vehementně plácají játra. Vpravo se u nás předjíždět nesmí a to naprosto legitimně, protože 130 je v rámci světa jedna z vyšších dovolených rychlostí (a reálně se u nás jezdí rychleji), pravé zpětné zrcátko je dále v zorném poli řidiče ... a pro to vše musí být v předjíždění větší pořádek. Proč myslíte, že v obci je tento způsob jizdy výslovně dovolen... 🙈🤷🏻
12 až 15. Je vidět, že jste s tím nikdy nejel. Já měl na víkend půjčené Ferrari (jiné, mnohem méně sportovní) a spotřeba při relativně normální jízdě (ono to moc nejde, to je pravda) byla kolem 30. A servis ta 60 tisíc byli jen pneu a olej, žádný jiný nebyl, tedy podle článku.
Běžně jsem řídil Lincolny Navigatory, nejnižší spotřeba 21 (kolega jednou na dálku 16), běžně 25-30, dále Bentley Arnage T - 30-35l/100 km. Konkrétně ve Ferrari Italia 458 mám teď možnost se občas svézt. Spotřeba vždy 13 - 15l, jednou jel kolega za 17. Vždy jsme na to auto jeli vlastně velmi pomalu (rozumějte normálně jako ostatní), mimo okruh byla hlídaná rychlost, takže jsme se moc nesvezli. V den, kdy jsme jezdili i po okruhu, byla celková spotřeba cca 21l/100 km.
Jsem zvědav, zda za lež v nadpisu bude někdo z médií popotahován. Správně je POŘÍZENÍ a dvouletý provoz (28 tisíc km) stál 800 Kč. Servis stál 65 tKč. A to se někomu zdá hodně? Média jistě dostala i informace o vybraných pokutách, nedoplatcích, kaucích, zadržených ŘP... Prezídko na to má jednoduchou tabulku. Proslýchá se, že v provozu na dálnici toto Ferrari pije 12-15 l/100 km. To s Kodiaqem 2.0 TSi hlídkaři jezdí za víc. V rychlostech okolo 250 km/h navíc drží zásadně lépe, než běžná auta (vyšší) střední třídy, tudíž při dojíždění neřádů ani nejede na limitu, tudíž je toto dohánění přestupců ve Ferrari de facto daleko bezpečnější.
Ale i když se přes to všechno Ferrari nelíbí, musí se to v článku umět podat. :D
Tak je jasné že to PČR nekupovala, ale kdyby to stát prodal za tržní cenu tak si několik těch bavoráků dovolit mohl. O nákladech na údržbu VS užitková hodnota ani nemluvě!
A ty nesmysly o pronásledování na rušných okreskách si nechte do akčního filmu, od toho mají policisté kolegy aby udělali zátaras, atd....
Auto není rychlejší nežli vysílačka.. a je uplně jedno jaké auto 😄
Asi tak dva. A podvozek BMW bez eM paketu při 250 km/h překvapivě není žádná sláva, Superb je na dálnici překvapivě lepší.
Já si to zkusil a k nezaplacení . Najednou zjistíte jak snadno se vaše auto stane neovladatelnou kovadlinou jedoucí po neviditelných kolejích výslednice různých setrvačných sil , adheze, gravitace a začne člověk jezdit velmi opatrně . A myslím že se takové kurzy dělají i někde na Moravě nebo v Horním Rakousku
Určitě dobrá věc, každému doporučuji. Ale když dotyčný nemá tyto priority, jakože by byl nadšen z každodenního ježdění jako my, při nejlepším využije něco "po cestě".
Já absolvuji podobný kurz 1-3x ročně. A je to sice sranda, ale rozhodně to nenahradí hodiny a hodiny trénovaní a blbnutí, které Vám tvoří návyky. Na střelnici Vám potvrdí k "sušení", že abyste si dobře vytvořil senzomotorickou paměť k danému úkonu, potřebujete cca 2500 opakování. Všichni teoreticky víme, že když na sněhu přední náprava ztrácí adhezi, musíme odbrzdit, spojku, aby se kola co nejvolněji točila. Ale odbrzděte pak v praxi, když Vám jde do tuhého. To samé chlap ve videu - řidič, který by už něco nablbnuto měl, by rozhodně počítal se včasným protikontrem. Passat není Ferrari, které byste neuřídil.
...no samozřejmě že když nasněží, jdu využít přehledná místa k ježdění. Na cvičení nestačí svézt se jednou za rok čtyři zatáčky v Mostě.
Lze si na autodromu most objednat kurz bezpečně jízdy a tam vám i nasimuluji modrou vozovku , nebo dokonce povrch kluzáky jako led. Stačí chtít a neremcat
Jakože člověk, co má sotva na 25leté auto se spotřebou 4,5l, musí s tím jezdit do práce, pojede 100 km daleko, zaplatí 5000,- a naučí se řídit. Jjo. I kdyby tam jel (což doporučuju, lepší než nic), jednou za život to nestačí.
kdyz jedu po dalnici 130 a mezi obcemi 90, nema me kdo predjizdet, jinak prekrici povolenou rychlost a vine ze za vetsinu nehod muze prave rychlost
Existuje odchylka měření, § 18/9 pro určená vozidla bez majáků a okolnosti vylučující protiprávnost. Vy se NIKDY nedozvíte, jestli dotyčný jel rychleji oprávněně. Vy se starejte o sebe, jezděte vpravo, nebraňte v předjíždění a užívejte vnitřního míru. Nevěnování se řízení způsobuje ročně cca 17 tisíc nehod, nepřiměřená rychlost cca 13 tisíc (to je velká množina, takže z toho cca 6 tisíc nepřizpůsobení rychlosti stavu/dopr. tech. stavu vozovky a překročením DOVOLENÉ rychlosti přesně 77 (sedmdesát sedm)).
Kdyz jedete pujcenym autem, tak muzete svoji pokutu za nevyhovujici technicky stav resit v obcanskem rizeni s tim, kdo vam auto pujcil.
Jinak jste rizenim vozdila v nevyhovujicim technickem stavu porusil par 5, odstavec 1a) zakona a tudiz se dopustil prestupku dle par. 125c odst. k).
Přestupek musí být ZAVINĚNÉ jednání. Správní praxe sice řidiče trestá, ale docela by mě zajímalo, jak by se musel změnit zákon, kdyby řidiči tento fakt (nezaviněné jednání) uhájili.
Moc koukáš na filmy. Prostě ho na dalším sjezdu stáhla druhá hlídka z dálnice. Nikdo nikoho nenahání 😄
No 😄 pořád mi připadá (pardon... objektivně JE) bezpečnější, když ho hlídka (= řidič, který každoročně několikrát jezdí do Sosnové a do Mostu) dojede rychlostí 250 km/h, než aby se před něj stavěla stojící překážka s plácačkou. Ale dobrý, Váš názor má 99 lajků. :D
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
"Vozit u sebe netřeba" - vždyť to není pravda! Jen vás za to policie nemůže pokutovat! Potřebujete je pro případnou euroformulářovou nehodu, tam si vaše údaje druhý účastník nevylustruje!
1 odpověď