Z té většina reakcí je mi dost smutno. Ale asi to moc nepřekvapí, když se v naší společnosti tolik daří názorům, pod nichž elektromobily v boji proti změně klimatu, vůbec nepomáhají, případně problém s klimatickou změnou zcela odmítají či bagatelizují. "Pelíškovskou" otázkou bych se všech těchto lidí rád zeptat "a komu tím prospějete"? Příští generaci našich dětí a vnuků rozhodně ne. Hodně si říkám, jak zle bude muset asi být, aby si to lidi uvědomili, že se s tím klimatem něco dělat musí. Problém je, že v takovém okamžiku už asi bude pozdě... Žel situaci, kdy spousta lidí uvažuje stylem "po nás potoka", se holt asi nedá nic dělat...
V článku jsou nepřesnosti. ČR nezpochybňuje dobíječky pro osobní vozidla, ale dobíječky pro nákladní vozidla, kde jsou cíle úplně jiné, než co zmiňuje článek. Jde o dobíječky o výkonu 1 400 kW (návrh Komise) zvýšený ze strany EP na 2 800 kW. K tomu se vztahuje vyjádření tiskového mluvčího MD. Nikoliv k cíli 300 kW. Ten je v pořádku.
Velmi oceňuji, že garaz.cz už není tak proti elektromobilní, jak dříve byla. Jen bych řekl, že kromě všech těch popsaných témat, je tu jedno principiální téma. A to, zda je fér, že je nástup elektromobility tlačen přes sílu a že ten zákaz aut se spalovacím motorem připomíná socialismus a centrální řízení ekonomiky ala RVHP. Myslím že my, co si ještě ty doby "reálného socialismu" trošku pamatujeme, jsme prostě na tohle hákliví a principiálně nám to prostě vadí. Ač jinak elekromobilitu považujeme třeba i za cestu správným směrem. Jen by ta cesta neměla být dlážděna příkazy a zákazy....Toť vše.
Jednodenní známku pro všechny bude třeba povinně zavést. EU pravidla jsou pro nás závazná. Jinak pokud by bylo mýtné, platila by většina za použití dálnic mnohem víc než dnes těch 1500 za roční dálniční známku... Možná se Vám to nezdá, ale i kdyby se za 1 km třeba platilo cca 50 haléřů (2 eurocenty), tak by stačilo ujet více než 3 000 km na dálnici a už byste na tom tratil.... Mýtné se právě proto u osobáků zatím neplánuje... Stát by na tom vybral mnohem víc než dalnišních známkách, ale celospolečensky by to bylo neúnosné. Ač souhlas, že by to bylo spravedlivější
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Víte co mě na tomto článku fascinuje. Že tady řešíme dopad (české) zimy na elektromobilitu zatímco těchto aut je v celé Evropě nejvíce v Norsku (a dále pak velké množství v jiných skandinávských zemích), kde mají mnohem tužší zimu než u nás. Takže problém asi nebude jen v tom, že by horší klimatické/teplotní podmínky zhoršovaly dojezd elektromobilů (ač to nechci zcela zpochybňovat), ale více v tom, že Češi prostě kašlou na životní prostředí (na rozdíl od obyvatel Skandinávie) a tak hledají jakýkoliv (i zástupný) důvod, aby mohli nadávat na elektromobilitu. Jak jinak asi vysvětlit, že všichni ti Norové, Dánové, Švédové či Finové, nemají žádný mentální problém na elektromobilitu přejít ač (při té tužší zimě) by je zde to jisté omezení dojezdu mělo mnohem více afektovat než nás. Ono asi klíčové je se naučit s BEV jezdit (včetně předehřívání baterie). A samozřejmě, jak už tu někdo řekl, kupovat si ty správné funkční modely a ne takový, který elektromobilitě jen škodí. Proto moc prosím autora článku, aby na základě jedné zkušenosti nedělal takto obecné závěry. A nebo mi vážně odpověděl na otázku, proč to co někde jde, v Česku nejde.... Já na to mám jasné vysvětlení. Češi jsou národ Švejků, takže nám vždy dlouho trvá, než něco nového akceptujeme.
2 odpovědi