Jsou tací co vyzkoušeli a strašně moc rádi se vrátili k ropáku. Já si umím představit vozítko kolem komína na elektriku s dojezdem do 100 km na nákupy na poštu, na hřbitov, pro rohlíky. ideální a super.
Sorry, ale proč si prosím představujete něco, co vůbec neodpovídá realitě? Proč mluvíte o dojezdu 100 km, když zcela reálný dojezd (i třeba když bych vzal v potaz zimní podmínky) průměrného BEV bude určitě minimálně 350 km. A to říkám fakt minimálně. Znovu a naposledy. Proč si myslíte, že lidem v Norsku, Dánsku, Švédsku elektromobil vyhovuje, u nás ne. I Vaše reakce mě utvrzuje, že je to fakt o české zabedněnosti. Nebo si fakt myslíte, že ti Norové a další jsou tak hloupí, že by si při průměrných zimních teplotách kolem -4 °C ve velkém kupovali elektromobily (už jich mají 50% ze všech registrovaných) kdyby bylo elektro v zimě tak nespolehlivé jak zde a jinde Češi furt tvrdí. když vezmu, že v Česku máme průměrné zimní teploty kolem nuly, ta jako nevím, co tady řešíme....
Oni elektromobily šetří životní prostředí? A od kdy? A co výroba baterií. Než se vytěží ruda, než se zpracuje a vyrobí se baterie. To je panečku šetření životního prostředí. A co výfuky elektromobilů? Tedy elektrárenské komíny? Taky šetří životní prostředí. A co likvidace baterií? Jedna úspora životního prostředí za druhou.
Od tehdy co platí fyzika, podle níž není pochyb že má elektrický motor dvojnásobnou energetickou účinnost...Takže potřebuješ polovičku energie než do spalovacího auta. Jasně, že jsou zde nějaké emise z výroby baterií a samotné elektřiny. Ale taky zde jsou nějaké emise z těžby roby a produkce a transferu benzínu/ nafty. Není pochyb, že se musí počítat náklady celého životního cyklu a ty jasně ukazují, že i kdyby se elektromobil nabíjel z elektřiny z uhlí, tak po ujetí 100 tisíc km, je už ekologičtější než auto na benzín. A kdyby náhodou to bylo z elektřiny z obnovitelných paliv (či jádra), pak se toto překlopí už při 40 tisících kilometrech. A kolik mají auta životnost? Automobilky dne garantují dojezd na jednu baterii 200 tisíc ale už jsou jasná čísla, že ty auta zvládnou klidně i dvojnásobek (bez výměny baterie). A to se bavíme opět jen o současných elektromobilech a nikoliv těch do 10 let. už tu debatu zde uzavře a to konstatováním, že pokrok nezastavíte pánové. v 19 století si někteří mysleli, že bez koňů to v dopravě nepůjde, do polovičky 20. století nikde nevěřil, že skončí parní lokomotivy. A skončily. A tak snad do poloviny 21. století skončí i fosily... Jinak doporučuji se podívat sem: Odkaz 1 Odkaz 2
Honzíku, to není žadná česká "zabedněnost", či "Švejkovina".
Dokážeš zkrátka pochopit, že tohle zkrátka mnoha lidem nevyhovuje?
A basta.
Komu to vyhovuje, jezdí "příměsto" a najede prd, tak je to naprosto v pořádku.
Pro mě, když podnikám a najedu min. 40 tis. ročně to zkrátka NENÍ použitelné řešení.
Chápeš Honzi..?
Je mi líto ale asi jsem maličko natvrdlý... vím o x lidech co BEV mají a jezdí s tím i do Chorvatska. Takže ten problém je prostě jinde.... Jinak aktuálně nikdo BEV lidem nenutí. A než nastane rok 2035 tak (pokud nevyhraje naftařská lobby a nezruší se současná regulace), tak elektromobily budou mít takové parametry, že už nikdo po fosilech ani neštěkne. Říká se tomu pokrok... Za 10 let se dojezdy BEV zvýšily na dvojnásobek. Což už není rozhodně špatné. A až bude dojezd BEV přes 1000 km (což klidně může být) tak si povíme komu ještě bude fosilní auto chybět. A máš pravdu, neumím pochopit, že lidem, co si ještě BEV pořádně ani nevyzkoušeli, daný produkt "nevyhovuje". Protože ani většinou nevědí, o čem mluví....A protože je u nás módou hatovat elektromobilitu, tak si rádi přisadí. Má zkušenost je, že kdo s BEV nějaký čas jezdil, už nechce jinak. A to se fakt furt bavíme o elektromobilech současné generace (a nikoliv těch vyrobených za 10 let).
elektromobilita je jedna strana mince.Ano,Čína je líd.Ale koukni kde a za jakých podmínek získávají suroviny - typické drancování afrických zemí.
Nemluvě o místním znečištění podnebí imisemi-viz olympiáda v Číně. O Indii nemluvě z hlediska znečištění životního prostředí.A to jsou největší asijští ekonomičtí dravci. Za jakou cenu?
Nechci v žádném případě Čínu vychvalovat. Ale neměli bych si nevšímat faktů, že výrazně zlepšila svůj energetický mix (zvýšili podíl výroby elektřiny z obnovitelných zdrojů a snížila výrobu elektřiny z uhlí). Ale chápu, že kdo chce psa být, vždy si nějakou hůl (proti elektromobilitě) najde... Jen mě fascinuje, že všichni ti podporovatelé zachování spalovacích motorů si neuvědomují, že se stávají "užitečnými idioty" ve špinavé hře celosvětové naftařské lobby. A též zemí jako Rusko, které samozřejmě velmi děsí, že ještě více přijdou o odbyt nafty.
Víte co mě na tomto článku fascinuje. Že tady řešíme dopad (české) zimy na elektromobilitu zatímco těchto aut je v celé Evropě nejvíce v Norsku (a dále pak velké množství v jiných skandinávských zemích), kde mají mnohem tužší zimu než u nás. Takže problém asi nebude jen v tom, že by horší klimatické/teplotní podmínky zhoršovaly dojezd elektromobilů (ač to nechci zcela zpochybňovat), ale více v tom, že Češi prostě kašlou na životní prostředí (na rozdíl od obyvatel Skandinávie) a tak hledají jakýkoliv (i zástupný) důvod, aby mohli nadávat na elektromobilitu. Jak jinak asi vysvětlit, že všichni ti Norové, Dánové, Švédové či Finové, nemají žádný mentální problém na elektromobilitu přejít ač (při té tužší zimě) by je zde to jisté omezení dojezdu mělo mnohem více afektovat než nás. Ono asi klíčové je se naučit s BEV jezdit (včetně předehřívání baterie). A samozřejmě, jak už tu někdo řekl, kupovat si ty správné funkční modely a ne takový, který elektromobilitě jen škodí. Proto moc prosím autora článku, aby na základě jedné zkušenosti nedělal takto obecné závěry. A nebo mi vážně odpověděl na otázku, proč to co někde jde, v Česku nejde.... Já na to mám jasné vysvětlení. Češi jsou národ Švejků, takže nám vždy dlouho trvá, než něco nového akceptujeme.
Koukni se na mapu světa a na velikost Evropy.Evropa(tím myslím ekofanatiky)se rozhodla zachránit svět a to i za cenu vlastní likvidace. Pokud nebude ochrana životního prostředí řešena celosvětově, tak hraní si na spasitele světa na tom našem pískovišti dovede Evropu k hospodářskému kolapsu. A to bude náš dárek budoucí generaci!!
Je mi líto, ale teze, že klima řeší jen EU je fake! Podívejte se kdo začíná být jasný leader v oblasti elektromobility. No je to Čína. A podívejte se na další státy v Asii jako Japonsko či Jižní Korea. I zde elektromobilita jede. Ale platí, že stokrát opakovaná lež se stává pravdou, takže se té vaší reakcí moc nevidím.... Grean deal není nic jiného než snaha EU naplňovat závazky pařížské dohody o změny klímatu. A že pařížskou dohodu podepsalo a ratifikovalo okolo 170 států z celého světa (a Čína je mezi nimi) je prostě fakt (ne na fake!)...Viz Odkaz
Z té většina reakcí je mi dost smutno. Ale asi to moc nepřekvapí, když se v naší společnosti tolik daří názorům, pod nichž elektromobily v boji proti změně klimatu, vůbec nepomáhají, případně problém s klimatickou změnou zcela odmítají či bagatelizují. "Pelíškovskou" otázkou bych se všech těchto lidí rád zeptat "a komu tím prospějete"? Příští generaci našich dětí a vnuků rozhodně ne. Hodně si říkám, jak zle bude muset asi být, aby si to lidi uvědomili, že se s tím klimatem něco dělat musí. Problém je, že v takovém okamžiku už asi bude pozdě... Žel situaci, kdy spousta lidí uvažuje stylem "po nás potoka", se holt asi nedá nic dělat...
Zadna energeticka spolecnost nikdy nenavysi kapacitu siti tolik aby byly schopny toto zvladnout.
Je videt, ze vubec netusite co je to kapacita siti a kolik by musela zvladnout pripojka.
V dobe 2040-45 bude vetsina energie v siti pochazet z obnovitelnych zdroju a to znamena, ze ve dnech jako jsou posledni tri dny nebudou automobily nabijet, protoze nebude elektrina nebot nesviti slunce a nefouka vitr.
Tak nevím kdo tomu nerozumí. To nevíte o technologii bateriových úložišť, které dokáží uchovat energii právě pro časy, kdy nesvítí. Jinak byste neměl zapomínat na elektřinu z jaderných elektráren. Určitě nelze spoléhat jen na obnovitelné zdroje (zvláště u nás). Co nelze taky do budoucna vyloučit je, že se část elektřiny bude dovážet ze zemí, kde jsou podmínky pro výrobu elektřiny z obnovitelných zdrojů výrazně příhodnější než u nás (všechny přímořské státy). Není to optimum, jen říkám, že elektřina tu určitě bude. Samozřejmě neříkám za jako cenu...
Muzete upresnit jak to bude s kapacitou energetickych siti, kdyz v jeden okamzik bude v Ceske republice nabijet 1500aut rychlonabijeckou.
Dekuji
V Ceske republice bezne tankuje u cca 4000 verejnych cerpacich stanic v jeden okamzik v denni dobe 1500 aut, ktere stravi pri tankovani mene nez 3 minuty.
Není pochyb o tom, že kapacita energetických sítí se musí postupně posilovat. A mám informace o tom, že energetický regulátor a všechny energetické společnosti se tímto problémem už zabývají. Je třeba si však uvědomit že situace, kterou zde zmiňujete, nastane tak někdy kolem roku 2040-45 (protože dříve u nás tolik elektromobilů nebude) Takže je relativně dost času se na tuto situaci připravit.
V článku jsou nepřesnosti. ČR nezpochybňuje dobíječky pro osobní vozidla, ale dobíječky pro nákladní vozidla, kde jsou cíle úplně jiné, než co zmiňuje článek. Jde o dobíječky o výkonu 1 400 kW (návrh Komise) zvýšený ze strany EP na 2 800 kW. K tomu se vztahuje vyjádření tiskového mluvčího MD. Nikoliv k cíli 300 kW. Ten je v pořádku.
Velmi oceňuji, že garaz.cz už není tak proti elektromobilní, jak dříve byla. Jen bych řekl, že kromě všech těch popsaných témat, je tu jedno principiální téma. A to, zda je fér, že je nástup elektromobility tlačen přes sílu a že ten zákaz aut se spalovacím motorem připomíná socialismus a centrální řízení ekonomiky ala RVHP. Myslím že my, co si ještě ty doby "reálného socialismu" trošku pamatujeme, jsme prostě na tohle hákliví a principiálně nám to prostě vadí. Ač jinak elekromobilitu považujeme třeba i za cestu správným směrem. Jen by ta cesta neměla být dlážděna příkazy a zákazy....Toť vše.
Jednodenní známku pro všechny bude třeba povinně zavést. EU pravidla jsou pro nás závazná. Jinak pokud by bylo mýtné, platila by většina za použití dálnic mnohem víc než dnes těch 1500 za roční dálniční známku... Možná se Vám to nezdá, ale i kdyby se za 1 km třeba platilo cca 50 haléřů (2 eurocenty), tak by stačilo ujet více než 3 000 km na dálnici a už byste na tom tratil.... Mýtné se právě proto u osobáků zatím neplánuje... Stát by na tom vybral mnohem víc než dalnišních známkách, ale celospolečensky by to bylo neúnosné. Ač souhlas, že by to bylo spravedlivější
26
Sledujících
0
Sleduje
26
Sledujících
0
Sleduje
Vy jste musel prodělat hloubkový výplach dutiny lebeční podle receptu Greenpeace, když máte odvahu tvrdit, že násilím státu prosazovaná elektromobilita závislá na stabilních zdrojích el. energie z fosilních paliv vede ke snížení emisí CO2. 😮
P.S.: Pařížskou dohodu už vypověděly USA a další země se přidávají. Je to totiž fantasmagorický nesmysl z dutých hlav Greenpeace...
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tu odvahu mám. Jednak USA ještě Pařížskou dohodu nevypověděly (ač pna Trump to inauguraci žel asi skutečně udělá), i žádné jiné zemi však nevím. Laskavě si ověřte fakta a nešiřte nepravdy. Stejně jako je nesmysl tvrdit, že je elektromobilita závislá na el. energii z fosilních paliv. No v zemích typu Norsko, Francie a další už dnes není. A do budoucna nebude ani v případě Česka. Ale už jsem tu psal, že jsou jasné důkazy, že i kdyby byly elektromobily napájené ze současného energetického mixu, tak po ujetí 100 tisíc km už jsou v celém životním cyklu jasně ekologičtější. To jsou prosím fakta a nikoliv Vaše dojmy...
1 odpověď