Jasně, hasiči co jezdí k havárkám, požárům, různým přírodním překážkám a nasazují vlastní život ti se flákají 😄 Vy jste dobrej. Jasně že když se nic neděje, tak jen trénují a cvičí, ale když se naopak něco děje, riziko je v jejich povolání mnohem vyšší než u všech ostatních. Totéž platí pro vojáky.
--
Policajt mimo těch kriminálních, protože článek je o dopravácích tj. ti nasazují život velmi sporadicky, snad jen u fetky co nechce zastavit. A jak říkám, často je vidím někde zašitý, dokonce vím přesná místa a nikoho tam nekontrolují. Protože oni tam stojí proto, aby nemuseli nic dělat...
Ja vim jak vypada sluzba u hasicu, vetsina lidi kolem mne vcetne rodiny tam pracuje. K havariim jezdi primarne policie a zachranka, hasici jen dost sporadicky a to treba jen posypat skvrnu od oleje apod., mensi pozary uhasi zpravidla lidi kolem nebo policie rucnim hasicim pristrojem a tech vetsich neni tolik jak si asi naivne myslite, tema prirodnima prekazkama nevim co myslite, jako odriznout motorovkou spadlej strom? to mi neprijde jako nejaka prace hazardujici se zivotem, delaji to bezne i soukromy firmy a nebo treba zrovna policie na to ma taky lidi.. riziko tam vyssi urcite neni, jen takovy cislo pro srovnani, profesionalnich hasicu od roku 1990 do 2020 ve sluzbe zahynulo 18, napr. policajtu v tom samym rozmezi pres 100.. jak presne nasazuje zivot kriminalni policie? koukam, ze jste fanousek televiznich serialu.. jasne, ze u dopravky je ta napln prace trochu jina nez u poradkovy policie, dopravka ale tvori minimum celkovy prace co policie dela, vetsinu tvori ta poradkova prave.. vtipny, jak vam nevadi, ze hasici nic nedelaji, kdyz se nic nedeje, ale kdyz to samy udelaji policajti tak vam to najednou vadi, tomu se rika zaujatost.. a mimochodem, ta fetka co nechce zastavit je castejsi ukaz nez pozar.. z toho co jste napsal neni vlastne nic pravda, je videt ze praci IZS znate jen ze Seznamu a televize (tudiz neznate).. tohle nema bejt dehonestace hasicu, ta slozka je potreba stejne jako ostatni, nicmene nektery lidi maji silene zkresleny predstavy o IZS a pak se rodi takovyhle nesmyslny komentare mimo realitu
Když vidím denně co se na silnicích děje, je jasné že teda rozhodně nedělají svoji práci dobře resp. na to kolik máme policajtů, tomu neodpovídá bezpečnost provozu. Ano oni totiž stojí na tom stejném místě klidně 10let, jsou snadno čitelní, většinou vybírají pokuty na místě co nemá s bezpečností nic společného. Vždyť každý den na dálnici se mi někdo lepí na kufr, každý týden je tam min. jedna nehoda nedodržení bezpečného odstupu. Stačilo by tudy jezdit, sledovat a vybírat pokuty, řidiče to brzy naučí. Ale oni se radši někde zašijou do lesa a tam chrápou, vidím spoustu míst kde stojí policejní auta, ale oni tam chrápou....ne nemám s nimi žádný soucit. Hasiči, armáda, zdravotníci to je jiná, těch si vážím....
nema cenu reagovat na vsechno, me jen pobavil ten konec, kdy si stezujete na spani policajtu a hned nato chvalite hasice a armadu, pritom tyhle dve slozky oproti policii nedelaji absolutne nic, armada jen zabiji cas hovadinama a hasici 90 procent casu spi/cvici/koukaji na TV na zakladne.. vy jste presne krasnej pripad takovyho toho tluchuby kterej nema poneti o cem mluvi, citim z toho jenom mindraky
Jaký pozitivní efekt má tohle fízlácké nahánění? Honí po městě (i dálnicích) ukradené auto. Řidič ujíždí vysokou, velmi nebezpečnou rychlostí a skončí to vždy stejně. Bouračka aut, jak toho stíhaného, tak mnohdy i policejních nebo okolních, čím jsou vysoké materiální škody. Mnohdy zranění okolních náhodných řidičů či chodců (cyklistů) a nakonec chytí fetku, co má x zákazů řízení. Hlavně, že tihle Kobry mají zastavovací pásy, na autech rámy (nehomologované) a stejně je to vždy stejné. Každý den zpráva o tom, jak někde někoho honili a výsledek jsem už popsal. Zranění, smrt, vysoké škody a zlodějská fetka, která se jim jen vysměje.
Prostě myšlení fízla " Já ho dostanu stůj, co stůj". Nic jiného mi z toho nevyplývá.
V tomhle komentari neni snad jedina veta pravdiva. Ne, nekonci to vzdy stejne nehodou a zranenim vsech okolo, to je extremne prehnany a pocitam, ze i vy sam vite, ze prehanite, jen chcete, aby to nejak znelo ty prazdny argumenty. Za rok tady dojde k nekolika malo jednotkam zranenim nezucastnenych osob z tech stovek honicek, je to opravdu vzacne. Na podporu svyho tvrzeni, ze kazdy den se tohle deje (zraneni,smrt, vysoka skoda) mi sem prosim dejte odkazy na tyhle pripady za posledni dva tydny.
Stojí za další zjišťování, jak časté je, že policejní šéfové nutí své podřízené, aby co nejvíc vybírali pokuty...
Možná by stálo za to, aby novináři místo honění senzací za pomoci negativních zpráv informovali i o těch pozitivních aspektech práce policie, média typu seznam mají ve zvyku psát jen o průserech, o těch dobrých věcech co tu policie denně dělá informuje jen několik málo specializovaných portálů typu Krimi Plzeň nebo Týdeník policie. A přesně proto pak ty komentáře tady vypadají takhle, lidi absolutně nemají ponětí o náplni řadových policajtů a myslí si, že to je jen o dávání pokut a měření rychlosti. Za svojí kariéru mám na kontě víc zachráněných životů než udělených pokut a to nejsem žádná vyjímka, víceméně každej policajt, co chvíli sloužil na ulici má větší či menší množství zachráněných životů, o další pomoci ani nemluvě, denně se tu vyjíždí na stovky, ne-li tisíce případů, kdy se jedná o přímou pomoc někomu, ať už to je "blbá" výměna pneumatiky, zvednutí důchodce ze země a další spousta takových drobností. Nemá cenu to tu víc rozebírat, kdo chce, začne sledovat média, která objektivně informují i o pozitivních věcech a uvidí aspoň malý zlomek z toho, co policie dělá.
V tabulce v odkazu jsou uvedeny počty policistů v EU a opravdu jich nemáme nejvíce. Pokud by došlo ke komparaci vykonávaných činností, tak by vyšlo najevo, že jich vlastně máme podprůměrně. Ono totiž gró objasňování trestné činnosti leží na Policii ČR, a obdobně to máme s ochranou hranic státu, ochranou ústavních činitelů, bojem s organizovaným zločinem, policisty vyslanými do zahraničí, forenzními specialisty, znaleckými činnostmi, IT specialisty, zásahovými jednotkami atd. Neexistují asistenti vyšetřovatelů, evidují se škodní události a téměř všechny dopravní nehody, či veškerá i naprosto banalitní trestná činnost... V zahraničí je to jinak a hodně činností dělají externisté. Navíc u nás máme jeden sbor a v Itálii, či Francii mají sborů několik a každý patří pod jiný resort (vnitra, obrany, spravedlnosti, financí) a někteří z nich se nezapočítávají mezi "Police officers", ač ve skutečnosti policisty jsou, ač je jmenují jinak. Vězňů máme snad nejvíc v EU a v objasněnosti násilné trestné činnosti patříme ke světové špičce. Přemýšlel někdo, kdo pachatele do těch věznic dostal a kdo tu trestnou činnost objasnil a dotáhl řízení do fáze, že je soud mohl odsoudit. To snad ti pachatelé sami o své svobodné vůli chodí k soudu, kde jim soudce rozdá tresty a oni sami s radostí doskotačí do věznic, kde si tresty vykonají. Pokud jsou v NERVu takoví odborníci, jako se to prezentuje u problematiky policie, tak se nedivím, že to tady takhle vypadá.
jeden z hodne mala zasvecenych komentaru
"Nakonec i v tom terénu jako prevence může být někdo jiný, kdo třeba v případě potřeby ty policisty přivolá." To už zkouší v USA a marně. Tohle nefunguje.
Každopádně částečně máte pravdu, až na to že policista "za kamerama" není jen za kemrama ale plní zároveň i funkci operačního důstojníka, což by někdo kdo není policista dělat nemohl. Nejen legislativně, ale hlavně kvůli zkušenostem.
Policisté se neprochází, policisté hlídkují a hlídkovat je potřeba tam, kde je vysoký nápad trestné činnosti - to že tam nejsou lidi nevadí, stačí když tam bude zloděj nebo větší pohyb narkomanů a pod. Nepíšete o jakou situaci se jedná, usuzuji že to mohou být třeba různé místa s garážemi, průmyslová zóna atd...
Jinak ano, u přechodu policista nebo strážník stát nemusí, to zvládne ten důchodce jako brigádu.
mne prijde strasne vtipny, jak si tu procitam ty komentare a jeden komentar si stezuje, ze policajti uz vubec nechodi pesky, komentar pod tim si stezuje, ze policajti chodi pesky, dalsi nadava, ze ho malo zastavili v aute, clovek pod tim nadava, ze nic jinyho nez dopravu policajti nedelaji atd., je to krasnej odraz toho, ze tady hromada nezasvecenych lidi absolutne nevi o cem mluvi, ale potrebujou sdilet svuj chytrej nazor, pak to tak i vypada
Naprostá pravda podložená daty z celé Evropy (jen Kypr má více policistů).
Mínusy Vám může dát jen pitomec.
jen se v tech datech musite trochu orientovat, coz vy ani Stach nezvladate.. uz to tu psalo vicero lidi vic do detailu, tak to napisu jen ve zkratce - jsou velky rozdily v personalnim rozlozeni, co tady delaji lidi ve sluzebnim pomeru tak v jinych statech to delaji civilni zamestnanci, armada apod., takze cisla jsou sice velky ale realita je jinde, projdete si komentare a narazite na detailnejsi rozbory
Vy se opravdu domníváte, že ta relativní bezpečnost ( asi nevíte o čem píšete, v noci ve městech rozhodně není bezpečně ) je díky policii ? Jste srandista.
CR dlouhodobe patri mezi nejbezpecnejsi zeme na svete, takze moc nechapu o jakem nebezpeci mluvite.. to, ze jste paranoidni a mate strach ze tmy, nesouvisi s realnou kriminalitou
Tak to radarové šílenství tam právě končí. Četl jste článek?
ocividne jste ho necetl vy - obce maji 12 mesicu na prizpusobeni se novym predpisum a hlavne se neupravuje mnozstvi radaru, ale upravuji se podminky dopravniho znaceni radaru a rozestupy mezi radarama, uz jen tohle vam napovi, kolik radaru tam asi je, kdyz se musi resit i rozestupy mezi nima.. mimochodem, az si clanek prectete, tak tam najdete i informaci o tom, ze Italie ma udajne 10 procent radaru na svete, tak priste rejpejte o neco lepe
Tak tím pádem zde nemáme skoro nic státního, či obecního. Vše v podstatě dělají soukromé firmy přes outsourcing, licence atd.. 😉 proč by to měla dělat zadarmo?
Proč to vidíte jako problém?
Konkrétně u radarového systému - soukromá firma dodá technologii, servis...ma know-how, kterou obec nemá šanci mít. Pokud by si to chtěla obec budovat sama, vyjde jí to mnohem dráž.
o to tady vubec nejde prece ale, jde o to zanadavat si na stat, postezovat si a tak, u toho opomenout fakt, ze za pokutu si ridic vzdycky muze sam ve state, kde tech radaru tolik neni a ty co meri jsou vzdycky viditelne oznaceny
Nějak nechápu logiku, že se nesmí měřit tam, kde je snížený rychlostní limit. Předpokládal bych, že se limit snižuje právě tam, kde je vyšší rychlost nebezpečná a proto dává větší smysl ji kontrolovat.
Když bych to vztáhl na nás. Tak na dálnici by se mohla kontrolovat 130, ale už ne 100 či 80 v nějakém zúžení.
on je rozdil mezi dopravni infrastrukturou u nas a v Italii, u nas vetsina useku dava smysl, u nich je to postaveny na hlavu, bezne je tam 30ka na naprosto rovnych a prehlednych usecich skrz celou obec a klidne i mimo ni, u nich tohle opatreni smysl dava, u nas by nedavalo z duvodu ktery udavate vy
Já třeba prakticky vůbec nevidím radary na místech, kde je rychlost opravdu nebezpečná. U hřišť, škol, sportovišť. Ne ne. Jen na dlouhé rovné silnici kde je 50 protože proč ne, a z jedné strany oplocený areál a z druhé třeba svah. Nebo na hezké rovné silnici kde je výhled na půl kilometru. Měření a pokutování by mělo být o bezpečnosti, za rychlost nepřiměřenou vzhledem k místu, provozu, stavu auta a silnice... ale to by pak těch pokut tolik nebylo. Radar by měl být o "tady je 50, a myslíme to sakra vážně, protože bezpečnost" (a na to by měli řidiči vědět, že tam je). Místo toho je radar spíše "hehe, tady všichni jezdí rychle, tady budeme měřit". A proč tam všichni asi jezdí rychle? Protože všichni usoudí že je to vzhledem k místu bezpečné - to je názor stovek a tisíců řidičů. Ale úředník co tam není a snad ani nebyl, ten ví nejlíp jaká rychlost je tam bezpečná a jaká už ne, a proč nevydělat penízky do rozpočtu že...
kazdej radar u nas, kterej meri, je s predstihem oznacenej upozornenim, ze se tam meri.. s radarama je problem, ze se daji umistovat jen na delsi rovne useky, coz je taky duvod, proc se na takovych mistech vyskytujou,, CR je zlata oproti nekterym jinym statum, jedte treba do vyse zminene Italie a uvidite radarove silenstvi, kdy jsou klidne tri radary za sebou na 2 km rovnem useku.. sam jezdim pomerne rychle dle okolnosti a v CR sem dostal pokutu za rychlost jen jednou - prehlidl jsem novou ceduli na mnou znamem useku, za mesicni roadtrip po Italii, Francii a Spanelsku mi prisli 3 pokuty (vzdycky je to ve finale chyba ridice, ne chyba statu nebo urednika)
Neskutecne kolik pripadu nejen ve svete, ale i u nas konci smrti pri zasahu policie, i nemocni lide...Asi by mela policie najimat vic normalni lidi a ne kovboje.
kolik tech pripadu je? kolik u nas a kolik ve svete? me se libi jak absolutne tyhle problematice nerozumite ale strilite tu moudra od pasu.. naprosto drtiva vetsina umrti pri zakroku policie u nas byla zpusobena selhanim srdce a svete div se - vsechno to byly osoby pod vlivem obrovskeho mnozstvi drog
V životě bych se k tomu nesnížil. Rodina by mě vydědila a sousedé vykastrovali. To aby se nemnožil kdejaký bezmozek.
Fízl je u mě individum s naprosto nízkou inteligencí. Šmejdi, lháři podvodníci. To jsou fízlové. Jóóó a naprosto neoblíbení.
generalizovani vsech policajtu na svete (ani si netroufnu hadat jak velky cislo to je) mi ovsem zni velice inteligentne, takhle se akorat odhalite, ze jste moc moudrosti nepobral, zkuste to priste nejak zamaskovat
Tak v článku je že oba tito postarší fízlové jsou první linie při nepokojích všeho druhu a že jsem je zařadil do jiné jednotky na tom, že jsou pro tento typ práce staří nic nemění😎
to teda meni, vzdyt ani poradne neznate napln prace tyhle jednotky.. lidi v spj jsou v podstate bez vyjimky sportovci i do pozdniho veku, nesmite ostatni posuzovat podle sebe, navic vetsina jejich pracovni naplne sestava z treninku, prevozu cenin a trochu hlidkovy sluzby, pak samozrejme demonstrace a sportovni utkani, ale nejak nechapu, proc by clovek v tomhle veku v dobry kondici nemohl doprovazet fanousky? ale je mi jasny, ze vam moc nejde o realitu, dle vasich komentaru jde spis o vyjadreni negativniho postoje vuci policii
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
To sice ano, kolega u pořádkové policie lustroval za rok tisíce vozidel z nichž poté byla polovina z nich odcizena. Odešel sám s výsluhou a dostal podmínku. To, že hrozí až 10 let je pouze v zákoně.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
jen pro info, za rok se v CR ukradne cca 2500 vozidel, to znamena, ze jeden policajt z poradkovy vylustruje skoro vsechny auta co se v tu ukradnou? jako ze spolupracuje se vsema tema nahodnyma fetakama a skupinkama jedincu po cely republice? tyhle historce neuveri snad nikdo, kdo ma trochu soudnost