Normálně do novinkových diskusí nepíšu, ale tahle hromada hnoje od některých lidí mě dost zaráží, takže pro upřesnění, každé letadlo (vrtulník je také letadlo s rotujícím křídlem) potřebuje k úspěšnému letu určitou rychlost nebo výšku. Vrtulník se při leteckém hašení pohybuje v malých výškách a na malé rychlosti dopředného letu, tzn. v oblasti, která je obecně nebezpečná, účinnost turbohřídelových (obecně proudových lopatkových) motorů se snižuje se zvyšováním teploty nasávaného vzduchu a pokud se pohybujete nad požářištěm, můžete se dostat do oblasti bez dostatečně okysličeného vzduchu a ten motor může zhasnout - pokud se tak stane, nemáte rychlost ani výšku a končíte, i když se vám povede přechod do autorotace. Bell 412 má motory dva, ale na jeden motor moc neletí a v tomhle prostředí prostě zhasnou oba. I vrtulník se musí řídit rukama - pokud se s tím řízením potýkáte celý den ve vedru a na hranici rizika pádu, tak se skutečně unavíte, třeba jako na stavbě, ale ze stavby můžete odejít nebo zvolnit, při leteckém hašení prostě "vypustit" nesmíte a musíte se soustředit celou dobu, jinak končíte. A pro ty, kteří závidí výsluhu a podobné věci, mohli jste to taky zkusit a třeba byste tu práci dělali lépe.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Odkaz 1