Možná myslel že to stihne do tmy, podle flightaware to spadlo 17:03. Ráno tam letěl z Ostravy
Asi se potřeboval vrátit ještě ten den. Ale jak už jsem psal, nakonec by mu nikdo nic neudělal, kdyby letěl druhý den, nebo vlakem a pro letadlo za týden, všechno lepší než tohle.
Je to tak, bohužel. Když někde musím nebo potřebuji být, bez časové rezervy a náhradního řešení je to vždycky o krok blíž rande se zubatou. A k tomu je to zpravidla ještě série špatných rozhodnutí, mohl si vybrat před setměním na trase Krnov nebo Šumperk... ale to jsou už jen prázdné rady. Ty chvíle před koncem musely být dost příšerný - tracklog ukazuje, jak se točil dokola, ztráta orientace, utažená zatáčka... dopr*ele, to je mi vždycky tak líto.
Tak po setmění se létat klidně může, a nejde ani tak o výbavu letadla (UL samozřejmě nevyhovuje), ale jde především o ty podmínky a kvalifikaci pro létání v noci. VFR minima jsou přesně daná - nevidíš zemi a nemáš dohlednost, tak běž raději na pivo. V případě tohoto letu muselo dojít až k zoufalému překročení limitů, když to dopadlo takhle.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Některé UL, jsou pro VFR vybaveny. Záleží i na tom, zda pilot vlastní kvalifikaci pro tyto lety i když letoun tuto výbavu má.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Díky za Vaše zkušenosti, pánové. Je fajn, že jste oba své situace přežili. Taky bych nějaké našel, příměr s pytlem štěstí je legendární a stále platný. Jen k těm diskutovaným pojmům s dovolením dodám, že výbava UL letounu ani kvalifikace pilota na takovém zařízení neumožňuje let do IMC ani v VMC v noci (a o to asi v té debatě šlo především) - je to zkrátka předpis a má svoje opodstatnění. Prostě nejen pilot ale i letoun musí být certifikovaný na tyto podmínky. Na tomto smutném příběhu OK-CUD79 je zřejmě ještě smutnější to, že letoun asi měl záchranné padákové zařízení (dle všech informací). takže když už ta série chyb pilota dopadla takhle a pan kolega pilot ten pytel štěstí vyprázdnil téměř úplně, mohl za to sakra zatáhnout a šance na přežití by se rázem zvýšily. Ale nestalo se tak a piloti si o této nehodě vyslechnou report z úřadu před novou sezónou. Přeji jen šťastná přistání.