Jak už bylo řečeno. Montovat, výrobní kapacity... Nikde tam nepadlo ani slůvko o vývoji, vědě, spolupráci na technické úrovni. Levná výrobna plná ubytoven, alkoholiků a ztracených osudů bloudících od jedné agentury-půjčovny rukou, ke druhé. To jsme fakt dopadli skvěle v rámci Evropy. Tehdy když Korean Air přebíral ČSA, také kolem toho byly podobné pompézní řeči, ale realita byla, že na ČSA naprosto kašlali. Za pár let "partnerství" Korejci svůj podíl odprodali.
A nemůžeme si za to tak trochu sami? Proč by k nám měli přesouvat svoje "národní zlato" a riskovat, že třeba za třicet let je vyšachujeme? Od převratu neustále čekáme, že někdo přijde a vytáhne nás z toho. Ale tak to bohužel nefunguje. Zahraniční firmy sem opravdu nejdou, aby nás tady platili jako u nich doma. My v podstatě musíme umět dělat to samé.
No, tak to jsi nám napsal opravdu novinku. Článků, kde se kecá jak pomalu 20% si berou banky z transakce, tu jsou tři zadnice. Co na tom, že to bylo vyvráceno samotnými bankami, že z každé transakce to dělá pomalu nula nula prd procent a za druhé takový hostinský si to procento klidně může přidat do cen. Ty 4 koruny navíc zákazníka opravdu nezabijí.
Mě spíš zaráží, proč si každý myslím, že s Moskvou by padl celý SSSR. Ta země byla prostě obrovská, sověti měli kam ustupovat a naopak němci by museli nechávat stálé více jednotek v týlu, aby nevznikal nějaký silnější odpor partyzánů. Z pohledu celého území se němci dostali lehce přes práh SSSR. A to tu nepíši z nějakého obdivu.
Máme velké štěstí, že se máme možnost připravit dopředu a stejně tak všechny krizové složky. Nyní se také zcela jasně ukazuje zásadní role veřejnoprávní ČT v krizi a jejího celorepublikového regionálního zpravodajství na bezpochyby světové úrovni chválené i ze zahraničí. Být připraven na nejhorší, i když to nemusí přijít, je základ. Lidi, kteří kritizují tyto krizové přípravy a svolávání štábů nebo zpochybňují práci odborníků ani nekomentuji. Ty ať tam pak v té vodě hasiči nechají, když chtějí. Všem slušným lidem hodně štěstí.
Naroubovat na to ČT je solidní diagnóza. Lidi mají přehlednější a daleko rychlejši informace z internetu, sociálních sítí, kde komunikují přímo se zástupci záchranných složek. Mají i aktuální přehled o počasí. Jak to vypadalo, když všichni byli závislí na ČT se ukázalo v 97 a 02.
V lavici jsme naopak seděly my, Husákovy děti. Teď se pořád něco vymýšlí, zjistěte si fakta. To, co učitelka vysvětluje, si hned děti zkouší nějakou činností, pracují v kroužku, ve skupinách, ve dvojicích. Něco vytvoří, pak to prezentují ostatním. Na všechno existují videa a interaktivní cvičení. Chodí se učit ven, pracují s přírodninami, bádají. Nakonec i procvičování na doma v různých appkách, aby teda dělaly něco užitečného, když už ten mobil třímají. A do toho práce s textem, hledání informací a jejich zpracovávání. Fakt se někdy jděte podívat.
Vzpomenu si na vás, až se synem budu zase pomalu každý den dopisovat nějaký sešity, protože ve škole nestíhá (asi jak si hned tu látku ukazují na nějakém praktickém příkladu, v kroužku samozřejmě...). Vůbec nebudu suplovat učitele, když jako DÚ chce naučit (naučit, ne procvičit) násobilku, aby za 4 dny chtěl násobilku dalšího čísla. To když si učitel vzpomene, že bude konec roku a podle osnov neprobrali látku, kam měli.
Takže ano, vy a paní Doskočilová níže máte pravdu. Nic o tom nevím, žádný dřepění a přepisování to není. Všechno funguje fajn, v mezinárodním srovnání stoupáme v žebříčku výš a výš, zaměstnavatelé se o absolventy perou, protože všechno potřebné čerstvě umí.
A doma jste jistě inovativní a vymýšlíte program a náplň na několik hodin, že? Nebo jen necháte děti sedět u mobilních telefonů a tabletů?
Nevymýšlím. Mají různé encyklopedie, já jen sleduji jaké téma je baví. Když je něco chytne, tak se jim snažím o tom sehnat informace. A píšete o mobilu jenom jako o zlu. No překvapivě o druhé světové, která ho baví, ví víc z internetu než ze školy. Vy tady vidíte jenom jednoduchou rovnici mobil - facebook. Ony se tam dají i dobře hledat informace, víme?
A na co se mají těšit. Na tupé sezení, kdy mlčky musí otrocky přepisovat vše, co učitel řekne nebo co načmárá na tabuli. Pojem "škola hrou" se úplně vytratil do tupého biflování. S úsměvem vzpomínám na spolužačku, která si chtěla opravit známku z chemie. Jela jako když bičem mrská, než jí učitelka zastavila a zeptala se, co znamená chemický vzorec, který právě řekla. A samozřejmě nevěděla, protože v sešitě byl jenom onen vzorec. A takhle to má celé naše školství. Nabiflovat, napsat na papír a pak to vypustit z hlavy, protože až do nějaké opakovací zkoušky se nikdo na to nezeptá a i tam se to samozřejmě bude žák učit znova. Ti, co mají fotografickou paměť mají výhodu, že ačkoliv neví, o čem kecají, tak učiteli bohatě stačí, že to napsal na papír. Pak často slyším, že škola má naučit se učit. No asi jsem chodil do špatné, protože techniky učení jsme opravdu nebrali. Prostě tady to máš a příští hodinu ti to dám do testu a čau.
Tento komentář byl smazán uživatelem.
Rusové hlavně mají bobky, že se budou opakovat devadesátky, pokud by k sobě pustili něco jako demokratický režim. Tenkrát to byl neskutečný bordel, kde si každý mohl dělat co chtěl. Proto dneska Rusové raději budou pod diktátorem, který udrží alespoň nějaký řád, než aby dopustili to, co bylo tenkrát. Je to neskutečná škoda, sami chtěli demokracii. Hromadně se protestovalo proti komunistickému režimu a místo toho, aby se chytil nějaký silný, demokratický člověk, to tam chytil ožrala Jelcin.
0
Sledujících
2
Sleduje
0
Sledujících
2
Sleduje
Korea nemá žádné národní zlato, vše je jen kopie. Bez Japonců a Ušáků jsou nic! Takový Hyundai zkopíroval od jiných výrobců také kde co.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Kopírují - nekopírují, ale mají, umí to vyrábět a umí to rozvíjet. My z toho neumíme vůbec nic.