Miloši, dělal jsem mechanika pouhých 51 let. Nastoupil jsem v roce 1970, tedy dříve, než Ty. Ale naše cesty se prolínaly. Stejně jako Ty jsem svou práci miloval. Když jsem viděl jak po ing. Kůlovi nastoupil Luftjarda, myslel jsem si, že hůř už být nemůže.Lampasák, kteý o létání a letectví nic nevěděl, všude dosadil své kamarády lampasáky. A ti si najali poradce, aby vůbec věděli, jak to na letišti funguje. "Krizový manažer" jak o sobě prohlašoval Lašák, skutečně přivedl firmu do krize. Všechno, co se dalo prodat, prodal. Amatéři dosazeni ODS a ČSSD svorně firmu rozkradli. Dvořák, Moreeles a další už jen vykopali hrob. Je mi z toho smutno. A Miloši Tobě přji hodně zdraví a duševní svěžesti!
První pilotkou u Čsa byla paní Ing. Vlasta Diblíková. Pamatuji si její trnitou cestu do kokpitu. Fiala, mistr republiky v navigaci vykřikoval, že ženská v kokpitu bude jen přes jeho mrtvolu. Vlasta tehdy řekla: "No jo budu mít na rukou krev!" A svého cíle dosáhla. Takže tato dáma určitě nebyla první. Vlasta ještě k tomu hraje perfektně harmoniku a je to skvělá kamarádka. Vlasta létala i jako kapitánka na dálkových A 310.
Že práškař je špatný pilot? To co práškař stráví přistáními a starty za jeden den, dopravní pilot nalétá za celý život....
Faktem je, že holky musí být lepší než piloti. U BA jsem zažil několik krásných holek, které létaly. Dokonce i na Concrde létala jedna kapitánka. Na rozdíl od prolhaného tzv pilota Concorde Lubora Oberdraufa, který nemá papíry ani na UL.
Honza Čech
bývalý mechanik
Když mě bylo sedmdesát, koupil jsem si kupé XK8. Je to nádherné auto se silným motorem. Jednu mouchu ale má a tou je převodovka ZF. Mezi jedničkou a dvojkou a dvojkou a trojkou cuká. Ani v servisu to neopravili. English racing green je ta správná barva. Odlepená stropnice souhlasí. Zadní sedačky jsou pro beznohé děti, jak říká má anglická kamarádka. Limuzína XJ je velké auto, ale má málo místa na zadních sedadlech a tak jsem ho vyměnil za Chrysler 300C. Není tak luxusní, ale je pohodlnější.
Bohužel, bída letiště Václava Havla se prohlubuje i když manažeři tvrdí něco jiného. Doby, kdy stály fronty letadel před dráhou a čekaly na start, jsou dávno ty tam. Zato vehementně se snaží prosadit letiště Praha výstavbu paralelní dráhy. Proč, proboha? Jednoduché, Alenka Schillerová se svým guru poklepe na základní kámen, rozdají se odměny a to je asi tak všechno. Dodnes nikdo nevyřešil dopravu z letiště do Prahy.
Byl jsem u té nehody. Miroslav Sedlák se líčí jako nesmírný hrdina, že zabránil díky svému umění tragédii. Jenže... Kdyby dodržel podmínky přistání podle ILS byla by TU 134 o sto metrů výš a osmnáctce by se vyhnuli. Jenže mašina byla pod glide pathem (sestupová rovina) a tudíž níž, než měla být. Největší zásluhu na pouze hmotných škodách, mělo počasí. Padal sníh s letadlo dopadlo a klouzalo po sněhu. Zůstalo ležet kousek od hasičárny (cca 150 metrů) a hasiči, kteří mají v popisu práce sledovat letadla při přistání se věnovali pravděpodobně něčemu jinému. Nám vynadali, že je rušíme, když jsme na ně zvonili, že kousek od stanice leží na zemi letadlo! Pan Keller jen opisuje oficiální protokoly nehod a tak se tam některé skutečnosti nedostaly. Teprve, když je Pepa Zloch donutil, zavolali pro cestující autobus, který je odvezl od dráhy 31 do haly.
Měl jsem tu "čest" se projet v devadesátých létech s Tatrou 700. Zapůjčili ji Ing. Tomášovi Hyanovi, tehdejšímu šéfovi časopisu Automobil. Vypadala krásně, to jo! Ale byl to křáp! Auto, které půjčím časopisu na test vymazlím, aby bylo tip-top. Tady nešla zařadit zpátečka, plynové vzpěry neudržely víko motorového prostoru atd. Auto za jeden a půl milionu? Prostě odfláknuté auto! Havel za to chudák opravdu nemohl.
Měl jsem tu "čest" se s bratry Mašíny setkat v USA. Seznámil nás jejich obdivovatel Ota Rambousek. Při jejich hrdinských vyprávěnkách, jsem se přesvědčil, že to jsou vrazi a ne hrdinové. Hrdina byl jejich otec a matka. Oni rozhodně ne. Gloriolu kolem sebe vytvořili i díky Rambouskově knize "Jenom ne strach". Rozhodně si státní nebo jakékoliv vyznamenání nezaslouží. Jsou to vrazi, kteří se prostříleli za "lepším" na Západ. Nic víc, nic míň. Jak bojovali proti komunistům? Nijak!
No, ono to s Janou Novákovou tak docela nebylo. Ano konec souhlasí. Já jsem s ní pracoval v ZPA, kde montovala různé komponenty na lince. Byla krásná a hlavně nafoukaná. Snažila se dostat k filmu stůj, co stůj. Byla tuším jen vyučená. To ostatní jsou báchorky. V montérkách dlouho nepobyla. Měla ráda hlavně peníze, na věku partnera nezáleželo. Talent asi měla. Hlavně na to, jak přetavit svůj krásný a nevinný zjev na peníze.
Prototyp CCCP-68001 bylo zcela jiné letadlo, než to, co spadlo v Paříži. Prototyp byl skutečně postaven podle ukradených plánů. Anglo-frnacouzský tým už v ranném stadiu zkoušek letadlo předělal. Rusové zjistili, že prototyp sice překoná rychlost zvuku, ale za cenu plného přídavného spalování, Krom šílené spotřeby, kdy dolet byl pouhých 600 km, se od motorů ohřívala záď trupu. Ale rozkaz zněl jasně: musí do vzduch dříve než Concorde. Když ve filmu vytahují z hangáru letadlo ven, vedle stojí rozestavěný prototyp sériového stroje, který byl úplně jiný a měl křídlo s dvojitou deltou, na rozdíl od 68001, který měl kopii původního křídla Concorde.
Honza ĆECH
Krásně napsáno! Podle novin jsem měl dojem, že v zimě musím umrznout, když před tím neumřu hlady! A tlačím před sebou vozík v kaufu přes který ani nevidím. Za poslední peníze jsem si koupil karton šampíčka, aby byla smrt milosrdná. Potkávám zcela vysílené důchodce, kteří jsou na tom stejně jako já. Uložím nákup do lednice a hurá na Václavák protestovat proti bídě! Vrchní krysař přijede svým oblíbeným Porsche, zatímco odborář se podívá na své Rolexy, jestli už je čas začít protestovat proti bídě.
Jo, jo, máme to my důchodci těžké! Mezi demonstracemi ještě stihnout akci v Lidlu! Je to honička!
Honza, důchodce
Miloši, pěkně jsi hovořil. Já jsem nastoupil k ČSA v roce 1970. Celý život jsem dělal mechanika (51 let!) a práce mě bavila. Až nástup "manažerů" všechno zabil. Ti pumpovali peníze z firmy do politických partají a aerolinie umíraly. Na rozdíl od Tebe nejsem optimistou a mám dojem, že stovku už nepřežijí i když bych jim to přál.
Co se týče psychotestů, jak mohl třeba Triple K projít, když to byl regulérní blázen? Když ho vyhodili od ČSA, šel k Astaně a tam ho také vyhodili, protože nafackoval mechanikovi... A takových tam bylo víc. Co se týká platů, vedené společnosti spoléhalo, že většina personálu to dělá z lásky k aeroplánům. Teprve, když jsem odešel do ciziny jsem dostal normální plat.
Díky COVIDu jsem už doma a musím říci, že se mi po letadlech stýská.
Honza Čech
Pane řediteli, není to tak dávno, co jste na Seznamu horoval pro bývalého ministra soudruha Tomana. Od té doby se vyhýbám výrobkům od Madety. I když jsem je měl v oblibě. Fandil jsem Vám v boji s Agrofertem. Ale byl to boj, nebo jen divadlo, když říkáte, jakým skvělým ministrem byl Toman, Babišův muž? Jako nekupuji výrobky od firem patřících Agrofertu, přestal jsem kupovat i Madetu. Vím, že vás to nezničí, ani Babiše, ale mám své zásady.
Honza Čech
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Váženž pane Čermáku, nejsem ten, co vzdychá po starých časech. Jsem ten, kdo pracoval jako mechanik na letadlech 51 let. A miloval jsem své povolání. Pan Fiala za nic nemůže, ten je v tom nevinně, ale opo smlouva mezi Klausem a Zemanem otevřela dveře šíbrům jako je Tvrdík, Lašák a další. To že vyházeli staré obchodníky, byť většinou agenty, ztratili zcela smysl pro realitu leteckého trhu. A jen tahali z podniku peníze pro sebe a své partaje. Ale žádná kapsa není bezedná. A náklady na leteckou dopravu a údržbu letadel jsou extrémně vysoké.
Zajímavé je číslo kolik u které společnosti je na výkonného pracovníka (posádky, mechanici a handling) lidí v kancelářích. U ČSA to bylo desetkrát víc, než u Lufthansy. Proto stály letenky tolik, co stály a proto kvalita služeb musela jít dolů.
Je mi z toho smutno i když na konci kariéry jsem dělal v zahraničí a situaci na Ruzyni jsem pozoroval jen z povzdálí.
Honza Čech
1 odpověď