Můžeme spočítat i emise benzínové, nebo naftové dodávky. Při spotřebě tranzitu 10l benzínu nebo nafty vyprodukuje 100 km emise asi 25kg, tj. 250g CO2/km. Při produkci PHM jsou emise dalších 15%, tj. celkem 288g CO2/km. O NOx, benzenech a benzopyrenech ani nemluvě.
Opravdu? Existuje motor, který z 10 litrů benzínu vyprodukuje energii a k tomu 25 kg emisí? Nevyučujte o benzopyrenech a raději se zamyslete nad tím, že o násobiči hmoty uvažoval jen Verne a další autoři science fiction.
Historie mezitypů je bohužel široká. Například Jawa 634 byla mezitypem. Měla se s konstrukčně péráckým motorem vyrábět jen do doby, než bude uveden do výroby nový motor 637, celohliníkový s pětikvaltem. K tomu nedošlo, a tak má Jawa světový primát: za deset let vyrobila přes milión kusů mezitypu! (Bude tu o tom článek)
Máte pravdu, mám crossku. Na tech. trati, zatáčky a krátké rovinky na úrovni 350 ky. Nádherně se vede, nevlní, v sedmdesáti letech mám ještě olízlé stupačky🙂
Bílku, Bílku! Co jsem to četl, na co že jste to starý? Olízlé stupačky a koupit si motorku váháte? To já jsem napsal ten článek, je nám stejně a budu tady testovat nové motorky (zatím tu byl ode mne jen test 4kolky a indická Jawa), tak bacha na výrazivo! Právě pro takové jako Vy tu budu psát aby si uvědomili, že s motorkama se stárne pomaleji! A kdyby se Vám líbilo vidět Vaši 90ku tady v testu, dejte vědět mailem, na internetu mě najdete. Honza Čejchan
Tak co, chceme aby se na pražský hrad posadil pologramotný slovenský oligarcha, který svými znalostmi rozesmál i děti v základní škole? Také jeho čeština může být tak mizerná jedině ze dvou důvodů: buďto neschopnost se učit, nebo "kašlu vám na ten jazyk, dyk mi snad rozumietě, nééé?" A bude samozřejmě křišťálově čistý a nemajetný, své mnohamiliardové impérium přece "svěřil" a dbá hlavně na blaho všech občanů, hlavně těch chudších, kteří mu věří, že on už přece nemá touhu a potřebu dál vydělávat. Naopak, bude zas rozdávat koblihy! Jenže už ne ze svého a stádo bečících ovcí na ně natahuje ruce. Groteska, bohužel smutná.
Je mi velmi smutno z příspěvků, které čtu. Říkám si, čím se pan Babiš tak provinil, že tolik lidí na něj tak útočí. Všichni zapomněli, že člověk se snaží a často to nevýjde jak chce, musí stále snášet útoky a dokazovat jak to myslel. Neexistuje člověk jenom dobrý a jen špatný. Jen jsem si uvědomila, když dva dělají totéž není to totéž. Amerika začala všechny války a ani jeden válečný zločinec se v jejich řadách nevyskytl, ikdyž zavinila smrt sta milionu lidí včetně dětí. Někdo 8let žádá o pomoc a není vyslyšen a jde pomoc těm, kteří ji od něj očekávají a je hned válečný zločinec. Lidi nezajímá pravda. Lidi nemají potřebu zjišťovat příčiny, proč se něco děje, tak jak se to děje. Hodně věcí hodnotí povrchně a jen ze své pozice. Zajímalo by mě, kolik těch kritiků pana Babiše patří k těm sociálně slabým, kteří byli dnešní situací přinuceni chodit si pro dávky. Dle mého jsou to lidé dobře finančně zabezpečeni, nebo mladí lidé, které stále sponzorují jejich rodiče a možná i lidé, kterým bylo za totáče ublíženo. Nicméně jsem nenašla žádný objektivní názor. Jen snůšky útoků a špinění. Nedá se nic jiného těmto lidem popřát, než aby stejné příkoří poznali na vlastní kůži, aby pochopili o co jde. Věřím, že se lidé zmobilizují a že uhlazenost a vnější klid zeleného mozku je tak dalece neovlivní a že popřemýšlí, co bude s jeho ambicemi vojáka následovat. Bojím se o naši krásnou zemi, o zemi kterou nevybudovala tahle verbež co nám vládne, ale dnešní důchodci. Vše co tady je vzniklo a budovalo se nejvíce za sociálismu. Za 30let lidé, kteří fandí pětikolce jen dokázali tuto zemi rozkrást.
Za socializmu se tu žilo z toho, co bylo vybudováno předchozími generacemi. Pak se bohužel otevřela cesta lidem jako Babiš, aby si díky své nezměrné inteligenci, pracovitosti a starosti o blaho ostatních zakrátko pomohli k miliardovým majetkům...
Tak co, chceme aby se na pražský hrad posadil pologramotný slovenský oligarcha, který svými znalostmi rozesmál i děti v základní škole? Také jeho čeština může být tak mizerná jedině ze dvou důvodů: buďto neschopnost se učit, nebo kašlu vám na ten jazyk, dyk mi snad rozumietě, nééé? A bude samozřejmě křišťálově čistý a nemajetný, své mnohamiliardové impérium přece "svěřil" a dbá hlavně na blaho všech občanů, hlavně těch chudších, kteří mu bláhově věří, že on už přece nemá touhu a potřebu dál vydělávat.
Babiš je mi nesympatický, některé sliby nesplnil, ale považuju ho za menší zlo. Nerad ale můj hlas má.
Ano, na pražský hrad pologramotný slovenský oligarcha, který svými znalostmi rozesmál děti v základní škole. Také jeho čeština může být tak mizerná jedině ze dvou důvodů: buďto schopnost se učit, nebo kašlu vám na ten jazyk, dyk mi snad rozumíte, nééé?
Pěkně napsaný článek,ale poněkud tendenčně poplatný dnešní době.Není pravdou,že soukromá osoba nemohla mít ani stojanovou vrtačku!! V té době byly i svazarmovské dílny,kde bylo potřebné strojní vybavení .Jsem z Chrudimě,kde
v našich dílnách bylo veškeré strojní vybavení a sami jsme vyráběli a upravovali silniční a terenní motocykly. Těchto dílen bylo po republice mnoho!! Pokud si ale vzpomínám,tak František Šťastný na tomto čtyřválci odmítl závodit pro jeho zadírání, tak tována najmula zahraniční jezdce. Jeden se zabil a druhý utekl k výdodoněmecké MZ. Autor měl raději zůstat jen u osoby konstruktéra .
Vážený pane, vadí mi překrucování pravdy a její označování za tendenční a poplatné dnešní době. Ve svazarmovské dílně (pro ty mladší: Svazarm - svaz pro spolupráci s armárou) jste si mohl stoupnout i k soustruhu, nesměl jste jej ale vlastnit. Byl to totiž výrobní prostředek, stroj, který podle zákona podléhal znárodnění. Stejné platilo i pro stojanovou vrtačku, kterou si občan socialistického státu legálně koupit nemohl. Přesto i já jsem tehdy měl nejen tu vrtačku, ale i soustruh. Už se poněkud zapomíná, a právě proto je ten článek jaký je.
"V kapitalistickém světě bylo zvykem ohodnotit nadstandardní lidskou práci finančně, ..." No nebuďme zase naivové. Kapitalizmus zná i jiné praktiky.
Ano, všude se dají najít příklady toho, co se vymyká zavedenému normálu. Nebo polemizujete s názorem, že třeba v roce 1980 by německý nebo italský konstruktér podobného motocyklu také nejspíš neměl na to, aby si koupil nové auto? Pro koho se tam ta auta pak asi vyráběla?
Úžasná je shoda komentujících v tom, že motorkář neměl předjíždět auto se zapnutým levým blinkrem, přestože článek žádnou informaci o tom, jestli auto vůbec mělo zapnutý blikač nepřinesl. Vězte, že kdyby motorkáři běžně nedbali na blinkry těch ostatních, tak už žádný z nich nežije. Proto vás prosím, namísto osočování motorkářů ze všech nectností, zamyslete se hlavně nad tím, že je třeba jezdit srozumitelně - tedy tak, aby se od vás ostatní včas dozvěděli, co míníte během příštích pár vteřin udělat. Bude pak méně zranění i zohýbaného plechu, a to samozřejmě nemluvím jen za motorkáře. I při jízdě autem bývám často překvapen manévry řidičů, kteří se patrně nemíní ponižovat zapnínáním blinkru. Způsobují chaos, zvyšují nervozitu a sami za to mnohdy zaplatí účastí na nehodě, přestože se jim někdy podaří obhájit třeba že "ten motorkář je přece neměl před křižovatžkou předjíždět". Jezděte čitelně!
Hm, vsechno hezky, taky jsem se dost vyradil s motorkama, ale dneska si spis uvedomuju, ze tyhle vozidla pro zabavu nepatri ani na louky, ani do lesa. I ty sotolinovy cesty musi nekdo opravovat. Kdejaky znudeny budizknicemu se i pres zakaz ( ktery v clanku autor nezminuje), prohani po lesich a loukach kde skodi, ktere nekdo obhospodaruje a kde bydli zvirata, casto tam rosou vzacne rostliny... Dneska uz ani chranene oblasti nejsou ctyrkolkarum tabu, jeste by se prali... Za me STOP temhle nebezpecnym zbytecnostem...
...pres zakaz ( ktery v clanku autor nezminuje)... v článku je souvětí, končící: ...není proč se divit zákazu volného pohybu jakýchkoli motorových vozidel v naší přírodě... Dovoluji si k tomu poznamenat, že čtyřkolky jsou motorovými vozidly.
Další krásný článek, díky za něj. Je třeba vytahovat a připomínat si, co všechno tehdejší režim zazdil.
V článku je zmíněna použita nepůvodní vidlice. Já vlastním jeden kus původního originálu z tohoto prototypu. Rád ji odprodám, jen bych chtěl, aby se dostala ke správnému majiteli, potažmo stroji.
Vážený pane,děkuji a rád vás s majitelem motocyklu spojím. Kontakt na mne třeba přes motoxpress. J. Čejchan
Vážený pane, dějiny se objektivně posuzují vždy na základě známých faktů. Historie našich výrobců z doby socializmu je bohužel "známá" a mnohokrát popsaná - ale opakováním tendenčních až propagandistických článků hlavně ze Světa motorů atd. Postavit se proti těmto mnohokrát opakovaným "pravdám" je docela oříšek. Proto i v dalších dílech seriálu najdete také několik dalších srovnání se soudobými motocykly jiných výrobců, tedy právě z pohledu tehdejší reality.
Kdyby si český motorkář koupil novou Jawu 650 a ne ojetou Hondu tak se Jawa z dluhů mohla časem vyhrabat. Je fakt, že kvalita nebyla 1a, ale to by se časem zlepšilo. Takhle výrobu zastavili a dnes za jeté modely 650 dávají lidé víc než když byly nové.
Ano, přesně takové hlášky se ozývají u piva, kde není co na práci. Bohužel Vás mohu ujistit, že kdyby si opravdu hodně českých motorkářů koupilo Jawu 650 (v jiných státech byla v podstatě neprodejná, díky nakupovanému motoru nemohla být nabízena za socialistickou cenu), tak by ze zisku nemohly být z dluhu umořeny ani úroky - tedy v tom roce. A co byste navrhl pro rok následující?
Ale vadilo. Průšvih s neúspěšným zavedením sériové výroby unifikované řady si dodnes pamatuji - zoufalé rozhovory mých rodičů (obyčejní dělníci), co bude, když se ty plechy nedají svařit pomocí automatů.
Vám tenhle příběh představovat nemusím. Přesto jste ho cudně zamlčel. Na západ od nás by znamenal konec každé značky. Pro Jawu znamenal jen zahození mnoha let vývoje (šli špatnou cestou) a vynaložených prostředků (celá technologie se demontovala a v podstatě vyhodila). Prodloužila se výroba již zastaralých kývaček a jejích modifikací o další roky. Tam je počátek stagnace značky - ne v nějakém stranickém rozhodnutí. Normální průšvih, který se mohl stát (a stával) i jinde.
Nic nezamlčuji, postupuji chronologicky, ještě jsme neopustili péráky. O UŘ budou 3 články (motorky, skútr a ČZ).
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Pro zájemce o tento úžasný motocykl se mi podařilo zjistit pár důležitých údajů: 1/ za technickou specifikací "superrychlá převodovka" se skrývá dosud nepatentovaný vynález, který umožňuje její superrychlé ovládání. Zatím se vynesla tajná informace, že funguje takto: cvak - cvak.
2/ Označení ŠKODA je pouze součástí designové kamufláže, které má odvést pozornost od jiných, podstatnějších prvků a vlastností motocyklu. Od kterých, to je zatím také tajné.